Windows 11 läckt – skulle avtäckas först nästa vecka

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ska detta också bli ”det sista Windows!”?

Skrivet av TooAngryToDie:

Trevligt med centrerad startmeny/aktivitetsfält Hoppas utforskaren får stöd för flikar.

"Det sistaste windows"
"Mest sista windows"

Kallar det de för "det sista, sista windows" kan de ju fortsätta så i evinnerliga tider

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Ärligt talat vet jag inte ens om jag fick möjlighet att installera OS med lokalt konto. Då missade jag det första gången jag installerade eller var det dolt någonstans.

Har installerat Windows 10 så många gånger...

Har man internet inkopplat under installation blir man påtvingar att välja ett "online konto" + välja pinkod osv, men har man internet urkopplat får man skapa ett "lokalt konto" under installationen och blir frågad om "online konto/pinkod/och dyl, vid ett senare tillfälle.

Så jag installarar alltid Windows 10 med internet urkopplat, och kopplar in internet först efter installationen är helt klar och alla omstarter är genomförda.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

Har installerat Windows 10 så många gånger...

Har man internet inkopplat under installation blir man påtvingar att välja ett "online konto" + välja pinkod osv, men har man internet urkopplat får man skapa ett "lokalt konto" under installationen och blir frågad om "online konto/pinkod/och dyl, vid ett senare tillfälle.

Så jag installarar alltid Windows 10 med internet urkopplat, och kopplar in internet först efter installationen är helt klar och alla omstarter är genomförda.

Ah okej! Tack! Ska försöka komma ihåg detta till nästa gång.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Älskar när man läser kommentarer av vissa som redan har en åsikt färdig. Folk sitter redan och skriver att "vartannat" Windows är dåligt. Snacka om att vara fast i sitt tänk.

95
98
98SE
ME
2000
XP
Vista
7
8
8.1
10

Om vartannat Windows är dåligt (och alla är överens om att 7 är bra) så betyder det att 98 (pre SE), ME, XP, 7 och 8.1 är bra, medan 95, 98SE, Vista, 8 och 10 är dåliga. Betyder att 11 kommer bli bra då.

Medlem

När ska man som gamer få en valmöjlighet till dator operativsystem!?

Medlem
Skrivet av Saurfange:

När ska man som gamer få en valmöjlighet till dator operativsystem!?

Du kan redan idag spela på Linux, så vill du så behöver du inte använda Windows.
https://www.gamingonlinux.com/

Medlem
Skrivet av Loxus:

95
98
98SE
ME
2000
XP
Vista
7
8
8.1
10

Om vartannat Windows är dåligt (och alla är överens om att 7 är bra) så betyder det att 98 (pre SE), ME, XP, 7 och 8.1 är bra, medan 95, 98SE, Vista, 8 och 10 är dåliga. Betyder att 11 kommer bli bra då.

11 Kommer bli bäst.
Är väldigt sugen och nyfiken på 11.
Så jag hoppas att många från Windows insider kommer få testa det.

Medlem

Windows XP, Win7 t.om krävde inga konton, det var lokalt 100%, nu säger MS när man installerar i slutskedet att man får ett "mindre tryggt/välfungerande" Windows10 om man väljer installera utan ett mail konto, ja för fatt MS vägrar ge alla dom som inte vill ge all sin sekretess, sin privata användings metadata, sina kontakter som dom snor och ger delar med sig med alla kriminella företag, man får endast fullt stöd, alla viktiga delar av Windows och säkerhet, om du väljer att installera med outlook konto. fast egentligen det enda som skiljer sig egentligen mellan lokalt och ha online konto, är att MS har 100% koll, kontakt, konstant upp och ner trafik mellan dig och deras metahungriga spion datorer som vill ha allt från när, hur, länge, och vad du gör under tiden, så dom kan sälja allt till alla meta darkweb företag? MS är större skurkar än många inser! Inte ens Kaspersky är ett seriöst företag längre, länge varit för mig det bästa antivirus företaget, idag beter sig som alla andra skurkar (ala MS), jag skrev ett mail om att jag inte ville fortsätta efter mitt förra år tog slut, då det varit så värdelöst att hackarna/malwaren var inbäddad i deras klient, som fick mig tro jag var virus fri, fast det var helt sanslöst utsatt för all världens skit. Vad gör Kaspersky, dom tar pengar ur mitt konto ändå, spelar dumma om att dom inte fått något mail, och snär jag försöker skriva tillbaka, får jag jag ett mail från servern för mailsystemet som säger att mina mail inte går fram längre då mitt mail inte finns i deras system, så mina mail ses som skräp mail, så med kort o gott, dom såg till att blocka mig. KASPERSKY kan suga balle! Malwarebytes från o med nu, + Windows defender, funkar bättre!

