Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Skulle säga att det är en högljudd minoritet. Spelet har bra omdömen och recensioner. I genomsnitt 7/10 i betyg vilket jag personligen anser är ett bra betyg. Då får man även komma ihåg att många röstar 1/10 bara för att hata.

Men självklart har spelet brister och skulle inte ha släppts så tidigt.

Spelet var redan vid release en fullpottare enligt många.
Själv har jag inte fortsatt på spelet, kört ca 120h men tycker spelet inte erbjuder mycket så jag tröttna. Kanske är i slutet så får väll fortsätta nån gång.
Nu kör jag Death stranding ist som är ett betydligt bättre spel än Cyberpunk


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Spelet var redan vid release en fullpottare enligt många.
Själv har jag inte fortsatt på spelet, kört ca 120h men tycker spelet inte erbjuder mycket så jag tröttna. Kanske är i slutet så får väll fortsätta nån gång.
Nu kör jag Death stranding ist som är ett betydligt bättre spel än Cyberpunk

Gillar man att gå runt runt så.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Gillar man att gå runt runt så.

Man går inte bara runt runt
Men ja spelet är speciellt och passar inte alla.
Jag har spelat dom flesta Metal Gear osv så jag är van vid Hideo kojima kan göra saker och ting lite skruvat så det har blivit att man gillar det


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov

120h shit! Då måste du ändå tyckt att det var ett bra spel ganska länge, imponerande.
Har lite samma känsla, den få ligga och jäsa nu tills nextgen och lite DLC är på plats. Men jag tycker fortfarande att det är kul. Ligger på runt 100h.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Man går inte bara runt runt
Men ja spelet är speciellt och passar inte alla.
Jag har spelat dom flesta Metal Gear osv så jag är van vid Hideo kojima kan göra saker och ting lite skruvat så det har blivit att man gillar det

Jag VÄGRADE att gå runt en del berg. Jag skulle gå rakt fram och klättra över det, om det så var det sista jag gjorde.
Ibland var det också det sista jag gjorde. Så jag var tvungen att gå runt...

Samma här, spelat dom flesta Metal Gear Solid-spelen, och jag visste redan att Kojima är galen.
Ändå så överraskade Death Stranding, så jag antar att det inte finns nån måtta på hans galenskaper.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

@Molotov

120h shit! Då måste du ändå tyckt att det var ett bra spel ganska länge, imponerande.
Har lite samma känsla, den få ligga och jäsa nu tills nextgen och lite DLC är på plats. Men jag tycker fortfarande att det är kul. Ligger på runt 100h.

Ja jag vart själv överraskad när jag såg speltiden i Got klienten.
Jag var trollbunden inledningsvis och kör man story missions så är det helt ok.
Men det är nått med spelet som gör att det känns inte "som man är där" integrering med saker osv är obefintlig.
Det är typ titta på ett objekt så det highlightas och tryck på en knapp.
Inventory fullt med "skräp" man inte bryr sig om och då räknar jag även vapen och rustning/kläder.

Det är väll det folk menar med när dom säger att så mycket saknas och att allt är livlös kuliss.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag VÄGRADE att gå runt en del berg. Jag skulle gå rakt fram och klättra över det, om det så var det sista jag gjorde.
Ibland var det också det sista jag gjorde. Så jag var tvungen att gå runt...

Samma här, spelat dom flesta Metal Gear Solid-spelen, och jag visste redan att Kojima är galen.
Ändå så överraskade Death Stranding, så jag antar att det inte finns nån måtta på hans galenskaper.

Jag delar värld med väldigt många aktiva spelare verkar det som.
Ofta en stege finns placerad där man tänker fan skulle ha med stegen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Någon som vet om det släpps från early access detta året? Ser inte ut som det när man kollar deras "roadmap"

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag delar värld med väldigt många aktiva spelare verkar det som.
Ofta en stege finns placerad där man tänker fan skulle ha med stegen

Aha, jag spelar inte online.

Ja, det var många gånger jag stod där och funderade.
"WTF, jag hade väl en stege med mig?"

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Aha, jag spelar inte online.

Ja, det var många gånger jag stod där och funderade.
"WTF, jag hade väl en stege med mig?"

