Diskutera – Dina förväntningar på Battlefield 2042?

Medlem

Blir EA play på denna..

Medlem

Tycker att det finns tillräckligt av den stilen av spel redan så jag kommer ha annat att spela.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av UncleJack:

Man får inte komma med bevis till konversationerna.

Medlem

Att dom har tilldelat en studio att göra en "speciell modell" för BF-veteraner säger mig allt jag behöver veta om vart BF är på väg och hur 2042 generellt kommer vara. En kort stund efter att EA köpte upp DICE blev det en berg-och dalbana mellan att försöka behaga communityt och att försöka vinna CoD-spelare. I BF 2042 ser jag ännu mer hur dom försöker locka till sig CoD-publik, vilket för mig betyder löjlig TTK och ett obalanserat speltempo som förstör upplevelsen. Allt fokus är på att klämma in så mycket endorfin/dopamin som möjligt i ett spel för att kunna sälja mer. EAs inriktning blir dessutom allt tydligare när dom har lockat över Byron Beede (tidigare från CoD).

Medlem
Skrivet av UncleJack:

Haha så sjukt, där ser man!

Medlem
Skrivet av blackidus:

Blir ett garanterat köp för min del, men jag inväntar nog beta och recensioner innan jag helt bestämmer mig. Gjorde misstaget att köpa både Deluxe edition av BFV och dessutom förboka det , det gör jag inte om igen.

Men frågan för min del är, mus-tangentbords stöd på Series X?
Tror inte att mitt 1060 GTX orkar med detta så för första gången får jag nog spela BF på konsol, hoppas på mus+tangentbordsstöd när spel som Fortnite har det. 🙂

Har funderat på samma sak, har dock ps5 och hoppas på stöd för mus + tangentbord då jag tror mitt GTX1080 är för vekt för en bra upplevelse.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

"Vilken är din första känsla av Battlefield 2042?"
"Nej." Det är min första känsla.

Snart är det inte möjligt att veta vilket franchise det är utifrån gameplay.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Mer positiv efter man fått se game play.
Kom att kartorna blir stora och söder blir sektioner så kanske det finns en plats för flera spelstilar ön bara run n Gun.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fan hörni. Jag vart taggad på trailern men nu blev jag lite besviken. Det ser ju ut som ett reskinnat BF4 Kommer ändå testa betan och ev. köpa det (pga polarna) så får hoppas att jag faller för det.

Önskade mig ett Bad Company 3, tusan..

Medlem
Skrivet av Robalicious:

Att dom har tilldelat en studio att göra en "speciell modell" för BF-veteraner säger mig allt jag behöver veta om vart BF är på väg och hur 2042 generellt kommer vara. En kort stund efter att EA köpte upp DICE blev det en berg-och dalbana mellan att försöka behaga communityt och att försöka vinna CoD-spelare. I BF 2042 ser jag ännu mer hur dom försöker locka till sig CoD-publik, vilket för mig betyder löjlig TTK och ett obalanserat speltempo som förstör upplevelsen. Allt fokus är på att klämma in så mycket endorfin/dopamin som möjligt i ett spel för att kunna sälja mer. EAs inriktning blir dessutom allt tydligare när dom har lockat över Byron Beede (tidigare från CoD).

Det är för att det inte är möjligt att öka antalet spelare och samtidigt behålla gamla bf gameplay. Spelindustrin har vuxit sig så mycket och det är en helt annan målgrupp som spelföretagen försöker fånga upp gentemot hur det var när BF2 släpptes. Det är samma mönster i varenda franchise vilket tyder på att spelindustrin har förändrats. Efter årets E3 borde det vara tydligt för dom flesta.

Medlem

Blev inte direkt pepp på gameplay-trailern heller, totalt clusterfuck ser det ut som.

Nog för att bf varit kaotiskt sedan bad company men känslan är att detta är 10ggr värre och med 128spelare..jeez.. lägg där till alla barnsliga gadgets som grapple, basejump, inga klasser då miljarder snipers osv så undrar jag om man hinner vara i ett fordon mer en 5 sec innan det smäller. Men kommer köpa och spela det ändå, dock inget jag känner hype för. Vore trevligt med lite oklippt gameplay så man ser hur det flyter.

Medlem

Tyckte endå att det såg jäkligt fläskigt ut det lilla man fick se.

Men något som stör mig brutalt är alla dessa jävla attachments och 3000 olika vapen.
Kan de inte bara göra så att varje "klass" har möjligtvis 1-3 olika bössor med typ 2-3 attachments.
Jag menar hur många som specificerat sig på sjukvård kommer vi se springa runt med ett raketgevär över ryggen samtidigt som de mantlar låt säga en PKM/RPK/M249 SAW eller vad de nu kan kallas i detta "närtida framtidskrig"?

