Inte en Silent Hills-comeback, men... Konami ger oss en Silent Hill-skateboard

Robot
Inte en Silent Hills-comeback, men... Konami ger oss en Silent Hill-skateboard

Starten på en nysatsning för Silent Hill-merch.

#konami, #silent-hill


Medlem

Finns det något hopp alls för Konami i framtiden eller är det bara att skriva av dem när det kommer till spel och tänka på vad dem åstadkom när spel var en viktig del av deras business?

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Finns det något hopp alls för Konami i framtiden eller är det bara att skriva av dem när det kommer till spel och tänka på vad dem åstadkom när spel var en viktig del av deras business?

Konami för mig är döda.
De har har på något sätt lyckats gå från en av världens största och älskade spelutvecklare till... Ja, vem vet vad de ens gör nu? De sitter på några av de största licenserna genom tiderna, metal Gear, Castlevania med flera, men de väljer att göra skateboards istället. Det bekräftade bara ytterligare att de har dött. Undrar hur de ens får in cash till sitt företag? Jobbar någon ens kvar där kan man undra..

Medlem
Skrivet av PontusT:

Konami för mig är döda.
De har har på något sätt lyckats gå från en av världens största och älskade spelutvecklare till... Ja, vem vet vad de ens gör nu? De sitter på några av de största licenserna genom tiderna, metal Gear, Castlevania med flera, men de väljer att göra skateboards istället. Det bekräftade bara ytterligare att de har dött. Undrar hur de ens får in cash till sitt företag? Jobbar någon ens kvar där kan man undra..

Äsch, pachinkomaskinerna sköter sig själv fint 😊

Medlem

Mobilspel gör de och lever nog gott på det. Håller tummarna att abandoned till ps5 är ett kojima pr-trick för silent hill.

Medlem

Tycker det är konstigt att varken FZ eller GR inte rapporterade något om "Blue Box Game Studios", och om många intressanta rykten som var under hela förra veckan, om att de eventuellt utvecklar Silent Hill.

Det ryktas att studion är fake, likt "Moby Dick studios", som Kojima "skapade" vid senaste MGS5, för att medvetet förvirra folket. Det sägs att han har gjort samma sak nu med Blue Box. Studion visade en teaser förra året på deras spel "Abandoned" de erkände att namnet bara var ett arbetsnamn, och att spelets namn börjar på S...och slutar på L, sedan förnekade dem att det var Silent Hill. De ska t.o.m lansera en app på PS5 för att vissa upp något om spelet nu på fre. Har nämnts i flera amerikanska sidor, och t.o.m Jason Schreier tror på att det är sant att det kan handla om Silent Hill.

Det finns så mycket information om detta ämne, för mycket för att jag ska orka skriva mer haha. Vill ni veta mer så sök på studion och Silent Hill. Tro mig, ni kommer bli galna av alla kopplingar och rykten. Men det är kul, för det är just vad Kojima skulle göra 😂

Skribent
Skrivet av Bullen86:

Tycker det är konstigt att varken FZ eller GR inte rapporterade något om "Blue Box Game Studios", och om många intressanta rykten som var under hela förra veckan, om att de eventuellt utvecklar Silent Hill.

Det ryktas att studion är fake, likt "Moby Dick studios", som Kojima "skapade" vid senaste MGS5, för att medvetet förvirra folket. Det sägs att han har gjort samma sak nu med Blue Box. Studion visade en teaser förra året på deras spel "Abandoned" de erkände att namnet bara var ett arbetsnamn, och att spelets namn börjar på S...och slutar på L, sedan förnekade dem att det var Silent Hill. De ska t.o.m lansera en app på PS5 för att vissa upp något om spelet nu på fre. Har nämnts i flera amerikanska sidor, och t.o.m Jason Schreier tror på att det är sant att det kan handla om Silent Hill.

