Pete Hines från Bethesda ber om ursäkt för Starfield-exklusiviteten

Robot
Pete Hines från Bethesda ber om ursäkt för Starfield-exklusiviteten

Men samtidigt kommer fokus på färre plattformar med fördelar.

#Bethesda, #Starfield


Medlem

MS är öppna för att playstation spelare ska få tillgång till spelet, Sony måste bara svälja sin stolthet och gå med på att ha gamepass på sin platform


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Jag är själv mer för Playstation än Xbox, för att Sony erbjuder mer attraktiva speltitlar till sina konsoler.
Om Microsofts uppköp av Bethesda innebär att även Xbox kommer erbjuda spel som är lika bra som ex. God of War, Last of Us, Ratchet & Clank etc. Då är jag glad för det. Det säger väl sig själv att det är lättare att utveckla spel till en plattform, men jag väljer att invänta resultat från Bethesda innan jag säger bu eller bä.
Ge mig bra spel, det är allt som räknas. Inte vilken konsol som är "bättre" eller "sämre".


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Nu när Sony har börjat släppa sina titlar på Microsofts platform (PC) går Microsoft och köper upp etablerade spelutvecklare och utesluter Sonys platform. Intressant utveckling.

Medlem

Hela saken är jätte löjlig. Självklart ska Xbox få ha massa exklusiva titlar. Kommer aldrig att köpa dom men anser att det är helt naturligt. Hypa inte för mycket över ett spel ni inte vet kommer att passa er bara. Spelet blir säkert jätte bra men hypar man för mycket över en fantasi som bara finns i huvudet så blir det oftast fel. Det är det enda som oroar mig är att många blir missnöjda över Toddan igen.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Nu när Sony har börjat släppa sina titlar på Microsofts platform (PC) går Microsoft och köper upp etablerade spelutvecklare och utesluter Sonys platform. Intressant utveckling.

Sony gör knappast detta av good wiil. De har varit snikna i alla dessa år och nu börjar MS få övertaget istället, då passar det att börja öppna upp för andra plattformer.

Skrivet av dummle112:

Sony gör knappast detta av good wiil. De har varit snikna i alla dessa år och nu börjar MS få övertaget istället, då passar det att börja öppna upp för andra plattformer.

Började ju släppa titlar innan alla MS:s uppköp dock.

Avstängd
Skrivet av dummle112:

Sony gör knappast detta av good wiil. De har varit snikna i alla dessa år och nu börjar MS få övertaget istället, då passar det att börja öppna upp för andra plattformer.

MS övertaget? Du måste skämta.

Mig gör det inget att detta bara släpps på Xboxven fast jag bara har en PS5. Jag blev inte det minsta hypad över denna trailer, då ser nya horizon: forbidden west mycket bättre ut och det får ni inte lira på Xbox.


signatur

PS5 och inget annat.

eld
Medlem
Skrivet av breahl:

MS övertaget? Du måste skämta.

Mig gör det inget att detta bara släpps på Xboxven fast jag bara har en PS5. Jag blev inte det minsta hypad över denna trailer, då ser nya horizon: forbidden west mycket bättre ut och det får ni inte lira på Xbox.

Alltså, man måste ändå våga säga att sony har förlorat tillgång till en flermiljonssäljare, det är svårt att glömma vad både oblivion och morrowind gjorde för sina respektive konsoler.

Och det säger jag som huvudsakligen playstation ägare. Microsoft har inte tagit över som det påstods, men de börjar absolut långsamt och säkert komma ikapp.

Skribent
Skrivet av eld:

Alltså, man måste ändå våga säga att sony har förlorat tillgång till en flermiljonssäljare, det är svårt att glömma vad både oblivion och morrowind gjorde för sina respektive konsoler.

Och det säger jag som huvudsakligen playstation ägare. Microsoft har inte tagit över som det påstods, men de börjar absolut långsamt och säkert komma ikapp.

För Sony var Bethesda-uppköpet nog det hårdaste slaget av alla uppköp MS gjort. De förlorade Starfield och kommer antagligen förlora nästa Elder scrolls också. Det fäller inte en jätte, men de har i alla fall dragit blod.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Nu när Sony har börjat släppa sina titlar på Microsofts platform (PC) går Microsoft och köper upp etablerade spelutvecklare och utesluter Sonys platform. Intressant utveckling.

