Bäst på E3 2021 – Redaktionens val

Medlem

1 Metroid Dread
2 Battlefield 2042
3 Forza Horizon 5

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Tack, space Dungen Keeper

Medlem

Äee och Elden Ring nämns inte en enda gång?
DISAPPOINTED!

Medlem

Min lista har enbart en titel:

1. Game & Watch Legend of Zelda


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Moderator | Testpilot
Skrivet av vamp:

Tack för många fina år här på FZ, men en hel redaktion som uppenbarligen är helt ointresserade av spel känns bara märkligt. Jag kräver såklart inte att samtliga (men nästan) ska ha med Elden ring på sin lista... MEN INGEN?! INGEN!! Anställ Gustav omgående. Jag vet att han inte hade svikit mig på det här sättet.

#obs #ironi

1. Elden ring
2. Metroid Dread
3. "Breath of the Wild 2"

Funderade faktiskt på att lägga in Elden Ring men jag måste nog få erkänna att jag är lite av en skeptiker till den titeln. Jag kan som inte riktigt bestämma mig om jag gillar det jag ser eller inte. Gillar alla tidigare souls-spel och känner inte riktigt samma hype denna gången, svårt att säga varför.

Kommer garanterat testa det dock.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Funderade faktiskt på att lägga in Elden Ring men jag måste nog få erkänna att jag är lite av en skeptiker till den titeln. Jag kan som inte riktigt bestämma mig om jag gillar det jag ser eller inte. Gillar alla tidigare souls-spel och känner inte riktigt samma hype denna gången, svårt att säga varför.

Kommer garanterat testa det dock.

Oj, spännande att du gillar samtliga tidigare spel men ändå är skeptisk denna gång. Jag ser snarare Elden ring som deras Magnum opus där de spänner musklerna på riktigt och använder all den erfarenhet och expertis som de lärt sig fram till nu. Tycker ingenting de visat tyder på motsatsen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av vamp:

Oj, spännande att du gillar samtliga tidigare spel men ändå är skeptisk denna gång. Jag ser snarare Elden ring som deras Magnum opus där de spänner musklerna på riktigt och använder all den erfarenhet och expertis som de lärt sig fram till nu. Tycker ingenting de visat tyder på motsatsen.

"Gillar" betyder inte alla gånger att jag avgudade spelen. För mig känns Elden Ring mycket av samma, fast lite större och öppnare. Coolt, men inget som jag tappar hakan över.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox

1. Forza Horizon 5. FH4 är sanslöst bra (3/5 lol), och uppföljaren ser fantastiskt ut. Mexiko är en perfekt plats dessutom.

2. Starfield. Har väldigt stora förhoppningar på detta, som en sci-fi nörd så går jag igång hårt på den något mer realistiska stilen och NASA-flirten.

3. Halo Infinite. Det här kommer att bli fränt. Gameplay har sett stabilt ut hela tiden och grafiskt verkar det ha putsats ordentligt. Kampanjen lär bli väldigt trevlig och MP stort så in i h-e.

4. A Plague Tale: Requiem. Det första spelet var grymt bra, fantastisk stämning och bra story. Dag 1 på Game Pass? Sign me up.

5. The Outer Worlds 2. Ordentlig budget, fokus på ett ekosystem med Xbox och tvåan lär bli riktigt bra.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Fattar inte varför folk säger "Skyrim in Space" som om det vore något dåligt.

Detta, låter ju fantastiskt!

Inaktiv

Ehm, Eiyuden Chronicle är så vitt jag vet inte konsolexklusivt. Ska släppas till alla format.
Varför ett "snyggt XBox"?
Hursomhelst tror det kommer bli fantastiskt, älskar Suikoden.

Dags att spela dom igen på Vita.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Ehm, Eiyuden Chronicle är så vitt jag vet inte konsolexklusivt. Ska släppas till alla format.
Varför ett "snyggt XBox"?

Det är väl dels för att det var just de som visade upp det, men även att det kommer till Game Pass så alla vi som har det kan spela det utan extra kostnad dag ett.

Inaktiv
Skrivet av Ribcage:

Det är väl dels för att det var just de som visade upp det, men även att det kommer till Game Pass så alla vi som har det kan spela det utan extra kostnad dag ett.

Ah I see. Såg inte XBox-showen.
Utan extra kostad tills tiden tar ut ja, right? Personligen köper jag gärna mina spel.
Speciellt de som är viktiga, räknar in detta spel bland dom.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Ah I see. Såg inte XBox-showen.
Utan extra kostad tills tiden tar ut ja, right? Personligen köper jag gärna mina spel.
Speciellt de som är viktiga, räknar in detta spel bland dom.

Ah okej, gör du samma med musik och film? Tycker man om spelet så är det rea via Game Pass. Särskilt när det är på väg att försvinna från tjänsten. Förstår de som vill ha favoritspel i fysisk kopia gärna en collectors med. Personligen är den tiden sen länge förbi för mig.

Inaktiv
Skrivet av Ribcage:

Ah okej, gör du samma med musik och film? Tycker man om spelet så är det rea via Game Pass. Särskilt när det är på väg att försvinna från tjänsten. Förstår de som vill ha favoritspel i fysisk kopia gärna en collectors med. Personligen är den tiden sen länge förbi för mig.

Till viss del ja. Jag köper UHD-filmer jag finner vara värda priset. Samlar på musik också (CD, Vinyl, Kassett).
Men jag har även Spotify, Netflix, Viaplay och Disney+. Har även PS+ samt PS Now.
Men jag föredrar att köpa mina spel fysiskt oavsett, då jag inte vill låsa mig till utbudet på streamingtjänsterna (som jag ser som ett komplement).

Medlem

Jag vill alltid ha spel som betyder något för mig i min ägo, Metroid Dread t.ex, det vill jag ha i min hand och titta på omslaget.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Till viss del ja. Jag köper UHD-filmer jag finner vara värda priset. Samlar på musik också (CD, Vinyl, Kassett).
Men jag har även Spotify, Netflix, Viaplay och Disney+. Har även PS+ samt PS Now.
Men jag föredrar att köpa mina spel fysiskt oavsett, då jag inte vill låsa mig till utbudet på streamingtjänsterna (som jag ser som ett komplement).

Ah, förstår som sagt det! Köper även jag vissa UHD-filmer men det är ju tyvärr ofta en del kvalitetsskillnad på stream och skiva. Men inga spel för min del. Tycker inte om att behöva byta skiva när jag är sugen på nåt särskilt spel t.ex.

Angående just det här spelet. Har inte kört Suikoden vad jag minns men ska bli kul att testa det här ändå. Hoppas att det förnyar samtidigt som det är old school.

Inaktiv
Skrivet av lasselason:

Jag vill alltid ha spel som betyder något för mig i min ägo, Metroid Dread t.ex, det vill jag ha i min hand och titta på omslaget.

Precis!

12
Skriv svar