Nej, Baldur's Gate 3 blir inte färdigt i år

Robot
Nej, Baldur's Gate 3 blir inte färdigt i år
Medlem

Bra. Ta den tid ni behöver Larian. Jag vill inte se er göra en Cyberpunk.

Geeks Gaming

Håller med att det är bra!
Detta är ett IP som bör behandlas med största försiktighet ❤️

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Bra. Ta den tid ni behöver Larian. Jag vill inte se er göra en Cyberpunk.

Håller fullständigt med. Personligen ligger detta på nästan samma magnitud som att göra en uppföljare till Lord of the rings filmerna. Jag förväntar mig knappast att det är lika bra som BG2, vilket i stort sett är omöjligt, men gör åtminstone inte ett trasigt spel!

Medlem

Vettigt att de håller releasen så att de känner att spelet är tillräckligt bra. Deras Divinity Original Sin och uppföljaren var bra vid release, men fick trots det stora uppdateringar för att göra innehållet bättre och mer balanserat längre fram.

För rollspelsfans kommer ändå Pathfinder: Wrath of the Righteous 2 september i år. Köp inte i förväg bara, tänk på att Owlcats första Pathfinder spel Kingmaker var rejält buggigt vid release. Om Wrath of the Righteous får bra kritik efter recensioner som spelat igenom spelet är det bara att slå till.

Medlem

Jag är en simple man, då jag ser Swen Wicke då blir jag jävligt glad!


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Vettigt att de håller releasen så att de känner att spelet är tillräckligt bra. Deras Divinity Original Sin och uppföljaren var bra vid release, men fick trots det stora uppdateringar för att göra innehållet bättre och mer balanserat längre fram.

För rollspelsfans kommer ändå Pathfinder: Wrath of the Righteous 2 september i år. Köp inte i förväg bara, tänk på att Owlcats första Pathfinder spel Kingmaker var rejält buggigt vid release. Om Wrath of the Righteous får bra kritik efter recensioner som spelat igenom spelet är det bara att slå till.

Började precis spela Pathfinder: Kingmaker. Satan vad bra det är och gud vad glad jag är att jag inte spelade det dag 1. (Satan och gud i samma mening utan att tänka på det ) Kommer invänta nån form av Enhanced Edition för BG3 och även vänta länge innan jag spelar P:WotR. Vill inte ha min upplevelse förstörd.

Med det sagt så köper jag gärna spel som dessa vid release eller som backer, för att gynna genren.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Tyckte verkligen inte om spelet i EA så det är glädjande att de tar tid på sig.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

har precis lagt 100 timmar på divinity: original sin 2 och är bara 80% igenom act 2 än så länge, så dom får gärna ta tid på sig. skulle ju bli helt utbränd annars på alla top down rpgs.

Medlem

Blir nog grymt, hade riktigt skoj i EA med polaren i co-op, så jag hoppas färdiga spelet blir mycket mycket större.

Medlem

Väldigt nöjd med att jag inte hoppade på early-access-tåget. Blir bara jobbigt att betala för att bli försökskanin. Men när det släpps blir det ett köp.

BG var ett av mina två första spel på PC och präglar mig fortfarande av vad jag vill spela för typ av spel. BG 3 lär bli något överjävligt bra. När det släpps.

Medlem

Låter som en plan..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Faktiskt skönt när dom bryter mönstret som varit många år med andra spel. Spelet ska ut det kostar pengar blah blah. Tror många spel floppat för huvudägarna krävt sjuka deadlines för släppet fördigt eller ej släpp det.

1
Skriv svar