Ubisoft talar ut om Splinter Cell-förseningen

Robot
Medlem
Ubisoft talar ut om Splinter Cell-förseningen

Jag litar inte på Ubisoft om när det gäller att det inte funkar PGA detta, dom ljuger allt för ofta för att gynna deras tro.


signatur

Amateurish? Ama-amateurish? Jet's pure genius, and don't you forget it! And I didn't stumble across it, I MADE it.

Medlem

Jag litar inte på Ubisoft. Alls.

Medlem

Ja absolut så debuggar de spelet fortfarande, givetvis... not


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hmm... köpa en titel till en konsol där det bara är att stoppa in skivan och börja spela ELLER vänta 2 veckor att köpa till PC och kräva att användaren har ett ubi-konto samt kräva konstant uppkoppling för att spela... svårt val, verkligen.

Man undrar ju om dom fortfarande tänker skylla dåliga siffror på pirater på win när det inte finns en 100% fungerande version eller vad dom tänker hitta på för löjlig grej som ursäkt/förklaring.

Ganska uppenbart att dom vill sälja fler kopior till konsolerna. Kommer ihåg någon MS snubbe som sa att dom spelet släpptes samtidigt på PC & konsol så köpte folk till PC istället, kommer inte ihåg om det va hela EU eller om det va endast Tyskland men det är ju uppenbart att dom vill sälja till konsol främst.

Medlem
Skrivet av tankare:

Man undrar ju om dom fortfarande tänker skylla dåliga siffror på pirater på win när det inte finns en 100% fungerande version eller vad dom tänker hitta på för löjlig grej som ursäkt/förklaring.

Ganska uppenbart att dom vill sälja fler kopior till konsolerna. Kommer ihåg någon MS snubbe som sa att dom spelet släpptes samtidigt på PC & konsol så köpte folk till PC istället, kommer inte ihåg om det va hela EU eller om det va endast Tyskland men det är ju uppenbart att dom vill sälja till konsol främst.

Jo, jag hörde också att MC vill sälja mer konsolspel i Tyskland eftersom PC-spelarbasen fortfarande är enorm där (liksom i Sverige).

Men i Ubisofts försvar provade de ju faktiskt att sälja Prince of Persia utan DRM för att se om piraterna verkligen var så ärliga som de påstod sig vara. Uppenbarligen gick det som förväntat, att pirater laddade ner minst lika mycket, så nu kör de med den här nya men ändå pantade idéen.

Sen kan man ju diskutera om Prince of Persia var bra nog för konsumenterna över huvud taget. Som Stardock säger så är det försäljningen och inte piratkopieringen som spelar roll. Pirater är alltid pirater så det gäller att locka till sig konsumenterna då det är de som faktiskt betyder något.

Medlem

Hoppas Ubisofts PC-sales går åt helvete.

Medlem

Det jag hatar med alla dessa jävla bortförklaringar, som alla utvecklare/utgivare kommer med för att PC-versioner släpps senare, är att PS3 och 360 alltid släpps samtidigt men PC kommer senare. Vi alla vet att många utvecklare har problem att utveckla till PS3 och att det brukar vara bökigare och ta längre tid än att utveckla till 360. Vi vet också att 360 i princip är som PC och att porta spel mellan plattformerna är enkelt. AC 1 & 2 släpptes samtidigt på PS3 och 360 men kom senare på PC. Detta har hänt massa andra spel också.

Så man undrar ju varför just PC:n ständigt är den som släpps sist. Att säga att det är pga buggfixning och polering är som att pissa på alla PC-gamers och säga att det regnar.

Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av tankare:

Man undrar ju om dom fortfarande tänker skylla dåliga siffror på pirater på win när det inte finns en 100% fungerande version eller vad dom tänker hitta på för löjlig grej som ursäkt/förklaring.

Ganska uppenbart att dom vill sälja fler kopior till konsolerna. Kommer ihåg någon MS snubbe som sa att dom spelet släpptes samtidigt på PC & konsol så köpte folk till PC istället, kommer inte ihåg om det va hela EU eller om det va endast Tyskland men det är ju uppenbart att dom vill sälja till konsol främst.

