Chivalry 2 - Dräp riddare med hjälp av fiskar, i förstaperson

Robot
Chivalry 2 - Dräp riddare med hjälp av fiskar, i förstaperson
Medlem

Om ett år... om ett år.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Mordhau is the place to be


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Vad menar du med "inget att sträva efter", inte så CSGO fortfarande har 1 miljon spelare om dagen för det finns så mycket att sträva efter i det spelet.

Medlem

Sjukt roligt spel! Men bör upplevas framför en tv med 1-2 kompisar, några bira och så turas man om och kör vartannat liv. For the king!

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Vad menar du med "inget att sträva efter", inte så CSGO fortfarande har 1 miljon spelare om dagen för det finns så mycket att sträva efter i det spelet.

Minns de gamla goda tiderna när man helt enkelt gick in på en server fraggade i några timmar och hade kul. Inget levlade, ingen content låst bakom timmar av gameplay, bara hederligt gammal sköj.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Vad menar du med "inget att sträva efter", inte så CSGO fortfarande har 1 miljon spelare om dagen för det finns så mycket att sträva efter i det spelet.

Reagerade också på det och tänkte ge samma exempel. Sen finns ju också League of legends och dota också..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Vad menar du med "inget att sträva efter", inte så CSGO fortfarande har 1 miljon spelare om dagen för det finns så mycket att sträva efter i det spelet.

CSGO har rankat. Därför det lever, folk vill alltid bli bättre och högre rank. Chivalry har inte detta, alltså noll att sträva efter, förutom att bli bättre, för sig själv. Ingen titel för att bevisa att man är bra eller bättre än andra.

Medlem
Skrivet av Prixm:

CSGO har rankat. Därför det lever, folk vill alltid bli bättre och högre rank. Chivalry har inte detta, alltså noll att sträva efter, förutom att bli bättre, för sig själv. Ingen titel för att bevisa att man är bra eller bättre än andra.

Kunde man inte skrivit "ingen matchmaking" isf för göra det tydligare?

Medlem

Det här är en kandidat till FZ ROTY! Review of the Year! Rolig och underhållande att läsa.

Höjdpunkten var detta:
Väl där inne möts vi av fiendens trupper, men jag har fått tag på en fisk som jag slänger mot den rusande horden av riddare. Den träffar såklart inte och jag dör, men det var ändå ett fint ögonblick.

Medlem
Skrivet av Prixm:

CSGO har rankat. Därför det lever, folk vill alltid bli bättre och högre rank. Chivalry har inte detta, alltså noll att sträva efter, förutom att bli bättre, för sig själv. Ingen titel för att bevisa att man är bra eller bättre än andra.

Som spel var förr m.a.o.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Draconis:

Minns de gamla goda tiderna när man helt enkelt gick in på en server fraggade i några timmar och hade kul. Inget levlade, ingen content låst bakom timmar av gameplay, bara hederligt gammal sköj.

Precis så, jag välkomnar spel som inte är helt obessive kring progression, levels och unlocks. Verkligen kul att spelet ändå är rätt så pure gameplay, ser det knappast som en nackdel och har riktigt skojj. Goda minnen från tusentals speltimmar under 00-talet då unlocks on annat insta-gratificaton skräp inte var så vanligt.

Flera av dagens spel hade varit betydligt bättre utan alla perks, attachments, streaks on annat skräp.

Medlem

Brist på recensenter?
Jag ogillar när någon som börjar med att presentera sin avsmak för genren i sig, sin ovana att spela dylika spel (och alltså ha relevant erfarenhet att jämföra med vad som just gör detta till ett bra spel i hänsyn till andra i genren), får chansen att sätta betyg ensam.
Av döma av förvåningen av innehållet med avkapade lemmar och huvuden, så kan man anta han inte heller spelat första Chivalry, vilket är rätt så relevant när man recenserar en uppföljare, imo.

Men det är jag det :D..

