Rykte: "Ambitiös" Bloodborne-remaster ska släppas senare i år

Robot
Rykte: "Ambitiös" Bloodborne-remaster ska släppas senare i år

Först till PS5, sedan till pc.

#bloodborne


Medlem

Dont play with my feelingsss

Medlem
Medlem

PR för spel har väldigt ofta använt sig av bilder av protagonisten rakt bakifrån men just denna som används i artikeln måste vara en av de bästa någonsin.

Medlem

Jaaaaa snälla. Enda soulsborne spelet jag inte spelat. 😭

Medlem

Grymt minst sagt. Förbaskat bra spel det här.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Medlem

Ta detta med nypa salt!

Medlem

Hoppas hoppas! Ett av spelen jag såg fram emot att spela om på ps5an. Men versionen som finns idag kallar jag näst intill ospelbar. Antar att det är 30fps-låset som förstör, men jävlar va kasst det känns..

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Ta detta med nypa salt!

Jag behöver socker!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Spelet som fick in mig i Souls-världen och utan tvekan fortfarande min favorit så detta skulle inte vara helt fel

Medlem

Ahh, Bloodborne är mitt favorit 3D-Castlevania 😁

Medlem

Hehe. Så istället för att släppa en gratis patch som möjliggör 60 fps gör man en "remaster" och drar hem en massa extra stålar. Smart taktik, antar jag.

Medlem

Folk verkar glada här men tycker att det är fult att släppa en remake när dom lika gärna hade kunnat släppa en fps boost patch till orginalet.

Inaktiv
Skrivet av jehuty:

Folk verkar glada här men tycker att det är fult att släppa en remake när dom lika gärna hade kunnat släppa en fps boost patch till orginalet.

Originalet finns inte till PC, därför är jag glad. Och det ska vara mer nytt än bara 60fps står det i artikeln.
Skulle vilja se olåst FPS så man kan spela med 150FPS.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Folk verkar glada här men tycker att det är fult att släppa en remake när dom lika gärna hade kunnat släppa en fps boost patch till orginalet.

fast det är ju en remaster, inte en remake. troligen handlar det bara om lite mer högupplösta texturer och möjligtvis raytracing.

Medlem
Skrivet av quadratis:

fast det är ju en remaster, inte en remake. troligen handlar det bara om lite mer högupplösta texturer och möjligtvis raytracing.

Och högre framerate, det viktigaste av allt!

Medlem
Skrivet av quadratis:

fast det är ju en remaster, inte en remake. troligen handlar det bara om lite mer högupplösta texturer och möjligtvis raytracing.

Har vi tur så kanske små justeringar har gjorts i själva spelet också. Fasttravel utan att behöva åka till hubben hade varit sweet.

Men jag nöjer mig lätt med 4k60fps.

Kos ska få smaka en dag.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tjoho! PC.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Mycket remakes nuförtiden, men visst det här spelet förtjänar 60fps

Medlem

Hade hellre tagit en remake eller 2a men spelet förtjänar minst 60fps och lite ny olja i maskineriet.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Hehe. Så istället för att släppa en gratis patch som möjliggör 60 fps gör man en "remaster" och drar hem en massa extra stålar. Smart taktik, antar jag.

Fast det är mer än bara högre fps i remasters. Det är oftast högre upplösning på texturer, alla DLCs, ibland tweaks såsom lighting (som de gjorde i DS1) osv.

Medlem

Låter bra, hoppas det också är ett tecken på att ryktena om bloodborne 2 är from softwares projekt efter elden ring är sanna.

Medlem

Bra att FromSoftware inte håller i Remastern då de inte verkar vara några grafik-gudar direkt. Blue Point är däremot duktiga men tydligen inte de heller inblandade. Aja, jag är iaf inte intresserad av själva spelet ändå.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Bra att inte FromSoftware inte håller i Remastern då de inte verkar vara några grafik-gudar direkt. Blue Point är däremot duktiga men tydligen inte de heller inblandade. Aja, jag är iaf inte intresserad av själva spelet ändå.

Tror jag aldrig sett en kommentar från dig som inte nämner grafik, hehe.
Grafikkåtast i Kungsängen tro?

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Fast det är mer än bara högre fps i remasters. Det är oftast högre upplösning på texturer, alla DLCs, ibland tweaks såsom lighting (som de gjorde i DS1) osv.

Låter kanon. Då kan de släppa den påkostade "remastern" OCH släppa en 60fps patch till originalet, för det handlar väl inte bara om att folk ska köpa samma spel två gånger?

Medlem

Visst, bra att det kommer till PC men för bövelen, PS4 Pro SKA klara 60 fps!

Medlem

Bloodborne till PC?

Skrivet av lars_kongo:

Låter bra, hoppas det också är ett tecken på att ryktena om bloodborne 2 är from softwares projekt efter elden ring är sanna.

Enligt SoulsHunt är Bloodborne 2 inte under utveckling.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Mycket remakes nuförtiden, men visst det här spelet förtjänar 60fps

Remaster*

Medlem
Skrivet av Dischange:

Tror jag aldrig sett en kommentar från dig som inte nämner grafik, hehe.
Grafikkåtast i Kungängen tro?

Hehe, true true.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

12
Skriv svar