Shin Megami Tensei V släpps 12 november, exklusivt till Switch

Robot
Shin Megami Tensei V släpps 12 november, exklusivt till Switch
Medlem

Såg ganska kul ut!

Moderator | Testpilot

Synd spelet är fast på Switch för tillfället. Såg gräsligt ut vid vissa tillfällen upplösningsmässigt och även gällande framerate.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tycker ärligt talat att grafiken påminner om ett PlayStation 2-spel. Jag brukar annars ha respekt för olika spel, genrer och tycke och smak men… förlåt.
I barndomen dominerade japanska spel mitt spelintresse men nu för tiden tycker jag ofta att japanska utvecklare verkar ha fastnat i 10-15 år gammal teknik.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dhrenor:

Tycker ärligt talat att grafiken påminner om ett PlayStation 2-spel. Jag brukar annars ha respekt för olika spel, genrer och tycke och smak men… förlåt.
I barndomen dominerade japanska spel mitt spelintresse men nu för tiden tycker jag ofta att japanska utvecklare verkar ha fastnat i 10-15 år gammal teknik.

Starta upp en PS2a idag med ett spel och sätt det här spelet bredvid så kommer du en enorm skillnad, tro mig. PS2 var snyggt för sin tid, men det här är långt ifrån samma.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ge mig en upphottad version till PS5 eller PC så köper jag direkt!

Känns alltid som att Shin Megami Tensei är del halvdana mobilversionen av Persona.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Det är dock persona som är spinoffen av Shin megami Tensei

Med tanke på att senaste SMT (strange journeys redux) var på 3DS så tycker jag detta ser alldeles utomordentligt ut.

Trollfabrik

Wow, det här har jag sett fram emot sen Switch blev officiellt! Har lovat mig själv att köpa en Switch när Shin Megami Tensei V släpps men ... nu känns det förjävla dumt när Switch Pro släpps vilken dag som helst (har det sagts i två år).

Skrivet av Dhrenor:

Tycker ärligt talat att grafiken påminner om ett PlayStation 2-spel. Jag brukar annars ha respekt för olika spel, genrer och tycke och smak men… förlåt.
I barndomen dominerade japanska spel mitt spelintresse men nu för tiden tycker jag ofta att japanska utvecklare verkar ha fastnat i 10-15 år gammal teknik.

Dålig grafik ligger ju i betraktarens ögon. Visst är den inte i världsklass, däremot ligger den i linje med den art style som kännetecknar Shin Megami Tensei och Persona.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Det är dock persona som är spinoffen av Shin megami Tensei

Precis som att Jönköping var en förort till Huskvarna


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Åh denna har jag längtat efter
Shin megami tensei är en av mina absoluta favoritserier.

Och jag tror ni kan sluta drömma om att detta spel kommer till något annat format. I alla fall på evigheter.


signatur

Ultrazine

Skribent
Skrivet av normalniklas:

Åh denna har jag längtat efter
Shin megami tensei är en av mina absoluta favoritserier.

Och jag tror ni kan sluta drömma om att detta spel kommer till något annat format. I alla fall på evigheter.

SMT-serien har blivit lika mycket en Nintendoserie som Persona blivit en Playstationserie. På båda sidor sitter fansen och hoppas den andra serien ska dyka upp på deras plattform 🙃


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar