Massor av ny info om Elden Ring!

Robot
Massor av ny info om Elden Ring!

100 färdigheter, massor av olika vapen och fiendespöken att tillkalla.

#Elden-ring, #Fromsoftware


Medlem

Låter riktigt lovande!

Medlem

Snälla var bra, snälla var bra!

Medlem

Hoppas det är galet svårt!

Medlem

Det här låter mkt mer intressant än det de visade. Im on board again.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Blir att lira och ta platinum helt klart. Utmaningen i dessa titlar är bland det bästa med spelen.

Lite trött på fantasi, magi och rustningar dock. Hoppas för övrigt att Sony plockar upp Bloodborne igen, ge det till Bluepoint för en värdig och tekniskt kompetent 2a. Med tanke på hur hyllat BB är det konstigt att vi inte ens fått en officiell 60fps patch, men serien kommer tillbaka på ett eller annat sätt det är jag säker på.

Medlem

Inget för mig eftersom FromSoftware's spel är på tok för svåra för mig Men med det sagt så följer jag just Elden Ring med spänning och tror att det kommer bli ett riktigt bra spel. Förmodligen en av de stora titlarna den här generationen när vi tittar tillbaka om några år.

Medlem

Vill veta om det är tillfällig Co-op eller om man kan spela igenom hela spelet tillsammans.

Medlem

ALL ABOARD THE HYPE TRAIN, CHOO-CHOO!

Medlem

"Målet i varje område är en speciell "dungeon". Lite Zelda vibbar där!!? Tycker alltihop låter väldigt lovande.

Medlem
Skrivet av heady89:

Blir att lira och ta platinum helt klart. Utmaningen i dessa titlar är bland det bästa med spelen.

Lite trött på fantasi, magi och rustningar dock. Hoppas för övrigt att Sony plockar upp Bloodborne igen, ge det till Bluepoint för en värdig och tekniskt kompetent 2a. Med tanke på hur hyllat BB är det konstigt att vi inte ens fått en officiell 60fps patch, men serien kommer tillbaka på ett eller annat sätt det är jag säker på.

Att de gjort ett tekniskt kompetent arbete på flera remakes/remasters tror jag de flesta håller med om. Det är dock långt ifrån samma sak som att utveckla en uppföljare från grunden. Inte ens From softwares "B-lag" klarade av det under Miyasakis vingar när de utvecklade Dark Souls 2. Att låta någon annan studio än From göra Bloodborne 2 tror jag blir ungefär lika bra som Team Ninjas tolkning av Metroid.

Sen vill inte jag ha en uppföljare till Bloodborne öht. men det är en annan sak. Tycker det är mer nice med några spel som får vara ett ensamt mästerverk, men förstår om inte alla håller med om just det.

Medlem
Skrivet av heady89:

Blir att lira och ta platinum helt klart. Utmaningen i dessa titlar är bland det bästa med spelen.

Lite trött på fantasi, magi och rustningar dock. Hoppas för övrigt att Sony plockar upp Bloodborne igen, ge det till Bluepoint för en värdig och tekniskt kompetent 2a. Med tanke på hur hyllat BB är det konstigt att vi inte ens fått en officiell 60fps patch, men serien kommer tillbaka på ett eller annat sätt det är jag säker på.

Förstår inte riktigt alla dessa skrik efter Bluepoint. De gör remasters, inte nya spel? Att sätta en snygg (om än jävligt snygg) lyster på ett redan existerande spel är något annat än göra en uppföljare till ett av de mest hyllade PS4-spelen någonsin.

Medlem
Skrivet av Mox+:

Förstår inte riktigt alla dessa skrik efter Bluepoint. De gör remasters, inte nya spel? Att sätta en snygg (om än jävligt snygg) lyster på ett redan existerande spel är något annat än göra en uppföljare till ett av de mest hyllade PS4-spelen någonsin.

Det var en remake och minst lika utmanande som att göra ett nytt spel med tanke på hur välgjort och troget det var, samt byggt från grunden.

