Trailer-premiär för Starfield! Släpps i november 2022

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Jädra meningslös trailer. Men mer rollspel är alltid välkommet.

Rollspel=värdelös sörja. Speciellt när det kallas open world.
Enligt mig då. Förstår att det finns folk som gillar det men jag föredrar en bra och skriptad story., 🙂

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Rollspel=värdelös sörja. Speciellt när det kallas open world.
Enligt mig då. Förstår att det finns folk som gillar det men jag föredrar en bra och skriptad story., 🙂

Kul så annorlunda det kan vara. Själv avskyr jag när spel försöker ge sig på att berätta en sammanhängande historia likt en film. Jag tappar intresset direkt om jag inte kan påverka utgången av det hela eller bygga min egen figur.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv
Skrivet av T.Mani:

Utdaterat? Om det varit CGI kanske? Men det stog att det var ingame och att de (äntligen) använder en ny motor - Creation Engine 2.

Ja det var ju synd.

eld
Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Ja, jag är nog lite för skadad av för många spels historia vad gäller det där med att återanvända gammalt skräp och kalla det nytt (Fallout 76 har en hel del Gamebryo-arv kvar, exempelvis) för att vara annat än skeptisk, men vi får väl hoppas det blir något att hänga i granen. Problemet är att saker som bättre modeller, texturer och animationer (beroende på hur spelkaraktärer/-objekt interagerar med övriga objekt och/eller omgivningen) kan vara förhållandevis lätt att bygga på även lite äldre spelmotorer, medan saker som asset-hantering, interaktion mellan spelelement, skriptning och AI, fysikmotorintegration (och/eller annan middleware) till fullo o.s.v. kan vara besvärligare.

Alltså, Creation engine 2 kommer vara precis samma sak som folk hatar, men med massa nya uppgraderade system. Allt går att uppgradera, precis som de gjort, men spelet kommer ju fortfarande ha oändligt med permutationer, mängder med fysik och oändligt med quests som kan bugga ur just bara för att de valt att ha så dynamisk värld.

Skrivet av PeTTs0n:

Finns vissa saker som Creation-/Gamebryo-motorn till RPG haft svårt med i samtliga tillämpningar hittills,

Gamebryo användes flitigt till alla sorters spel, väldigt många MMORPG's, men detta är ju creation engine så det blir lite irrelevant.
Att göra något till ett RPG har inte lika mycket krav på en motor som att tex: göra något till ett battle royale spel.

Begränsningarna har alltid varit i vad de kunnat göra som företag, inte i motorn. Buggarna har alltid varit ett problem för att de har tyckt att det var acceptabelt att lämna en del buggar i spelen istället för att fixa fler, inte på grund av motorn.

Skrivet av PeTTs0n:

fordon är en av dem, fysikmotorimplementering (vettig lösning att binda den till framerate, lul) en annan.

Problemet var att fysiken var bunden till framerate, men detta löste det väldigt snabbt när folk använde det för att fuska i fallout 76 så det var ju absolut en prioriteringsfråga, inte ett problem med att motorn var så hårt begränsad.

Fordon är ju något man implementerar för varje spel, inte direkt i motorn.
Problemen för Bethesda med fordon är ju inte att motorn inte har stöd, det är att världen verkligen inte är anpassad för dom.

Skrivet av PeTTs0n:

Jag vill verkligen, verkligen ha ett bra Starfield.

Alltså, angående creation engine, inte ett enda annat företag hade låtit dig se items i världen och fritt flytta på dom, lägga dom i hyllor i ditt rymdskepp, bara det är ju varför vi vill ha creation engine till starfield.

Bethesdas motor är ju en gigantisk del av varför folk älskar spelen, byggd runt fysiska objekt i världen, världs-state som sparas, npc's som fortsätter existera och inte streamas/genereras, plugin-systemet för moddar.

Anyway, avslutar med en quote from intervjuer som går runt internet nu, för folk som undrar vad starfield kommer vara:

Citat:

Starfield Is 'Skyrim in Space' and a 'Han Solo Simulator', Say Bethesda Execs
"Get in a ship, explore the galaxy, do fun stuff."

Inaktiv
Skrivet av eld:

Alltså, angående creation engine, inte ett enda annat företag hade låtit dig se items i världen och fritt flytta på dom, lägga dom i hyllor i ditt rymdskepp, bara det är ju varför vi vill ha creation engine till starfield.

Undrar om man kan promenera runt på sitt skepp medan det är i rörelse, typ som i Sea of Thieves eller Star Citizen.

eld
Medlem
Skrivet av anon_79617:

Undrar om man kan promenera runt på sitt skepp medan det är i rörelse, typ som i Sea of Thieves eller Star Citizen.

Här kan vi börja spekulera vilt!

Finns ju möjligheten att rymdskeppen inte kan flygas som i no mans sky eller liknande, utan att de agerar som som en liten hub/bas som tar dig mellan olika planeter.

eld
Medlem

Den gamla starfield leaken verkar ju stämma rätt bra dock:

eld
Medlem
Medlem
Skrivet av NuZ:

Hur många år ska det ta innan folk förstår att Xbox även är PC (Microsoft Windows 10)? Alla exklusiva spel släpps även på PC, vissa även på Steam

Ja detta verkar vara väldigt svårt för folk att komma ihåg. Numera (sedan game pass för windows lanserades) är termen Xbox mer eller mindre synonymt med gaming för microsoft oavsett vilken av deras platformar man äger, och åtminstone alla first party titlar kommer släppas till både Windows och Xbox X/S. Detsamma gäller sannolikt en majoritet av third party titlar till xbox också. Det finns en anledning till att man säger "console exclusive" i de flesta trailers, de menar alltså att spelet är exklusivt för Xbox på konsolsidan (dvs kommer inte till nintendo/sony), men det kommer även till Xbox appen på Windows 10.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Ja detta verkar vara väldigt svårt för folk att komma ihåg. Numera (sedan game pass för windows lanserades) är termen Xbox mer eller mindre synonymt med gaming för microsoft oavsett vilken av deras platformar man äger, och åtminstone alla first party titlar kommer släppas till både Windows och Xbox X/S. Detsamma gäller sannolikt en majoritet av third party titlar till xbox också. Det finns en anledning till att man säger "console exclusive" i de flesta trailers, de menar alltså att spelet är exklusivt för Xbox på konsolsidan (dvs kommer inte till nintendo/sony), men det kommer även till Xbox appen på Windows 10.

Det var "nytt" för mig, när jag såg XBOX exclusive blev man besviken, men insåg ganska snart att det även kommer till PC.


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

Lite mer om starfield.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

12
Skriv svar