Bottar fyller lagen i Battlefield 2042 om det är ont om folk

Medlem

Jag varmt välkomnar denna lösningen, såvida det fungerar i stil av hur det är i Titanfall 2!

Medlem

"Bottar fyllar lagen om det är om folk."

Fulla bottar?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av ELF:

Har BF3 vaknat igen?
När jag blev sugen på det för kanske 2 månader sedan så var det i stort sett helt dött. Var bara en server som var full och några fåtal med några spelare.
BF4 var det där emot ganska så mycket mer liv i >då<. Nu är det ju knökafullt som du skrev. Har själv börjat köra BF4 igen då jag saknat BF länge.

vill man lira bf3 så kör man på https://veniceunleashed.net/

edit: var ett tag sen jag lirade där, verkar helt dött nu

Medlem

Så länge dom är bra balanserade har jag inget emot det direkt. Dock vill jag se om det är en bot jag spelar mot eller inte. Typ [BOT].
Hur funkar det i andra spel när det är bottar?

Medlem

Kluven, men törs inte säga nått förrän jag testat lira med bottar i matchen. Valde bort Titanfall 2 pga just bottarna (utan att ha testat spelet, ska jag tillägga). Som någon skrev tidigare, kul med lite cannonfodders istället för att konstant bli 360 noscopad av en p12 på adderall.. men.. samtidigt kan det ju bli tvärtom, bottarna HSar dig genom en buske för att foliage inte finns i deras värld, eller något liknande.

Gäller ju att de får till AIn bra så det inte springer bottar i vägen när man kommer körandes osv. Men har väl antagligen hänt lite på AI-fronten sedan BF1942

Medlem
Skrivet av Katana:

Kluven, men törs inte säga nått förrän jag testat lira med bottar i matchen. Valde bort Titanfall 2 pga just bottarna (utan att ha testat spelet, ska jag tillägga). Som någon skrev tidigare, kul med lite cannonfodders istället för att konstant bli 360 noscopad av en p12 på adderall.. men.. samtidigt kan det ju bli tvärtom, bottarna HSar dig genom en buske för att foliage inte finns i deras värld, eller något liknande.

Gäller ju att de får till AIn bra så det inte springer bottar i vägen när man kommer körandes osv. Men har väl antagligen hänt lite på AI-fronten sedan BF1942

Ja just det där att få botarna att bara se vad en riktig spelar kan se är det som avgör om det blir bra eller inte. Slänger man en smoke för att cappa en flagga ska dom inte kunna veta var man är liksom utan möjligtvis peppra på måfå om dom är så smarta.

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Vad definierar en skräp server?

Det som redan sagts + i princip alla standard servrar med dålig tickrate och för låg max score per runda (vem vill ha 5 minuters rundor?)

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad definierar en skräp server?

En sjuk sköterska?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av smuts:

"Du får inte använda vapen X eller Y och vi kommer kasta om dig helt random in i andra laget ibland, även om du spelar med polare så såg hej då till dem, dessutom döda alla i ena laget helt random om det andra laget får för mycket övertag. Glöm inte att vi reserverar slots för VIPS och admins också så ibland kan vi kicka dig helt random för att nån sån jeppe ska in och lira!"

Skrivet av General White:

Det som redan sagts + i princip alla standard servrar med dålig tickrate och för låg max score per runda (vem vill ha 5 minuters rundor?)

Då är jag med, illa om alla servrar som finns kvar är sådana.

Skrivet av autograph:

En sjuk sköterska?

😅👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ELF
Medlem
Skrivet av tuckdragon:

vill man lira bf3 så kör man på https://veniceunleashed.net/

edit: var ett tag sen jag lirade där, verkar helt dött nu

Aha, där ser man.

Skrivet av General White:

Det som redan sagts + i princip alla standard servrar med dålig tickrate och för låg max score per runda (vem vill ha 5 minuters rundor?)

