Zelda-nytt, Metroid Dread, skräck till Switch – alla trailers från Nintendo Direct

Robot
Zelda-nytt, Metroid Dread, skräck till Switch – alla trailers från Nintendo Direct

Festen fortsätter under kvällen med Nintendo Treehouse.

#e3-2021, #nintendo, #nintendo-direct


Medlem

Ännu inget Golden Sun

Kontot avslutas

Eftersom det skulle vara fokus på Switch spel så blev jag positivt överraskad av att det utannonserades en till Game & Watch fast för Zelda den här gången.


signatur

ゼルダの城

Skribent
Skrivet av ZeldasCastle:

Eftersom det skulle vara fokus på Switch spel så blev jag positivt överraskad av att det utannonserades en till Game & Watch fast för Zelda den här gången.

Tre spel i den också. Jag kan definitivt tänka mig att köpa den för Zelda 2.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ganska ljummen pres faktiskt, gav en 2a... Hade hoppats på Metroid Prime 4 announcement.
Metroid 5 verkar bygga på samma motor som Samus Returns? Nya inslag verkar vara "jagad" á la Resident Evil. Är säkert bra ändå, men är reserverad då konceptet inte riktigt går hem till fullo, hos mig.

Zelda G&W är högst intressant. Att slänga ner i packningen utan att fundera på så mycket mer. 3 av dom bättre Zelda i min mening, som jag kan spela om och om igen. Hade den haft A Link to the Past så hade den varit fulländad. Klockrent!

BoTW2 såg mysigt ut! Men ganska intet-sägande trailer. Blir större? Nu när dom inkluderar himmelen också. Sekiro rip-off arm?
Hoppas dom slopar durability systemet och lägger mer fokus på dungeons/pussel i klassiskt Zelda-manér.

Medlem

Fyyyfan vilken dålig Direct😂 Nintendo börjar fan tappa det! Hade iaf hoppats på gameplay på nya Pokemon. Zelda teasern va ju helt värdelös. Ända som va lite intressant va Metroid Dread och så lär de väl bli ett köp av Mario Golf.

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Ännu inget Golden Sun

Lider med dig.

Men Advance Wars och Metroid Dread kanske kan släcka GBA-nostalgin en stund i alla fall! Dread är väl så nära Fusion man lär komma nuförtiden.

EDIT: Och inga Zelda Oracle-remakes! Vafan, Nintendo.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Kontot avslutas
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tre spel i den också. Jag kan definitivt tänka mig att köpa den för Zelda 2.

Ja, det är en klassiker, men själv har jag både Zelda (NES) och Zelda 2 till ett flertal konsoler här hemma så då skulle det vara för Link’s Awakening som jag nu bara har digitalt till 3DS (DX versionen)


signatur

ゼルダの城

Skribent
Skrivet av ZeldasCastle:

Ja, det är en klassiker, men själv har jag både Zelda (NES) och Zelda 2 till ett flertal konsoler här hemma så då skulle det vara för Link’s Awakening som jag nu bara har digitalt till 3DS (DX versionen)

Sant! Tänkte inte på det.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Sjukt många i twitch chatten som är riktiga nintendo-fans och gör allt för att man ska tycka $60 är väldigt billigt för random 2d-spel. Brukar nästan aldrig se fanboys längre men här var det många.

Metroid såg kul ut. Hade skaffat om jag hade rätt konsol.

It's not a lake, it's an ocean

Jag var på väg att köpa en Switch för bara några veckor sedan, men jag besinnade mig och det blev en Xbox Series X i stället. Nintendo gjorde inte mycket för att sälja mig en Switch i den där directen. En del gamla spel som redan finns till andra format, Project Zero: Maiden of Black Water har jag ju redan till Wii U, exempelvis. Det enda som jag gjorde mig lite exalterad var Super Monkey Ball: Banana Mania, som är som klippt och skuret för Switch. Men den kan jag lika gärna spela på Xbox eller PlayStation.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Wow! Mycket mer än vad jag förväntade mig. Och det ser ju onekligen ut som att en kommande switch bumpar upp prestandan en hel del.

Sjukt taggad på mer metroid/zelda

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Querth:

Wow! Mycket mer än vad jag förväntade mig. Och det ser ju onekligen ut som att en kommande switch bumpar upp prestandan en hel del.

Sjukt taggad på mer metroid/zelda

Fast Nintendo har väl inte sagt ett ord om en ny Switch än?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Querth:

Wow! Mycket mer än vad jag förväntade mig. Och det ser ju onekligen ut som att en kommande switch bumpar upp prestandan en hel del.

Sjukt taggad på mer metroid/zelda

Du har inga höga förväntningar ser jag 😝 Zelda vet man ju lika mycket om nu som för 1 år sen🤷🏼‍♂️ Metroid Dread i all ära men det är ju inte ett nytt storspel. Ju mer jag tänker på det desto mer skit tycker jag Directen var😂

Skribent

Annonsera den där förbannade Switch Pro någon gång då. Vägrar, av princip, köpa en Switchkonsol nu för samma pris som när den släpptes för flera år sedan. När den släpptes så vägrade jag, av princip, att köpa den för at Wii U var en enorm besvikelse och pengar i sjön.

