Den stora Death Stranding-tråden

Medlem
Skrivet av breahl:

Ok tack för tipset. Vill dock ha en PS5 version av detta med 60 fps. Då kanske jag gör ett nytt försök!

Det är helt klart värt ett nytt försök. Jag spelade typ 40 timmar över en helg på mitt andra försök... Men första delen ÄR seg.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ok tack för tipset. Vill dock ha en PS5 version av detta med 60 fps. Då kanske jag gör ett nytt försök!

En Director's Cut är på gång till PS5 så bara invänta den!

Medlem

Det släpptes samtidigt som vi väntade vårt barn, så det blev lite extra fin relation till BB.

Jag älskade nästan allt med spelet (vissa encounters med BT kunde vara lite tjatiga) och har funderat på att lira om det (när man nu kan hitta tid).

Directors Cut blir ett perfekt tillfälle att spela om det.
Gissar på release på 2-årsdagen; 8 November.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/q76jhOinT9I

En Director's Cut är på gång till PS5 så bara invänta den!

Det där var så "Metal Gear" så jag vet inte vad
Metal Gear med Death Stranding skin


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det där var så "Metal Gear" så jag vet inte vad
Metal Gear med Death Stranding skin

Ja, mycket rolig flört med hans spelförflutna!

Medlem

Haha vilket CP spel egentligen att ta sig fram och leverera paket hit o dit o rena fjällvandringen ibland men storyn är bra och det är nåt magiskt som gör att man inte kan sluta. Är helt fast i skiten nu efter ca 40 timmars spelande och kan inte sluta :). Skulle egentligen väntat på directors cut men kunde inte sluta spela det när jag väl kom i gång på riktigt. Har börjat spelat tidigare men slutat o gett upp av olika anledningar.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

I de flesta äventyrsspel tar man sig ifrån punkt A till punkt B. Det viktiga är vad man fyller det med. Kojima har verkligen laddat ett rejält äventyr i annorlunda tappning med Death Stranding. Det är mycket mer än bara ett äventyr!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Storyn gör mycket. Sjukt bra. Fascinerande lir. De flesta spel har sin grind trots allt. Detta maskerar inte sin man har ju egentligen lika mycket variation ändå som valfritt open world. Har funderat på pc versionen. Hade kanske köpt det om jag kunnat fortsätta på min ps 4 karaktär. Men då jag dragit igenom huvudstoryn och sett det mesta så känns det lite onödigt egentligen. Ser sjukt bra ut även på ps 4 pro.

Medlem

Väldigt rogivande lugnt o skönt spel som
Man sugs in i snabbt. Skoj att spela nåt som man inte måste skjuta allt som rör sig också.

Kör alla side missions så jag har nog en hel del kvar när directors cut släpps 🙏🤩


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Nu har jag spelat ut Death Stranding till eftertexterna rullat färdigt.
58,5 timmar enligt Steam har det tagit. Fick 2 lite längre uppehåll från spelet men har längtat varje gång till att få börja igen.
Kojima har gjort ett mästerverk och man ser många likheter med tidigare Kojima spel som Metal gear som jag också gillar.

Jag ger spelet många
ger jag till att eftertexterna inte gick att skippa. Inte riktigt passande för en som inte har hela sin tid att viga till spelande.

Som jag misstänkte så får man fortsätta spela sen, det är där jag har sparat nu. Men jag gissar att man bara gör slut på resterande leveranser som finns kvar? nån som spelat vidare kanske kan säga om det finns mer att upptäcka?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nu har jag spelat ut Death Stranding till eftertexterna rullat färdigt.
58,5 timmar enligt Steam har det tagit. Fick 2 lite längre uppehåll från spelet men har längtat varje gång till att få börja igen.
Kojima har gjort ett mästerverk och man ser många likheter med tidigare Kojima spel som Metal gear som jag också gillar.

Jag ger spelet många
ger jag till att eftertexterna inte gick att skippa. Inte riktigt passande för en som inte har hela sin tid att viga till spelande.

Som jag misstänkte så får man fortsätta spela sen, det är där jag har sparat nu. Men jag gissar att man bara gör slut på resterande leveranser som finns kvar? nån som spelat vidare kanske kan säga om det finns mer att upptäcka?

Jag har inte hittat något nytt vad jag minns, men vissa uppdrag låser upp delar av arkivet som ger mer backstory till spelet. Bland annat detaljer kring vad som hände huvudpersonens fru och hur det påverkade honom. Ser fram mot DC som lägger till lite nya områden

Och visst är det ett härligt spel! Bland de bästa för min del.

Avstängd

Beställde precis PS5 DC versionen. Ska bli intressant då jag inte spelat det innan.

