EA låter dig nu se lootlåds-innehållet i FIFA

Robot
EA låter dig nu se lootlåds-innehållet i FIFA

EA ger oss genomskinliga lådor


Dex
Medlem

Hmm intressant. Kan man nu alltså se exakt vilka kort innan man köper? Innebär det inte rätt rejält stora förändringar? Typ att du kan i princip köpa vilka spelare du vill genom att kolla in nya lootlådor om och om igen tills du ser dom korten du vill ha? Eller hur fungerar det?`

Har inte så bra koll på detta, men detta borde ju vara en jäkligt bra förändring låter det som!

Medlem
Skrivet av Dex:

Hmm intressant. Kan man nu alltså se exakt vilka kort innan man köper? Innebär det inte rätt rejält stora förändringar? Typ att du kan i princip köpa vilka spelare du vill genom att kolla in nya lootlådor om och om igen tills du ser dom korten du vill ha? Eller hur fungerar det?`

Har inte så bra koll på detta, men detta borde ju vara en jäkligt bra förändring låter det som!

Undrar också. Tolkar det det på samma sätt som dig.

Men är det så så borde det vara enklare med en lista där man kan välja att köpa precis de kort man vill.

Antar att det finns en hake någonstans.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Dex:

Hmm intressant. Kan man nu alltså se exakt vilka kort innan man köper? Innebär det inte rätt rejält stora förändringar? Typ att du kan i princip köpa vilka spelare du vill genom att kolla in nya lootlådor om och om igen tills du ser dom korten du vill ha? Eller hur fungerar det?`

Har inte så bra koll på detta, men detta borde ju vara en jäkligt bra förändring låter det som!

Egentligen blir det nog ingen större skillnad.

Det kommer antagligen fungera likt andra spel som redan har anpassat sig, dvs det som ligger i lådan blir liggande där tills du har betalat. Du kan inte tänka "oj idag var det värt det", de flyttar bara revealen till innan köpet.

Medlem

Vad gör lootlådor i fifa - vad får man? Mindre storlek på sina egna mål? Nitro?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Mycket märklig titel att ha lootlådor i. Men EA är bara koncisa kring ett mål: att tjäna pengar. Ingenting annat spelar väl någon roll.

Umi
Medlem

Förstår inte hur spel som Fifa, NHL och Madden har lootlådor som kostar 600-700 kr (mer om du vill ha UT förmåner). Och speciellt i sportspel verkar det blivit en grej.... å alla vet vi den gemena nämnaren är i dessa tre exemplen - EA

Medlem

Nu tänkte jag inte skriva nåt om loot lådor men om licenser i FiFA 21. Var sugen att shoppa spelet nu under fotbolls-EM för att lira en landslagsturnering med de bästa nationerna. Plus att spelet är på rea på Steam. Illa nog finns inte stornationer Italien och Portugal med deras riktiga kit utan fake. Sedan finns inte flera landslag med över huvud taget. T.ex. Kroatien och flera bra afrikanska lag.

Jätte tråkigt då jag vill ha med äkta landslagsdressar att spela med. O viktigast av allt att själva landet finns med att lira som. hehe
Alltid är det några länder inför varje nytt FiFA som aldrig liscensieras surt nog.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Dex:

Hmm intressant. Kan man nu alltså se exakt vilka kort innan man köper? Innebär det inte rätt rejält stora förändringar? Typ att du kan i princip köpa vilka spelare du vill genom att kolla in nya lootlådor om och om igen tills du ser dom korten du vill ha? Eller hur fungerar det?`

Har inte så bra koll på detta, men detta borde ju vara en jäkligt bra förändring låter det som!

Valve gjorde om systemet i en av sina spel (kan inte minnas vilket spel det var) där man kunde se vad som fanns i lådan. Det dom gjorde samtidigt var att man kunde se vad som skulle finnas i lådan efter. Så om du ser i låda 2 att du kommer få något bra kommer du vilja köpa låda 1 för att få låda 2.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Vad gör lootlådor i fifa - vad får man? Mindre storlek på sina egna mål? Nitro?

Skrivet av Gertzy:

Mycket märklig titel att ha lootlådor i. Men EA är bara koncisa kring ett mål: att tjäna pengar. Ingenting annat spelar väl någon roll.

Det är Ultimate team där du bygger ditt lag med spelarkort. Om ni är gamla nog så kanske ni kommer ihåg att samla fotbollsbilder var en stor grej ett tag. Det är lite samma här, bara att det är digitalt och att du får spela med dina "bilder".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tycker det största problemet med Ultimate Team är att det kommer ett nytt spel varje år så man får börja om, ingenting förs över till det nya, så har man lagt massa tid och/eller pengar på att bygga ett drömlag tar det bara några veckor så är man tillbaka på noll.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Skribent
Skrivet av Nimr0d:

Tycker det största problemet med Ultimate Team är att det kommer ett nytt spel varje år så man får börja om, ingenting förs över till det nya, så har man lagt massa tid och/eller pengar på att bygga ett drömlag tar det bara några veckor så är man tillbaka på noll.

Jo det här är ruttet. Jag skulle kunna tycka att EA borde köra med 2 år mellan titlarna och sen bara ge laguppdateringar däremellan. Jag tror det skulle bli större synliga förändringar i spelen och även mer polerade.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Mycket märklig titel att ha lootlådor i. Men EA är bara koncisa kring ett mål: att tjäna pengar. Ingenting annat spelar väl någon roll.