I övrigt så kan det bli kul med Mario party samlingen, lite nostalgi och ett bra bra "ölspel" med polarna. Hoppas bara att Nintendo får tummen ur röven och ger de som spelar möjligheten att ställa in spelregler (t.ex. hur mycket en stjärna ska kosta o.s.v.) som man vill.

Medlem

Många bra titlar men jag är sjukt hype på mer Metroid, Zelda men inte minst Mario + Rabbids Sparks Of Hope. Första spelet är så sjukt bra!!!

Kontot avslutas
Skrivet av Ruffles:

Fast Nintendo har väl inte sagt ett ord om en ny Switch än?

Nej det har de inte. Endast ett rykte men det verkar ju vara något på gång eftersom dessa skärmar tillverkas. Men det betyder ju inte att den släpps i år.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Riktigt bra Direct! Warioware och Advanced Wars blir hur kul som helst. Metroid Dread, Mario Party, Shin Megami Tensei, Monkeyball Ball, Mario and Rabbids 2 och såklart Botw 2. Men först Mario Golf om nån vecka och Zelda i Juli. Tur att Microsoft och Nintendo deltog i e3 annars hade det varit riktigt illa.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Du har inga höga förväntningar ser jag 😝 Zelda vet man ju lika mycket om nu som för 1 år sen🤷🏼‍♂️ Metroid Dread i all ära men det är ju inte ett nytt storspel. Ju mer jag tänker på det desto mer skit tycker jag Directen var😂

Zelda vet man mycket mer om än för 1 år sen. 1 år sen hade man ingen aning om att man kommer utforska öar i luften. 1 år sen hade man ingen aning om vissa nya vapen/förmågor som visades nu. Vi fick även för första gången ett hum om release-datum, vilket man inte visste om för 1 år sen.

Metroid Dread är väl ett storspel? Eller vad klassas som storspel enligt dig? Det finns ju en väldigt stor kundbas som har efterfrågat om ny 2D Metroid. Av vad jag har sett så är väldigt många glada över Metroid Dread.

Personligen tycker jag att denna Nintendo Direct var bra, även om man hade velat se några andra spel eller nyheter (mer Zelda, mer Mario).

Skribent

För den som är nyfiken att se lite mer från Mario Party ligger det ett 40 minuters klipp uppe nu.

Hittade även en form av "analysvideo" som är betydligt kortare men går igenom lite vad som är vad i den här utgåvan.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Zelda vet man mycket mer om än för 1 år sen. 1 år sen hade man ingen aning om att man kommer utforska öar i luften. 1 år sen hade man ingen aning om vissa nya vapen/förmågor som visades nu. Vi fick även för första gången ett hum om release-datum, vilket man inte visste om för 1 år sen.

Metroid Dread är väl ett storspel? Eller vad klassas som storspel enligt dig? Det finns ju en väldigt stor kundbas som har efterfrågat om ny 2D Metroid. Av vad jag har sett så är väldigt många glada över Metroid Dread.

Personligen tycker jag att denna Nintendo Direct var bra, även om man hade velat se några andra spel eller nyheter (mer Zelda, mer Mario).

Ah Jo okej, Metroid Dread är väl efterlängtad men det är ju en titel i väntan på den stora Metroid 4. Och att Zelda skulle komma 2022 kunde de inte varit höga odds på!

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av ZeldasCastle:

Nej det har de inte. Endast ett rykte men det verkar ju vara något på gång eftersom dessa skärmar tillverkas. Men det betyder ju inte att den släpps i år.

Nej, nu när BotW2 ska släppas 2022 finns det väl en del som kanske tyder på att de skjuter fram releasen tills dess. Fast å andra sidan skulle väl en Switch Pro sälja bra oavsett när de släpper den.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent
Skrivet av ZeldasCastle:

Nej det har de inte. Endast ett rykte men det verkar ju vara något på gång eftersom dessa skärmar tillverkas. Men det betyder ju inte att den släpps i år.

Nintendo har ju en tendens att köra sitt eget race också. Skulle inte förvåna mig om vi efter sommaren får en Nintendo Direct helt dedikerat till Pro och vi får ett releasedatum.

Rimligem borde ju E3 vara stället att avslöja sådant, men Nintendo gör ju som sagt inte som alla andra...


signatur

"Writer and Fighter"

Kontot avslutas
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nintendo har ju en tendens att köra sitt eget race också. Skulle inte förvåna mig om vi efter sommaren får en Nintendo Direct helt dedikerat till Pro och vi får ett releasedatum.

Rimligem borde ju E3 vara stället att avslöja sådant, men Nintendo gör ju som sagt inte som alla andra...

Precis, vi har ju både NES Classic Mini och SNES Classic Mini som är praktexempel av detta eftersom båda avslöjades efter E3.

När jag har lyssnat på vad vissa andra tror att Nintendo eventuellt skulle släppa en ny modell av Nintendo Switch till när Breath of the Wild uppföljaren släpps nästa år, så känner jag att det också låter väldigt logiskt.
Men det är svårt att veta med Nintendo hur de har tänkt.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar