Cyberpunk 2077 återvänder till Playstation Store 21 juni

Robot
Cyberpunk 2077 återvänder till Playstation Store 21 juni

Men Sony rekommenderar inte att man lirar det på en vanlig PS4.

#Cd-projekt-red, #Cyberpunk-2077


Medlem

Kul att det kommer tillbaka och jag hoppas att dom lyckas lösa problemen, själv tycker jag spelet var suveränt. Ska spela igenom det igen när PS5 versionen kommer.

Medlem

Blir inget köp förrän PS5 versionen är släppt och jag har sett några tester på hur den versionen presterar.

Medlem

Kan säga det rullar på dugligt på en xbox series x, som att spela på pc men inte lika snyggt så klart.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Avstängd

Får se om man köper det eller väntar på next gen versionen.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Hur pass bättre kör det på PS4 Pro jämfört med standard PS4? Är det värt att skaffa en Pro nu med tanke på att man nog aldrig lär kunna få tag på en PS5? (om jag inte får tag på en PS5 innan 2022 är slut hoppar jag fan över till Xbox!)

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Kul att det kommer tillbaka och jag hoppas att dom lyckas lösa problemen, själv tycker jag spelet var suveränt. Ska spela igenom det igen när PS5 versionen kommer.

Spelade du på PS5? Hur är status efter uppdateringar fortfarande skakigt? Vill helst lira på PS5 men har hört att den presterar bra på PC så funderar på om jag ska köpa den till PC bara istället för att vänta på PS5 versionen?

Medlem
Skrivet av androsynth:

Hur pass bättre kör det på PS4 Pro jämfört med standard PS4? Är det värt att skaffa en Pro nu med tanke på att man nog aldrig lär kunna få tag på en PS5? (om jag inte får tag på en PS5 innan 2022 är slut hoppar jag fan över till Xbox!)

Vet icke egentligen.
Men DF gjorde en genomlysning på patch 1.2
Tror att versionen nu är 1.22 dvs 1.2 med lite puts

https://youtu.be/tVPjbLRdOCY

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Spelade du på PS5? Hur är status efter uppdateringar fortfarande skakigt? Vill helst lira på PS5 men har hört att den presterar bra på PC så funderar på om jag ska köpa den till PC bara istället för att vänta på PS5 versionen?

Har du en dator som klarar av spelet är det hål i huvet att sitta och vänta på en "PS5 version"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inte för 859 kr då hoppas jag, priserna i ps store är ju helt sjuka!

Medlem
Skrivet av PsykoFnask1985:

Inte för 859 kr då hoppas jag, priserna i ps store är ju helt sjuka!

Instämmer. Samtidigt, innan de plockade ned spelet, så kostade inte PS4-versionen överdrivet mycket (599:-?).

Kan vara värt att köpa den versionen enbart för att vänta in PS5-versionen (som då är gratis att uppdatera till då den ”ingår”).

Medlem

låter inte som det är redo att lanseras ifall en vanlig ps4 inte klarar ? märkligt dom godkänner att sälja spelet då...

Inaktiv

Trevligt. Grymt bra spel även om det inte fungerar perfekt på äldre enheter.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Spelade du på PS5? Hur är status efter uppdateringar fortfarande skakigt? Vill helst lira på PS5 men har hört att den presterar bra på PC så funderar på om jag ska köpa den till PC bara istället för att vänta på PS5 versionen?

Jag spelade på PS5. Nu var det ju dock direkt när det släpptes men det presterade bra redan då, jag hade dock problem med att spelet kraschade några gånger. Varit flera patcher efter det dock så kanske är åtgärdat.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Har du en dator som klarar av spelet är det hål i huvet att sitta och vänta på en "PS5 version"

Hålet i mitt huvud har gett mig ganska bra ekonomisk framgång så jag har faktiskt en väldigt bra dator! Föredrar ändå konsol och använder datorn mest till jobb (alla har sina preferenser)! Men som sagt börjar bli sugen på Cyberpunk så kanske köper till PC ändå, det var därför jag frågade! Har dock inga problem att vänta (finns många andra spel att lira så länge). Att grafiken kanske är sämre på konsol bryr jag mig inte om (så länge det inte är katastrof) det är mest buggarna jag vill att de ska fixa! Men om du tycker att den går som en klocka på PC tackar jag för feedbacken och klipper till 😆

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Jag spelade på PS5. Nu var det ju dock direkt när det släpptes men det presterade bra redan då, jag hade dock problem med att spelet kraschade några gånger. Varit flera patcher efter det dock så kanske är åtgärdat.

