Starfield-premiär, svinsnygga Forza, Arkanes nya – vi summerar Xbox- och Bethesda-showen

Robot
Starfield-premiär, svinsnygga Forza, Arkanes nya – vi summerar Xbox- och Bethesda-showen

90 minuter av "games, games, games" var löftet som infriades.

#bethesda, #e3-2021, #xbox


Medlem

Lätt bästa showen hittills. Dock kändes det som att en hel del var fillers, endast där för att promota gamepass.

Höjdpunkterna var Battlefield, Age of empires och A plagues tale 2. De största besvikelserna var Starfield och Redfall.

3,5/5

Medlem

Sea of Thieves och Forza Horizon 5 var nog höjdpunkterna för min del, annars skrek showen av kvantitet över kvalitet. Väldigt sömnig uppvisning av spel som inte såg särskligt bra eller intressanta ut. Det visar ju dock att man har mycket på gång till konsolen (särskilt för de som använder Gamepass), någonting som inte går att säga om Sony (som inte ens hade tillräckligt mycket på gång för att ens dra ihop en show).

Medlem

Mycket halvdan cinematik och väldigt lite gameplay. Verkade inte finnas något spel med en seriös ton. Utan istället proppfullt med komiska inslag.
Jag skulle summera hela E3 med "Vill man ha kvalitet så köper man en produkt från Sony"

Medlem

Helt okej show tycker jag nog! Som Game Pass-prenumerant känner man sig bortskämd.

Medlem

Jävligt högt tempo och många intressanta titlar som avtäcktes. Får 5/5 av mig.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Mycket halvdan cinematik och väldigt lite gameplay. Verkade inte finnas något spel med en seriös ton. Utan istället proppfullt med komiska inslag.
Jag skulle summera hela E3 med "Vill man ha kvalitet så köper man en produkt från Sony"

A Plague Tale, komiskt?

Medlem

Blev besviken på att det inte visades mer från kampanjen av Halo Infinite men Forza Horizon 5 såg så ruskigt bra ut så jag kände mig som ett barn på julafton. Och i väntan på det får vi ju Flight Simulator. Mycket bra bredd på spelsläppen. Dock synd att de inte pratade om sina nya spelstudios som alla trodde skulle avtäckas. Nåväl. Time will tell, I guess.

Redaktör
Ponny

Jag kände spontant: E3 has arrived! Visst, saknade några titlar, men all in all riktigt högt tempo och bra variation.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Mycket halvdan cinematik och väldigt lite gameplay. Verkade inte finnas något spel med en seriös ton. Utan istället proppfullt med komiska inslag.
Jag skulle summera hela E3 med "Vill man ha kvalitet så köper man en produkt från Sony"

Ja, Sonys presskonferens var mycket bättre

Redaktör

De drog ju ur sig en hel flock releasedatum, första titten på ett gäng spel, och några avslöjanden. Kalasshow tycker jag, tillräckligt mycket intressant för att man ska ha överseende med mindre intressanta saker och utfyllnad. Betyg: 4:a så stark att den i själva verket kan vara en 5:a.


signatur
Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, Sonys presskonferens var mycket bättre

Sony har inte varit med på några år men ärlig talat det här E3 som varit i år kunde de lika gärna ställt in. Det har varit ett rejält sömnpiller.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Mycket halvdan cinematik och väldigt lite gameplay. Verkade inte finnas något spel med en seriös ton. Utan istället proppfullt med komiska inslag.
Jag skulle summera hela E3 med "Vill man ha kvalitet så köper man en produkt från Sony"

Tycker det fanns något för alla idag. Sony har väl bara cinematiska storyspel i 3rd person kamera. Samma layout på de flesta väl?

Medlem

Såg inte feeden men hade hoppats på Minecraft med rtx till konsol.

Starfield kan mkt väl bli fantastiskt men en teaser visar som sagt inte speciellt mycket.

Jag tycker annars att Microsoft satt sig i en jäkla rävsax i gamepass. Som prenumerant kräver man mer eller mindre att alla spel skall släppas till konsolen annars finns det ingen anledning till att prenumerera.

Medlem

Stalker 2, plague tale 2 och forza såg bra ut. Men att folk ger denna show höga betyg får mig bara än mer att inse att jag inte är målgruppen för xbox. Jag fattar inte grejen helt enkelt.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Sony har inte varit med på några år men ärlig talat det här E3 som varit i år kunde de lika gärna ställt in. Det har varit ett rejält sömnpiller.

