Bäst på E3 2021 – Redaktionens val

Robot
Bäst på E3 2021 – Redaktionens val

Våra personliga favoriter och höjdpunkter från årets E3-vecka.

#bäst-på-e3, #lista, #tips


Geeks Gaming

1. Halo.
2. Starfield.
3. Outer world's 2

Allt annat va verkligen bara "meh"

Medlem

1. Elden ring
2. Battlefield 2042
3. Stalker 2

Resten var rätt mjeeh


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Överraskningar som A Plague Tale: Requiem, Somerville och Replaced var mycket välkomna.

Var nog inte ensam om att tro att sistnämnda var The last Night dock.

Medlem

1 Metroid Dread
2 Breath of the Wild 2
3 Forza Horizon 5

Medlem

1. Elden Ring
2. BOTW 2
3. Replaced


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Stalker 2 ... sen var de verkligen skralt med bra saker .

Medlem

1. Elden Ring
2. Starfield
3. BOTW 2

Medlem

Inget nytt i temat Citybuilder/management?
Hoppades på info om nya Settlers

Inaktiv

Jonnys lista är korrekt. Bra jobbat Jonny!

Medlem

Inget av spelen som visades fick mig att jubla av lycka. En hel del såg bra ut, men inget gav mig gåshud. Starfield var naturligtvis en stor titel, men trailern gav minimalt med info. Vi pratar om Bethesda, ett företag som grävt samma grop i 20 år. Tills de visar magiskt bra gameplay kommer jag se Starfield som samma gamla Skyrim i rymdkostym.

Skulle säga att Microsofts tillställning var riktigt bra, men kanske inte för spelen i sig, utan för att de visade att de fortsätter storsatsa på Game Pass.

Medlem

Tack för många fina år här på FZ, men en hel redaktion som uppenbarligen är helt ointresserade av spel känns bara märkligt. Jag kräver såklart inte att samtliga (men nästan) ska ha med Elden ring på sin lista... MEN INGEN?! INGEN!! Anställ Gustav omgående. Jag vet att han inte hade svikit mig på det här sättet.

#obs #ironi

1. Elden ring
2. Metroid Dread
3. "Breath of the Wild 2"

Medlem

Starfield
Battlefield 2042
Forza Horizon 5


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Vart är mitt Sid Meier's Pirates! 2!?

Inaktiv
Skrivet av vamp:

Tack för många fina år här på FZ, men en hel redaktion som uppenbarligen är helt ointresserade av spel känns bara märkligt. Jag kräver såklart inte att samtliga (men nästan) ska ha med Elden ring på sin lista... MEN INGEN?! INGEN!! Anställ Gustav omgående. Jag vet att han inte hade svikit mig på det här sättet.

#obs #ironi

1. Elden ring
2. Metroid Dread
3. "Breath of the Wild 2"

Elden ring var inte på E3 utan på summer games fest

Medlem

Ärligt talat, inget som tilltalade mig, för allt såg så jävla meh ut.


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Medlem

Vågar knappt se fram emot Stalker 2, befarar att det nu bara kommer vara ett nerdummat konsollir, designat för sävliga soffpotatisar och deras klumpiga gamepads. Eldstriden i gameplay-videon såg mer ut att vara tagen från vilken hjärndöd shooter som helst. Hoppas innerligt jag har fel.

Medlem

För egen del var det ovanligt många spel som fick mig att dra igång peppfläkten.

1. Forza Horizon 5
Ser brutalt vackert ut och få spel erbjuder en sån variation som den här serien.

2. Somerville
En påminnelse om att det är dags att spela klart Inside.

3. Planet of Lana
En till påminnelse om att det är dags att spela klart Inside.

Moderator | Testpilot
Skrivet av bluebird:

För egen del var det ovanligt många spel som fick mig att dra igång peppfläkten.

1. Forza Horizon 5
Ser brutalt vackert ut och få spel erbjuder en sån variation som den här serien.

2. Somerville
En påminnelse om att det är dags att spela klart Inside.

3. Planet of Lana
En till påminnelse om att det är dags att spela klart Inside.

Spela klart Inside! Fy helvete så bra spel det var.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av Johnhedlund:

Inget nytt i temat Citybuilder/management?
Hoppades på info om nya Settlers

Inte direkt en citybuilder, men jag fastnade för Starmancer.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av naess91:

Stalker 2 ... sen var de verkligen skralt med bra saker .

