Robot
Tales of Arise

FZ anar anar ett lyft för den anrika jrpg-serien.

#bandai-namco-studios, #tales-of-arise


Quake-konnässsör

Låter ju lovande, lite högre produktions värde i Tales of serien tycker vi om. Gillade Tales of Berseria skarpt, så lär förmodligen tycka om även detta.

Kanske man ska köra igenom hela Tales of serien bara för att tagga sig inför släppet.

Medlem
Skrivet av almblad:

Låter ju lovande, lite högre produktions värde i Tales of serien tycker vi om. Gillade Tales of Berseria skarpt, så lär förmodligen tycka om även detta.

Kanske man ska köra igenom hela Tales of serien bara för att tagga sig inför släppet.

Legendia och Zestiria kan du skippa, men resten är värda att uppleva om man gillar genren.

Det här låter riktigt lovande tycker jag. Bara att de äntligen har vågat sig på en fräschare motor och upphettat designspråk är kul, så om gameplayet håller måttet lär jag garanterat bli nöjd!


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Legendia och Zestiria kan du skippa, men resten är värda att uppleva om man gillar genren.

Det här låter riktigt lovande tycker jag. Bara att de äntligen har vågat sig på en fräschare motor och upphettat designspråk är kul, så om gameplayet håller måttet lär jag garanterat bli nöjd!

Zestiria är inte alls så dåligt som vissa uppger. Det var en besvikelse dock eftersom det hypades som det stora 25 års firandet, projektet som skulle tillbaka till rötterna av Tales serien och även direkt vara riktad mot väst. Men tittar man på tex Tales of Phantasia eller Tales of Destiny så är Zestiria bättre. Tales of destiny skall dock inte blandas ihop med Tales of Eternia som i väst kallades Tales of Destiny 2. Tales of Eternia är superbt.

Tales of Legendia anser jag inte heller är speciellt dåligt. Världsbygget imponerande inte på en del då man fick höra talas om och se olika världsdelar som man aldrig besöker i spelet. Vanligtvis i de tidigare Tales spelen så är hela världskartan öppen. Men så har det alltid varit i tales spel, det är olika unika världar och de försöker ofta överraska och skapa mystik för att det inte skall vara så förutsägbart. Det är inte alltid alla gillar slutresultatet dock. Utforskandet av världen är en del av kärnan i ett tales spel. Speciellt de tidigare. Skall man ta ett exempel på ett annat spel med liknande världsbygge som Legendia så är The last Story ett bra exempel.

Medlem

när det gäller zesteria så tycker jag personligen mest det är dåligt för uppgraderings och SP systemet. Vilket Vesperia gjorde det bäst enligt mig. OM man snackar om Arise så kan jag knappt bärga mig att få börja spela detta =D

Medlem
Skrivet av Natrium:

när det gäller zesteria så tycker jag personligen mest det är dåligt för uppgraderings och SP systemet. Vilket Vesperia gjorde det bäst enligt mig. OM man snackar om Arise så kan jag knappt bärga mig att få börja spela detta =D

Ja Vesperia kör ju på ett liknande system som tex Final Fantasy 7 där skills/abilities är knutna till main och sub vapen samt låses upp permanent efter ett vapen använts nog mycket.

Har själv planerat in kompdagar + föräldraledigt till när Arise släpps Så bordet är dukat, bara vänta på leverans!

Quake-konnässsör

@Aletheides @Arzei

Här ska det spelas igenom allt i alla fall de som finns till PC, men tror de flesta finns.

Redaktör
Ponny
Skrivet av almblad:

@Aletheides @Arzei

Här ska det spelas igenom allt i alla fall de som finns till PC, men tror de flesta finns.

Härligt! Det blir en hög innan september, så inget att vänta på!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Är jrpg nörd med det mesta i hyllorna, men.... tales serien är en hånande nagel i ögat "kom igen nu, spela mig, hahaha du har inte tid!!!"
Undrar om sambon vill ha en semester med vänner och barn...

1
Skriv svar