Snyggare Sverige och Norden släppt till Microsoft Flight Simulator

Redaktör

Här finns en Google-karta med alla "point of interest", förbättrade flygplatser m.m. Går att sortera på olika World Updates. Bra grejer!


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det går ut på att flyga civilflygplan, kort och gott. Inga uppdrag, men finns lite utmaningar av olika slag, t.ex. landa så nära en viss punkt som möjligt. Du väljer själv var i världen du vill flyga. Lockelsen är väl främst att lära sig hur det funkar och olika system (väder, navigering, kommunikation...), men också att se sevärdheter, städer m.m. Men man måste inte lära sig bli pilot, mycket kan automatiseras. Men viss grundläggande förståelse för flyg bör man nog ha, om inte annat för att veta vad som ska ställas på automatik (klaffar, hjul). Finns på Game Pass, så kostar en hundring att testa en månad.

Tack för svar!

Medlem

Vägarna ser fortfarande ut att vara täckta med gräs och är helt gröna.

https://www.reddit.com/r/sweden/comments/o24iz3/flight_simula...
https://youtu.be/FaPFpBha_g8?t=312

Vilken besvikelse. : (

Medlem

Som österbottning känns det lite häftigt att Replotbron i Kvarkens världsarv får vara med också. Nästan så man borde skaffa en månad Gamepass och flyga lite...


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Molotov:

Spelet finns väll till gamepass så lika dra en prenumeration i testsyfte

Nice. Jag fick med 2 veckor GamePass Ultimate när jag köpte en Xbox Series X kontroll för några veckor sedan. Väntar in lite fler spel som ska släppas innan jag aktiverar det dock.

Skrivet av Razken:

Bra det. För sist jag åkte förbi dalälven, så såg den inte ut *ehem* såhär:
https://i.ibb.co/zxHKgP5/lv.jpg

Såg du inte att Aftonbladet rapporterade om denna svenska vulkan som brytit ut i dalälven.

Skrivet av Tomas Helenius:

Det går ut på att flyga civilflygplan, kort och gott. Inga uppdrag, men finns lite utmaningar av olika slag, t.ex. landa så nära en viss punkt som möjligt. Du väljer själv var i världen du vill flyga. Lockelsen är väl främst att lära sig hur det funkar och olika system (väder, navigering, kommunikation...), men också att se sevärdheter, städer m.m. Men man måste inte lära sig bli pilot, mycket kan automatiseras. Men viss grundläggande förståelse för flyg bör man nog ha, om inte annat för att veta vad som ska ställas på automatik (klaffar, hjul). Finns på Game Pass, så kostar en hundring att testa en månad.

Det funkar absolut, men en joystick ger mycket bättre känsla. Testa med Game Pass och se om du gillar, sen kan du snegla på en enklare joystick för några hundra om du vill fortsätta.
Det går, men gamepad är nog bättre. Eller snarare en kombination av de tre. Se svaret ovan.

Nice. Jag fick med 2 veckor GamePass Ultimate när jag köpte en Xbox Series X kontroll för några veckor sedan. Väntar in lite fler spel som ska släppas innan jag aktiverar det dock.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av kebbe:

Någon som vet vart tredje bilden i bildspelet är från?

Egeskov slott, på ön Fyn i Danmark.

Edit: Äsch, tvåa på bollen...

Redaktör
Skrivet av JackHeart:

Egeskov slott, på ön Fyn i Danmark.

Edit: Äsch, tvåa på bollen...

Jag hade inte en aning (räddades av texten i trailern), så du får gärna ta den här.


signatur
Redaktör
Skrivet av Fulci:

Vägarna ser fortfarande ut att vara täckta med gräs och är helt gröna.

https://www.reddit.com/r/sweden/comments/o24iz3/flight_simula...
https://youtu.be/FaPFpBha_g8?t=312

Vilken besvikelse. : (

Det är ju en grafikuppdatering av specifika platser, byggnader med mera, ingen allmän buggfixning. Men spelet har många glitchar. Bilar kör på vattnet under Öresundsbron och strax norr om Dragon Gate reser sig sjön i en stor vattenkula. Bisarrt.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är ju en grafikuppdatering av specifika platser, byggnader med mera, ingen allmän buggfixning. Men spelet har många glitchar. Bilar kör på vattnet under Öresundsbron och strax norr om Dragon Gate reser sig sjön i en stor vattenkula. Bisarrt.

Förstår det men ett sådant problem hade de väl ändå kunnat göra något åt. Tittade på Bing Maps och vägarna är inte grönaktiga där. Något problem med den procedurella genereringen sannolikt.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Egeskov i Danmark, i trailern står vad som visas.

Tackar! Det får man skriva upp som resmål.

Medlem

Roligt att de har med Urnes stavkyrka i trailern. En av de mer spektakulära platser jag besökt. Så här såg det ut när jag var där:

12
Skriv svar