Medlem

Ett kraftigt slaktande utan mål,helt ok om det är kul.
Inte för att jag kommer köpa det mer än kanske på REA men jag kan nog tro att det är kul ett tag.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

När jag blir flyttad automatiskt av "team auto balance" flertalet gånger i varje match tappar jag tålamodet. Riktigt tråkiga objectives.. kul i en halvtimme eller något sen blir man trött i huvudet. Tycker "warcries" ljuden i spelet är alldeles för frekventa, långa och jobbiga att lyssna på

En 2/5 av mig.

Medlem

Huh, var hundra på att spelet var i Epics variant av Early Access men tydligen inte. Har spelat det lite själv och funnit det ganska roligt, skulle nog själv ge det en 4a men finns en del buggar och janky aspekter som behöver fixas så tills vidare hade jag nog get det en 3a.

Att inget mål ses som en negativ aspekt kan jag väl i nån mån förstå men om recensenten bara vill ha mål så kan hen väl ha 'låsa upp alla vapen och klasser' som ett? Finns flera mål man kan själv bestämma i ett fritt spel likt detta. När de väl börjar fixa till spelet lite och lägger in en fungerande server-browser, duel-servrar och kanske lite stats & ranker så kan man nog få en mer konkret representation av potentiella mål, om det är vad man trånar efter.

Medlem
Skrivet av Prixm:

CSGO har rankat. Därför det lever, folk vill alltid bli bättre och högre rank. Chivalry har inte detta, alltså noll att sträva efter, förutom att bli bättre, för sig själv. Ingen titel för att bevisa att man är bra eller bättre än andra.

Så man spelar inte CSGO för att man tycker det är roligt? Om folk haft de här tankarna när CS var under utveckling under slutet på 90-talet så hade det nog dött ut där och då. Likaväl titlar som Quake, Unreal Tournament och Battlefield 1942.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Avstängd

Hacka av huvuden är något att sträva efter och blir aldrig tråkigt

Skribent
Skrivet av zumo:

Brist på recensenter?
Jag ogillar när någon som börjar med att presentera sin avsmak för genren i sig, sin ovana att spela dylika spel (och alltså ha relevant erfarenhet att jämföra med vad som just gör detta till ett bra spel i hänsyn till andra i genren), får chansen att sätta betyg ensam.
Av döma av förvåningen av innehållet med avkapade lemmar och huvuden, så kan man anta han inte heller spelat första Chivalry, vilket är rätt så relevant när man recenserar en uppföljare, imo.

Men det är jag det :D..

Jag har spelat spel i 30 år, tror nog jag har relevant erfarenhet av de flesta spel (bortsett från Final Fantasy). Inte heller ogillar jag arenaspel, skriver att det är svårt att hitta ett som fångar mitt intresse bara. Chivalry-serien är hack & slash. Du behöver ingen erfarenhet. Samtidigt är det ju såklart intressant med båda delarna, men det är ju en smaksak


signatur

I am the black wizards.

Gnällkuk

Vilken fantastisk recension!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av bluebird:

Det här är en kandidat till FZ ROTY! Review of the Year! Rolig och underhållande att läsa.

Höjdpunkten var detta:
Väl där inne möts vi av fiendens trupper, men jag har fått tag på en fisk som jag slänger mot den rusande horden av riddare. Den träffar såklart inte och jag dör, men det var ändå ett fint ögonblick.

Första utkastet till den här recensionen var det sämsta jag någonsin skrivit, så jävligt roligt att detta uppskattades.

Skrivet av Molotov:

Som spel var förr m.a.o.

Ja, men nu är det 2021 och Pyttekvejk är bara ett rosaskrimmande minne.


signatur

I am the black wizards.

Skribent
Skrivet av Draconis:

Minns de gamla goda tiderna när man helt enkelt gick in på en server fraggade i några timmar och hade kul. Inget levlade, ingen content låst bakom timmar av gameplay, bara hederligt gammal sköj.