Håller med!

Medlem

Säger bara farligt att hypa inför Starfield(så länge dom inte får en mycket hård spark i baken av Microsoft så tror jag inte på spelet) när inget igentligen har visats. Vill man verkligen ha ett Skyrim i rymden eller enu värre ett Fallout 76 i rymden. Fallout spelen har bara blivit värre och värre tycker jag. Jag tycker att det fanns flera bra spel. Men Elden ring(tydligen inte med men tål att pratas om ) Mario och kaninerna 2 och Stalker 2 var helt klart intressantast för mig. Bryr mig inte om Zelda så mycket men kommer def att köpa det dag 1 endå.

It's not a lake, it's an ocean

1. Forza Horizon 5
Jag spelar fortfarande Forza Horizon 4 regelbundet. Snart är det dock dags att lämna Storbritannien för Mexiko. Forza Horizon 5 ser fantastiskt ut och jag tvivlar inte en sekund på att det också kommer bli det.

2. Halo Infinite
Trots den problemtyngda utvecklingen vill jag tro att detta kommer att bli riktigt bra. För att det måste det.

3. A Plague Tale: Requiem
Jag gillade A Plague Tale: Innocence skarpt. Det var en av de stora överraskningarna 2019. Samspelet mellan Amicia och lillebror Hugo var starkt i det första spelet, likaså atmosfären som låg lika tät som likstanken. Tvåan har en del att leva upp till.

4. Super Monkey Ball: Banana Mania
Äntligen har Sega gjort remasters av de första (och bästa) spelen!

5. Replaced
Det känns retro och nytt samtidigt. Om det inte bara är yta utan också har djup i kontroll och berättelse kan Replaced bli något riktigt, riktigt bra.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Inaktiv

Game & Watch Zelda Anniversary Edition och Mario Party är mina favoriter.

Medlem

Fattar inte varför folk säger "Skyrim in Space" som om det vore något dåligt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Kommer i olistad ordning:

Halo
Somerville
Replaced
Planet of Lana
Ehh FC6
Contraband
Ja en hel del

Skribent
Skrivet av vamp:

Tack för många fina år här på FZ, men en hel redaktion som uppenbarligen är helt ointresserade av spel känns bara märkligt. Jag kräver såklart inte att samtliga (men nästan) ska ha med Elden ring på sin lista... MEN INGEN?! INGEN!! Anställ Gustav omgående. Jag vet att han inte hade svikit mig på det här sättet.

#obs #ironi

1. Elden ring
2. Metroid Dread
3. "Breath of the Wild 2"

F'låt 😪


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av vamp:

Tack för många fina år här på FZ, men en hel redaktion som uppenbarligen är helt ointresserade av spel känns bara märkligt. Jag kräver såklart inte att samtliga (men nästan) ska ha med Elden ring på sin lista... MEN INGEN?! INGEN!! Anställ Gustav omgående. Jag vet att han inte hade svikit mig på det här sättet.

#obs #ironi

1. Elden ring
2. Metroid Dread
3. "Breath of the Wild 2"

Jag tänkte verkligen ha med Elden Ring, men jag resonerade att "det kommer ju alla att välja", vilket skulle göra listan lite tråkig, så jag valde bort det. Men ja, det ser riktigt lovande ut och det är ett av de spel som jag ser mest fram emot, även om jag är redigt dålig på Fromsoftwares spel.

Medlem

1. Replaced
2. Somerville
3. Starfield
4. Contraband
...och faktiskt även Diablo II Remastered som börjar kännas som en helt fantastik "nyversion"!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Ja det skulle väl vara Contraband som lät mest intressant då.
Men känner jag Avalanche rätt kommer det inte vara det jag vill att det ska vara.

STALKER har man ju väntat på, men tyckte det såg lite små-b ut.
Starfield lär man väl spela, men gillade inte Fallout 4 alls egentligen.

12
Skriv svar