Det finns så mycket information om detta ämne, för mycket för att jag ska orka skriva mer haha. Vill ni veta mer så sök på studion och Silent Hill. Tro mig, ni kommer bli galna av alla kopplingar och rykten. Men det är kul, för det är just vad Kojima skulle göra 😂

Jag kollade lite på det där, men känns än så länge som en lös konspiration. Kojima trollar ju oss alla, det vet vi. Fanns väl saker som pekade på att Death Stranding hade något med MGS att göra inledningsvis. Stefanie Joosten, som spelade Quiet, tweetade ju till och med något kryptiskt om hennes involvering i DS. Nu visade det sig att hon inte alls var med, så vet inte alls vad som hände där? Men kommer defintivt hålla koll på detta, är intressant.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av PontusT:

Konami för mig är döda.
De har har på något sätt lyckats gå från en av världens största och älskade spelutvecklare till... Ja, vem vet vad de ens gör nu? De sitter på några av de största licenserna genom tiderna, metal Gear, Castlevania med flera, men de väljer att göra skateboards istället. Det bekräftade bara ytterligare att de har dött. Undrar hur de ens får in cash till sitt företag? Jobbar någon ens kvar där kan man undra..

It's the future!

Medlem
Skrivet av PontusT:

Konami för mig är döda.
De har har på något sätt lyckats gå från en av världens största och älskade spelutvecklare till... Ja, vem vet vad de ens gör nu? De sitter på några av de största licenserna genom tiderna, metal Gear, Castlevania med flera, men de väljer att göra skateboards istället. Det bekräftade bara ytterligare att de har dött.

Ja, eller hur? Här är tjugo stycken försummade spel(serier) från Konami.

Castlevania, Goemon, Suikoden... Och minst 17 till alltså. Så jävla synd. Så mycket bortkastad potential.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Inaktiv
Skrivet av Ghost Writer:

Ja, eller hur? Här är tjugo stycken försummade spel(serier) från Konami.

Castlevania, Goemon, Suikoden... Och minst 17 till alltså. Så jävla synd. Så mycket bortkastad potential.

Spelar ingen roll att dom har rättigheterna till alla dessa spelserier då folket som jobbat med dom är borta. :/

Medlem

Jag tror på att vi kommer få höra något om Silent Hill nästa år. Varför? Jag vet inte, bara en känsla. Sen inger väl detta tweet från Konami lite hopp om att något är på gång :

"Due to timing, we will not be ready to present at E3 this year"
"We want to reassure our fans that we are in deep development on a number of key projects, so please stay tuned for some updates in the coming months. While we are not participating this year, we have great respect for the ESA, and we know that 2021 will be a great success. We will continue to support the ESA and wish the best to all participant's in this year's show."

Det kanske inte betyder något alls, vi får se.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag kollade lite på det där, men känns än så länge som en lös konspiration. Kojima trollar ju oss alla, det vet vi. Fanns väl saker som pekade på att Death Stranding hade något med MGS att göra inledningsvis. Stefanie Joosten, som spelade Quiet, tweetade ju till och med något kryptiskt om hennes involvering i DS. Nu visade det sig att hon inte alls var med, så vet inte alls vad som hände där? Men kommer defintivt hålla koll på detta, är intressant.

I vanliga fall absolut... När det ev gäller Kojima eller hans nederländska studio, då finns nyhetsvärde. Vi var två stycken som nämnde det i nyhetstråden. Tror det här är betydligt större än en lös konspiration, lilla "blue box" släpper spel och får nån slags app (som släpps idag) till spelet, sist nåt sånt hände rörde det sig om P.T, inte ens Naughty Dog och TLOU har fått den hypen och möjligheten av Sony. Och nu börjar Konami med merch passande nog... Klart nåt är på gång.

Medlem
Skrivet av laban005:

I vanliga fall absolut... När det ev gäller Kojima eller hans nederländska studio, då finns nyhetsvärde. Vi var två stycken som nämnde det i nyhetstråden. Tror det här är betydligt större än en lös konspiration, lilla "blue box" släpper spel och får nån slags app (som släpps idag) till spelet, sist nåt sånt hände rörde det sig om P.T, inte ens Naughty Dog och TLOU har fått den hypen och möjligheten av Sony. Och nu börjar Konami med merch passande nog... Klart nåt är på gång.