Jo, jag hörde också att MC vill sälja mer konsolspel i Tyskland eftersom PC-spelarbasen fortfarande är enorm där (liksom i Sverige).

Men i Ubisofts försvar provade de ju faktiskt att sälja Prince of Persia utan DRM för att se om piraterna verkligen var så ärliga som de påstod sig vara. Uppenbarligen gick det som förväntat, att pirater laddade ner minst lika mycket, så nu kör de med den här nya men ändå pantade idéen.

Sen kan man ju diskutera om Prince of Persia var bra nog för konsumenterna över huvud taget. Som Stardock säger så är det försäljningen och inte piratkopieringen som spelar roll. Pirater är alltid pirater så det gäller att locka till sig konsumenterna då det är de som faktiskt betyder något.

Gud vad jag störde mig på den idén. Prince of Persia är ju typ det sämsta spelet att försöka sälja till PC. För det första är det ju ett riktigt konsolspel som körs bäst med handkontroll. För det andra är det ett väldigt kortlivat singelplayer-spel. Den typen av spel som är lockande att ladda ner och bränna igenom för att man inte pallar lägga ut 400-500 kr för 8 timmars medelmåttig underhållning som man antagligen bara kommer köra en gång.

Nu låter jag som en pirat, vilket jag inte är. Jag laddade ner lite för ett par år sen. Nu väntar jag tills klass-b spel faller i pris innan jag köper(vilket brukar gå ganska snabbt för PC-spel).

AW8
Medlem

Jag tror... att de ljuger.


signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv

De finslipar inte spelet, utan andra spärrmetoder. Dessutom är det väl ingen som vill köpa Prince of Persia - jag skall ha betalt om man ska testa det, såg några filmer på YouTube och det såg förskräckligt ut.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

My BS-sense is tingling.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

Det nya skyddet fungerar inte alls så som de tänkt sig, en polare sitter med Silent Hunter som han inte betalt för, som ett exempel.
Alla dessa nya skydd knäcks relativt fort ändå så det är ingen idé, det förvärrar bara för oss som betalar för eländet. Vad jag vill se är bonus material för de som köper det, typ som Mass Effects Cerberus kod, det tror jag lockar fler köpare.
Det är sådant som får mig att inte vilja köpa begagnade spel.

Medlem

Så länge de håller på med sina DRM skydd kommer jag aldrig mer att köpa något spel av de. Såg framemot Nya Splinter Cell ,men inte efter avslöjandet att samma skydd de använde i AC2 kommer användas.

Medlem

kör alla spel på steam, och gör alla funktioner till online funktioner. Kanske 1/200 som inte har internet idag.

Medlem

Finns exempel på lyckade skydd, Chaos Theory tog upp emot ett år.

Medlem
Skrivet av Plommon:

Det nya skyddet fungerar inte alls så som de tänkt sig, en polare sitter med Silent Hunter som han inte betalt för, som ett exempel.

Silent Hunter 5 använder inte samma skydd som Assassin's Creed 2. Det är ett liknande men inte samma. Det finns fortfarande ingen crackad version av AC2 som fungerar till 100%. Visst går det att spela men spara går inte, att pirater sitter med spelet igång från början till slut känns inte så troligt.

Jag köpte AC2 någon vecka efter release och är helt nöjd med det. Aldrig haft några problem med varken launcher eller spelet då jag började spela efter allt besvär med ubisofts servers. Det är en stor textruta på framsidan av fodralet till spelet där det står "A permanent internet connection is required to play the game." Det är en del av systemkraven precis som kanske ett spel som kräver DirectX 11. Skulle ni köpa ett spel som hade dx11-krav utan ett dx11 kompatibelt grafikkort?

Piratskyddet fungerar bevisligen eftersom det fortfarande inte finns en helt fungerande crackad version. Jag hade inte tänkt att köpa spelet efter det repetitiva skräp som det första spelet var, men det nya skyddet gjorde det omöjligt för mig att piratkopiera det och fick mig istället att köpa spelet. Helt klart värt pengarna. Jag sitter på studiemedel och har knappt råd att köpa spel så jag har bara möjlighet till att köpa spel som jag verkligen vet att de kommer vara bra (BioWare, Blizzard etc) eller spel som jag har testat och tycker är värt att spendera mina pengar på (Company of Heroes, Dawn of War, World of Goo etc).