Varför inte ? De toppade ju from software med råge och gjorde ett av de snyggaste spelen någonsin. From har ju ändå sagt att de helst inte gör uppföljare och sony äger bb, alla vill ha en tvåa, win win.

Medlem
Skrivet av heady89:

Det var en remake och minst lika utmanande som att göra ett nytt spel med tanke på hur välgjort och troget det var, samt byggt från grunden.

Varför inte ? De toppade ju from software med råge och gjorde ett av de snyggaste spelen någonsin. From har ju ändå sagt att de helst inte gör uppföljare och sony äger bb, alla vill ha en tvåa, win win.

Det är byggt från grunden på samma sätt som att sätta ihop ett parti Lego med färdiga bitar och en guide till hands är. Sedan har de målat lite på bitarna, vilket de gjorde bra, men du kan inte ärligen värdera att göra något snyggt grafiskt som att designa och skapa ett helt spel från scratch. De har inte tagit ett enda kreativt beslut vad det gällde spelets gameplaymekaniker, area design eller story.

Medlem
Skrivet av heady89:

Det var en remake och minst lika utmanande som att göra ett nytt spel med tanke på hur välgjort och troget det var, samt byggt från grunden.

Varför inte ? De toppade ju from software med råge och gjorde ett av de snyggaste spelen någonsin. From har ju ändå sagt att de helst inte gör uppföljare och sony äger bb, alla vill ha en tvåa, win win.

Jag tror du underskattar skillnaden mellan att göra en remake och ett helt nytt spel. Jag tror definitivt INTE att bluepoint hade fixat att få till rätt lore, känsla, karaktärer, gameplay o.s.v oavsett hur skinande fint de kan göra om redan existerande spel.

Medlem
Skrivet av heady89:

Det var en remake och minst lika utmanande som att göra ett nytt spel med tanke på hur välgjort och troget det var, samt byggt från grunden.

Varför inte ? De toppade ju from software med råge och gjorde ett av de snyggaste spelen någonsin. From har ju ändå sagt att de helst inte gör uppföljare och sony äger bb, alla vill ha en tvåa, win win.

Om detta inte är ett troll-försök så undrar jag verkligen hur du resonerar här.

Medlem
Skrivet av heady89:

Det var en remake och minst lika utmanande som att göra ett nytt spel med tanke på hur välgjort och troget det var, samt byggt från grunden.

Varför inte ? De toppade ju from software med råge och gjorde ett av de snyggaste spelen någonsin. From har ju ändå sagt att de helst inte gör uppföljare och sony äger bb, alla vill ha en tvåa, win win.

Tror du att alla arkitekter är fullvärdiga snickare också? Eller att alla snickare än fullvärdiga arkitekter?

Medlem

Låter som ett mörkt Zelda.

Hype!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Låter som ett mörkt Zelda.

Hype!

ZELDA SOULS <3

Avstängd
Skrivet av Knalle:

Inget för mig eftersom FromSoftware's spel är på tok för svåra för mig Men med det sagt så följer jag just Elden Ring med spänning och tror att det kommer bli ett riktigt bra spel. Förmodligen en av de stora titlarna den här generationen när vi tittar tillbaka om några år.

Svårt och svårt. Handlar väl mer om beslutsamhet att ta sig genom processen att lära sig en bossfight och timea sina handlingar med bossens handlingar.

Så handlar väl mer om hur mycket tålamod man har i slutändan

Ser hursomhelst djävulskt fett ut! Gillar miljöerna och grafiken skarpt.

Får se vad det blir för plattform man kommer spela det på!

Skribent
Skrivet av jehuty:

Vill veta om det är tillfällig Co-op eller om man kan spela igenom hela spelet tillsammans.

Är det inte bekräftat att man kan köra 4-player co-op genom kampanjen och det ska var klassik co-op inte soulborne-op?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Mox+:

Det är byggt från grunden på samma sätt som att sätta ihop ett parti Lego med färdiga bitar och en guide till hands är. Sedan har de målat lite på bitarna, vilket de gjorde bra, men du kan inte ärligen värdera att göra något snyggt grafiskt som att designa och skapa ett helt spel från scratch. De har inte tagit ett enda kreativt beslut vad det gällde spelets gameplaymekaniker, area design eller story.