Jag saknar tiden då man i BF2 anpassade sig(likt Squad eller liknande titlar) till vad gruppen behövde. Nu ska istället alla vara "JUST DEN DÄR SUPERSOLDATEN" med en uppsjö av attachments och liknande gadgets som taget ur en nutida amerikansk krigsrulle med ett IMDB betyg på under 5.1(TACTICOOL).

Jag saknar att en AT-soldat var just en AT-soldat med en rejäl roll att pressa ner fiendernas tanks/fordon - en sjukvårdare var just en sjukvårdare mfl.
Nu ska det istället levlas så fort som möjligt och det ska låsas upp bössor hit och dit.
Där de i tidigare titlar(EJ BF4, BF1, BFV) hade ungefär 1-3 specifika bössor man kunde ha per klass.
Nu vet vi alla att detta är fiktion i högsta grad men de kan väl åtminstone hålla sig till vapen/tillbehör som faktiskt används i strider utav de olika fraktionerna. Tex. USA med sina M16/M4 varianter medans Ryssland använder sig utav sina AK-varianter... Istället för att det ska bli en enda stor gröt utav hela konkarongen där det kommer 64 ryssar med M4-liknande bössor?

Är det bara jag som älskade upplägget i BF2 med medaljerna man fick för att faktiskt spela spelet och göra saker och ting bra?BFHQ eller vad det nu kallades.
Senare titlar hade ju detta också men tyckte det var betydligt mycket trevligare upplägg i BF2.
BF2142 så var en dog-tag något som man blev lycklig över... I senare titlar var det mer "mjäh, who cares".
Iofs kan åldern kanske ha spelat ut sin rätt där då man fortfarande var relativt ung när man körde 2142.

Grafikmässigt har jag ingenting särskilt att klaga på förutom att jag lär få byta ut mitt RTX 2070 Super för att klara detta i stabila +120 fps på höga inställningar och 1440p.

Jag hoppas innerligt att de sänkt tempot och får en att vara "rädd om sitt liv" igen istället för att det ska bli som i de senaste titlarna där 80% av spelarbasen kör "Spring skjut , dö , repetera" ett liv betydde inte ett skvatt jämfört med BF2.

Jag har spelat alla BF-titlar, inklusive Battlefield Heroes. Och kan säga att de senaste titlarna BF1 , Hardline , BFV inte har varit något alls att hurra över. (Rankat dem i ordning efter hur bra jag tycker om dem).
Kan nog kanske ha 100 timmar i BF1 , 30 timmar i Hardline och 4-5 timmar i BFV.

Hoppas även på ett Hardcore läge.

Sorry för wall-of-text men ibland måste man skriva av sig


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Dolphin-diving var fruktansvärt stort i början. Balanseringen mellan fordon blev aldrig riktigt bra heller i BF2 utan 2 personer kunde dominera kartan med attackhelikoptrarna och TV-guided missiles.

Bäst känsla utav alla Battlefieldspel jag spelat både i clansammanhang och public måste nog vara Bad Company 2.

Eller så kanske det beror på den cut som MS och Sony tar på sina TV-Spel för alla spel som säljs, vilket är fullständigt logiskt då de inte behöver betala den på PC.

Så slutsatsen blir då att PC skall vara billigare, det är inte en strunt sak från EA.

Medlem

Kommer inte köpa denna BF känns inte alls lovande, och setting och gameplay är galet i mina ögon. Känns som det är för mycket action och för lite spel precis som serien varit sedan Bad Company 2 det sista riktigt bra BF enligt mig.

Medlem

Fortsatt skeptisk,


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Undrar hur last gen kommer hantera detta spel egentligen...

Medlem
Skrivet av hotarN:

Vad menas med meta?!

Meta kan betyda massor med saker men i spel är det en förkortning för "most effective tactics available".

Medlem

Själv är jag trött på allt vad Battlefield heter, tack och hej.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Undrar hur last gen kommer hantera detta spel egentligen...

64 spelare istället för 128 bland annat

Medlem

Jag spelar fortfarande Battlefield 4, så jag kommer definitivt köpa Battlefield 2042. Tycker det ser riktigt bra ut, även om det finns vissa rödflagg som gör mig lite tveksam.

T.ex. Grappling Hook. Känner inte att jag vill se halva servern flyga omkring med grappling hooks, utan hoppas att den används mer sparsamt och att den behåller det lite långsammare tempot så det inte blir som i Titanfall 2s multiplayer.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

ELF
Medlem

Jag är skeptiskt avvaktande.