Skrivet av klogg:
Skrivet av Plommon:

Det nya skyddet fungerar inte alls så som de tänkt sig, en polare sitter med Silent Hunter som han inte betalt för, som ett exempel.

Silent Hunter 5 använder inte samma skydd som Assassin's Creed 2. Det är ett liknande men inte samma. Det finns fortfarande ingen crackad version av AC2 som fungerar till 100%. Visst går det att spela men spara går inte, att pirater sitter med spelet igång från början till slut känns inte så troligt.

Jag köpte AC2 någon vecka efter release och är helt nöjd med det. Aldrig haft några problem med varken launcher eller spelet då jag började spela efter allt besvär med ubisofts servers. Det är en stor textruta på framsidan av fodralet till spelet där det står "A permanent internet connection is required to play the game." Det är en del av systemkraven precis som kanske ett spel som kräver DirectX 11. Skulle ni köpa ett spel som hade dx11-krav utan ett dx11 kompatibelt grafikkort?

Piratskyddet fungerar bevisligen eftersom det fortfarande inte finns en helt fungerande crackad version. Jag hade inte tänkt att köpa spelet efter det repetitiva skräp som det första spelet var, men det nya skyddet gjorde det omöjligt för mig att piratkopiera det och fick mig istället att köpa spelet. Helt klart värt pengarna. Jag sitter på studiemedel och har knappt råd att köpa spel så jag har bara möjlighet till att köpa spel som jag verkligen vet att de kommer vara bra (BioWare, Blizzard etc) eller spel som jag har testat och tycker är värt att spendera mina pengar på (Company of Heroes, Dawn of War, World of Goo etc).

Japp visst och hur mycket tjänar du som jobbar för Ubisoft? Det där lät inte alls inövat eller så!.


signatur
Medlem

Lite synd. Hade tänkt att köpa det här tills jag fick veta att det skulle vara skyddat av deras DRM. Känns lite onödigt att köpa en box bara för detta. Får helt enkelt hoppas på att det släpps till PS3 någon gång.

Medlem

Jag bryr mig inte om varför Splinter Cell: Conviction försenas, ett bra spel är värt att vänta på.

Det jag där emot tycker är jobbigt är att de sätter ett datum och sedan inte håller det.
Var stenhårda med att inte sätta ett spikat datum och låt folk och media veta det.
Spelet kommer då det är klart, då vet man att de är seriösa till att göra bra kvalitets spel, som Blizzard är med sina spel, de kommer då de är 100% klar.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Ubisoft tappar förtroende snabbt bland PC spelare. Var ärliga Ubisoft - och lägg ner hela PC utvecklingen - ni vill ju ändå inte vara kvar där känns det som. Lämna över facklan till någon annan istället.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem
Skrivet av klogg:

Silent Hunter 5 använder inte samma skydd som Assassin's Creed 2. Det är ett liknande men inte samma. Det finns fortfarande ingen crackad version av AC2 som fungerar till 100%. Visst går det att spela
Piratskyddet fungerar bevisligen eftersom det fortfarande inte finns en helt fungerande crackad version. Jag hade inte tänkt att köpa spelet efter det repetitiva skräp som det första spelet var, men det nya skyddet gjorde det omöjligt för mig att piratkopiera det och fick mig istället att köpa spelet. Helt klart värt pengarna. Jag sitter på studiemedel och har knappt råd att köpa spel så jag har bara möjlighet till att köpa spel som jag verkligen vet att de kommer vara bra (BioWare, Blizzard etc) eller spel som jag har testat och tycker är värt att spendera mina pengar på (Company of Heroes, Dawn of War, World of Goo etc).

BTW han sitter med även med AC2 och han kan spara... :$

Medlem
Skrivet av klogg:

Jag köpte AC2 någon vecka efter release och är helt nöjd med det. Aldrig haft några problem med varken launcher eller spelet då jag började spela efter allt besvär med ubisofts servers. Det är en stor textruta på framsidan av fodralet till spelet där det står "A permanent internet connection is required to play the game." Det är en del av systemkraven precis som kanske ett spel som kräver DirectX 11. Skulle ni köpa ett spel som hade dx11-krav utan ett dx11 kompatibelt grafikkort?