Liknelsen med Lego blir ju mest ett hån. De har alltså byggt om allting från grunden och varvat From i teknisk kompetens 10 gånger om vid första försök. Inga assets från originalet har återanvänts utan allt är omgjort och anpassat på deras egen teknologi som utan tvekan ligger långt före From Software.

Mål och vision var att bibehålla originalets känsla men att göra om spelet på next-gen, knappast någon liten utmaning vare sig kodmässigt, designmässigt eller "kreativt". Att de inte brutit sig ifrån originalet mekaniskt är ju precis för att det är en fan-service, det lär ha varit betydligt svårare att hålla sig till det än att inte ändra för mycket.

Ditt Lego är väl i så fall snarare mer jämförbart med någonting som Mass Effect Legendary Edition där hela kodbasen, animationer, ljud osv i UE3 är intakt och minimalt modifierad, och sedan har man gjort ett par förbättringar på det.

Skrivet av Dudinkalv:

Jag tror du underskattar skillnaden mellan att göra en remake och ett helt nytt spel. Jag tror definitivt INTE att bluepoint hade fixat att få till rätt lore, känsla, karaktärer, gameplay o.s.v oavsett hur skinande fint de kan göra om redan existerande spel.

Definitivt inte baseras på vad ? Innan releasen av DS hade jag varit tveksam men de har ingenting att bevisa längre. De är uppenbarligen en av världens mest kompetenta studios, och med tanke på vad de bevisade med Demon Souls så är jag övertygad om att dem skulle göra fantastiska spel med mer egen frihet.

Att bygga än ny värld och lore är en av -> mängder <- krävande delar i utvecklingen, men att översätta något som är 11 år gammalt i en helt ny remake med ny teknologi är ju otroligt krävande det med. Det är alltså ingen portning vi talar om här. Den tid FS spenderade på koncept och design av värld, story och fiender har BP fått lägga på att designa om allt för ett modernare vision, tima ihop allt med nya animationer, teknik och visioner, allt medan de samtidigt varit i framkant rent tekniskt och med sin motor, något FS aldrig varit.

Skrivet av Zulthar:

Om detta inte är ett troll-försök så undrar jag verkligen hur du resonerar här.

Kräver inte så värst mycket hjärnceller, läs ovan. Om min post är "trollning" är du kanske inte så kapabel till diskussion eller att någon kritiserar ? Vad ska jag trolla om, jag älskar From-spelen men efter nya Demon Souls är jag helt såld på vad alla spelen skulle kunna vara. Det är ju ingen hemlighet att From Softwares släpp varit relativt daterade även vid release.

Har man svårt att förstå vad som krävs i spelutveckling eller att ens uppskatta det uppenbara så kan man ju kika på vad mer trovärdiga källor som Digital Foundry säger, eller vad utvecklarna själva säger i interjuver och annat kring vad som krävdes.

Skrivet av vamp:

Tror du att alla arkitekter är fullvärdiga snickare också? Eller att alla snickare än fullvärdiga arkitekter?

De har nog tillräckligt med både snickare och arkitekter, annars landar man inte ett projekt som detta. Det är inte som att de skruvar lite på ett befintligt garage, snarare smäller upp en bredvid 30 år senare från grunden med allt vad det innebär med nya metoder.

Medlem
Skrivet av heady89:

Kräver inte så värst mycket hjärnceller, läs ovan. Om min post är "trollning" är du kanske inte så kapabel till diskussion eller att någon kritiserar ? Vad ska jag trolla om, jag älskar From-spelen men efter nya Demon Souls är jag helt såld på vad alla spelen skulle kunna vara. Det är ju ingen hemlighet att From Softwares släpp varit relativt daterade även vid release.

Har man svårt att förstå vad som krävs i spelutveckling eller att ens uppskatta det uppenbara så kan man ju kika på vad mer trovärdiga källor som Digital Foundry säger, eller vad utvecklarna själva säger i interjuver och annat kring vad som krävdes.

