Internet spekulerar: Starfield-teasern avslöjar platsen för The Elder Scrolls VI

Robot
Internet spekulerar: Starfield-teasern avslöjar platsen för The Elder Scrolls VI

Går hand i hand med en tidigare analys.

#e3-2021, #starfield, #the-elder-scrolls-vi


Medlem

Känns som att den som ristat borde gå en geografikurs - även om den någorlunda liknar provinsen är det inte direkt särskilt träffsäkert.
Tillräckligt för att väcka spekulation, däremot? Definitivt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Känns som att den som ristat borde gå en geografikurs - även om den någorlunda liknar provinsen är det inte direkt särskilt träffsäkert.
Tillräckligt för att väcka spekulation, däremot? Definitivt.

Fast det hade varit alldeles för uppenbart om det var hundraprocentigt geografiskt korrekt. Men High Rock och Hammerfell confirmed?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Undrar hur mycket annat sånt här som finns fullt synligt i olika trailers och intervjuer.
Bara som exempel, intervjun med Spencer där han hade en Series S fullt synligt. Ingen reagerade eller spekulerade vad det var, före de utannonserade Series S officiellt.

Avstängd

Och torx är fortfarande en standard långt in i framtiden. Skönt dé. Då behöver jag inte byta bitslåda än på ett bra tag.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Fast det hade varit alldeles för uppenbart om det var hundraprocentigt geografiskt korrekt. Men High Rock och Hammerfell confirmed?

Ja, det ligger något i det - samtidigt var det hyfsat lätt att missa ändå. Men det är klart - det finns alltid någon på nätet som gräver fram så gott som allt. (Med ett fåtal undantag, som den lilla rovern i Mass Effect 3.)

Svårt att hitta en balans mellan uppenbart och omöjligt, inte minst när Reddit-arméerna börjar gräva.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Ser ut som att TES6 kommer utspelas i både Hammerfell och High Rock.

Skrivet av PeTTs0n:

Ja, det ligger något i det - samtidigt var det hyfsat lätt att missa ändå. Men det är klart - det finns alltid någon på nätet som gräver fram så gott som allt. (Med ett fåtal undantag, som den lilla rovern i Mass Effect 3.)

Svårt att hitta en balans mellan uppenbart och omöjligt, inte minst när Reddit-arméerna börjar gräva.

Fast det blir ju bekräftelsefel, "nätet gräver från så gott som allt". Du kommer inte veta vad de missade.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Fast det blir ju bekräftelsefel, "nätet gräver från så gott som allt". Du kommer inte veta vad de missade.

Det beror ju på hur mycket något bryts ner - en del saker blir ju i princip nedplockade i atomer.
Men visst, förutsatt att det inte avslöjas som i ME3-exemplet så går det ju inte att säkert säga hur mycket som missas.

Så för att göra det lite mer rätt: det grävs fram väldigt mycket av folk på nätet. Sen ska väl också nämnas att en del blir konspiratoriska och gör kopplingar som senare visar sig inte stämma också.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Även böckerna vid sekund 56 på Trailern, första boken till vänster: " Sailing Around the world - Joshua Slocum" Handlar just om första resan en man gjorde själv runt Jorden, sen har vi boken "Omega" precis bredvid, en bok som handlar om att resa i tiden..

Så vem vet vart man kommer hamna

Medlem

Mm... känner inte av likheten. Visst kan det fortfarande vara Hammerfell men det här... känns som en stretch. I alla fall om man jämför med materialet på Fandom som länkades.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

ser mer ut som ett easter egg

eld
Medlem
Skrivet av Chilli88:

Även böckerna vid sekund 56 på Trailern, första boken till vänster: " Sailing Around the world - Joshua Slocum" Handlar just om första resan en man gjorde själv runt Jorden, sen har vi boken "Omega" precis bredvid, en bok som handlar om att resa i tiden..

Så vem vet vart man kommer hamna

Fast det har ju att göra med starfield, trailern är ju inte ett fordon för tes6 teasers precis

Medlem

Ser ju ut som en sjöhäst

1
Skriv svar