Jag skulle säga att alla företag vill tjäna pengar. Se bara på välfärden i Sverige. Skulle vara roligt om något företag inte ville tjäna pengar, för alla vill vi jobba gratis. 😉

Sen tror jag EA är otroligt hårt hållen av Fifa för att ens få licensen så det är kanske inte helt upp till dem hur de vill göra med spelet.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Mycket märklig titel att ha lootlådor i. Men EA är bara koncisa kring ett mål: att tjäna pengar. Ingenting annat spelar väl någon roll.

Det är ett företags enda uppgift. Vad menar du ens? Alla bolags primära mål, är att gå med vinst.

Skribent
Skrivet av BooliBoo:

Sen tror jag EA är otroligt hårt hållen av Fifa för att ens få licensen så det är kanske inte helt upp till dem hur de vill göra med spelet.

Jag undrar också hur dyr licensen är? Säljs det tillräckligt med Fifa-spel varje år för att de ska gå break even mot licensen?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag undrar också hur dyr licensen är? Säljs det tillräckligt med Fifa-spel varje år för att de ska gå break even mot licensen?

Enligt deras rapport drog dom in $1.6 billion bara på ultimate team 2021. Då räknas väl NHL ultimate team med också men där är det betydligt mindre spelare.

3000 dollar i minuten tjänar dom på lootlådorna. Så nog tjänar dom pengar för att ha råd med licenser.

https://d18rn0p25nwr6d.cloudfront.net/CIK-0000712515/7205ec00...

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jo det här är ruttet. Jag skulle kunna tycka att EA borde köra med 2 år mellan titlarna och sen bara ge laguppdateringar däremellan. Jag tror det skulle bli större synliga förändringar i spelen och även mer polerade.

Det borde även gå att flytta över någon slags kredit ifrån ett spel till en annan.

”- Oj, vi ser att du köpt lootlådor för 3000 kr i FIFA 20, här får du 1000 kr gratis i FIFA 21”.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent
Skrivet av Marooned:

Enligt deras rapport drog dom in $1.6 billion bara på ultimate team 2021. Då räknas väl NHL ultimate team med också men där är det betydligt mindre spelare.

3000 dollar i minuten tjänar dom på lootlådorna. Så nog tjänar dom pengar för att ha råd med licenser.

https://d18rn0p25nwr6d.cloudfront.net/CIK-0000712515/7205ec00...

Ja jag tänker om de inte hade dessa lootlådor, om bara försäljningen av spelen i sig skulle täcka kostnaderna? Nu är ju 1.6 miljader otroligt mycket så den summan räcker nog och blir över.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Jag skulle säga att alla företag vill tjäna pengar. Se bara på välfärden i Sverige. Skulle vara roligt om något företag inte ville tjäna pengar, för alla vill vi jobba gratis. 😉

Sen tror jag EA är otroligt hårt hållen av Fifa för att ens få licensen så det är kanske inte helt upp till dem hur de vill göra med spelet.

Skrivet av Dreijer:

Det är ett företags enda uppgift. Vad menar du ens? Alla bolags primära mål, är att gå med vinst.

Det jag menar är det inte verkar spela någon roll om lootlådorna har någon logisk roll eller inte, de ska vara där som kassakor ändå. Att EA ska tjäna pengar förstår jag också, annars hade inte spelat ens existerat. Jag är inte naiv. Ifrågasatte bara dess plats och logik.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är Ultimate team där du bygger ditt lag med spelarkort. Om ni är gamla nog så kanske ni kommer ihåg att samla fotbollsbilder var en stor grej ett tag. Det är lite samma här, bara att det är digitalt och att du får spela med dina "bilder".

I min skola samlade vi på Ishockey-kort (och Pokémon såklart) men förstår då!

Skribent
Skrivet av Gertzy:

I min skola samlade vi på Ishockey-kort (och Pokémon såklart) men förstår då!

Exakt, Hockeykort är Ultimate Team i NHL-Spelen. Drivs av samma samlarmani som de fysiska korten. Var ju samma grej där. Du köper ett paket kort och inte vet vad det är i förrän du öppnat. Lootboxes old style...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag undrar också hur dyr licensen är? Säljs det tillräckligt med Fifa-spel varje år för att de ska gå break even mot licensen?

Är inte alltid pengar som stoppar att köpa eller ha kontrakt med en licensen. Inte ovanlighet att de som äger licensen har en massa olika krav uttöver pengar.

Skribent
Skrivet av aT1C:

Är inte alltid pengar som stoppar att köpa eller ha kontrakt med en licensen. Inte ovanlighet att de som äger licensen har en massa olika krav uttöver pengar.

Ja så är det ju säkert också förstås. Har ingen aning om vad avtalen säger.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av jehuty:

Valve gjorde om systemet i en av sina spel (kan inte minnas vilket spel det var) där man kunde se vad som fanns i lådan. Det dom gjorde samtidigt var att man kunde se vad som skulle finnas i lådan efter. Så om du ser i låda 2 att du kommer få något bra kommer du vilja köpa låda 1 för att få låda 2.

Vet att CS:GO i Frankrike släpptes en låda som kallades x-ray för kanske ett år sedan för försöka häva bannen av lootlådor. Där köper man en låda som innehöll ett specifikt skin och x-ray lådan, efter det kunde man lägga lådor i x-ray lådan och se vad lådan man la i innehöll, ville man inte ha innehållet vart båda lådorna kasserad.

Avstängd

Jag kör bara karriärläget i FIFA och har aldrig köpt ett enda kort. Jag är på år 2035 nu så har kört några säsonger!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

EA ger oss genomskinliga lådor


Änu ett kryphål för att slippa tjatet om gambling. "Suprises micanics" och nu med genomskinliga lådor.

1
Skriv svar