(Doug) Bowser om Switch Pro-rykten: "Vi tittar alltid på ny teknologi"

Robot
(Doug) Bowser om Switch Pro-rykten: "Vi tittar alltid på ny teknologi"

Uppgraderingen påstås släppas i år.

#nintendo, #nintendo-switch


Moderator | Testpilot

Jag skulle absolut köpa mig en Switch pro. Spel som Breath of the Wild och nya "open world" Pokémon skulle kunna bli mycket trevligare att spela i förhoppningsvis högre upplösning och FPS.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Kommer aldrig köpa en till Switch före dom fixar driftingproblemet.
Pro version eller inte.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Kommer aldrig köpa en till Switch före dom fixar driftingproblemet.
Pro version eller inte.

Nått som dom flesta kontroller lider av mer eller mindre.
Jag har driften på 1 joycon.
Jag har totalt 8st joycon + 1 pro controller + 2 "fake pro controller"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

"Existerande Switch-ägare, kommer du kasta dig över en eventuell Switch Pro?"

Absolut inte. Jag är inte längre rätt målgrupp då jag är på tok för horny på ny fräsch grafik. Sedan vill jag lira stora storydrivna spel med vuxna teman och där går NiNTENDO bort med sina färgglada simpla titlar. Jag håller mig till PlayStation och PC.
Kul för er som gillar NiNTENDO och Switch dock.

Fast Super Mario spel i full 3D världar är skoj. Odyssey 2 kommer inhandlas när det släpps.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Nått som dom flesta kontroller lider av mer eller mindre.
Jag har driften på 1 joycon.
Jag har totalt 8st joycon + 1 pro controller + 2 "fake pro controller"

Haft det på min switch lite och på en vanlig joycon. Min Pro controller har funkat bra i alla fall.
Fixar dom det så skulle jag gärna köpa en "Pro switch".
Helst en helt bärbar med OLED skärm

Medlem

Kommer köpa om de håller kvar till 1080p men kör 60fps istället.
Helt ointresserad av 4k dockat som många pratar om när det inte ens kommer kunna nå 30fps med Nintendo mått.

Större och bättre(OLED) skärm, längre batteri och sen 720p60/900p60 handhållet och 1080p60 dockat så tror jag på det.
Alternativt 1080p60 handhållet också men då är risken att batteriet inte räcker så länge.
Man vill ju gärna få ut 5-6h i alla fall på en laddning.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Skrivet av Taskman:

Kommer köpa om de håller kvar till 1080p men kör 60fps istället.
Helt ointresserad av 4k dockat som många pratar om när det inte ens kommer kunna nå 30fps med Nintendo mått.

Större och bättre(OLED) skärm, längre batteri och sen 720p60/900p60 handhållet och 1080p60 dockat så tror jag på det.
Alternativt 1080p60 handhållet också men då är risken att batteriet inte räcker så länge.
Man vill ju gärna få ut 5-6h i alla fall på en laddning.

Är inte heller så brydd om upplösningen så länge det är 60 fps. Hoppas själv dock inte på OLED-skärm då det inte finns några PWM fria OLED-skärmar. Tar hellre en bra IPS.

Medlem
Skrivet av Taskman:

Kommer köpa om de håller kvar till 1080p men kör 60fps istället.
Helt ointresserad av 4k dockat som många pratar om när det inte ens kommer kunna nå 30fps med Nintendo mått.

Större och bättre(OLED) skärm, längre batteri och sen 720p60/900p60 handhållet och 1080p60 dockat så tror jag på det.
Alternativt 1080p60 handhållet också men då är risken att batteriet inte räcker så länge.
Man vill ju gärna få ut 5-6h i alla fall på en laddning.

Ingick det inte i rykteskarusellen att DLSS teknik skulle finnas med.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Blir absolut en uppgradering. Högtalarna i min har gett med sig efter all timmar min son soenderar framför youtube. Så kommer det ett PRO nu, är det lägligt.