PS: Jag håller med om att win10 är ett bekvämt operativ system, för dom som inte orkar hålla reda på allt med drivrutiner m.m, men 90% av användarna tror dom har trygga system, bara för att windows säger så, men windows 10 är stabilt och bra för spel, absolut, men era personliga filer, kontakter, socialmedia använding, alllting är så långt ifrån tryggt och säkert som det kan bli/vara, OneDRive är nog orsaken till 100000 privatbilder som finns på googles bild sökmotor, då inget skyddar onedrive mellan server och användaren, dom påstår att det är krypterat, men det är inte sant, det krypteras på deras server, och på klienterna, men det som plockas på vägen av någon mellan Onedrive och användaren, har till gång till era privata filer utan något som helst skydd... Och jag lovar, dom flesta vet inte vad bitlocker eller krypteringskydd betyder annat än att dom behöver nån kod?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Hybrid kernel med linux väl? Spännande.

Medlem

jag tror detta kommer bli toppen

Medlem
Skrivet av TooAngryToDie:

Trevligt med centrerad startmeny/aktivitetsfält Hoppas utforskaren får stöd för flikar.

För den som vill så går det också att ändra till att få det till vänster om aktivitetsfältet


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Skrivet av Nyhet:

Är den officell ? ser mest ut som någon mod grej folk brukar göra

Medlem

Sedan jag hoppade över till Linux så tycker jag att Windows 10, som jag dualbootar till för spel som inte gillar att köras under Proton, har blivit grötigare och grötigare för varje version update. Nästan som behöver bråka med det varenda jävla gång man ska göra något och med det i minnet så är jag inte särskilt exalterad över ett nytt Windows.

Jag gillar verkligen inte att att de har gått från lokala användarkonton helt och hållet i och med Windows 11, något M$ även började smyg-rulla ut i Windows 10.


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Redaktör
Skrivet av Stephanie of Astora:

Är den officell ? ser mest ut som någon mod grej folk brukar göra

Officiell är den inte än - operativet är ju inte tillkännagivet. Men ja, det existerar och så där ser det ut default.


signatur
Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

Har installerat Windows 10 så många gånger...

Har man internet inkopplat under installation blir man påtvingar att välja ett "online konto" + välja pinkod osv, men har man internet urkopplat får man skapa ett "lokalt konto" under installationen och blir frågad om "online konto/pinkod/och dyl, vid ett senare tillfälle.

Så jag installarar alltid Windows 10 med internet urkopplat, och kopplar in internet först efter installationen är helt klar och alla omstarter är genomförda.

du kan fortfarande vara online och skapa ett lokalt konto. Det är bara lite klurigt att få fram knappen för detta.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Skribent
Skrivet av Sapiens:

Ah okej! Tack! Ska försöka komma ihåg detta till nästa gång.

Installerade Windows så sent som förra veckan och du kan välja ett lokaltkonto i installationen så du behöver inte logga in på något under installationen.

Angående Windows 11 och att de sa att 10 var sista Windows. Jag gissar det blir som en gratis update till Win10 om du har en laglig version. Likt hur Apple och Android också har olika namn och benämningar på sina updates.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Om det stämmer att man får en fri uppgradering till Win 11 så är jag glad.

123
Skriv svar