Går fortfarande att göra idag! 100 % gratis också. Inget icke kosmetiskt är låst bakom betalvägg. Vill man ha lådor, skins, levlar, rank o.s.v. så måste man köpa spelet för 15€ ungefär.

Gratisvarianten tillåter numera alla former av "vanligt" spel men även en orankad matchmaking på alla spellägen och kartor så du kan spela med dina mer seriösa polare och bara ha sköj utan att de riskerar att tappa sin rank.

Ett litet sidospår men ville bara flika in en kommentar

Skägg.
10 Chambers

Jag har lirat kanske tio timmar nu och håller med Johan att det känns lite platt. Och då har jag ändå lirat tonvis med arenashooters, och kan väl med dagens ögon se lite samma sak i dem. Jag har inget eget driv att sätta den perfekta rocketjumpen eller få över 70 % på railen längre. Det nötandet prioriteras bort när det finns hundratals lir att köra.

Men det är kul! Det är spelet som just nu alltid ligger i bakhuvudet, med tanken "när kan jag klämma in ett par matcher idag?". Jag tror dock inte det blir jättelångvarigt.


signatur
Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Första utkastet till den här recensionen var det sämsta jag någonsin skrivit, så jävligt roligt att detta uppskattades.

Ja, men nu är det 2021 och Pyttekvejk är bara ett rosaskrimmande minne.

Ja men som också fortfarande uppskattas 2021.
Det är felaktigt att tro att alla vill ha 100-tals unlocks, ranking, instant gratification osv.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Molotov:

Ja men som också fortfarande uppskattas 2021.
Det är felaktigt att tro att alla vill ha 100-tals unlocks, ranking, instant gratification osv.

Vi är väl inte på väg att promenera in i "recensioner är objekt sanning"-träsket? För Johan (och för mig också) är det en negativ aspekt av spelet. Om det inte är det för dig, halleluja! Att en recensent kritiserar något är inte att tro att alla andra ser det som något negativt. Då skulle vi bli galna.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi är väl inte på väg att promenera in i "recensioner är objekt sanning"-träsket? För Johan (och för mig också) är det en negativ aspekt av spelet. Om det inte är det för dig, halleluja! Att en recensent kritiserar något är inte att tro att alla andra ser det som något negativt. Då skulle vi bli galna.

Det var inte som en kommentar mot recensionen. Jag svarade först på en annan medlems inlägg som jag sen fick ett svar på från recensenten.
Självklart tycker alla olika.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Molotov:

Det var inte som en kommentar mot recensionen. Jag svarade först på en annan medlems inlägg som jag sen fick ett svar på från recensenten.
Självklart tycker alla olika.

Missuppfattning - Megabrofist!


signatur
Medlem

Lirat typ 30 timmar. Ett spel du går in och spelar lite då och då bara för att få ut lite ilska.

Medlem

Det är ett roligt spel att döda en timme eller två i. Det som är synd är att om du vill spela med mer än 2 kompisar blir det genast problem med att bjuda in till party. Detta bör åtgärdas omedelbart.

Medlem

Att det inte finns NÅGOT att spela mot stämmer ju inte riktigt. Inte samma upplägg som vi är vana vid 2021, men finns ju feta rustningar vid klass-level 80, har tagit mig ca 20h att nå Knight level 20. Sen har dom en spännande road map för uppdateringar till spelet med nya banor, hästar, kosmetiska föremål, nya spellägen mm, så tror verkligen att spelet kommer växa!

Sen finns det ju också två sätt att spela spelet. Det går att hoppa in och spela mer casual och bara slakta lite, oerhört underhållande men lär inte hålla i längden. Sen kan man försöka bemästra kontrollen och alla moves så man kan komma vinnande ur en 1v5-situation, då börjar spelet bli belönande på ett helt annat plan.

12
Skriv svar