Oj, trampade jag på en öm tå eller? Du verkar, ganska blint, vara övertygad om att spelutveckling endast handlar om den tekniska aspekten. Att du hänvisar till Digital Foundry stärker bara att du inte riktigt förstår vad du pratar om. Jag tycker fortfarande inte att du har lyckats presentera ett vettigt argument till varför de skulle ha kompetensen att skapa ett eget spel utifrån sitt arbete som endast består av remakes.

Faktumet är att Bluepoint aldrig har skapat ett eget spel från grunden tidigare och därför är det ganska naivt att inte se den stora risken med att ge dem ansvaret för att skapa en uppföljare i en av världens mest populära spelserier. Det hade såklart kunnat gå hur bra som helst, men det hade kunnat gå rakt åt helvete också. Du verkar, för någon oförklarlig anledning, vara övertygad om att de redan har bevisat att de kan prestera.

Medlem
Skrivet av heady89:

Liknelsen med Lego blir ju mest ett hån. De har alltså byggt om allting från grunden och varvat From i teknisk kompetens 10 gånger om vid första försök. Inga assets från originalet har återanvänts utan allt är omgjort och anpassat på deras egen teknologi som utan tvekan ligger långt före From Software.

Mål och vision var att bibehålla originalets känsla men att göra om spelet på next-gen, knappast någon liten utmaning vare sig kodmässigt, designmässigt eller "kreativt". Att de inte brutit sig ifrån originalet mekaniskt är ju precis för att det är en fan-service, det lär ha varit betydligt svårare att hålla sig till det än att inte ändra för mycket.

Ditt Lego är väl i så fall snarare mer jämförbart med någonting som Mass Effect Legendary Edition där hela kodbasen, animationer, ljud osv i UE3 är intakt och minimalt modifierad, och sedan har man gjort ett par förbättringar på det.

Det är imponerande tekniskt, men Lego-liknelsen kvarstår. De har inte behövt uppfinna en enda kreativ pjäs i hela Demon’s Souls spelet själva. From Software levererade dem bitarna, de byggde ihop det. Du pratar endast teknisk skapelse, animationer/assets/effekter, men glömmer helt speldesign. Vi argumenterade kring varför Bluepoint skulle vara rätt gäng att göra ett nytt Bloodborne, inte huruvida de kan göra en Bloodborne remaster/remake. Var finns det bevis för att Bluepoint kan designa ett spel som Bloodborne rent speldesign och gameplaymässigt? Svar: det finns inte. Faktum är att ingen spelstudio i världen har lyckats utmana From på den punkten, trots otaliga försök.

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Svårt och svårt. Handlar väl mer om beslutsamhet att ta sig genom processen att lära sig en bossfight och timea sina handlingar med bossens handlingar.

Så handlar väl mer om hur mycket tålamod man har i slutändan

Ser hursomhelst djävulskt fett ut! Gillar miljöerna och grafiken skarpt.

Får se vad det blir för plattform man kommer spela det på!

Jag har bra med tålamod och gillar att lägga ner mycket tid på ett och samma spel men jag har mina gränser och för mig personligen blir det för mycket frustration och för lite underhållning. Jag önskar att det inte vore så men det är tyvärr den bistra sanningen. FromSoftware's spel är ju notoriskt svåra i jämförelse med andra stora och populära titlar, det tror jag ändå du kan hålla med om? Om det är bra eller dåligt är ju upp till var och en men det är ju knappast enkla spel för gemene man. Det är en sak för alla er som (antar jag) varit med sedan Dark Souls och är väl bekanta med formulan.

Men som sagt, jag ser fram emot Elden Ring och tror det kommer bli riktigt fett

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Är det inte bekräftat att man kan köra 4-player co-op genom kampanjen och det ska var klassik co-op inte soulborne-op?

Har inte så superbra koll men jag har inte sett någon info om att det ska vara klassisk co-op.