Ok har inte ens tänkt på om man kan "välja bort online".
Tycker dock det bara ger mer till spelet, det blir ju inte förstört/fusk för man är ju bara "online" så långt som Chiral Network sträcker sig.
Skönt när man har knutit några punkter kunna bränna på motorväg ist för att snubbla och köra fast bland stenar och att det är fler som bygger än bara en själv


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok har inte ens tänkt på om man kan "välja bort online".
Tycker dock det bara ger mer till spelet, det blir ju inte förstört/fusk för man är ju bara "online" så långt som Chiral Network sträcker sig.
Skönt när man har knutit några punkter kunna bränna på motorväg ist för att snubbla och köra fast bland stenar och att det är fler som bygger än bara en själv

Ja, jag såg en video på Youtube för ett tag sen, där en åkte omkring på motorvägar.
Det hade jag missat helt.
En fördel är väl att jag hann verkligen insupa atmosfären i spelet, för jag gick/sprang mest omkring till fots.
Snigelfart skulle vissa kalla det

Testpilot

Så klarade jag äntligen av spelet började lira när spelet släpptes men har tagit en del pauser i väntan på patchar och annat. Gillade spelet väldigt mycket, även om förbättringspotentialen definitivt finns där. Staden kan kännas lite död och det hade behövts mer sidoaktiviteter efter att man rensat kartan på uppdrag. Har lite smågrejer kvar men annars har jag gjort det mesta. Lite kort om slutet i spoiler rutan.

Har fått två av sluten hittills Temperance och The Star lite halvmystiska slut som kanske fungerar men nyfiken på de andra sluten också. Tyvärr missade jag helt att det går att rädda Takemura så vet att jag inte kan få ett av sluten på min nuvarande sparning.

Hoppas att de lägger till NG+ för hur annars ska man kunna maxa sin gubbe med skills, levels etc?

Medlem

Går i valet och kvalet om jag ska refunda… alla sa att det är ett witcher i framtiden.
Det var det ju inte.
Gillar open world men efter att ha kört tutorialen och lite känner jag ett stort meh.
Är jag ensam i detta?


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem
Skrivet av Distordera:

Går i valet och kvalet om jag ska refunda… alla sa att det är ett witcher i framtiden.
Det var det ju inte.
Gillar open world men efter att ha kört tutorialen och lite känner jag ett stort meh.
Är jag ensam i detta?

Är du besviken och kan få pengarna tillbaka är det ett bra val skulle jag säga.

Medlem
Skrivet av Distordera:

Går i valet och kvalet om jag ska refunda… alla sa att det är ett witcher i framtiden.
Det var det ju inte.
Gillar open world men efter att ha kört tutorialen och lite känner jag ett stort meh.
Är jag ensam i detta?

Nästan alla som faktiskt lirat klart spelet har ju gillat det.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Är du besviken och kan få pengarna tillbaka är det ett bra val skulle jag säga.

Självklart är det så, frågan var mer ställd till dem som tvekade och varför de valde att spela vidare/inte spela vidare.

Skrivet av Ronzem:

Nästan alla som faktiskt lirat klart spelet har ju gillat det.

Haha ja det hoppas jag, något annat vore ju självplågeri då spelet är ganska långt.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem
Skrivet av Distordera:

Självklart är det så, frågan var mer ställd till dem som tvekade och varför de valde att spela vidare/inte spela vidare.

Haha ja det hoppas jag, något annat vore ju självplågeri då spelet är ganska långt.

Tutorialbiten, om du menar BD-chippet som du får i bilen, är ganska tråkig. Vet inte hur långt du spelat med en liten bit men storyn växer framåt. Vill inte spoila ngt för dig men spelet för mig växer med Dex stora jobb. Det missionet och framåt så fastnade jag ordentligt.

Men spelet verkar och är en vattendelare. Verkligen inte alla som tycker det är bra och tvärtom. Inte Witcher klass men ändå en kul upplevelse.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Nästan alla som faktiskt lirat klart spelet har ju gillat det.

Vart har du fått den statistiken ifrån?

Jag spelade klart det, och gillade det inte.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Vart har du fått den statistiken ifrån?

Jag spelade klart det, och gillade det inte.

Av det jag läst här på FZ kommentarer och sedan Steam. Betyg överlag på 7/10 också vilket i min mening inte är dåligt.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Vart har du fått den statistiken ifrån?

Jag spelade klart det, och gillade det inte.

