Gran Turismo 5 får mänskligare AI

Robot
Medlem
Gran Turismo 5 får mänskligare AI

Bättre AI är ju trevligt, men själv föredrar jag att köra online så ofta som möjligt i simulatorer, blir så sjukt mycket roligare när man hittar folk som är precis lika snabba


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

GT5 är ett skämt! Att skapa männskligt AI är i princip omöjligt dessutom så skippa de å släng ut spelet på hyllorna innan de blir en kalkon

Medlem

Jag tror att han ljuger och att de inte gjort NÅGOT ALLS med AIn utan använder samma som i Gran Turismo 1. Anledningen till det är att de har lovat samma saker för varje GT men likväl har det visat sig inte stämma.

inK
Medlem
Skrivet av delli:

GT5 är ett skämt! Att skapa männskligt AI är i princip omöjligt dessutom så skippa de å släng ut spelet på hyllorna innan de blir en kalkon

+1


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Bättre AI är ju trevligt, men själv föredrar jag att köra online så ofta som möjligt i simulatorer, blir så sjukt mycket roligare när man hittar folk som är precis lika snabba

Så länge inte folk tycker det är kul att leka destruction derby så håller jag med.

Medlem
Skrivet av delli:

GT5 är ett skämt! Att skapa männskligt AI är i princip omöjligt dessutom så skippa de å släng ut spelet på hyllorna innan de blir en kalkon

Ingen har sagt att det ska va mänsklig AI, om PD hade konstruerat en mänsklig AI tror jag inte de skulle slösa bort det på ett spel...
MänskligARE AI däremot är fullt möjligt och högst troligt eftersom all AI blivit mänskligare i alla typer av spel sedan spelens begynnelse.

Utvecklingstiden av GT5 är helt oviktig och har inget o göra med om spelet kommer lyckas eller ej, det enda som är viktigt är att spelet håller måttet när det väl släpps, och det bör ingen tvivla på efter vad som visats från spelet nyligt.

Du vill alltså att utvecklare slänger ut halvfärdiga, buggfyllda spel som inte håller vad de lovat istället för en felfri produkt som uppfyller allt som utvecklarna lovat?
Varför?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ska bli intressant att få reda på vad det innebär.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Detta spel kommer bli en riktigt klassiker!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Om de fortsätter försena spelet på det här sättet kommer det att ha fotorealistiska bilar + miljöer, samt en AI som lär sig av sin misstag. Bara vänta tills det släpps om okänt antal år XD
Släpp spelet, sluta försena det och hitta på usla ursäkter, ska detta bli nästa Too Human eller?

Medlem

har fan struntat i att köpa nått bilspel i väntan på GT5. hoppas jag inte gjort ett misstag.

Medlem
Skrivet av delli:

GT5 är ett skämt! Att skapa männskligt AI är i princip omöjligt dessutom så skippa de å släng ut spelet på hyllorna innan de blir en kalkon

Mänsklig körstil är nog bra mycke lättare att skapa än mänskligt beteende.

Jag har inte märkt någon större förändring i hur AIn kör på flera år, så de är dags för lite uppdatering.

Kanske handlar de mer om att AIn släpper förbi någon som ligger i ett bättre läge i kurvor för att inte orsaka skada eller masskrock, eller förhindrar en att köra förbi?

Medlem

Duke Nukem Forever anyone?

Medlem
Skrivet av redmac:

Detta spel kommer bli en riktigt klassiker!

Haha ja när det kommer ut kanske, sådär 2020..

1
Skriv svar