PC räknas nog inte som Microsofts plattform men deras store gör det


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

PC räknas nog inte som Microsofts plattform men deras store gör det

Du vet väl att Microsoft äger Windows, som typ alla sitter med?

Medlem

Phil Spencer var det bästa som kunde hända Xbox, och det absolut sämsta som kunde inträffa alla andra.

Nästa off topic nu, tycker det är fascinerande hur det knappt finns några fantasy-rpg i första persons vyn, jag har letat och letat, men alla kommande titlar är i tredjeperson. Varför vågar ingen göra ett sådant? Bara Avowed som är på g,.men även det är ju som bekant till Xbox och PC...

eld
Medlem
Skrivet av PontusT:

Phil Spencer var det bästa som kunde hända Xbox, och det absolut sämsta som kunde inträffa alla andra.

Nästa off topic nu, tycker det är fascinerande hur det knappt finns några fantasy-rpg i första persons vyn, jag har letat och letat, men alla kommande titlar är i tredjeperson. Varför vågar ingen göra ett sådant? Bara Avowed som är på g,.men även det är ju som bekant till Xbox och PC...

Det är lite av en niché, tills att det inte blir en niché, det är lite konstigt.

När du väl har ett välkänt förstapersons-rpg som bethesda så är det skitlätt att sälja på namnet, men om det inte är välkänt så kan förstapersons-perspektivet försvåra lite, min lilla teori.

Själv sitter jag och undrar nära EA ska göra något med ultima-ip't som har legat i källarn i evigheter, potentialen för både förstapersons-rpg och openworld sandlåda är ju maximal!

både Ultima underworld och Ultima 7 är ju föregångarna och inspirationerna till elderscrolls.

Inaktiv

Bethesda och exklusivitetsfrågan har blivit en parodi. Spelar ingen roll hur många gånger Spencer, Howard och gänget säger att det är exklusivt för xbox. Senast igår läste jag två artiklar om hur det nog kan komma till PlayStation ändå. Folk i allmänhet och spelpress i synnerhet måste nog svälja det sura äpplet någon gång.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Du vet väl att Microsoft äger Windows, som typ alla sitter med?

Ja, det är väl just att det inte är alla? PC är inte en Microsoftplattform bara för att flest väljer windows.

Skrivet av Molotov:

PC räknas nog inte som Microsofts plattform men deras store gör det

Med PC menar jag Windows vilket är Microsoft.

Medlem

Vill man spela spela de exklusiva spelen är det bara köpa den konsolen, inte svårare än så.

Medlem

Hur orkar alla peasant hålla på?

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Du vet väl att Microsoft äger Windows, som typ alla sitter med?

Skrivet av hoppalängdhopp:

Med PC menar jag Windows vilket är Microsoft.

Ja men det är inte riktigt så man ska tänka.
Windows är ett operativsystem, i det här sammanhangen pratas det om plattformar för spel.
Alla spel som finns på steam tex men inte nån annanstans tror jag knappast Microsoft räknar som spel på "deras plattform".
Däremot MS Store och "Xbox plattformen" är Microsofts plattform på Windows.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja men det är inte riktigt så man ska tänka.
Windows är ett operativsystem, i det här sammanhangen pratas det om plattformar för spel.
Alla spel som finns på steam tex men inte nån annanstans tror jag knappast Microsoft räknar som spel på "deras plattform".
Däremot MS Store och "Xbox plattformen" är Microsofts plattform på Windows.

This.
Folk missförstår nog detta ganska så hårt. Om Sony släpper ett spel på Steam så är det ju Steam som får kickback på detta, inte MS. Så länge spelet inte dyker upp i MS store så tjänar ju MS noll och ingenting på att Sony släpper sitt spel till PC.