Verkar vara 60 Hz på de flesta servrarna och tickets verkar ligga på 750 eller vad det nu är det börjar på. Glömmer alltid kolla vad tickets ligger på vid start.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

När man spelat Unreal tournament så mycket som jag - så mycket jag att man misslyckas med bottarna i krigs spel - även i en nyare fantasy fps som Overwatch .Man ser klart och tydligt att de agerar som robotar eller program - Den lilla slump som finns i unreal tournment med undersökningar hur spelare agerar på olika skill levels - Ska man anta så kommer köra med typ human ai vilket är faktisk tråkig att spela emot efter ett tag ( att dumba ner human ai är ingen good ide )- Skill levels som amobea ,reptile,mammal ,human och human/godlike (boten har radar och hittar dej om du befinner nära någon avmappens navigation points . Men det roliga vore om BF6 botsen skulle vara invduella med inviduella skills från amobe till godlike

Medlem

Hur bra en bot veekligen är beror ju på hur dom programmerar dessa. Sätter du aimbot å grejer på dom så kan en bot vara bättre än flera riktiga spelare. Med det sagt så hade det varit trevligt om man hade kunnat ställa in svårighetsgraden på dom när man bara spelar mot botar. Ju svårare inställning, ju mer xp tex.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av smuts:

"Du får inte använda vapen X eller Y och vi kommer kasta om dig helt random in i andra laget ibland, även om du spelar med polare så såg hej då till dem, dessutom döda alla i ena laget helt random om det andra laget får för mycket övertag. Glöm inte att vi reserverar slots för VIPS och admins också så ibland kan vi kicka dig helt random för att nån sån jeppe ska in och lira!"

ELF
Medlem
Skrivet av Katana:

Kluven, men törs inte säga nått förrän jag testat lira med bottar i matchen. Valde bort Titanfall 2 pga just bottarna (utan att ha testat spelet, ska jag tillägga). Som någon skrev tidigare, kul med lite cannonfodders istället för att konstant bli 360 noscopad av en p12 på adderall.. men.. samtidigt kan det ju bli tvärtom, bottarna HSar dig genom en buske för att foliage inte finns i deras värld, eller något liknande.

Gäller ju att de får till AIn bra så det inte springer bottar i vägen när man kommer körandes osv. Men har väl antagligen hänt lite på AI-fronten sedan BF1942

Bottarna i TF2 är väldigt dumma. De är mer eller mindre enbart cannonfodder och till för att ge spelare extra poäng för att kalla in titans snabbare. De är slöa, markbundna och tar tid på sig innan de börjar attackera. Springer man upp till dem så kan man dö lätt, men man slår också ut dem väldigt lätt. AIn på egna laget är bara ivägen om man springer till fots i en byggnad, annars så är det bara att springa över dem med sin titan, inget händer, de dör inte.
Det funkar faktiskt riktigt bra i TF2. Skulle man ta bort bottarna och ha fler spelare så skulle det faktiskt bli för många spelare. Ibland möter man lite väl bra spelare, så man hinner knappt spawna innan man dör. Men med bottar så blir det mini pauser och man får möjligheten att samla poäng.
Dessa bottar gör som sagt inte så värst mycket för laget om en motspelare inte gör bort sig.
Men som du nämnde. Bottarna i BF1942 var ju inte de smartaste. De funkade då, skulle inte göra det nu, men förhoppningsvis så är de ganska så mycket smartare.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv

Bottar kanske leder till mindre känsla av sniper-fest, vilket jag gillar.
Det var det sämsta med de lite öppnare kartorna på BF3 och 4 tyckte jag. Snipers ÖVERALLT, ibland hann man inte ta mer än ett par steg utan att bli plockad.

Medlem

Hoppas fan att man kan se i server listan vilka spelare som är riktiga och vilka som är bottar. Jag vill spela mot andra människor, annars kan jag lika gärna spela single player spel.

Medlem

Jag har alltid välkomnat bottar i ett solo och co-op läge, skönt när man vill introducera en vän eller familjemedlem med lite snällare villkor när man ska lära sig kontrollerna och aim osv. Välkomnas varmt, men är vell lite tveksam till att ha det som utfyllnad online...

Inaktiv

Någon som vet om man kommer kunna starta egen server med bottar eller iaf spela offline mot bottar?

Medlem

Synd, det blir som titanfall, bara massa skräp som springer runt och trollar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Helt otroligt att de tog detta beslut när det aldrig uppskattats av någon spelare någonsin.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Någon som vet om man kommer kunna starta egen server med bottar eller iaf spela offline mot bottar?

Det ska gå att spela ensam med bottar!
Däremot är jag osäker om man kommer kunna göra det offline då EA spel brukar alltid nästan vara "Always online-spel".

Inaktiv
Skrivet av Ismo:

Det ska gå att spela ensam med bottar!
Däremot är jag osäker om man kommer kunna göra det offline då EA spel brukar alltid nästan vara "Always online-spel".

Tack för svar! Det behöver inte vara offline per definition men menade helt enkelt ensam utan andra människor, eventuellt inbjudna polare.

Medlem

Nej tack, inget kul att teabagga en bot

12
Skriv svar