Fast till skillnad från hårdvaran känns internetkravet rätt onödigt. Lite som att kräva en ratt för ett FPS. Jag tror nog ingen känner sig lurad som de gjorde med Chaos Theory där få kände till Starforce, men det nya skyddet känns ändå som en dålig lösning. Det är ju liksom inget MMO vi snackar om här.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av klogg:

Jag köpte AC2 någon vecka efter release och är helt nöjd med det. Aldrig haft några problem med varken launcher eller spelet då jag började spela efter allt besvär med ubisofts servers. Det är en stor textruta på framsidan av fodralet till spelet där det står "A permanent internet connection is required to play the game." Det är en del av systemkraven precis som kanske ett spel som kräver DirectX 11. Skulle ni köpa ett spel som hade dx11-krav utan ett dx11 kompatibelt grafikkort?

Fast till skillnad från hårdvaran känns internetkravet rätt onödigt. Lite som att kräva en ratt för ett FPS. Jag tror nog ingen känner sig lurad som de gjorde med Chaos Theory där få kände till Starforce, men det nya skyddet känns ändå som en dålig lösning. Det är ju liksom inget MMO vi snackar om här.

Jag förstår och håller med till viss del. Men vilken svensk gamer saknar en internetuppkoppling egentligen?

Hellre krav på internetuppkoppling än sådana skydd som användes i t ex Hitman: Blood Money där spelet krävde att program som daemon tools var avinstallerat för att kunna spela Hitman.

Inaktiv

Är det så svårt att vara ärlig i denna industri? Alla fattar ju att dom skjuter på PC reales pga att dom vill sälja mer till konsol. Kan dom inte bara säga det och sluta skjuta sig i foten med lögner? Jag tror dom flesta PC spelare skulle förstå, alla företag vill gå i vinst. Två veckor är inte hela världen. Värsta är som med GTA4 & AC, där man fick vänta så pass länge att man nästan glömt bort spelet.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

DRM skyddet är ändå redan knäckt.
Ryssarna Har knäckt DRm till Assassins creed genom att man gör Fake servers.
Ubisoft = Fail.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ubisoft verkar inte lärt sig ett skatt efter Starforce, synd blir med andra ord att bojkotta även deras spel verkar det som.

"Sen kan man ju diskutera om Prince of Persia var bra nog för konsumenterna över huvud taget. Som Stardock säger så är det försäljningen och inte piratkopieringen som spelar roll. Pirater är alltid pirater så det gäller att locka till sig konsumenterna då det är de som faktiskt betyder något. "

Precis, finns inga som helst belägg för att spelet sålde sämre och laddades ner mer bara för att det var fritt från DRM. Ja skulle dock aldrig köpt det om det inte varit för det faktum att spelet var helt fritt från DRM. Tyvärr verkar det som spelet är för lätt och inte alls har samma svårighetsgrad som de andra PoP spelen. Det är verkligen synd att Ubisoft ska vara lika korkade som EA för det nya PoP verkar återgå till det jag gillat med serien hela tiden, hade lätt blivit ett köp om det inte vore för det korkade beslutet att återigen använda sig av drakonisk DRM.

"Gud vad jag störde mig på den idén. Prince of Persia är ju typ det sämsta spelet att försöka sälja till PC. För det första är det ju ett riktigt konsolspel som körs bäst med handkontroll. För det andra är det ett väldigt kortlivat singelplayer-spel. Den typen av spel som är lockande att ladda ner och bränna igenom för att man inte pallar lägga ut 400-500 kr för 8 timmars medelmåttig underhållning som man antagligen bara kommer köra en gång."

Första PoP spelet kom dock på pc och jag minns än idag hur imponerad jag var över animationerna på den tiden. När jag hörde talas om att det skulle komma ett nytt spel baserat på den gamle prinsen vart jag lyrisk men på samma gång skeptisk då PoP 3D fanns kvar färskt i minnet. Visst jag håller med om att PoP trilogin ska spelas med en handkontroll men det innebär inte att det måste spelas på en konsol. Pc versionen av trilogin flyter inte bara på bättre än dess konsolmotsvarighet, även grafiken är ett snäpp bättre.

1
Skriv svar