Är tacksam för din input 😊

Medlem
Skrivet av androsynth:

Hur pass bättre kör det på PS4 Pro jämfört med standard PS4? Är det värt att skaffa en Pro nu med tanke på att man nog aldrig lär kunna få tag på en PS5? (om jag inte får tag på en PS5 innan 2022 är slut hoppar jag fan över till Xbox!)

Jag skulle inte säga att ett Pro är värt idag, för det kör inte mycket bättre än vanliga. Kör hellre ett Series S och införskaffa PS5 senare när det finns mer lättillgängligt.

Spelet flöt på riktigt bra på mitt Series X för övrigt.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Hålet i mitt huvud har gett mig ganska bra ekonomisk framgång så jag har faktiskt en väldigt bra dator! Föredrar ändå konsol och använder datorn mest till jobb (alla har sina preferenser)! Men som sagt börjar bli sugen på Cyberpunk så kanske köper till PC ändå, det var därför jag frågade! Har dock inga problem att vänta (finns många andra spel att lira så länge). Att grafiken kanske är sämre på konsol bryr jag mig inte om (så länge det inte är katastrof) det är mest buggarna jag vill att de ska fixa! Men om du tycker att den går som en klocka på PC tackar jag för feedbacken och klipper till 😆

Ja spelet fungerar på PC.
Buggar som jag upplevt är typ T-pose eller nått liknande


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Oavsett om det får släppas till playstation igen är spelet inte färdigt. Det är inte ens färdigt till PC som ändå anses var den mest utvecklade versionen...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Kan säga det rullar på dugligt på en xbox series x, som att spela på pc men inte lika snyggt så klart.

Blir iaf lite snyggare sedan när de behagar att släppa current gen versionerna istället för låta oss drass med sunkiga last gen.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

låter inte som det är redo att lanseras ifall en vanlig ps4 inte klarar ? märkligt dom godkänner att sälja spelet då...

Det känns ju lite som att den versionen är död och begraven redan. Jag tror aldrig att CDPR kommer få ordning på den så pass att folk blir nöjda.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

låter inte som det är redo att lanseras ifall en vanlig ps4 inte klarar ? märkligt dom godkänner att sälja spelet då...

Har för mig att det står en liknande disclaimer på Xbox butiken ang. deras gammelkonsol. Skillnaden var att där plockades det inte ner. Den versionen funkar sämre än PS4.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Spelade du på PS5? Hur är status efter uppdateringar fortfarande skakigt? Vill helst lira på PS5 men har hört att den presterar bra på PC så funderar på om jag ska köpa den till PC bara istället för att vänta på PS5 versionen?

Jag spelade det i januari/februari på PS5. Det funkade bra för det mesta. Det jag mest störde mig på var att det krashade med några timmars frekvens. Förhoppningsvis har de patchat bort detta nu.

Medlem

Någonstans i mitt inre drömmer jag om ett "Cyberpunk 2077:Enhanced edition" men är djupt skeptisk med tanke på vad 300 utvecklare lyckats klämma ur sig de senaste 6 månaderna. I jämförelse släpptes Witcher 3 i maj 2015, första DLC:et Oktober 2015.

För er som bryr er om lite större frågor än "jag tycker det är ett fantastiskt spel" kan jag rekommendera CDPRs senaste "investor report". Exempelvis vill man inte redogöra för hur många kopior spelet sålt Q1 och undviker maniskt att tala om spelets nuvarande tillstånd eller ge tydliga mål om framtiden.
Finns fin läsning på Forbes. Även en liten video av samma skribent för er som tycker text är ansträngande här.

Sakta börjar "professionellt" folk som recenserade ett spel för hur de ville att det skulle vara och inte ÄR att pudla, ett exempel Yong Yea här. Sist för att jag tycker det är viktigt som långvarig lurker här, FZ gav spelet 5/5, för er som redan glömt det. Skulle vara intressant med en podcast av redaktörerna hur man tänkte/tänker kring recensioner, om det finns några lärdomar eller inte, för detta var ju onekligen ett av 2020s största spelsläpp som sen havererade fullständigt (och halverade CDPRs aktievärde om inte mer).


signatur

"All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain

Medlem
Skrivet av Autotragisk:

För er som bryr er om lite större frågor än "jag tycker det är ett fantastiskt spel" kan jag rekommendera CDPRs senaste "investor report". Exempelvis vill man inte redogöra för hur många kopior spelet sålt Q1 och undviker maniskt att tala om spelets nuvarande tillstånd eller ge tydliga mål om framtiden.
Finns fin läsning på Forbes. Även en liten video av samma skribent för er som tycker text är ansträngande här.