Fz är främst en pc och xbox site tyvärr. Minsta pc/xbox rykte får stora rubriker. 2 st bara idag. Inte ett knyst om denna konspiration som har ”vält internet” på sistone.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Fz är främst en pc och xbox site tyvärr. Minsta pc/xbox rykte får stora rubriker. 2 st bara idag. Inte ett knyst om denna konspiration som har ”vält internet” på sistone.

Edit:

Svar på denna "konspiration" från Blue Box - https://twitter.com/BBGameStudios/status/1407136151991947269?...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Tror det när jag ser det. Alldeles för mycket som är skumt här. Kojima har gjort fejk-intervjuer förr.

(och nej jag gråter inte för att Fz främst är en xbox/pc site, bara konstaterar faktum. Men vi kan väl diskutera denna nyhet i denna tråd om silent-hill skateboards istället som tydligen har högre nyhetsvärde)

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Tror det när jag ser det. Alldeles för mycket som är skumt här. Kojima har gjort fejk-intervjuer förr.

(och nej jag gråter inte för att Fz främst är en xbox/pc site, bara konstaterar faktum. Men vi kan väl diskutera denna nyhet i denna tråd om silent-hill skateboards istället som tydligen har högre nyhetsvärde)

https://pbs.twimg.com/media/E4gFt_9XEAUU5IO?format=jpg&name=...

Hehe, jadu, du kanske har rätt, vi får väl se vad det hela handlar om i sinom tid.

Edit: Efter ha läst lite mer om ämnet så är vissa saker helt klart suspekt haha, men vette fasen. Kul att följa, men som sagt, återstår att se var det hela slutar. Om det är ett nytt Silent Hill, yay, om inte, så är det inte mycket att göra åt det. Förövrigt tror jag att ett nytt Silent Hill är på gång, men om det är just detta låter jag vara osagt.

Sen det där med att "FZ främst är en Xbox/PC-sida" är ju ganska larvigt sagt hehe. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Hehe, jadu, du kanske har rätt, vi får väl se vad det hela handlar om i sinom tid.

Edit: Efter ha läst lite mer om ämnet så är vissa saker helt klart suspekt haha, men vette fasen. Kul att följa, men som sagt, återstår att se var det hela slutar. Om det är ett nytt Silent Hill, yay, om inte, så är det inte mycket att göra åt det. Förövrigt tror jag att ett nytt Silent Hill är på gång, men om det är just detta låter jag vara osagt.

Sen det där med att "FZ främst är en Xbox/PC-sida" är ju ganska larvigt sagt hehe. ^^

Ja alltså nu kanske allt bara är en konspiration till slut men som sagt, de här ryktena har i princip vält internet senaste veckan så nog finns det allt nyhetsvärde... Är ganska mycket rykten i nyheterna här annars. Spekuleras ju t ex om Dead Space idag. Och oavsett vinkel på den här nyhet så kan man nog hitta nåt intressant, Kojimatrollning, pr-kupp från indiestudio, olyckligt sammanträffande eller otrevligt hat och hot mot utvecklare t ex. Går ju att skriva spaltmeter. Vi säger att det inte är Silent Hill eller Kojima, är ju ändå intressant varför Sony storsatsar på denna lilla studio lite i skymundan.

Medlem

Javisst inte säkert att det är silent hill MEN en ”no name” indie studio i princip utan historik får plötsligt full backning från sony för att göra ett helt nytt ps5 exklusivt IP. Egen app, blogg-post, etc.. Skumt värre. Varför visar inte denna hasan i videon hur deras kontor ser ut? Presenterar fler medlemmar i teamet? Nej istället sitter han i ett mörkt rum. Känns jättemärkligt. Om det är medveten PR för att få uppmärksamhet har jag svårt att se hur konami eller ens sony skulle tillåta att de utnyttjar silent hill varumärket till det. Jag väljer att leva på hoppet ett tag till.

