Spelrecensioner på Youtube signerade gammal spelskribenträv

Spelrecensioner på Youtube signerade gammal spelskribenträv

Hej svejs!

Jag skrev för FZ för en herrans massa år sen, nu har jag fått för mig att börja göra spelrecensioner på Youtube. I nuläget finns det bland annat recensioner på Resident Evil: Village, Cyberpunk 2077, Paradise Killer och en co-op-recension på It Takes Two.

Planerar släppa en video i veckan och det är inte omöjligt att det blir annat skoj i framtiden, som historiegrejs, reportage från spelstudios och intervjuer. Vem vet. I nuläget gör jag det mest för att det är kul och det är ju en ganska bra drivkraft. Men det är också kul om nån tittar! Så gör gärna det, vetja.

Jonas Högberg på Youtube


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Kul! Blir en follow. Jag gillar din röst! 😊

Edit: insåg nu att du kanske är den, tillsammans med Jakob Svärd, som drev podden Efterspel 2016? Jag saknar den!

Skrivet av alex_ceci:

Kul! Blir en follow. Jag gillar din röst! 😊

Edit: insåg nu att du kanske är den, tillsammans med Jakob Svärd, som drev podden Efterspel 2016? Jag saknar den!

Tack, älskar varje ny prenumerant! Ja, det stämmer, visst drev jag och Jakob podden Efterspel. Jag var även med på gamla goda Super Play-tiden.

Vad gäller podd... det ska inte uteslutas att det blir en ny sådan inom en överskådlig framtid.


signatur

Kittens are for real!

Medlem
Skrivet av Jonas Högberg:

Tack, älskar varje ny prenumerant! Ja, det stämmer, visst drev jag och Jakob podden Efterspel. Jag var även med på gamla goda Super Play-tiden.

Vad gäller podd... det ska inte uteslutas att det blir en ny sådan inom en överskådlig framtid.

Åh vad kul! Ni är anledningen till att jag startade en spelcirkel (som en bokcirkel fast med story-baserade mindre spel) och sedan även en amatörpodd på temat. Blev inspirerad som fan av Efterspel. Asnice att ny podd eventuellt är på G!
Hälsa herr Svärd!

Skrivet av alex_ceci:

Åh vad kul! Ni är anledningen till att jag startade en spelcirkel (som en bokcirkel fast med story-baserade mindre spel) och sedan även en amatörpodd på temat. Blev inspirerad som fan av Efterspel. Asnice att ny podd eventuellt är på G!
Hälsa herr Svärd!

Nej, vad roligt! En spelcirkel, det är ju svinkul. Det trodde man ju inte att podden skulle inspirera till såna saker. Vad heter din podd? Finns den att hitta nånstans?


signatur

Kittens are for real!

Medlem
Skrivet av Jonas Högberg:

Nej, vad roligt! En spelcirkel, det är ju svinkul. Det trodde man ju inte att podden skulle inspirera till såna saker. Vad heter din podd? Finns den att hitta nånstans?

Ja, det har varit super, så tack för det! Vi kom igång våren 2017 med cirkeln och hösten 2018 med podden. Tempot är inte alls lika högt som i Efterspel, sett till antalet spelade spel.

Podden heter Spelcirkeln. Finns på de flesta appar tror jag, annars på Soundcloud. Vi pratar även om annat där eftersom vi gemensamt hinner spela endast typ sex spel om året med cirkeln. Spelmusik tex, eftersom många av oss är musiker.

Jag vet att man egentligen inte bör ursäkta sig själv men ingen i gänget är journalister eller ens i närheten. Vi gör det bara för att det är kul, utan förväntningar på eller strävan efter follows/lyssningar osv, och våra språkliga skillz är inte i närheten av er rävar i branchen. Ljudkvalitén är bra dock, har andra sagt.

Hör gärna av dig när du/ni startar ditt/ert poddande!

Skrivet av alex_ceci:

Ja, det har varit super, så tack för det! Vi kom igång våren 2017 med cirkeln och hösten 2018 med podden. Tempot är inte alls lika högt som i Efterspel, sett till antalet spelade spel.

Podden heter Spelcirkeln. Finns på de flesta appar tror jag, annars på Soundcloud. Vi pratar även om annat där eftersom vi gemensamt hinner spela endast typ sex spel om året med cirkeln. Spelmusik tex, eftersom många av oss är musiker.

Jag vet att man egentligen inte bör ursäkta sig själv men ingen i gänget är journalister eller ens i närheten. Vi gör det bara för att det är kul, utan förväntningar på eller strävan efter follows/lyssningar osv, och våra språkliga skillz är inte i närheten av er rävar i branchen. Ljudkvalitén är bra dock, har andra sagt.

Hör gärna av dig när du/ni startar ditt/ert poddande!

Fint! Jag kollar upp din podd vid tillfälle. Uppdaterar här och på Youtube ifall en podd skulle råka startas.


signatur

Kittens are for real!

Medlem
Skrivet av Jonas Högberg:

Fint! Jag kollar upp din podd vid tillfälle. Uppdaterar här och på Youtube ifall en podd skulle råka startas.

👌

Vad var egentligen bäst på spelmässan E3? Jag har listat de åtta fräschaste gejmsen att se fram emot!

https://www.youtube.com/watch?v=CWr0RAPNTwI


signatur

Kittens are for real!

Skribent

Ska definitivt kolla in kanalen!


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av alex_ceci:

Just det! Kom på att jag skulle meddela dig när min nya podd var ute. Det är den nu!

Kolla in den här tråden: https://www.fz.se/forum/trad/445662-kraftspelen-en-ny-podd-om...

Och! Har lyssnat på din podd! Mäkta imponerad av produktionen, härligt att ni spelar in i nån sorts bar eller var är ni? Trevlig lyssning också.


signatur

Kittens are for real!

Medlem
Skrivet av Jonas Högberg:

Just det! Kom på att jag skulle meddela dig när min nya podd var ute. Det är den nu!

Kolla in den här tråden: https://www.fz.se/forum/trad/445662-kraftspelen-en-ny-podd-om...

Och! Har lyssnat på din podd! Mäkta imponerad av produktionen, härligt att ni spelar in i nån sorts bar eller var är ni? Trevlig lyssning också.

Hej Jonas!
Tack för att du sa till, har helt missat den tråden. Varit lite bortkopplad från det mesta senaste tiden pga... sommar.
Ska definitivt lyssna. Och wow att her Martinsson är med också! Han har man saknat!

Tack för att du kollade in Spelcirkeln. Vi spelar in nere i en bunker under Södermalm! 😀

Ha det fint 😊

1
Skriv svar