Det är inte något ovanligt. Du kan räkna mängden företag som går ut med antalet sålda kopior under ett kvartal på en hand (om ens du behöver en hand).

Medlem

Inte för att försvara recensenter men om man spelar ett spel och inte upplever några större buggar, olika för olika maskiner så måste man basera betyget på den upplevelsen, inte vad användare tyckt eller andra recensenter enl min mening iaf.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Autotragisk:

Sakta börjar "professionellt" folk som recenserade ett spel för hur de ville att det skulle vara och inte ÄR att pudla, ett exempel Yong Yea här. Sist för att jag tycker det är viktigt som långvarig lurker här, FZ gav spelet 5/5, för er som redan glömt det. Skulle vara intressant med en podcast av redaktörerna hur man tänkte/tänker kring recensioner, om det finns några lärdomar eller inte, för detta var ju onekligen ett av 2020s största spelsläpp som sen havererade fullständigt (och halverade CDPRs aktievärde om inte mer).

Själv tycker jag inte att det är kontroversiellt alls att FZ:s recensent gav spelet 5/5 i betyg. CD Projekt RED skickade som bekant bara ut PC-koder i den första vågen, vilket var den version av spelet som fungerade klart bäst. (Speciellt om man satt på fläskig hårdvara, vilket många recensenter troligtvis gjorde.) Det reflekterades av ett väldigt högt snittbetyg på release. FZ var inte en outlier på något sätt.

Själv klämde jag snabbt in 100-plus timmar speltid på PC-versionen och stördes inte nämnvärt av buggar eller tekniskt strul under min tid i Night City. Jag förstår så klart att jag är i minoritet där, men det är en minoritet jag misstänker att många recensenter också tillhör. Därav de höga betygen.

Att Cyberpunk 2077 snabbt visade sig rulla som skit på (de äldre) konsolerna är en annan femma. Hade FZ recenserat spelet på Playstation 4 tror jag knappast vi hade sett 5/5 som sifferbetyg.

Edit: Skall tillägga att jag inte längre är en del av FZ-redaktionen och var inte heller det när Cyberpunk 2077 recenserades. Det här är bara mina egna tankar om ämnet.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Notumforce:

Inte för att försvara recensenter men om man spelar ett spel och inte upplever några större buggar, olika för olika maskiner så måste man basera betyget på den upplevelsen, inte vad användare tyckt eller andra recensenter enl min mening iaf.

Japp, speciellt när det finns ett embargo på plats som gör att man inte kan jämföra sina upplevelser med andra spelare och recensenter innan texten/videon trycks ut på nätet och blir ett omdöme i mängden.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Avstängd

Låter som att det går att köra på PS5 då så det blir nog ett köp.


signatur

PS5 och inget annat.

Dödgrävaren
Skrivet av Gustav Höglund:

Själv tycker jag inte att det är kontroversiellt alls att FZ:s recensent gav spelet 5/5 i betyg. CD Projekt RED skickade som bekant bara ut PC-koder i den första vågen, vilket var den version av spelet som fungerade klart bäst. (Speciellt om man satt på fläskig hårdvara, vilket många recensenter troligtvis gjorde.) Det reflekterades av ett väldigt högt snittbetyg på release. FZ var inte en outlier på något sätt.

Själv klämde jag snabbt in 100-plus timmar speltid på PC-versionen och stördes inte nämnvärt av buggar eller tekniskt strul under min tid i Night City. Jag förstår så klart att jag är i minoritet där, men det är en minoritet jag misstänker att många recensenter också tillhör. Därav de höga betygen.

Att Cyberpunk 2077 snabbt visade sig rulla som skit på (de äldre) konsolerna är en annan femma. Hade FZ recenserat spelet på Playstation 4 tror jag knappast vi hade sett 5/5 som sifferbetyg.

Edit: Skall tillägga att jag inte längre är en del av FZ-redaktionen och var inte heller det när Cyberpunk 2077 recenserades. Det här är bara mina egna tankar om ämnet.

5/5 kan jag förstå om man bara bryr sig om storymissionsen, rörde man sig i världen så märker man väldigt fort hur broken spelet är, även på pc. Och då menar jag inte ens buggar, utan bristen på immersion med spelvärlden näe npcerna är hjärndöda drönare och ingenting i staden känns levande utanför storyuppdragen.

12
Skriv svar