NuZ
Testpilot
Skrivet av laban005:

Ja alltså nu kanske allt bara är en konspiration till slut men som sagt, de här ryktena har i princip vält internet senaste veckan så nog finns det allt nyhetsvärde... Är ganska mycket rykten i nyheterna här annars. Spekuleras ju t ex om Dead Space idag. Och oavsett vinkel på den här nyhet så kan man nog hitta nåt intressant, Kojimatrollning, pr-kupp från indiestudio, olyckligt sammanträffande eller otrevligt hat och hot mot utvecklare t ex. Går ju att skriva spaltmeter. Vi säger att det inte är Silent Hill eller Kojima, är ju ändå intressant varför Sony storsatsar på denna lilla studio lite i skymundan.

Skrivet av lars_kongo:

Javisst inte säkert att det är silent hill MEN en ”no name” indie studio i princip utan historik får plötsligt full backning från sony för att göra ett helt nytt ps5 exklusivt IP. Egen app, blogg-post, etc.. Skumt värre. Varför visar inte denna hasan i videon hur deras kontor ser ut? Presenterar fler medlemmar i teamet? Nej istället sitter han i ett mörkt rum. Känns jättemärkligt. Om det är medveten PR för att få uppmärksamhet har jag svårt att se hur konami eller ens sony skulle tillåta att de utnyttjar silent hill varumärket till det. Jag väljer att leva på hoppet ett tag till.

Rykten som blivit nyheter på sidan är oftast från kända läckare och i detta fall så gick ju faktiskt studion ut direkt och sa förlåt för den initiala tweeten som startade allt. Det spreds sedan av massa folk på internet och gjorts en dinosaurie av en fjäder. Nu även chefen på studion gått ut med intervju om att han är äkta och inte ljuger.

Det Kojima gjorde förut var mycket som ghost writer i text/intervjuer osv. Detta är bara ett överhypat skämt än så länge. Om man läser på studions twitter ser man att de får hot och andra hemskheter mot sig och ber folk sluta spekulera. Men om ett nytt SH, jippi! För det är ett bra spel även om jag föredrar äldre RE spelen.

Ja de är väl bra att Sony hjälper små studios? Både Sony och Xbox hjälper indiestudios med olika initativ.

Va? FZ en PC/Xbox sida? Är väl Sveriges seriösaste spelsida om något eller möjligen då Quake, som det faktiskt grundades runt. Det där är bara trams! Du jämför alltså FZ med sidor som pushsquare eller xboxwire?

Nae FZ möjligen är Voodoo3 och Quake fanboys men xbox/playstation väljer de inte sida på sånt sätt vad jag märkt. Självklart pratar redaktörerna om konsolerna de spelar på främst men de ger i sin yrkesutövning en proffsig journalistik som kan/bör läsas av all gejmers

Ps. Tycker personligen Binding of Isaac jippot med pussel runt om i hela världen var roligare än en tweet som leder till mordhot


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Rykten som blivit nyheter på sidan är oftast från kända läckare och i detta fall så gick ju faktiskt studion ut direkt och sa förlåt för den initiala tweeten som startade allt. Det spreds sedan av massa folk på internet och gjort en dinosaurie av en fjäder. Nu även chefen på studion gått ut med intervju om att han är äkta och inte ljuger.

Det Kojima gjorde förut var mycket som ghost writer i text osv. Detta är bara en överhypat skämt än så länge och om man läser på studions twitter ser man att de får hot och andra hemskheter mot sig och ber folk sluta spekulera.

Ja de är väl bra att Sony hjälper små studios? Både Sony och Xbox hjälper indiestudios med olika initativ.

Va? FZ en PC/Xbox sida? Är väl Sveriges seriösaste spelsida om något eller möjligen då Quake, som det faktiskt grundades runt. Det sär är bara trams. Du jämför alltså FZ med sidor som pushsquare eller xboxwire?

Nae FZ möjligen är Voodoo3 och Quake fanboys men xbox/playstation väljer de inte sida på sånt sätt

Fast man tog inte bort originaltweeten och fortsatte spä på ryktena från eget håll så jag vet inte jag. Är säkert bara ett stort missförstånd men inget är fortfarande bevisat och är fortfarande ett stort mysterium även om det inte rör sig om SH. Dessutom visste studion redan om misstankarna med SH och Kojima redan när tweeten las ut.

