Det sanna namnet på "Breath of the Wild 2" hemlighålls pga "storyledtrådar"

Robot
Det sanna namnet på "Breath of the Wild 2" hemlighålls pga "storyledtrådar"

Ok? Men vad är poängen med det? Köpare kommer ju ändå få reda på namnet innan de spelar spelet, så om det är en spoiler så blir det spoilat oavsett.

Dex
Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Ok? Men vad är poängen med det? Köpare kommer ju ändå få reda på namnet innan de spelar spelet, så om det är en spoiler så blir det spoilat oavsett.

Haha ja jag reagerade på det också. Verkar ju jätte konstigt om dom inte hade tänkt hålla namnet hemligt ända fram till efter release och då är det ju inte direkt någon mening med ett namn

Medlem

Konstig anledning
Men ser fram emot det här spelet nå otroligt.
Skulle vara perfekt med en ev Switch pro combo


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

The Legend of Zelda
Dimension of the Past

Nej men att jag inte tänkte på att dem inte ville avslöja titeln pga att den kan avslöja vad spelet handlar om. Det borde jag ju ha fattat.


signatur

ゼルダの城

Medlem

The Legend of Zelda
Sky Captain and the World of Tomorrow

Medlem

The Legend of Zelda: Revengeance.
Ganondorf såg lagom fed up ut trots allt.
Force of Nature, Breath of the Wild. Heard it here first.

The Legend of Zelda: Zeldas Becoming

Kanske man får spela som Zelda inte Link?!

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

The Legend of Zelda: Zeldas Becoming

Kanske man får spela som Zelda inte Link?!

Jag skulle gilla det, men det skulle ju betyda att Zelda har klätt ut sig till Link i den senaste trailern.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag skulle gilla det, men det skulle ju betyda att Zelda har klätt ut sig till Link i den senaste trailern.

Eller så gör de en Kojima, där man spelar som Link i prologen, för att sedan spela som Zelda resten av spelet.
Alla trailers för Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty visade Solid Snake i huvudrollen. Och sen plötsligt visar det sig att man spelar som Raiden genom 95% av spelet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Baronova:

Eller så gör de en Kojima, där man spelar som Link i prologen, för att sedan spela som Zelda resten av spelet.
Alla trailers för Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty visade Solid Snake i huvudrollen. Och sen plötsligt visar det sig att man spelar som Raiden genom 95% av spelet.

Det skulle vara väldigt kul om de gjorde något sådant. Det skulle verkligen vara på tiden att man skulle få spela som någon annan än Link för en gångs skull.


signatur

ゼルダの城

Skrivet av ZeldasCastle:

Jag skulle gilla det, men det skulle ju betyda att Zelda har klätt ut sig till Link i den senaste trailern.

Det har du rätt i. Men kanske blir som GTA V där man växlar mellan dem både.

Medlem

Kanske Zelda: Advanced Warfighter, det har ju funkat på andra spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Ok? Men vad är poängen med det? Köpare kommer ju ändå få reda på namnet innan de spelar spelet, så om det är en spoiler så blir det spoilat oavsett.

Min första tanke också, känns mer som en dålig ursäkt, alternativt att de inte riktigt bestämt sig för namnet.

Skrivet av Wolfkin:

Min första tanke också, känns mer som en dålig ursäkt, alternativt att de inte riktigt bestämt sig för namnet.

Det är det som jag tänker. De kanske bestämde sig för något som lät bra på japanska, men översatt kanske det blev lika dåligt som "Calamity Ganon" från botw. Det gjorde ont varje gång de sa fiendens namn.

Skribent
Skrivet av johanAndersson:

Ok? Men vad är poängen med det? Köpare kommer ju ändå få reda på namnet innan de spelar spelet, så om det är en spoiler så blir det spoilat oavsett.

Kanske är så att de inte vill avslöja något de inte ännu har visat om spelet? Något de vill visa i marknadsföringen närmare release? Ibland blir ju japanska översättningar konstiga när de gör intervjuer.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

The Legend of Zelda :
Swordbreaker

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Ok? Men vad är poängen med det? Köpare kommer ju ändå få reda på namnet innan de spelar spelet, så om det är en spoiler så blir det spoilat oavsett.

Man kanske får reda på riktiga namnet i eftertexterna när man klarat spelet....:P

Inaktiv

The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2: Link Dies in the End: Not Clickbait

Skrivet av anon_119148:

The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2: Link Dies in the End: Not Clickbait

Legend of Zelda: Broken Links

The Legend of Zelda:

Breath of the Wild 2:
Där fick du smaka på ljuspil, grisjävel

Eller

The Legend of Zelda:

Breath of the Wild 2:
& Knuckles


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

The Legend of Zelda Breath of the Wild 2:
Ganondorf From Ocarina Of Time Shows Up At The End Kinda But A Bit Different In A Way


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kanske är så att de inte vill avslöja något de inte ännu har visat om spelet? Något de vill visa i marknadsföringen närmare release? Ibland blir ju japanska översättningar konstiga när de gör intervjuer.

Det har garanterat med marknadsföring att göra. Namnet har troligtvis med tid- eller rumsaspekten att göra, alternativt en koppling till ett föremål som de inte visat ännu. Den trailern kommer närmare release som en del i deras marknadsföringsplan.

Jag tycker inte att det är konstigt alls att de väntar. Alla aktiviteter inför en release planeras så noga som det går och arbetet med trailern och reklamspotar regisseras lika noga som inför en filmpremiär. Det är knappast grafiker X som sätter sig och klipper ihop något två veckor innan E3.

Medlem
Skrivet av vamp:

Det har garanterat med marknadsföring att göra. Namnet har troligtvis med tid- eller rumsaspekten att göra, alternativt en koppling till ett föremål som de inte visat ännu. Den trailern kommer närmare release som en del i deras marknadsföringsplan.

Jag tycker inte att det är konstigt alls att de väntar. Alla aktiviteter inför en release planeras så noga som det går och arbetet med trailern och reklamspotar regisseras lika noga som inför en filmpremiär. Det är knappast grafiker X som sätter sig och klipper ihop något två veckor innan E3.

Jag skulle spontant tro att det, åtminstånde om man går tillbaka några år, rätt ofta var någon grafiker som fick två veckor på sig att sätta ihop något till E3.
Eller ett utvecklarteam som fick 2 veckor på sig att sätta ihop något spelbart till E3.

Medlem
Skrivet av lerb:

Jag ser det framför mig:

The Legend of Zelda:
Breath of the Wild 2:
Weapon Durability Boogaloo

Skrivet av rosski:

The Legend of Zelda :
Swordbreaker

Haha ni tänkte som mej. Min första tanke var namnet

The Legend of Zelda:
Breath of the Wild 2:
Broken Swords


signatur

PSN: MrOakenborn

1
Skriv svar