Windows 11 läckt – skulle avtäckas först nästa vecka

Robot
Windows 11 läckt – skulle avtäckas först nästa vecka
Medlem

Avvaktar och ser hur pass stabilt systemet är - såvida man får alternativet att avvakta det vill säga.
Har inget direkt emot den nya designen. Tar kanske en stund att vänja sig men har man vant sig vid nya saker så här pass länge i livet så bör det inte vara några problem.

Medlem

Härligt! Men jag trodde inte de skulle kalla den Windows 11 faktiskt...fick för mig att de bara skulle vara updates.

Men måste man köpa denna då eller man kan uppgradera W10?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Designen ser trevlig ut, det enda jag egentligen önskar är att de slutar med sina jädra "Ja, men du kan stänga av påminnelserna i inställningarna." Jo! Det stämmer ju, men det hade väl varit trevligt ifall ni på Microsoft inte agerat rövhattigt och bara satt en enkel knapp i påminnelserna när man får dem första gången istället för valen "Remind me in 3 days" och "Update now."

Den designstilen hoppas jag att de skippar. Det känns som att jag gått in i en mobilbutik med 3 säljare som hoppar på en direkt när det händer.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Blev mer hype för ett operativsystem än de flesta spelen på E3. lol. Aldrig tyckt om Windows 10, vet inte riktigt varför. Ska bli spännande

Medlem

Ska detta också bli ”det sista Windows!”?

Medlem

Trevligt med centrerad startmeny/aktivitetsfält Hoppas utforskaren får stöd för flikar.


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem

Ja Windows 10 skulle ju bli det sista Windows operativsystemet sas det. Trodde faktiskt på MicroSoft när de sa det. Tänkte att Windows 10 skulle uppdateras hela tiden bara utan att byta namn.
Själv är jag jättenöjd med Win10 som har fungerat mycket stabilt sedan jag fick den där gratisuppdateringen från Win8 år 2016. Undrar om Win11 blir gratis att uppgradera till även?

Jag är iaf inte sugen på att ha startmenyn i mitten så jag skulle ändra tillbaka direkt till vänster sida som det brukar vara. Skulle invänta flera rapporter om Win11 innan ett eventuellt byte för att se hur säkert och stabilt operativsystemet är. Lär väl ta nåt år innan man kan lita på systemet o uppgraderingarna.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

förhoppningsvis är det någon stor skillnad under huven, annars förstår jag inte.

När det gäller det kosmetiska har man sett mer genomgående designspråk i hemmakokade britney spears-skins till winamp.

Dex
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ja Windows 10 skulle ju bli det sista Windows operativsystemet sas det. Trodde faktiskt på MicroSoft när de sa det. Tänkte att Windows 10 skulle uppdateras hela tiden bara utan att byta namn.
Själv är jag jättenöjd med Win10 som har fungerat mycket stabilt sedan jag fick den där gratisuppdateringen från Win8 år 2016. Undrar om Win11 blir gratis att uppgradera till även?

Jag är iaf inte sugen på att ha startmenyn i mitten så jag skulle ändra tillbaka direkt till vänster sida som det brukar vara.

Ja lite konstigt att dom ändrar sin strategi redan nu om att inte längre ha "major-releases" och bara fortsätta uppdatera mjukvaran som man gör telefoner.

För visst var det Microsoft själva som sa att dom skulle göra så? Det var väl inte bara rykten? Eller minns jag fel?

Men ser trevligt ut! Ska bli kul och se vad för nyheter som kommer! Konstigt om dom inte uppdaterar Microsoft Store dock med tanke på deras Xbox satsning.

Och hoppas helt klart på flikar till utforskaren också!

Medlem

Bra att tiles försvinner, startmenyn för win 10 är bedrövlig tycker jag

Medlem
Skrivet av Dex:

Ja lite konstigt att dom ändrar sin strategi redan nu om att inte längre ha "major-releases" och bara fortsätta uppdatera mjukvaran som man gör telefoner.

För visst var det Microsoft själva som sa att dom skulle göra så? Det var väl inte bara rykten? Eller minns jag fel?

Det var de själva som sade det.

Länk: https://www.theverge.com/2015/5/7/8568473/windows-10-last-ver...

Citat:

"Right now we’re releasing Windows 10, and because Windows 10 is the last version of Windows, we’re all still working on Windows 10." That was the message from Microsoft employee Jerry Nixon, a developer evangelist speaking at the company's Ignite conference this week. Nixon was explaining how Microsoft was launching Windows 8.1 last year, but in the background it was developing Windows 10. Now, Microsoft employees can talk freely about future updates to Windows 10 because there's no secret update in the works coming next. It's all just Windows 10. While it immediately sounds like Microsoft is killing off Windows and not doing future versions, the reality is a little more complex. The future is "Windows as a service."


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Dex
Medlem
Skrivet av Proximately:

Oj det var 6 år sedan den artikeln skrevs så då var det ju ändå rätt länge sen. Mycket som kan förändras på 6 år. Trodde faktiskt bara det var typ 2-3 år sedan

Men ska bli intressant och se också om detta innebär att det inte blir "Windows as a service". Dom satsar ju väldigt mycket på service nu med Office, Gamepass osv. hade nästan varit konstigt om inte Windows skulle bakas in i det också.
Hoppas inte det dock för då lär det nog bli dyrare än vad man har betalt för en windows licens tidigare. Services brukar ha en tendens att bli dyrare i längden

It's not a lake, it's an ocean

Vad är det med Microsoft och läckor?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Luktar lite macOS

Skämt åsido, är alltid taggad på nya windowsversioner, även om det inte alltid är dom bästa släppen så är det alltid intressant med nytt!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Dex:

Oj det var 6 år sedan den artikeln skrevs så då var det ju ändå rätt länge sen. Mycket som kan förändras på 6 år. Trodde faktiskt bara det var typ 2-3 år sedan

Men ska bli intressant och se också om detta innebär att det inte blir "Windows as a service". Dom satsar ju väldigt mycket på service nu med Office, Gamepass osv. hade nästan varit konstigt om inte Windows skulle bakas in i det också.
Hoppas inte det dock för då lär det nog bli dyrare än vad man har betalt för en windows licens tidigare. Services brukar ha en tendens att bli dyrare i längden

Tror det blir gratis uppdatering. Iaf i stil med Windows 10,gratis under en begränsad tid

Medlem
Skrivet av Dex:

Ja lite konstigt att dom ändrar sin strategi redan nu om att inte längre ha "major-releases" och bara fortsätta uppdatera mjukvaran som man gör telefoner.