Medlem

Tvivlar starkt på att det kommer en switch PRO i år. Har ens Nvidia lanserat något som är nämnvärt bättre än X1+?

Ryktas ju om att PRO ska använda en custom Orin krets. Men ”standard” orin är ju bara utannonserad men inte lanserad.
Tvivlar starkt på Nintendo vill använda/betala för nyaste kretsen av Nvidia.

Som därtill tillverkas på 5nm, som troligtvis är det är lika stor efterfrågan på som 7nm.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nått som dom flesta kontroller lider av mer eller mindre.
Jag har driften på 1 joycon.
Jag har totalt 8st joycon + 1 pro controller + 2 "fake pro controller"

Ja, men det betyder inte att de från Nintendo inte lider otroligt mycket mer.
Jag har aldrig haft drift på någon av mina xbox-kontroller.

Jag har 3 st joycon par, 2 st har drift och är ju bara en tidsfråga tills det 3:e paret börjar också eftersom de är feldesignade.

Min xbox 360 kontroll höll fint i typ 10 år och min Xbox one kontroller håller fint fortfarande efter ca 8 år?

Ingen av mina joy-cons är i närheten av lika gamla eller välanvända.

Avstängd

Man kanske får köpa en PRO om det kommer. Nya Zelda ser ju intressant ut!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av ceogar:

Ja, men det betyder inte att de från Nintendo inte lider otroligt mycket mer.
Jag har aldrig haft drift på någon av mina xbox-kontroller.

Jag har 3 st joycon par, 2 st har drift och är ju bara en tidsfråga tills det 3:e paret börjar också eftersom de är feldesignade.

Min xbox 360 kontroll höll fint i typ 10 år och min Xbox one kontroller håller fint fortfarande efter ca 8 år?

Ingen av mina joy-cons är i närheten av lika gamla eller välanvända.

Ok, jag har och haft flera Xbox 360 kontroller, tycker inte dom är mer hållbara. (Används för PC)

Ang driftingen var det inte så att alla kontroller har samma "bristfälliga" teknik bakom så alla är förr eller senare kommer få drift.
Har för mig det uppmärksammades när många började få driftproblem med PS5 kontrollen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Ok, jag har och haft flera Xbox 360 kontroller, tycker inte dom är mer hållbara. (Används för PC)

Ang driftingen var det inte så att alla kontroller har samma "bristfälliga" teknik bakom så alla är förr eller senare kommer få drift.
Har för mig det uppmärksammades när många började få driftproblem med PS5 kontrollen.

Jag har två PS5 kontroller och dom funkar utmärkt!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag har två PS5 kontroller och dom funkar utmärkt!

Jadå jag har flera joycons som fungerar.
Poängen var inte att alla fungerar dåligt tidigt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Jadå jag har flera joycons som fungerar.
Poängen var inte att alla fungerar dåligt tidigt

Mina PS4 kontroller var dock jäkligt trötta och tog slut på batteri snabbt. Men hade haft dom sedan 2014 så kanske inte så konstigt. Tyckte synd om han som köpte mitt PS4 haha

Men han fick med 9 spel på skiva, bland annat the last of us. Ångrar lite att jag skickade med det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Tvivlar starkt på att det kommer en switch PRO i år. Har ens Nvidia lanserat något som är nämnvärt bättre än X1+?

Ryktas ju om att PRO ska använda en custom Orin krets. Men ”standard” orin är ju bara utannonserad men inte lanserad.
Tvivlar starkt på Nintendo vill använda/betala för nyaste kretsen av Nvidia.

Som därtill tillverkas på 5nm, som troligtvis är det är lika stor efterfrågan på som 7nm.

Senaste jag kollade på en switch tyckte jag skärmen var bra trist.
Jag hade hoppats på en oled. Resten kan de behålla som det är tycker jag

1
Skriv svar