Trailern för den tokambitiösa modden Fallout: London ser löjligt lovande ut

Robot
Trailern för den tokambitiösa modden Fallout: London ser löjligt lovande ut

Fallout 4 in London. Pretty nice, innit?

#Fallout-4, #Fallout-london


Medlem

Verkar intressant
Alltid varit lite nyfiken när man spelat Fallout spelen hur resten av världen sett ut där det inte finns tex Vault tech osv.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Verkar intressant
Alltid varit lite nyfiken när man spelat Fallout spelen hur resten av världen sett ut där det inte finns tex Vault tech osv.

Är väl inte omöjligt att Vault Tech skulle kunna ha filialer runt om i världen? Eller går detta helt emot den rådande loren?

Oavsett så verkar modden riktigt spännande. Hoppas bara att den kommer att släpps. Det har ju rapporterats om en del andra omfattande moddprojekt till F4 som man inte hört någonting alls om efter ett tag. De ligger antagligen på is och kommer aldrig att släppas.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Är väl inte omöjligt att Vault Tech skulle kunna ha filialer runt om i världen? Eller går detta helt emot den rådande loren?

Oavsett så verkar modden riktigt spännande. Hoppas bara att den kommer att släpps. Det har ju rapporterats om en del andra omfattande moddprojekt till F4 som man inte hört någonting alls om efter ett tag. De ligger antagligen på is och kommer aldrig att släppas.

Från det jag läst så verkar det som Vault Tech har eller hade ett kontrakt med USA för att bygga skyddsbunkrar för att skydda en utvald del av invånarna vid kärnvapenkrig. Men som du säger, det förhindrar ju inte att dem kanske har andra kontrakt med andra länder eller att andra länder har liknande motsvarande bunkrar

Medlem
Skrivet av blackidus:

Från det jag läst så verkar det som Vault Tech har eller hade ett kontrakt med USA för att bygga skyddsbunkrar för att skydda en utvald del av invånarna vid kärnvapenkrig. Men som du säger, det förhindrar ju inte att dem kanske har andra kontrakt med andra länder eller att andra länder har liknande motsvarande bunkrar

Ja precis! Det kanske kan finnas en europeisk motsvarighet (post-brexit) som har lite samma syften som VT - utföra lite halvskumma experiment på bunkerinvånarna. Kul att spekulera är det iallafall!

Medlem
Skrivet av blackidus:

Verkar intressant
Alltid varit lite nyfiken när man spelat Fallout spelen hur resten av världen sett ut där det inte finns tex Vault tech osv.

Skrivet av I am Grööt:

Är väl inte omöjligt att Vault Tech skulle kunna ha filialer runt om i världen? Eller går detta helt emot den rådande loren?

Oavsett så verkar modden riktigt spännande. Hoppas bara att den kommer att släpps. Det har ju rapporterats om en del andra omfattande moddprojekt till F4 som man inte hört någonting alls om efter ett tag. De ligger antagligen på is och kommer aldrig att släppas.

Vault-Tec*!

Borde väl inte vara omöjligt att de skulle finnas på andra ställen i världen, alt. ingår i någon form av samarbete/konglomerat som är globalt aktivt? Eller att det finns ännu mer mörka hemligheter bakom kulisserna?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

eld
Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Är väl inte omöjligt att Vault Tech skulle kunna ha filialer runt om i världen? Eller går detta helt emot den rådande loren?

Oavsett så verkar modden riktigt spännande. Hoppas bara att den kommer att släpps. Det har ju rapporterats om en del andra omfattande moddprojekt till F4 som man inte hört någonting alls om efter ett tag. De ligger antagligen på is och kommer aldrig att släppas.

Som jag läste det så verkar vault-programmet ha börjat pga oroligheterna att europa hade börjat gå snett, med krig, pest och diverse atombomber redan innan allt går åt skiten i USA.

Så medans det säkert finns diverse domedagsbunkrar i europa så finns det antagligen ingen motsvarighet till vaultsen, då de var ganska dyra produktioner

Hittade dock detta på hemsidan, så de är väldigt trogna loren:

Citat:

How many series staples will be present in Fallout: London?

That’s a complex question. FEV has not reached London in any way, shape, or form. That means no Super Mutants, no Centaurs, no Deathclaws, and likely a lower amount of Psykers than ever before.

Vault-Tec is entirely an American company, thus it will have no presence in London. We will have a version of a vault, but it will be entirely different from that of Vault-Tec, except that it is a shelter, beneath the ground. So don’t expect Better Living, Underground. In a similar vein, there will likely be a British Counterpart of Vault Boy, in terms of a popular mascot that will make frequent appearances.

Medlem
Skrivet av eld:

Som jag läste det så verkar vault-programmet ha börjat pga oroligheterna att europa hade börjat gå snett, med krig, pest och diverse atombomber redan innan allt går åt skiten i USA.

Så medans det säkert finns diverse domedagsbunkrar i europa så finns det antagligen ingen motsvarighet till vaultsen, då de var ganska dyra produktioner

Ja, det var ju konflikt och inbördeskrig i Europa redan innan domedagen (2050-2060, medan den stora katastrofen skedde 2077), men de oroligheterna borde ju ha lett till ett intresse att skydda sina invånare även på den här kontinenten. Exakt hur European Commonwealth hanterade sina sista år vid makten innan den bröts isär och konflikt tog över... det vore intressant att veta mer om!

Det verkar som modskaparna tar det ganska varsamt och inte går ifrån välkänd lore - vilket känns sunt och rimligt.
Men om Bethesda eller vem som förvaltar arvet i framtiden expanderar loren lite mer, så hade det varit intressant att veta hur läget såg ut i Europa.

Även i Sydostasien egentligen, mycket som visas upp i spelen är ju Amerikanarnas bild av den lede fi, Kina.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

eld
Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Även i Sydostasien egentligen, mycket som visas upp i spelen är ju Amerikanarnas bild av den lede fi, Kina.

Yep, hela grundstommen i serien är just att det är en extremt superpatriotiskt amerikansk idylisk framtid som man trodde den skulle se ut under 50-talet som de sen spränger sönder och format spelvärlden ur. resten är världen är mest avlägsen bakgrund, men det är kul att moddare leker med tanken om vad som hände i resten av världen.

Medlem
Skrivet av eld:

Yep, hela grundstommen i serien är just att det är en extremt superpatriotiskt amerikansk idylisk framtid som man trodde den skulle se ut under 50-talet som de sen spränger sönder och format spelvärlden ur. resten är världen är mest avlägsen bakgrund, men det är kul att moddare leker med tanken om vad som hände i resten av världen.

Verkligen. Det finns helt klart mycket utrymme för att expandera, och det är kul att moddare vågar göra det samtidigt som de håller sig tätt intill etablerad lore.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Kan någon översätta vad speakerrösten säger till engelska åt mig. Jag förstår inte.

1
Skriv svar