Riktigt härligt med 128 spelare.
Men avvaktar lite riktig gameplay istället för denna skriptade grötfest de visade upp. Graple känns inte som att det passar in.
Är det enbart ett poängsystem för att få köra fordon som i nya SW:Battlefront spelen så hoppar jag nog även detta BF. Kan gå med på ett poängsystem om det är ett sekundärt sätt att kalla in extra fordon, men då ska det inte gå att spamma in fordon. Man ska få jobba sig till detta. Lite tråkigt dock om det skulle dyka upp från ingenstans. Bör vara ett fysiskt plan som droppar det och som kan skjutas ned precis som gunship eller vad det heter i tidigare spel.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av MeaN:

Tyckte endå att det såg jäkligt fläskigt ut det lilla man fick se.

Men något som stör mig brutalt är alla dessa jävla attachments och 3000 olika vapen.
Kan de inte bara göra så att varje "klass" har möjligtvis 1-3 olika bössor med typ 2-3 attachments.
Jag menar hur många som specificerat sig på sjukvård kommer vi se springa runt med ett raketgevär över ryggen samtidigt som de mantlar låt säga en PKM/RPK/M249 SAW eller vad de nu kan kallas i detta "närtida framtidskrig"?

Jag saknar tiden då man i BF2 anpassade sig(likt Squad eller liknande titlar) till vad gruppen behövde. Nu ska istället alla vara "JUST DEN DÄR SUPERSOLDATEN" med en uppsjö av attachments och liknande gadgets som taget ur en nutida amerikansk krigsrulle med ett IMDB betyg på under 5.1(TACTICOOL).

Jag saknar att en AT-soldat var just en AT-soldat med en rejäl roll att pressa ner fiendernas tanks/fordon - en sjukvårdare var just en sjukvårdare mfl.
Nu ska det istället levlas så fort som möjligt och det ska låsas upp bössor hit och dit.
Där de i tidigare titlar(EJ BF4, BF1, BFV) hade ungefär 1-3 specifika bössor man kunde ha per klass.
Nu vet vi alla att detta är fiktion i högsta grad men de kan väl åtminstone hålla sig till vapen/tillbehör som faktiskt används i strider utav de olika fraktionerna. Tex. USA med sina M16/M4 varianter medans Ryssland använder sig utav sina AK-varianter... Istället för att det ska bli en enda stor gröt utav hela konkarongen där det kommer 64 ryssar med M4-liknande bössor?

Är det bara jag som älskade upplägget i BF2 med medaljerna man fick för att faktiskt spela spelet och göra saker och ting bra?BFHQ eller vad det nu kallades.
Senare titlar hade ju detta också men tyckte det var betydligt mycket trevligare upplägg i BF2.
BF2142 så var en dog-tag något som man blev lycklig över... I senare titlar var det mer "mjäh, who cares".
Iofs kan åldern kanske ha spelat ut sin rätt där då man fortfarande var relativt ung när man körde 2142.

Grafikmässigt har jag ingenting särskilt att klaga på förutom att jag lär få byta ut mitt RTX 2070 Super för att klara detta i stabila +120 fps på höga inställningar och 1440p.

Jag hoppas innerligt att de sänkt tempot och får en att vara "rädd om sitt liv" igen istället för att det ska bli som i de senaste titlarna där 80% av spelarbasen kör "Spring skjut , dö , repetera" ett liv betydde inte ett skvatt jämfört med BF2.

Jag har spelat alla BF-titlar, inklusive Battlefield Heroes. Och kan säga att de senaste titlarna BF1 , Hardline , BFV inte har varit något alls att hurra över. (Rankat dem i ordning efter hur bra jag tycker om dem).
Kan nog kanske ha 100 timmar i BF1 , 30 timmar i Hardline och 4-5 timmar i BFV.

Hoppas även på ett Hardcore läge.

Sorry för wall-of-text men ibland måste man skriva av sig

Exakt detta! För mig var Bad Company 2 peaken, det var ganska simpelt och man fick mer poäng av att lira i squads och faktiskt sköta sina olika roller. Och när man väl hittade ett gäng att lira med där alla var seriösa så var det bland de roligaste MP-upplevelserna jag haft. Det är alldeles för mycket grejer, gadgets, vapen och skit i de nya spelen och jag fattar inte ens varför kidsen tycker det är roligt. Är väl för gammal. ^^

Med det sagt, kanske ger 2042 en chans om det får bra recensioner. Det kanske har förändrats till det bättre.