Trodde winken gjorde det uppenbart att jag skämtade med den jag citerade. Men nåväl. Tycker Microsoft gjorde bra ifrån sig och det känns bra att ha en Series X med Xbox Game Pass

Medlem

Såg om showen i 4k och jag tycker det var många spel som ser riktigt bra ut

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Trodde winken gjorde det uppenbart att jag skämtade med den jag citerade. Men nåväl. Tycker Microsoft gjorde bra ifrån sig och det känns bra att ha en Series X med Xbox Game Pass

Jag känner jag inte fick något förutom Forza som tar hänsyn till series X. Man kunde lika gärna sitta på en series s efter den här showen. Var inte mkt som osade series x med sina 12tflops tycker jag. Jo, nya a plauge tale såg coolt ut men det kommer juh till fler platformar.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

A Plague Tale, komiskt?

Mata inte PS trollet


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Inaktiv

Bra show. Outer worlds med AAA-budget kan bli grymt. Stalker 2 såg bra ut. Det lilla från Starfield såg grymt ut för att vara ingame alpha. Forza var bland det snyggaste jag sett i spelväg, synd att jag inte är så förtjust i bilspel längre...😅 Men det bådar gott för Fable som görs i samma motor.

Hade önskat något från Awoved men MS har väl fler shower att fylla ut framöver.

Medlem

Den där GamePass-bilden som ligger i nyheten säger allt. Xbox menar allvar!

Medlem

De bjöd på en bra show med mycket spel. Som ps-lirare så vill jag att Microsoft ger mig ett incitament till att införskaffa mig en Xbox men de lyckades inte denna gången heller. Är du inte förtjust i fps-genren så finns det inte mycket att hämta. Teasern på starfield var intetsägande men ändå showens höjdpunkt tillsammans med plague tale och hades och de två sistnämnda kan jag lira på ps. Saknade Indiana jones, elder scrolls 6 och hellblade. Jag är öppen för att skaffa en Xbox men de har inte gett mig något skäl än samtidigt som playstation redan tryckt ut några exklusiva titlar med fler runt hörnet utan att Xbox släppt ett endaste än..

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Jag tycker annars att Microsoft satt sig i en jäkla rävsax i gamepass. Som prenumerant kräver man mer eller mindre att alla spel skall släppas till konsolen annars finns det ingen anledning till att prenumerera.

Det gör de ju? Alla Microsofts spel släpps till Game Pass dag 1. Alla andras spel rår de ju inte över dock.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Det gör de ju? Alla Microsofts spel släpps till Game Pass dag 1. Alla andras spel rår de ju inte över dock.

Ja, det var väl kanske 2-3 spel som inte släpps dag 1 på Game Pass (eller alls?) så.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Det gör de ju? Alla Microsofts spel släpps till Game Pass dag 1. Alla andras spel rår de ju inte över dock.

Det är det Microsoft gör. Det är dem som äger plattformen.

I övrigt hoppas jag enbart gott för Microsoft då konkurrens gynnar oss konsumenter.

Starfield lär jag definitivt testa när det kommer till PC.

Medlem

Jävligt nöjd. Starfield, stalker 2 release datum och lite halo infinite.

4/5.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Det visar ju dock att man har mycket på gång till konsolen (särskilt för de som använder Gamepass), någonting som inte går att säga om Sony (som inte ens hade tillräckligt mycket på gång för att ens dra ihop en show).

Konstig och onödig kommentar av dig. Förstår inte vad du menar med att Sony inte har någon show för att de inte har något att visa upp? Sony har inte varit med på E3 under flera år nu och kommer ha sin egen show i juni/juli, som de alltid har haft sedan de slutade med E3.

Medlem

Jag ger dom en 3a. Tycker showen var ganska bra med ett snabbt tempo precis som det ska vara. Dock så var det inte mycket som var intressant för mig personligen.
The Outer Worlds 2 var väl höjdpunkten men dom hade ju inget att visa och ska man gå efter vad dom sa så skulle jag gissa att det inte kommer förrän 2023 och då var det alldeles för tidigt att utannonsera det.

Halo Infinite MP såg bra ut men besviken att dom inte visade något gameplay från kampanjen.

Forza Horizon såg sjukt bra ut.

Medlem

Sista spelet var extremt underwhelming och jag tyckte också de kunde visat mer från Starfield. Antingen längre video eller gameplay. Men utöver det, enormt matigt och många intressanta titlar! 4/5.

Medlem

Inget nytt om Fable. 1/5...

Men suget efter en Xbox series X ökar...
Får nog bli en tur till Elgiganten för en med all access.

123
Skriv svar