Skulle inte förvåna mig om Sony släpper sin egna butik till PC i framtiden så dom får all kickback även där.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

eld
Medlem
Skrivet av Issue:

This.
Folk missförstår nog detta ganska så hårt. Om Sony släpper ett spel på Steam så är det ju Steam som får kickback på detta, inte MS. Så länge spelet inte dyker upp i MS store så tjänar ju MS noll och ingenting på att Sony släpper sitt spel till PC

För varje person som installerar windows för att köra sony-spel på pc så kommer de antagligen från första stunden vara inloggad rakt i windows store. Microsoft kan och kommer göra windows-shoppen mer front and center i upplevelsen.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja men det är inte riktigt så man ska tänka.
Windows är ett operativsystem, i det här sammanhangen pratas det om plattformar för spel.
Alla spel som finns på steam tex men inte nån annanstans tror jag knappast Microsoft räknar som spel på "deras plattform".
Däremot MS Store och "Xbox plattformen" är Microsofts plattform på Windows.

Varför inte? Medan det inte är en försäljning som de tjänar något på så är den ju låst till att konsumenten måste äga deras mjukvara ändå. Microsoft får mervärde av att Steam, världens största spelbutik, finns på deras operativsystem/plattform. En ganska massiv boost dessutom får man väl påstå. Jag kan inte minnas hur många gånger när jag växte upp som jag och mina polare snackade om hur irriterande det var att vi var tvungna att äga en Windows-dator för att kunna spela spel naturligt. Ifall man är på någon annan PC-plattform låses man ju ute ur tonvis med communities. Medan jag kan köpa att plattformen inte har samma "makt" som Xbox eller Playstation för innehåll så är den absolut ett stort plus för Microsoft och de behöver ju absolut inte bry sig om att ge något mervärde till sina konkurrenter när de släpper där.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av eld:

För varje person som installerar windows för att köra sony-spel på pc så kommer de antagligen från första stunden vara inloggad rakt i windows store. Microsoft kan och kommer göra windows-shoppen mer front and center i upplevelsen.

Jag tror att du kommer kunna räkna antalet användare som installerar Windows endast för att spela Sony-spel på en hand...

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja men det är inte riktigt så man ska tänka.
Windows är ett operativsystem, i det här sammanhangen pratas det om plattformar för spel.
Alla spel som finns på steam tex men inte nån annanstans tror jag knappast Microsoft räknar som spel på "deras plattform".
Däremot MS Store och "Xbox plattformen" är Microsofts plattform på Windows.

Det är bara en definition. säger man PC menar man windows. Inte så man springer runt och säger man spelar på windows, utan på PC.

Skulle PC räknas mer som deras plattform om dom gjorde det låst till sitt egna ekosystem. Ta bort steam, ta bort firefox, ta bort allt som är 3e part och inte utvecklat av Microsoft, och vill man synas där får man betala MS en viss summa?

Medlem

Att säga "Förlåt, men vi kommer inte att göra något åt det" är inte att be om ursäkt enligt mig.
"Sorry not sorry"

Med det sagt förstår jag inte riktigt hypen över detta spelet än, har inte blivit imponerad av något som har visats.

Medlem

Jag hoppas att sony går ut och ber om ursäkt till mig som endast har pc. För jag kan ju inte spela Gran turismo längre. Det är så synd om mig.


signatur

Skitfiske

Medlem

Är det jag som är trög eller varför ber han om ursäkt för det?
Är inte direkt så att Sony utvecklare ber om ursäkt för att deras spel inte släpps på Xbox....eller?

Vill man spela alla spel så får man ta smällen och köpa båda konsollerna, alternativt PS + en PC, så har det alltid varit.
Sen frågan om exklusiva titlar är bra eller inte är en anna fråga.

Medlem

Alltid varit en PS fanboy, men kommer Elderscrolls, Doom, Fallout fortsättningsvis bara till Xbox så kanske man måste ta sig en funderare om man ska konvertera! =O

Dex
Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:

Alltid varit en PS fanboy, men kommer Elderscrolls, Doom, Fallout fortsättningsvis bara till Xbox så kanske man måste ta sig en funderare om man ska konvertera! =O

Är det inte lättare att helt enkelt köra båda två? Varför måste det "alltid" vara det ena eller det andra? Vill man inte ha 2 konsoler så kan man ju köra gamepass på pcn och ha ett PS5 t.ex. så får man tillgång till alla spel.

Nu gjorde du ett smiley också så vet inte hur allvarlig du var, men det är ju väääääääldigt många som har den inställningen på internet.

Skriv svar