Och hoten och hatet är absolut inte ok, det är förfärligt.

NuZ
Testpilot
Skrivet av laban005:

Fast man tog inte bort originaltweeten och fortsatte spä på ryktena från eget håll så jag vet inte jag. Är säkert bara ett stort missförstånd men inget är fortfarande bevisat och är fortfarande ett stort mysterium även om det inte rör sig om SH.

Hur hade ryktet blivit om de tog bort tweeten tror du? Nu gjorde de en tråd istället med svar. Troligen heter väl spelet SOL eller något eller så försökte han skämta bara för att det är i samma genre som spårade ur. Tycker synd om dem vilket fall


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Hur hade ryktet blivit om de tog bort tweeten tror du? Nu gjorde de en tråd istället med svar. Troligen heter väl spelet SOL eller något eller så försökte han skämta bara för att det är i samma genre som spårade ur. Tycker synd om dem vilket fall

Oerhört klantigt skött och det får de tyvärr sota för nu och som sagt hatet och hoten är inte ok men att folk är upprörda förstår jag. Det hade inte varit några problem att ta bort tweeten och förklara bättre att det inte rör sig om SH och att det var olyckligt och att de inte hade en tanke på likheten eller nånting, istället fortsatte man trolla och vara kryptiska, antagligen för pr.

NuZ
Testpilot
Skrivet av laban005:

Oerhört klantigt skött och det får de tyvärr sota för nu och som sagt hatet och hoten är inte ok men att folk är upprörda förstår jag. Det hade inte varit några problem att ta bort tweeten och förklara bättre att det inte rör sig om SH och att det var olyckligt och att de inte hade en tanke på likheten eller nånting, istället fortsatte man trolla och vara kryptiska, antagligen för pr.

Precis, håller med. All publicitet är bra för att synas. Om det är bra i andra hänseenden är en annan sak

Ja, jag mår illa av vissa texter folk skrivit på nätet om det här.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Precis, håller med. All publicitet är bra för att synas. Om det är bra i andra hänseenden är en annan sak

Ja, jag mår illa av vissa texter folk skrivit på nätet om det här.

Ja det är en tuff plats nätet. Många verkar tro att den inte tillhör verkligheten tyvärr 😕

NuZ
Testpilot
Skrivet av laban005:

Ja det är en tuff plats nätet. Många verkar tro att den inte tillhör verkligheten tyvärr 😕

Sant!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Nu avslutar vi den här skiten och säger god natt, ha en fortsatt bra kväll/natt 😉❤️

NuZ
Testpilot
Skrivet av laban005:

Nu avslutar vi den här skiten och säger god natt, ha en fortsatt bra kväll/natt 😉❤️

Detsamma!

Game on!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Det Kojima gjorde förut var mycket som ghost writer i text/intervjuer osv. Detta är bara ett överhypat skämt än så länge. Om man läser på studions twitter ser man att de får hot och andra hemskheter mot sig och ber folk sluta spekulera. Men om ett nytt SH, jippi! För det är ett bra spel även om jag föredrar äldre RE spelen.

Nja, han har gjort liknande saker innan. MGS V marknadsfördes med fejk-studio, skådespelare som låtsases vara studions ägare och intervjuades etc. Likaså P.T hade påhittad studio och låtsades vara nått annat än silent hill uppföljare länge.

Redan när abandoned avtäcktes började folk spekulera om ett kojima-trick för ett möjligt silent hill spel. Om då blue box studios väljer att twittra saker som ”abandoned = Starts with S ends with L. Reveal coming soon...”. Lägger dimhöljda kullar som banner på sin youtube-kanal (numera borttagen) etc. etc. så får de faktiskt helt skylla sig själva om folk blir förbannade om detta endast visar sig vara ett PR-trick.

Många profiler i spelbranchen har skrivit om denna härva bl.a. Jason Schreier, så tycker fortfarande det borde platsat som nyhet på FZ mer än silent hill skateboards.

1
Skriv svar