Det som oroar lite är att jag ska tycka det är lite smaklöst, vilket jag ofta tycker japanska saker kan vara, det tycks vara en salig blandning av filmkändisar, TV-personligheter och saker man to.m tagit in från andra spel. Tycker sånt kan förstöra atmosfären lite.

Medlem

Inget smaklöst alls. Hade man kunnat importera sparfiler hade jag skaffat pc versionen. Ser ju ändå förbluffande bra ut på ps 4 pro dock. Men smålänningen känner det är dumt då jag lånade liret på bubblan.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Beställde precis PS5 DC versionen. Ska bli intressant då jag inte spelat det innan.

Det som oroar lite är att jag ska tycka det är lite smaklöst, vilket jag ofta tycker japanska saker kan vara, det tycks vara en salig blandning av filmkändisar, TV-personligheter och saker man to.m tagit in från andra spel. Tycker sånt kan förstöra atmosfären lite.

Skådisar är bra använda, inget som känns fel.
Känns som väldigt hög produktion det här.

Det innehåller lite typisk japansk toaletthumor men det har alltid funnits med i Kojima spel. Det driver med sig själv lite på det sättet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fixade PS5 Upgrade nyss men alltså, vad är det med Sonys PS4 till PS5 flytt? Tänker på sparfilerna specifikt. Först måste du installera PS4 versionen, ladda ner dina sparfiler från PSN (eller USB), ladda upp dina sparfiler från PS4 spelet, gå in i PS5 spelet och ladda ner dem.

Alltså jag gör det mer än gärna för Kojima-sama men varför ska det vara så här krångligt egentligen? En fördel är jag kommer se skillnaderna mellan laddtider och allt nu när jag är tvingad att ladda upp filer in game på PS4 versionen.

Andas in, andas ut. Vagga BB till sömns igen.

Medlem
Skrivet av pinky:

Fixade PS5 Upgrade nyss men alltså, vad är det med Sonys PS4 till PS5 flytt? Tänker på sparfilerna specifikt. Först måste du installera PS4 versionen, ladda ner dina sparfiler från PSN (eller USB), ladda upp dina sparfiler från PS4 spelet, gå in i PS5 spelet och ladda ner dem.

Alltså jag gör det mer än gärna för Kojima-sama men varför ska det vara så här krångligt egentligen? En fördel är jag kommer se skillnaderna mellan laddtider och allt nu när jag är tvingad att ladda upp filer in game på PS4 versionen.

Andas in, andas ut. Vagga BB till sömns igen.

Haha, såg det i DF teknik-recension av DC - så otroligt omständligt och onödigt bökigt! Borde gå att trycka in "import/export" bara och sen förs den över på någon sekund bara.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha, såg det i DF teknik-recension av DC - så otroligt omständligt och onödigt bökigt! Borde gå att trycka in "import/export" bara och sen förs den över på någon sekund bara.

Att det ens går är ju ett mirakel. Jag köper när de fixar så man kan konvertera till pc

Medlem

Börjar bli löjligt. Nu ska de göra film på Death Stranding också.
https://www.moviezine.se/nyheter/populara-sci-fi-spelet-death...

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Börjar bli löjligt. Nu ska de göra film på Death Stranding också.
https://www.moviezine.se/nyheter/populara-sci-fi-spelet-death...

Helt ok för mig om man gör en film eller serie av ett spel som har en bra story. Förstår inte varför det skulle vara löjligt, du får gärna utveckla det lite.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Helt ok för mig om man gör en film eller serie av ett spel som har en bra story. Förstår inte varför det skulle vara löjligt, du får gärna utveckla det lite.

För mycket helt enkelt. Alla reboots. Alla filmer och serier baserade på spel. Spel som redan känns som filmer.

Medlem
Skrivet av Crank:

Helt ok för mig om man gör en film eller serie av ett spel som har en bra story. Förstår inte varför det skulle vara löjligt, du får gärna utveckla det lite.

Fast storyn för death stranding är ju rätt så vrickad. Men jag tror absolut det går att göra något hyggligt med miljöerna ialla fall om de skrotar det mesta av storyn. Har mer förhoppningar på detta än god of war eller the last of us

Testpilot

VMA till alla porters där ute Death Stranding Directors Cut är gratis på Epic Games Store i ett dygn från och med nu!

Medlem
Skrivet av Mutumba:

VMA till alla porters där ute Death Stranding Directors Cut är gratis på Epic Games Store i ett dygn från och med nu!

Såg det jag med. Men kan inte lägga till det till mitt bibliotek. Sidan står bara och tuggar. Antar att de har hyffsat högt tryck på servrarna just nu. Får försöka senare ikväll eller imorgon på förmiddagen. Då kanske trycket har lättat så att det går att lägga till i biblioteket.

