Äntligen gameplay från Breath of the Wild 2, släpps 2022

Robot
Äntligen gameplay från Breath of the Wild 2, släpps 2022

Nästa år är i alla fall vad Nintendo "siktar på" med nya Zelda-äventyret.

#e3-2021, #the-legend-of-zelda, #zelda-breath-of-the-wild


Medlem

LÄNGTAR! 2022 var tidigare än jag förväntade mig så är inget annat än lycklig!

Medlem

Fan vad bra det ser ut!

Hoppas på ny modell av Switch inför detta. Vill ha så bra prestanda som möjligt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv

Tråkigt att man inte fick veta vad det kommer heta utan att det bara stod 2022 efter spelet

NuZ
Testpilot

Jag hoppas att det finns vapen nu med faktiska stats och att de inte går sönder. Det var den biten som fick mig att lägga ner BotW tyvärr och jag är ett stort Zelda fan


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Jag hoppas att det finns vapen nu med faktiska stats och att de inte går sönder. Det var den biten som fick mig att lägga ner BotW tyvärr och jag är ett stort Zelda fan

Visst vapnens gick sönder eller master sword som fick "cool down".
Men tycker aldrig det var nått praktiskt problem i spelet.
Ett liten störande funktion som inte var korrekt utfört men absolut inget spelförstörande.
Du borde testa igen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Trailern som vann hela E3 för mig. Ser så otroligt bra ut! Hoppas också vapen är mer tåliga dock.

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Visst vapnens gick sönder eller master sword som fick "cool down".
Men tycker aldrig det var nått praktiskt problem i spelet.
Ett liten störande funktion som inte var korrekt utfört men absolut inget spelförstörande.
Du borde testa igen

Håller med, hade inga problem med vapnen. Fick bara försöka tänka lite annorlunda än i tidigare spel.
Däremot störde jag mig extremt på att det typ regnade och åskade nästan hela tiden ibland.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Jag hoppas att det finns vapen nu med faktiska stats och att de inte går sönder. Det var den biten som fick mig att lägga ner BotW tyvärr och jag är ett stort Zelda fan

Samma här. Men jag har inte gillat något 3D Zelda så där jättemycket. Originalet kör jag däremot igenom så ofta jag kan.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

NuZ
Testpilot
Skrivet av SID 6.7:

Samma här. Men jag har inte gillat något 3D Zelda så där jättemycket. Originalet kör jag däremot igenom så ofta jag kan.

Link to the past är ju ett av historiens bästa spel Ja BotW är det sämsta i serien nästan


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Molotov:

Visst vapnens gick sönder eller master sword som fick "cool down".
Men tycker aldrig det var nått praktiskt problem i spelet.
Ett liten störande funktion som inte var korrekt utfört men absolut inget spelförstörande.
Du borde testa igen

Jag tycker att det tillförde mycket. Det gjorde att man fick varierade strider där man fick tänka taktiskt inför striderna.

Passar spelet bra enligt mig, vill inte ha ett hack and slash Zelda.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av NuZ:

Link to the past är ju ett av historiens bästa spel Ja BotW är det sämsta i serien nästan

A Link to the Past älskar jag. Riktigt bra spel.
Breath of the Wild är i en kategori för sig enligt mig.
Men det sämsta Zelda spelet (i huvudserien) är Tri-Force Heroes enligt mig. Har inte orkat klara av det än.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Link to the past är ju ett av historiens bästa spel Ja BotW är det sämsta i serien nästan

Hädelse!!

A Link to the past är ett mästerverk. Minst lika bra nu som då.

Men att BotW skulle vara "det sämsta i serien nästan" är...

Hädelse!!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av anon_326145:

Håller med, hade inga problem med vapnen. Fick bara försöka tänka lite annorlunda än i tidigare spel.
Däremot störde jag mig extremt på att det typ regnade och åskade nästan hela tiden ibland.

Jag svär att spelet trollar en!! Varenda gång jag skulle klättra på något, eller kommit halvvägs upp för en stor bergvägg. DÅ börjar det regna...å andra sidan är det typ så för mig i verkliga livet, regnet följer mig.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Freakon:

Hädelse!!

A Link to the past är ett mästerverk. Minst lika bra nu som då.

Men att BotW skulle vara "det sämsta i serien nästan" är...

Hädelse!!

Håller med. ALttP är en odödlig klassiker, men BoTW är någonting mer.
Inte bara bäst i serien men ett utav de bästa TV-spelen som någonsin gjorts.

ZF
Medlem

Ja det ser bra ut, lite för bra. Börjar misstänka att Switch pro i själva verket är Switch 2, New Switch, Super Switch, eller Gigabit Switch.

Och detta kommer vara betydligt lågupplösare eller ryckigare på gammel-switchen.

Trailern var 60fps ju..

Fantastiskt! Håller på med BotW just nu och är lite golvad över hur bra det är, fantastiskt! Bästa sedan A Link to the Past. Blir intressant att vad titeln blir, lär ju inte heta Breath of Wild 2. Kanske Wrath of the Wild

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Fantastiskt! Håller på med BotW just nu och är lite golvad över hur bra det är, fantastiskt! Bästa sedan A Link to the Past. Blir intressant att vad titeln blir, lär ju inte heta Breath of Wild 2. Kanske Wrath of the Wild

Den får vi nog nästa E3, med mer konkret releasedatum. Jag gissar på typ början av November.

Medlem

Själv så vet jag om jag skall gilla den sortens spel,verkar som nintendo har sin svär av spel.
Kanske jag skulle prova deras spel,sista var nog super mario på boxen för typ 30 år sedan.
PC spel har varit min bag sedan 1995 så jag har slunkit under radarn så att säga.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av ZF:

Ja det ser bra ut, lite för bra. Börjar misstänka att Switch pro i själva verket är Switch 2, New Switch, Super Switch, eller Gigabit Switch.

Och detta kommer vara betydligt lågupplösare eller ryckigare på gammel-switchen.

Trailern var 60fps ju..

Ja det är ju inte första gången zelda blir ett spel som släpps till både den gamla och nya konsolen, blev ju så med tp och botw.
Switch behöver verkligen (enligt mig) en riktig efterträdare vore ju synd om de skulle behöva fortsätta ta hänsyn till att nya spel ska fungera på vanliga switch. Som det blir om de gör en liten uppdatering i stil med OneX/PS4p.
År 2022 fyller switch 5år så inte helt orimligt att de gör en ny konsol generation då.

1
Skriv svar