Dålig start för Final Fantasy Origin-demon på PS5: "data corrupted"

Robot
Dålig start för Final Fantasy Origin-demon på PS5: "data corrupted"
Medlem

Testade ladda ner det och installera det för skojs skull, fick samma problem. Är däremot inte direkt hypad för spelet, trailern var väldigt "meh" i mina ögon. Men vem vet, kanske när det kommer ut mer information om spelet så kanske det blir bra.

Medlem

Jag är helt klart skeptisk. Ser inget vidare ut och karaktärerna ser skittråkiga ut...ännu ett macho grabbgäng i helsvarta kläder som i FFXV.
Men kommer iaf ge det en chans och testa demot.

Medlem

haha ingen bra reklam när demot inte fungerar


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Haha, såg trailern precis och satt med skämskudden nära till hands. Manuset var, åtminstone i trailern, generande dåligt, lika så röstskådespeleriet. Jag har ingen aning om plotten, men via trailern att döma så spelar man en av tre psykopater som HUNGRAR för att döda en riddare som heter Chaos. Man går hem till honom och börjar slakta hans husdjur innan man till slut hittar honom i sin vilostol. Chaos frågar vad man vill och man svarar kort och gott att man vill mörda honom.

Förutom namnet är det väldigt lite som tyder på att det är Chaos som är the baddie i detta spelet. Uppfattningen kanske bli annorlunda om man är lite mer insatt, men just nu är knatte, fnatte, och tjatte i trailern några polisen borde kika närmare på.

Medlem

Har inte hört om det här FF spelet tidigare men ja det såg ju...sådär ut 😅

ZF
Medlem

Den fulländade ironin vore om detta också levererade koden som blåser ut PS5-kryptot.

Skribent
Skrivet av ClockWise:

Haha, såg trailern precis och satt med skämskudden nära till hands. Manuset var, åtminstone i trailern, generande dåligt, lika så röstskådespeleriet. Jag har ingen aning om plotten, men via trailern att döma så spelar man en av tre psykopater som HUNGRAR för att döda en riddare som heter Chaos. Man går hem till honom och börjar slakta hans husdjur innan man till slut hittar honom i sin vilostol. Chaos frågar vad man vill och man svarar kort och gott att man vill mörda honom.

Förutom namnet är det väldigt lite som tyder på att det är Chaos som är the baddie i detta spelet. Uppfattningen kanske bli annorlunda om man är lite mer insatt, men just nu är knatte, fnatte, och tjatte i trailern några polisen borde kika närmare på.

Bygger väl på Final Fantasy 1 också? Det spelet har ju i princip ingen story i dagens mått mätta. Liksom namnlösa hjältar som ska döda en onding som vill ta över världen. Men håller med, tycker inte detta känns eller ser speciellt bra ut.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ni måste vara lite tydligare. Vem är det jag ska döda?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Ni måste vara lite tydligare. Vem är det jag ska döda?

Lite tips om det inte var solklart nog.
The game is REAL!

Skribent
Skrivet av Bennii:

Ni måste vara lite tydligare. Vem är det jag ska döda?

Hörde rykten att ondingen heter Chaos, men det kan ju bara vara ett rykte?


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd

Aldrig ens hört talas om detta men man får väl testa demot när det nu funkar.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar