Cyberpunk 2077 patchat

Robot
Cyberpunk 2077 patchat

Ännu ett gäng buggar, många uppdragsrelaterade, har dödats.

#cyberpunk-2077, #patch


Medlem

Kommer bli ett köp när dom släpper en ”Nextgen” patch

Medlem
Skrivet av Athretil:

Kommer bli ett köp när dom släpper en ”Nextgen” patch

Titta gärna på denna innan du köper är du snäll: https://youtu.be/sx-2AfO-fPc

Medlem
Skrivet av Athretil:

Kommer bli ett köp när dom släpper en ”Nextgen” patch

Låter som en bra idé.
Hade själv riktigt roligt med spelet på PC när det släpptes. Sitter bara och väntar på att de ska komma ut lite DLC's till spelet så man kan hoppa in igen.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Titta gärna på denna innan du köper är du snäll: https://youtu.be/sx-2AfO-fPc

Oh nice, tycker denna också är rätt bra.

https://youtu.be/omyoJ7onNrg

Har känt mig vilseledd många ggr av utgivare som Ubisoft, Bethesda och dylikt att det är väntat. Men trodde aldrig CDPR skulle sjunka ner dit, visst Witcher 3 var också annorlunda men där gick de ändå ut och sa att versionen de gjorde reklam för, var före de fick reda på konsol-spec och att de skulle lära sig av den läxan.

5 år senare får vi Cyberpunk.

Cyberpunked by Corpos haha.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Oh nice, tycker denna också är rätt bra.

https://youtu.be/omyoJ7onNrg

Har känt mig vilseledd många ggr av utgivare som Ubisoft, Bethesda och dylikt att det är väntat. Men trodde aldrig CDPR skulle sjunka ner dit, visst Witcher 3 var också annorlunda men där gick de ändå ut och sa att versionen de gjorde reklam för, var före de fick reda på konsol-spec och att de skulle lära sig av den läxan.

5 år senare får vi Cyberpunk.

Cyberpunked by Corpos haha.

Tackar, ska kika på den.

Håller med. Brukar förhandsboka spel jag känner att jag kommer spela, men brukar också be om en refund så fort jag känner att de ej håller måttet. Funkat bra tills nu.

Inväntar med detta köp tills om ett/två år. Lagom då tror jag.

Medlem
Skrivet av Athretil:

Kommer bli ett köp när dom släpper en ”Nextgen” patch

Du borde vänta tills retail istället

Medlem

Deras uppdateringsschema är ett lika stort skämt som deras release datum och release vid det här laget.

Medlem

Slutade spela några veckor efter release pga av att buggarna förstörde hela uppelevslen för mig. Är det fortfarande en bugg fest eller kan man börja lira det igen?

Inaktiv
Skrivet av Athretil:

Kommer bli ett köp när dom släpper en ”Nextgen” patch

Skrivet av Lirilesh:

Titta gärna på denna innan du köper är du snäll: https://youtu.be/sx-2AfO-fPc

Skrivet av Jaxalot:

Oh nice, tycker denna också är rätt bra.

https://youtu.be/omyoJ7onNrg

Har känt mig vilseledd många ggr av utgivare som Ubisoft, Bethesda och dylikt att det är väntat. Men trodde aldrig CDPR skulle sjunka ner dit, visst Witcher 3 var också annorlunda men där gick de ändå ut och sa att versionen de gjorde reklam för, var före de fick reda på konsol-spec och att de skulle lära sig av den läxan.

5 år senare får vi Cyberpunk.

Cyberpunked by Corpos haha.

Ganska less på att höra folk snacka skit om Cyberpunk 2077 pga av buggar. Alla spel jag spelat som inte skapats av Nintendo har haft buggar känns det som. Till och "Remastered" och "Game of the year" utgåvor tycks bugga loss för mig. Den värsta buggen av dem alla är spelkrasch eller bugg som kräver total omstart. Witcher 3 GOTY (Game of the year versionen) brukar krascha sådär var 25e timma för mig. Det har blivit sådär 7-8 gånger för jag har spelat det spelet till döds 😊. RAGE 2 som jag spelar mycket nu förtiden tycks krascha ur spelet varannan timma, jag har i alla fall slutat räkna på fingrarna. Cyberpunk 2077 har jag spelat 170 timmar och 22 minuter (enligt GOG Galaxy). Det har kraschat en (1) enda gång för mig. SJUKT STABILT SPEL.

Visst är det småbuggigt och lite värre buggar måste man gå ut i huvudmenyn och ladda om ett spel för att fixa. MEN, det är utan tvekan ett av det BÄSTA spel som gjorts. Så sjukt mycket story, detaljer, kärlek och engagemang som lagts på detta spel är helt otroligt. Och ni som snackar skit om detta spel - många som inte ens spelat det - förleder ju folk. Cyberpunk 2077 är roligt att spela och detta säger jag inklusive buggar. Buggarna gör inte spelet roligare, men det är roligt likt förbannat. Så vill ni har roligt: spela Cyberpunk 2077.