Medlem

Jag slutade spela BF på allvar runt BF 4. Får inte alls samma kick längre utan det känns ganska tomt och jag blir snabbt uttråkad.
Visst de har grafik och ljudeffekter som är helt sanslöst bra men det känns nästan som det slängt in för mycket bling bling och tappat BF känslan.

Jag har ju blivit äldre helt klart och det bidrar säkert en hel del men det är inte hela förklaringen.
Nu har jag i stället hittat spel som, Hell let loose där får jag den där känslan som man hade i de första BF spelen.
Inte lika snygga på ytan men det är bra mycket roligare enligt mig att spela.

Medlem
Skrivet av Fredd71:

Jag slutade spela BF på allvar runt BF 4. Får inte alls samma kick längre utan det känns ganska tomt och jag blir snabbt uttråkad.
Visst de har grafik och ljudeffekter som är helt sanslöst bra men det känns nästan som det slängt in för mycket bling bling och tappat BF känslan.

Jag har ju blivit äldre helt klart och det bidrar säkert en hel del men det är inte hela förklaringen.
Nu har jag i stället hittat spel som, Hell let loose där får jag den där känslan som man hade i de första BF spelen.
Inte lika snygga på ytan men det är bra mycket roligare enligt mig att spela.

Håller helt och hållet med!
Hell let loose är ett underbart spel om man hamnar i en squad som jobbar mot det gemensamma målet.
Tråkiga där är att byggnader m.m är oförstörda.
Och sen att det är så fruktansvärt dåligt optimerat.
Men ett underbart spel på alla sätt.

Det ger dessutom det adrenalinet som man inte fått utav BF-serien sen BF2/BF3 tiden.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

en sak ingen pratar om kan vi göra spelet går snabbare att starta upp och avsluta.

Kör ssd på pcie 4 och det tar sån jkla tid , jag kör alltid alt-f4 när jag har spelat klart i bf5 för det ska ladda o fundera innan kommer ut till huvudmeny gör mig galen på pc dvs.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

en sak ingen pratar om kan vi göra spelet går snabbare att starta upp och avsluta.

Kör ssd på pcie 4 och det tar sån jkla tid , jag kör alltid alt-f4 när jag har spelat klart i bf5 för det ska ladda o fundera innan kommer ut till huvudmeny gör mig galen på pc dvs.

Alt-f4 är väll standard när man vill avsluta ett spel, eller vad som helst
Fattar inte hur vissa spel kan vara så långsamma på att avsluta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har inte sett nån ta upp frågan om hur hälsa och regenererande fungerar, både för fordon och soldat. Kan man sitta i helikopter med 2 engineers eller lär man landa och kliva ur för att reparera? Vi får se snart antar jag, lär väl släppas lite mer gameplay förr eller senare.

Medlem
Skrivet av miffot:

Mindre arkad, inge löjliga elite klasser, fordon spawnar vid flaggorna/main Base, inte löjlig kosmetic skit, sedan det allra viktigaste dedikerade server samt HARDCORE läget.

Hemskt ledsen, men du får nog gå tillbaka till BF2 för att få uppleva detta... själv har jag ungefär sedan dom släppte BF3 gett upp allt hopp om ett BF så som det en gång var... (Och då var ändå BF3 otroligt populärt) Har faktiskt av denna anledning inte heller spelat något av dom sedan dess... nu har jag väl till slut accepterat att det som var så fantastiskt då, inte kommer komma igen, så efter all denna tid så kommer jag nog ändå ge BF2042 en chans, som casual, för att röja bara.

Medlem

Lite skum gameplay trailer, knappt ett skott avfyrades i ett fps spel.

Gillar många ideer, men behöver se mer för att kunna göra någon bedömning, än så länge känns det bara som en ok avstickare innan vi får ett riktigt nextgen bf6.

Hoppas verkligen inte dom sänker tickrate på servrarna för de är 128spelare.

Medlem

Jag spelar BF4 varje dag och är med och driver toppservrar i EU, så jag gillar BF absolut. Men detta känns än så länge... fattigt.

Grafiken och känslan känns som 10 år före BF1. BF1 var sjukt snyggt och både reveal trailern och gameplay reveal såg så oerhört mycket bättre ut. Jag är rädd att detta blir ännu ett fail. BF1 var snyggt och bra men inte battlefield på samma sätt som bf3/4. Och bfv var bara... meh.

BF3 var riktigt bra, bf4 blev ok till slut. Sedan började bajsmackorna komma. Hoppas verkligen att bf2042 blir en BLT och inte ännu en bajsmacka.

Skriv svar