Team Ninja avslöjar Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

Robot
Team Ninja avslöjar Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin
Medlem
Medlem
Medlem

Vet inte vad jag ska tro om det här....Jag växlade mellan att gilla det och ogilla det.....Kanske kan bli bra, får ta och testa demot.

Medlem

Grafiken va ju inget man tappade hakan av. Gameplay såg iaf roligare ut än vanliga Final Fantasy spel.

Medlem

Dialogen var ovanligt mycket cringe för ett Square Enix spel. Kanske effekten av att ha Team Ninja ombord.

Medlem

Är det någon som vet vem de ska döda? Lite oklart kan jag tycka.

Medlem

Det känns som att det kan bli lite kognitiv dissonans med Warriors of Light-delen. xD

Skrivet av vamp:

Är det någon som vet vem de ska döda? Lite oklart kan jag tycka.

Jao. Chaos är huvudantagonisten i det första Final Fantasy. Men... han hade inte särskilt mycket till bakgrund eller så om jag minns rätt. Basically, han är ett asshole. Nuff'said. Kanske är det just det underlaget som gör att det passar för att experimentera med att låta Team Ninja utveckla spelet.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av vamp:

Är det någon som vet vem de ska döda? Lite oklart kan jag tycka.

Okej, lite lore:

Garland (den där riddaren som sitter på tronen) är allra första bossen i originalspelet till NES, man träffar på honom i Temple of Chaos och besegrar honom. I slutet av spelet åker man tillbaka i tiden och stöter på honom i samma tempel men då har han fövandlats till Chaos, spelets slutboss. Det är därför han i trailern nämner att han ska bli Chaos.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Okej, lite lore:

Garland (den där riddaren som sitter på tronen) är allra första bossen i originalspelet till NES, man träffar på honom i Temple of Chaos och besegrar honom. I slutet av spelet åker man tillbaka i tiden och stöter på honom i samma tempel men då har han fövandlats till Chaos, spelets slutboss. Det är därför han i trailern nämner att han ska bli Chaos.

Tack för svaret. Det var dock mest en syrlig kommentar om den fullständigt usla dialogen. Inom loppet av 20 sekunder hinner protagonisten säga:

  • I wanna kill Chaos

  • I'm gonna kill Chaos

  • I'm here to kill Chaos

  • I only know one thing, I need to kill Chaos

  • Chaos

  • Chaos!

  • Chaos!!1

Det var på riktigt helt fruktansvärt.

Medlem
Skrivet av vamp:

Tack för svaret. Det var dock mest en syrlig kommentar om den fullständigt usla dialogen. Inom loppet av 20 sekunder hinner protagonisten säga:

  • I wanna kill Chaos

  • I'm gonna kill Chaos

  • I'm here to kill Chaos

  • I only know one thing, I need to kill Chaos

  • Chaos

  • Chaos!

  • Chaos!!1

Det var på riktigt helt fruktansvärt.

Oj fan, missade sarkasmen, fick mig ett gott skratt efteråt dock :).
Ja, dialogen var otroligt pinsam, till och med för utvecklarnas standard.

1
Skriv svar