Medlem
Skrivet av anon_319967:

Blablabla.

Tyvärr blir inte spelet bra bara för att du hade tur 😜

Moderator | Testpilot
Skrivet av Najkan:

Tyvärr blir inte spelet bra bara för att du hade tur 😜

Tekniskt sett har du ju fel. Om spelet är dåligt på grund av buggar, och personen inte fick buggar, så är ju spelet bra för henom.

Tveksamt att buggar är folks enda problem med spelet dock.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av anon_319967:

Ganska less på att höra folk snacka skit om Cyberpunk 2077 pga av buggar. Alla spel jag spelat som inte skapats av Nintendo har haft buggar känns det som. Till och "Remastered" och "Game of the year" utgåvor tycks bugga loss för mig. Den värsta buggen av dem alla är spelkrasch eller bugg som kräver total omstart. Witcher 3 GOTY (Game of the year versionen) brukar krascha sådär var 25e timma för mig. Det har blivit sådär 7-8 gånger för jag har spelat det spelet till döds 😊. RAGE 2 som jag spelar mycket nu förtiden tycks krascha ur spelet varannan timma, jag har i alla fall slutat räkna på fingrarna. Cyberpunk 2077 har jag spelat 170 timmar och 22 minuter (enligt GOG Galaxy). Det har kraschat en (1) enda gång för mig. SJUKT STABILT SPEL.

Visst är det småbuggigt och lite värre buggar måste man gå ut i huvudmenyn och ladda om ett spel för att fixa. MEN, det är utan tvekan ett av det BÄSTA spel som gjorts. Så sjukt mycket story, detaljer, kärlek och engagemang som lagts på detta spel är helt otroligt. Och ni som snackar skit om detta spel - många som inte ens spelat det - förleder ju folk. Cyberpunk 2077 är roligt att spela och detta säger jag inklusive buggar. Buggarna gör inte spelet roligare, men det är roligt likt förbannat. Så vill ni har roligt: spela Cyberpunk 2077.

Du har inte kollat på videorna va? För den första nämner han specifikt att han inte kommer pratat om buggar.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Tyvärr blir inte spelet bra bara för att du hade tur 😜

Oerhört konstig kommentar.

Tyvärr blir inte spelet dåligt för att du hade otur.

Spelet varierar kraftigt i hur bra det är beroende på vilken platform du spelade på. Spelade man på en PC som hade mid-nivå hårdvara från ca 2016-17 fungerade det relativt felfritt. Samma gällde för next gen konsoler. Det var endast last gen konsoler där spelet kunde anses vara dåligt då det hade problem att drivas.

Medlem
Skrivet av anon_319967:

Ganska less på att höra folk snacka skit om Cyberpunk 2077 pga av buggar. Alla spel jag spelat som inte skapats av Nintendo har haft buggar känns det som. Till och "Remastered" och "Game of the year" utgåvor tycks bugga loss för mig. Den värsta buggen av dem alla är spelkrasch eller bugg som kräver total omstart. Witcher 3 GOTY (Game of the year versionen) brukar krascha sådär var 25e timma för mig. Det har blivit sådär 7-8 gånger för jag har spelat det spelet till döds 😊. RAGE 2 som jag spelar mycket nu förtiden tycks krascha ur spelet varannan timma, jag har i alla fall slutat räkna på fingrarna. Cyberpunk 2077 har jag spelat 170 timmar och 22 minuter (enligt GOG Galaxy). Det har kraschat en (1) enda gång för mig. SJUKT STABILT SPEL.

Visst är det småbuggigt och lite värre buggar måste man gå ut i huvudmenyn och ladda om ett spel för att fixa. MEN, det är utan tvekan ett av det BÄSTA spel som gjorts. Så sjukt mycket story, detaljer, kärlek och engagemang som lagts på detta spel är helt otroligt. Och ni som snackar skit om detta spel - många som inte ens spelat det - förleder ju folk. Cyberpunk 2077 är roligt att spela och detta säger jag inklusive buggar. Buggarna gör inte spelet roligare, men det är roligt likt förbannat. Så vill ni har roligt: spela Cyberpunk 2077.

Om du tar dig tid att kolla videon jag länkade så ser du att det inte har med buggarna att göra min vän, utan lögner från CDPR. Falsk marknadsföring och ett spel som inte är i närheten av den beskrivning de själva skrivit.

Sen att du uppskattade spelet är en annan sak. Att du får 10% av vad de lovade, och är nöjd med det, det är också din ensak. Men jag tycker det är viktigt att lyfta fram lögnerna. Jag hade förhandsbokat spelet, har 8h spelade och begärde ett återköp. Det är inte i närheten av de flashiga trailers och gameplays som lades upp på CP youtubesida.

Medlem

Mja....det funkade knas vid release.
Det är stabilt nu.

....så?

Avstängd

Jag ska nog ge detta en chans i slutet av månaden nu då man kan köpa det på PS5


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Vad säger folk som är insatta? Är detta redo nu? Riktigt sugen på att köpa det och spela på PS5. Är inte så kräsen, vill bara kunna spela igenom spelet utan att det imploderar halvvägs in. Känns som att detta kommer återhämta sig likt No mans sky.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Om du tar dig tid att kolla videon jag länkade så ser du att det inte har med buggarna att göra min vän, utan lögner från CDPR. Falsk marknadsföring och ett spel som inte är i närheten av den beskrivning de själva skrivit.

Sen att du uppskattade spelet är en annan sak. Att du får 10% av vad de lovade, och är nöjd med det, det är också din ensak. Men jag tycker det är viktigt att lyfta fram lögnerna. Jag hade förhandsbokat spelet, har 8h spelade och begärde ett återköp. Det är inte i närheten av de flashiga trailers och gameplays som lades upp på CP youtubesida.

Jag kollade halva, såg inte ett ända exempel av falsk marknadsföring? Var ganska många "vi såg något i en trailer och hypade sönder det, sen blev vi butthurt över att det inte var som vi hypade upp det till"

Också en del klagomål på variation av vapen/bilar.

Efter halva videon av den bullshiten så orkade jag inte mer, antog att om han inte efter den tiden hade kommit med något vettigt så lär det inte komma något vettigt senare.

Medlem

Har fortfarande riktigt skoj med spelet.

Medlem

Låter som ett höst eller förmodligen, vinterprojekt för egen del.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Det börjar närma sig ett köp. Tänker att höst/vinter kommer bli perfekt. Man är ju ändå så bortskämd med bra spel nu för tiden så jag har ingen brådska att köpa det. Spelade nyss igenom Hitman 3, men där kan man ju köra uppdragen mängder av gånger. Nu började jag spela Control som var gratis via Epic samtidigt som jag spelar RDR2 som jag har klarat ca 60% av. Sen ska jag ha tid att spela CSGO emellanåt.. Ja ni förstår min poäng, tiden räcker inte till (vilket lyxproblem)

Medlem
Skrivet av strangelove:

Vad säger folk som är insatta? Är detta redo nu? Riktigt sugen på att köpa det och spela på PS5. Är inte så kräsen, vill bara kunna spela igenom spelet utan att det imploderar halvvägs in. Känns som att detta kommer återhämta sig likt No mans sky.

Spelar du på en PS5 kommer det att fungera rätt problemfritt.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Har fortfarande riktigt skoj med spelet.

Trevligt 👍tyckte det själv var ett kanon spel men vad finns det att göra efter endgame? Ingenting känns det som

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Titta gärna på denna innan du köper är du snäll: https://youtu.be/sx-2AfO-fPc

Hmm ja det där var ju inte en uppmuntrande film.. suck vad less man blir på alla rövhattar till storföretag.
Kanske bojkottar spelet helt.
Tar och köper RDR2 istället 😁
Tack för varningen

Medlem
Skrivet av Striva:

Oerhört konstig kommentar.

Tyvärr blir inte spelet dåligt för att du hade otur.

Spelet varierar kraftigt i hur bra det är beroende på vilken platform du spelade på. Spelade man på en PC som hade mid-nivå hårdvara från ca 2016-17 fungerade det relativt felfritt. Samma gällde för next gen konsoler. Det var endast last gen konsoler där spelet kunde anses vara dåligt då det hade problem att drivas.

Jag hade några buggar och noll nedstängningar under min spelning, det är ju rätt bra. Jasså bara lastgen som hade problem! Då har du rätt o alla andra fel

Hängde du med vid release o vet vad du pratar om? Haha

Medlem
Skrivet av Najkan:

Jag hade några buggar och noll nedstängningar under min spelning, det är ju rätt bra. Jasså bara lastgen som hade problem! Då har du rätt o alla andra fel

Hängde du med vid release o vet vad du pratar om? Haha

Vad är det du ens försöker få sagt, du hade inte många problem med spelet?
Vill du ha ett pris eller ska jag gratta dig?

Tyvärr var jag med i början och vet dessvärre vad jag pratar om. Det låter som du kanske borde läsa på dig lite.

Medlem

Det vore ju nice om de kunde börja lägga till features de pratade om och hade med i sina gameplay videor också.

Medlem

Någon som vet hur Xbox versionen är om man kör på series X? En polare har gjort det och hade inga större problem.. Men jag är liksom allergisk mot taskig framerate..

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Titta gärna på denna innan du köper är du snäll: https://youtu.be/sx-2AfO-fPc

Yikes vilken cringe snubbe.

123
Skriv svar