För visst var det Microsoft själva som sa att dom skulle göra så? Det var väl inte bara rykten? Eller minns jag fel?

Men ser trevligt ut! Ska bli kul och se vad för nyheter som kommer! Konstigt om dom inte uppdaterar Microsoft Store dock med tanke på deras Xbox satsning.

Och hoppas helt klart på flikar till utforskaren också!

Nej jag kommer också ihåg att dom sa att Win 10 skulle bli det sista windows man skulle behöva köpa. Det var därför det kändes skönt när jag uppgraderade från Win 7. Inga fler utgifter på operativsystem.
Och jag hoppas dom släpper det gratis som Apple gör. Annars kör jag vidare med 10an.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

då är det bara att bita ihop när hälften av hårdvaran i folks datorer får problem pga att tillverkare är jäkligt långsamma med nya kompatibla drivrutiner. Om de alls släpper några Kör fortfarande custom drivers till Asus ljudkortet då de ännu inte fått tummen ur för senare versioner av windows 10

Medlem

Kräks.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Dex
Medlem
Skrivet av robbis:

Tror det blir gratis uppdatering. Iaf i stil med Windows 10,gratis under en begränsad tid

Skrivet av Oakenborn:

Nej jag kommer också ihåg att dom sa att Win 10 skulle bli det sista windows man skulle behöva köpa. Det var därför det kändes skönt när jag uppgraderade från Win 7. Inga fler utgifter på operativsystem.
Och jag hoppas dom släpper det gratis som Apple gör. Annars kör jag vidare med 10an.

Ah ja det hade ju varit trevligt om uppgraderingen är gratis som 10:an var

Känns dock som att man snart måste skaffa någon "subscription" då det mesta av deras tjänster har gått över till det så snart blir det väl samma för Windows!
Hoppas man får mer svar nästa vecka!

Medlem

Tja, så länge open-shell funkar så bryr jag mig inte mycket. Utforskaren har varit ett uselt skämt sen 90-talet. Total commander ftw

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ska detta också bli ”det sista Windows!”?

Ja. Windows 11 är det sista Windows.... fram till Windows 12

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Älskar när man läser kommentarer av vissa som redan har en åsikt färdig. Folk sitter redan och skriver att "vartannat" Windows är dåligt. Snacka om att vara fast i sitt tänk.

Medlem
Skrivet av Dex:

Oj det var 6 år sedan den artikeln skrevs så då var det ju ändå rätt länge sen. Mycket som kan förändras på 6 år. Trodde faktiskt bara det var typ 2-3 år sedan

Men ska bli intressant och se också om detta innebär att det inte blir "Windows as a service". Dom satsar ju väldigt mycket på service nu med Office, Gamepass osv. hade nästan varit konstigt om inte Windows skulle bakas in i det också.
Hoppas inte det dock för då lär det nog bli dyrare än vad man har betalt för en windows licens tidigare. Services brukar ha en tendens att bli dyrare i längden

Yes, det var ett tag sedan. Jag köpte inte deras yttrande då, kändes ju liksom uppenbart att tekniken inte kommit så långt att det var logiskt att de skulle göra en störra uppdatering av operativsystemet. Så länge de släpper på deras... anti-val-designade aviseringar blir jag glad, nöjd med Windows 10 i övrigt.

Använder personligen inte deras Office 365 till mer än OneDrive men lär hoppa av där. Tacka vet jag Open Source alternativ och googles motsvarande tjänster.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

eld
Medlem
Skrivet av robbis:

Tror det blir gratis uppdatering. Iaf i stil med Windows 10,gratis under en begränsad tid

Hade varit konstigt om det blev under begränsad tid då windows 10 i princip sålts som det sista windows du behöver köpa.

Bäst att se det som en uppdatering till windows 10 med nytt namn.

Medlem
Skrivet av TooAngryToDie:

Hoppas utforskaren får stöd för flikar.

Hade ingen aning om att jag ville ha det förrän du skrev den meningen. Hade ju vart grymt.

Medlem

Folk fortsätter ofta stt köra som gammalt och lär inte om...
*host* ta bilderna med nypa salt *host*

Men att det blir flashigare stämmer, folk älskar sådant, ser snyggt ut på elgiganten och mediamarkt.
Om man ska vara ärlig, hur många använder en startmeny? Win-tangent och tre första bokstäverna, är ju standard i alla os mer eller mindre...
Blir jämnt så nyfiken på dom som installerar startmeny-ersättare, sitter dom och klickar runt?
Sällan-användare kan jag förstå, men här?
Högerklick eller win+x , win o skriv, win+r....

Medlem

Ser snyggt ut. Alltid trevligt med nya Windows-versioner. Hoppas att det kommer med en ersättare till det gamla slitna NTFS.

Medlem

Fan man har ju precis börjat vänja sig vid Win10. Hoppade över Win8


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vad är det för release, RC eller RTM?

123
Skriv svar