Medlem
Skrivet av Zulthar:

Oj, trampade jag på en öm tå eller? Du verkar, ganska blint, vara övertygad om att spelutveckling endast handlar om den tekniska aspekten. Att du hänvisar till Digital Foundry stärker bara att du inte riktigt förstår vad du pratar om. Jag tycker fortfarande inte att du har lyckats presentera ett vettigt argument till varför de skulle ha kompetensen att skapa ett eget spel utifrån sitt arbete som endast består av remakes.

Faktumet är att Bluepoint aldrig har skapat ett eget spel från grunden tidigare och därför är det ganska naivt att inte se den stora risken med att ge dem ansvaret för att skapa en uppföljare i en av världens mest populära spelserier. Det hade såklart kunnat gå hur bra som helst, men det hade kunnat gå rakt åt helvete också. Du verkar, för någon oförklarlig anledning, vara övertygad om att de redan har bevisat att de kan prestera.

Inte alls, du kallade mig för troll över ingenting, men visst, jag klarar av uppskatta ett grymt spel av en studio som gjorts betydligt grymmare av en annan studio.

Du är rätt rolig du, jag har väl aldrig sagt att From Softwares titlar är dålig spel eller ? De är estetiskt väldigt välgjorda med intressanta världar och ett beroendeframkallande & utmanande gameplay som jag älskar, men vad har det att göra med att Bluepoint gör ett betydligt bättre spel rent tekniskt och lyfter innehållet till helt nya nivåer ? Det var ju hela poängen med remaken och har ingenting med avsaknad av kompetens att göra.

Och att de inte skapat ett eget IP ? Det betyder ju ingenting när de har skapat ett spel som Demon Souls till PS5. Hur kan det vara naivt när de i liknande spel gjort en perfekt remake som är originalet troget ut i fingerspetsarna. Det är ju svårt att få mer kapital än så innan man ev. skulle tackla en uppföljare till exempelvis Bloodborne eller för den delen Demon Souls. Tror ingen blir förvånad om idéerna stod som spön i backen hos BP, det har de ju själva sagt och att de tyglade sig rejält för att vara originalet troget.

Du får det att låta som att de inte besitter kompetens inom design och estetik vilket blir löjligt då detta inte är någon portning. Remaken skulle aldrig kunna existerat utan rejält med kompetens på de områdena också. Uppskatta istället att ett par hundra personer jobbat på detta i 3 år. Det är i ansträngning som vilket annat kvalitativt AAA-spel som helst och kräver inget geni för att lista ut.

Klart som korvspad att de bevisat att de kan prestera med remaken till PS5. Påstår jag att de därför garanterat kommer lyckas med nästa titel eller en uppföljare, nej, men de har riktigt bra möjlighet och erfarenhet. De är också trovärdiga mot fansen och det förtroende de fått förvalta. Vad är det som säger att From Software skulle lyckas bättre så här 6 år senare med ett nytt BB ?

Skrivet av Mox+:

Det är imponerande tekniskt, men Lego-liknelsen kvarstår. De har inte behövt uppfinna en enda kreativ pjäs i hela Demon’s Souls spelet själva. From Software levererade dem bitarna, de byggde ihop det. Du pratar endast teknisk skapelse, animationer/assets/effekter, men glömmer helt speldesign. Vi argumenterade kring varför Bluepoint skulle vara rätt gäng att göra ett nytt Bloodborne, inte huruvida de kan göra en Bloodborne remaster/remake. Var finns det bevis för att Bluepoint kan designa ett spel som Bloodborne rent speldesign och gameplaymässigt? Svar: det finns inte. Faktum är att ingen spelstudio i världen har lyckats utmana From på den punkten, trots otaliga försök.

Det är ju inte bara tekniskt, Demon Souls på PS5 hade aldrig kunnat bli av om BP saknat kreativa resurser och det vet du också. Det är ingen portning till en ny motor eller remaster av samma skåpmat. Förstår att du vill likna det vid lego men det blir väldigt svart på vitt vilket det så klart inte är.