Det är inte så konstigt, de flesta som INTE gillar spelet kommer såklart inte att spela färdigt det då det är relativt långt.
Om man tittar runt på t.ex. steam reviews och forumkommentarer ser man ganska ofta att de som klagar mest ofta har rätt lite speltid, detta gäller alla spel inte bara CP77.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Tutorialbiten, om du menar BD-chippet som du får i bilen, är ganska tråkig. Vet inte hur långt du spelat med en liten bit men storyn växer framåt. Vill inte spoila ngt för dig men spelet för mig växer med Dex stora jobb. Det missionet och framåt så fastnade jag ordentligt.

Men spelet verkar och är en vattendelare. Verkligen inte alla som tycker det är bra och tvärtom. Inte Witcher klass men ändå en kul upplevelse.

Hur känns kontrollerna efter lite spelande? Kändes spontant o-intuitivt när man körde tutorial (skjuta/hacka gubbe).


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det är inte så konstigt, de flesta som INTE gillar spelet kommer såklart inte att spela färdigt det då det är relativt långt.
Om man tittar runt på t.ex. steam reviews och forumkommentarer ser man ganska ofta att de som klagar mest ofta har rätt lite speltid, detta gäller alla spel inte bara CP77.

Vet inte om det är såklart... Finns säkert många som jag som spelat klart det även om man inte gillade det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Distordera:

Hur känns kontrollerna efter lite spelande? Kändes spontant o-intuitivt när man körde tutorial (skjuta/hacka gubbe).

Helt OK tycker jag. Det finns ju renodlade FPS-shooters som gör det bättre men inget jag hängde upp mig på. Tillräckligt tight tycker jag. Roligt på lite svårare svårighetsgrad då man får tänka mer på kombo av hack, skydd, strategi och full assault.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Vet inte om det är såklart... Finns säkert många som jag som spelat klart det även om man inte gillade det.

Ja definitivt finns det de som spelar färdigt spel de påbörjat även om de inte gillar dem, men de allra flesta skulle jag påstå inte gör det.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Dunder:

Vart har du fått den statistiken ifrån?

Jag spelade klart det, och gillade det inte.

Tror nog han har något i vad han säger då jag har svårt att tänka mig någon orkat lira igenom hela spelet om de inte gillat spelet:D

Medlem
Skrivet av Gaara:

Tror nog han har något i vad han säger då jag har svårt att tänka mig någon orkat lira igenom hela spelet om de inte gillat spelet:D

Läste du bara halva inlägget?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Dödgrävaren
Skrivet av Distordera:

Går i valet och kvalet om jag ska refunda… alla sa att det är ett witcher i framtiden.
Det var det ju inte.
Gillar open world men efter att ha kört tutorialen och lite känner jag ett stort meh.
Är jag ensam i detta?

La också ner det, tyckte världen inte var levande öht. och det var den väl inte i Witcher heller eg. men det störde mig mer i Cyberpunk. Hoppas dock på att ge det en chans till om nått år.

Medlem
Skrivet av Distordera:

Går i valet och kvalet om jag ska refunda… alla sa att det är ett witcher i framtiden.
Det var det ju inte.
Gillar open world men efter att ha kört tutorialen och lite känner jag ett stort meh.
Är jag ensam i detta?

Jag ser ofta den jämförelsen och har svårt att hålla med, båda spelen är storydrivna RPG (i cyberpunks fall knappt ett RPG i dess rätta mening). Det är egentligen det enda dom har gemensamt. Spelet blir inte mer eller bättre efter tutorial, what you see is what you get. Känner du att det inte är för dig så refunda om du kan, inte svårare än så.

Skrivet av JackG100:

La också ner det, tyckte världen inte var levande öht. och det var den väl inte i Witcher heller eg. men det störde mig mer i Cyberpunk. Hoppas dock på att ge det en chans till om nått år.

The Witcher har ju fördelen att det utspelar sig i en relativt glesbefolkad medeltidsvärld, och då märks det inte bristerna i det hänseendet på samma sätt som det gör i en futuristisk stad som borde ha miljoner invånare.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Känner du att det inte är för dig så refunda om du kan, inte svårare än så.

Refundade nyss. Spelet kändes lite krystat plus att first persion view:en var lite off på något för mig oförklarligt sätt.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Skriv svar