Medlem
Skrivet av Gobberson:

Såg det jag med. Men kan inte lägga till det till mitt bibliotek. Sidan står bara och tuggar. Antar att de har hyffsat högt tryck på servrarna just nu. Får försöka senare ikväll eller imorgon på förmiddagen. Då kanske trycket har lättat så att det går att lägga till i biblioteket.

Ser nu att när jag går in så står det att spelet ska vara gratis men trycker du på spelet på butikssidan så vill de helt plötsligt ha 251,40 för spelet som de nyss gav bort gratis.

Medlem
Skrivet av Gobberson:

Ser nu att när jag går in så står det att spelet ska vara gratis men trycker du på spelet på butikssidan så vill de helt plötsligt ha 251,40 för spelet som de nyss gav bort gratis.

Hur kom du in? Epicstore ser lite konstig ut för mig, men känns igen från nånstans...

Medlem

Dom lade ut Director's Cut gratis av misstag. Vissa som var tidigt ute hann få det, men för oss andra är det ändrat till basversionen nu.

Medlem

Lyckades få tag på Director´s Cut versionen och har spelat i ca 1 timme (Kändes lite som en Tutorial) och har just besökt ett Krematororium (Ni som spelat ni vet). Detta är mina tankar om spelet so far

Spelet är oerhört vackert grafikmässigt, storyn är uppskruvad till 11 men det är likt förbannat något trollbindande över allt jag varit med om hittils. Allt är oerhört välputsat och visst har det sagts att det är Världens bästa Walking Simulator. Jag håller med till fullo men när det väl kommer till kritan så är det inte så jävla bara att Gå som det verkar.

Jag är hooked. Det följde med någon Art Book med Director's Cut versionen jag hann roffa åt mig som jag lär tanka hem (Jag faller ofta för mycket för saker när jag väl faller) och jag undrar vad skillnaden är mellan Director's Cut och den vanliga versionen, är det något jag missar ?

Är skillnaden den samma som det var för "Blade Runner" (Filmen, inte spelet) så vet i tusan hur jag ska tya med. Jag lär dra på mig overallen och försöka ta mig väck från besöket på Krematoriet, hur ska denna story utvecklas ? Kan det vara så jävla roligt med att röra på sig i en sådan karg miljö som i Death Stranding? Förhoppningsvis, det är då mindre snö än i verkligheten så det är ett plus.


signatur
Testpilot
Skrivet av neocon:

Dom lade ut Director's Cut gratis av misstag. Vissa som var tidigt ute hann få det, men för oss andra är det ändrat till basversionen nu.

Såg en del som hade skrivit att de först fick DC men att det sedan ändrades till normalversionen. Jag kunde inte heller komma in då både appen och sidan kraschade men helt ok med basspelet. Det finns en uppgradering att köpa för cirka 50 kronor på rea som kan vara värt det (har inte spelat DC själv så lite osäker).

Edit: Tydligen fick en del behålla DC, så grattis till er som var snabba!

Medlem
Skrivet av Lith:

Lyckades få tag på Director´s Cut versionen och har spelat i ca 1 timme (Kändes lite som en Tutorial) och har just besökt ett Krematororium (Ni som spelat ni vet). Detta är mina tankar om spelet so far

Spelet är oerhört vackert grafikmässigt, storyn är uppskruvad till 11 men det är likt förbannat något trollbindande över allt jag varit med om hittils. Allt är oerhört välputsat och visst har det sagts att det är Världens bästa Walking Simulator. Jag håller med till fullo men när det väl kommer till kritan så är det inte så jävla bara att Gå som det verkar.

Jag är hooked. Det följde med någon Art Book med Director's Cut versionen jag hann roffa åt mig som jag lär tanka hem (Jag faller ofta för mycket för saker när jag väl faller) och jag undrar vad skillnaden är mellan Director's Cut och den vanliga versionen, är det något jag missar ?

Är skillnaden den samma som det var för "Blade Runner" (Filmen, inte spelet) så vet i tusan hur jag ska tya med. Jag lär dra på mig overallen och försöka ta mig väck från besöket på Krematoriet, hur ska denna story utvecklas ? Kan det vara så jävla roligt med att röra på sig i en sådan karg miljö som i Death Stranding? Förhoppningsvis, det är då mindre snö än i verkligheten så det är ett plus.

Kul att du börjar fastna för det! Ett otroligt spel och troligtvis den bästa upplevelsen jag någonsin haft i ett spel.

DC innehåller lite mer material, lite mer story och uppdrag. Nya saker att bygga, customisation, QoL osv. Jag har kört igenom basspelet och är helnöjd så man behöver inte ha DC för att få en fantastisk upplevelse. Har även testat DC delarna och jag upplevde det som lite mer av det goda.

Keep on keeping on *Like*

Medlem

Tycker de borde ha gjort en film istället för ett spel. Orkade inte med alla cut scenes och det kändes som om man aldrig fick spela.

Skriv svar