Det är inte bara x tusentals texturer som ska uppas till high-res och y hundra modeller som ska ha högre poly-count. Ställ precis vilken entitet eller område som helst bredvid originalet och det har ju krävts en hel del att få ihop det i en ny vision med betydligt högre detaljrikedom. BP fick en plattform att stå på men ingenting mer, jag tror nog det arbete som krävdes av FROM att vara kreativa på nytt det fick BP lägga minst lika mycket på att tänka ut hur ditten och datten skulle se ut i en betydligt mer detaljerad värld fast troget originalet.

Bevis och bevis, de har ju enormt kapital efter Demon Souls, vad är det som talar emot dem egentligen ? Skulle de automagiskt lyckas eller misslyckas, nej, det kan ju ingen veta, men efter att ha kört DS kan jag lugnt säga att jag vill se mer av BP i detta universum. De har åstadkommit något riktigt grymt på en nivå som FS aldrig varit i närheten av. Kommer de falla på att de inte klarar av att designa egen mekanik från grunden, kanske, men jag tvivlar på att Sony tvivlar på BP och ser ingen som helst anledning till varför någon annan skulle göra det heller.

Skribent
Skrivet av jehuty:

Har inte så superbra koll men jag har inte sett någon info om att det ska vara klassisk co-op.

Var här jag läste det, men minns lite fel.

https://gamerant.com/elden-ring-multiplayer-co-op-dark-souls-...

Det verkar i alla fall vara mer riktat mot multiplayer och samarbete än Dark Souls.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av heady89:

Det är ju inte bara tekniskt, Demon Souls på PS5 hade aldrig kunnat bli av om BP saknat kreativa resurser och det vet du också. Det är ingen portning till en ny motor eller remaster av samma skåpmat. Förstår att du vill likna det vid lego men det blir väldigt svart på vitt vilket det så klart inte är.

Det är inte bara x tusentals texturer som ska uppas till high-res och y hundra modeller som ska ha högre poly-count. Ställ precis vilken entitet eller område som helst bredvid originalet och det har ju krävts en hel del att få ihop det i en ny vision med betydligt högre detaljrikedom. BP fick en plattform att stå på men ingenting mer, jag tror nog det arbete som krävdes av FROM att vara kreativa på nytt det fick BP lägga minst lika mycket på att tänka ut hur ditten och datten skulle se ut i en betydligt mer detaljerad värld fast troget originalet.

Bevis och bevis, de har ju enormt kapital efter Demon Souls, vad är det som talar emot dem egentligen ? Skulle de automagiskt lyckas eller misslyckas, nej, det kan ju ingen veta, men efter att ha kört DS kan jag lugnt säga att jag vill se mer av BP i detta universum. De har åstadkommit något riktigt grymt på en nivå som FS aldrig varit i närheten av. Kommer de falla på att de inte klarar av att designa egen mekanik från grunden, kanske, men jag tvivlar på att Sony tvivlar på BP och ser ingen som helst anledning till varför någon annan skulle göra det heller.

Kreativa resurser anser jag inte vara att fylla i skillnaden mellan PS3 och PS5 grafik. Jag förstår vad du är ute efter, och jag må underskatta deras kreativa insats lite för att göra en poäng, men med det sagt så överskattar du deras kreativa insats å det grövsta. Det är en förmåga, en otroligt bra sådan, att kunna ta ett spel och höja det till en ny nivå på en ny konsol. Detta verkar BP vara bäst på i branschen just nu, men det är en helt annan, och jag menar en helt annan, att faktiskt göra ett spel från scratch. Hur mycket du än argumenterar så finns det ingenting i deras skapelse av Demon's Souls på PS5 som bevisar att de kan göra något eget vad det gäller just area design, gameplay, lore eller story. Det går tyvärr inte att argumentera emot, dessa saker har de fått serverade på ett fat. Allt annat är de onekligen grymma på. Ifall de skulle visa sig på något vis ha förmågan att briljera på de punkterna så lär de göra ett eget IP, tänker jag. Annars luktar det kanske Dark Souls remake om deras nästa projekt.

Medlem

Frågade inget om pvp!!!

1
Skriv svar