Might & Magic X-spelare blir av med DLC p.g.a. nedstängda servrar

Robot
Might & Magic X-spelare blir av med DLC p.g.a. nedstängda servrar

Valideringsservrar ställer till med problem.

#Might-and-magic-x, #Ubisoft


Medlem

Och det är detta som ställer till det med spel som kräver ständig uppkoppling osv. (Inte för att denna gjorde det, men liknande saker kan ske)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

När crackade versioner av spel fungerar märkbart bättre än spel som användare spenderar pengar på... då bör utvecklare/utgivare se sig ganska rejält i spegeln.

Med tanke på att det uppenbarligen går att få DLCerna att fungera utan åtkomst till valideringsservern kunde Ubisoft faktiskt ha bemödat sig med att lösa det om de nu ändå ska stänga ner servern.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Detta är dock ett spel som jag gärna skulle spela igen, sicka jävla AS ubisoft är om de inte fixar det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Detta är dock ett spel som jag gärna skulle spela igen, sicka jävla AS ubisoft är om de inte fixar det.

Ja det är riktigt bra, till skillnad från Might and Magic IX som var något av det värsta jag spelat (VI är dock ett av mina alltime fav spel som jag spelar om frekvent sen release)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Ja det är riktigt bra, till skillnad från Might and Magic IX som var något av det värsta jag spelat (VI är dock ett av mina alltime fav spel som jag spelar om frekvent sen release)

Nu tycker jag dock att just MMIX är ett riktigt nice spel haha, det är dock väldigt buggigt och trasigt, men det var helt klart i en riktning jag gillade, synd att reda då så behandlade man inte Ipt bra. Det började egentligen runt då, NWO förstod ju inte heller att behandla sina spel bra, sedan gick det som det gick.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Man kan tycka det borde finnas ett krav på spelföretag att innan de stänger ner ett spels servrar så måste spelet patchas för att inte längre kräva konstant anslutning för att fungera, inte mer än rätt mot kunderna. Men det lär väl aldrig hända.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Man kan tycka det borde finnas ett krav på spelföretag att innan de stänger ner ett spels servrar så måste spelet patchas för att inte längre kräva konstant anslutning för att fungera, inte mer än rätt mot kunderna. Men det lär väl aldrig hända.

Det vore det bästa, tyvärr är det väl så att det är gamla spel som ingen rört på 6 år eller mer. Det kostar pengar att fixa, något som Ubisoft inte vill lägga ut. Alternativet är att när spelet slutar supportas fixar den sista patchen sådana här framtida problem i singleplayer spel. Ubisoft borde göra så när det gäller Denuvo också, att patcha bort det efter något år. De är väldigt envisa på att ha kvar det permanent.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Man kan tycka det borde finnas ett krav på spelföretag att innan de stänger ner ett spels servrar så måste spelet patchas för att inte längre kräva konstant anslutning för att fungera, inte mer än rätt mot kunderna. Men det lär väl aldrig hända.

Lobba den idén med din EU-parlamentariker! Det är såna idéer de går igång på.

Skribent
Skrivet av Fulci:

Det vore det bästa, tyvärr är det väl så att det är gamla spel som ingen rört på 6 år eller mer. Det kostar pengar att fixa, något som Ubisoft inte vill lägga ut. Alternativet är att när spelet slutar supportas fixar den sista patchen sådana här framtida problem i singleplayer spel. Ubisoft borde göra så när det gäller Denuvo också, att patcha bort det efter något år. De är väldigt envisa på att ha kvar det permanent.

Förstår att prio inte ligger på 6-10 år gamla spel. Men de skulle ju kunna släppa källkoden fri om de inte orkar eller kan fixa själv. På så vis åtminstone ge fansen en chans att fixa saker själva.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag har Might & Magic: Heroes VI som drabbades av ett liknande men mindre problem. Man har så kallade Dynasty Trait slots, det går att låsa upp fyra inne i spelet och sen en femte via Uplay/Ubisoft Connect. Jag har dem upplåsta i Ubisoft Connect, men det fungerar inte det är bara fyra inne i spelet. Massor av andra som har samma problem och beror sannolikt på liknande fel som M&M X. Jag läste på Ubisofts forum att det tydligen släpptes en patch för asiatiska marknaden för just detta problem, men inte för EU/NA. Nu klarar man sig utan den femte sloten, men det är en liten buff som inte går att använda.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nu tycker jag dock att just MMIX är ett riktigt nice spel haha, det är dock väldigt buggigt och trasigt, men det var helt klart i en riktning jag gillade, synd att reda då så behandlade man inte Ipt bra. Det började egentligen runt då, NWO förstod ju inte heller att behandla sina spel bra, sedan gick det som det gick.

Haha tja, alla tycker vi olika Har du spelat MM1-8? Jag älskar verkligen 2:an och 6:an

Edit: Alltså, 3-5 är också bra då! Gillar starkt att man kan hoppa mellan 4:an och 5:an med sina karaktärer


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Lobba den idén med din EU-parlamentariker! Det är såna idéer de går igång på.

Får försöka få in en svensk piratpartist i EU-parlamentet igen, känns som något för dom att ta tag i. 🤔

Medlem
Skrivet av RaXha:

Får försöka få in en svensk piratpartist i EU-parlamentet igen, känns som något för dom att ta tag i. 🤔

Jag kan lova dig att alla ledamöter är intresserade av förslag som gagnar konsumenter, det är lite det de gör bäst där nere.

Om du ska vänta på att piratpartiet kommer in igen kommer du få vänta ihjäl dig.

Medlem

kan inte skit- Ubisoft släpa heroes ipet till någon annan som vill göra något bra av det,
tycker att man sitter och väntar i årtionden på något ska hända.

1
Skriv svar