Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Ja det skulle jag med göra. 😊

Definitivt!


signatur

Jump in.

Avstängd

Eftersom det enligt en nyhet här på fz ska komma en förbättrad version av GTA V till nya konsolerna så bör det väl komma till RDR 2 med?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Eftersom det enligt en nyhet här på fz ska komma en förbättrad version av GTA V till nya konsolerna så bör det väl komma till RDR 2 med?

Kanske, Rockstar drar ju dock in rejält med kosing på GTA Online vilket säkert motiverar en sådan uppgradering, jag vet inte hur det ser ut för RDR2 på den fronten. 🤔

Avstängd
Skrivet av RaXha:

Kanske, Rockstar drar ju dock in rejält med kosing på GTA Online vilket säkert motiverar en sådan uppgradering, jag vet inte hur det ser ut för RDR2 på den fronten. 🤔

Vi får hoppas då helt enkelt. Men bör inte vara allt för invecklat att uppdatera till 60 fps och lite finare grafik kanske.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ps5 och Xbox förbokningstråden har gått om oss med råge! Tråkigt men detta är ju ett gammalt spel nu.

Om man räknar ihop alla trådar om Cyberpunk så har även det gått om denna tråd också.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Om man räknar ihop alla trådar om Cyberpunk så har även det gått om denna tråd också.

Fast om man börjar summera olika trådar så gäller väl samma för rdr2, eller hur? Dvs summerade rdr2-trådar vs summerade Cyberpunk-trådar. Någon som orkar räkna? 😜

Medlem
Skrivet av Nemo:

Fast om man börjar summera olika trådar så gäller väl samma för rdr2, eller hur? Dvs summerade rdr2-trådar vs summerade Cyberpunk-trådar. Någon som orkar räkna? 😜

Haha ja det kanske var lite överkurs 😂

Avstängd

Jag såg någon youtube video för några dagar sedan (har ej länk nu) men där sa dom att en CO från rockstar hade uttalat sig och det kommer en nextgen version men efter GTA5. Dom visade även text vad han hade sagt. Troligen kommer vi nog dock bli tvungna att köpa spelet igen. Bästa vore ju om man bara kunde uppdatera.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Ni som följer världsutvecklingen och har lite allmän koll.....finns det någonting som skvallrar om någon expansion till rdr2 som inte är relaterat till onlinedelen?

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

Ni som följer världsutvecklingen och har lite allmän koll.....finns det någonting som skvallrar om någon expansion till rdr2 som inte är relaterat till onlinedelen?

Tyvärr inte, verkar det som. Jag brukar ta en titt då och då men än så länge har jag inte sett något som talar för det åtminstone.

Apropå det så kan gamers rösta på single player DLC för rdr2 på change.org (länk), men det är frågan om Rockstar bryr sig om sånt. Hoppas kan man ju!

Medlem

Någon som har provat det nya onlineinnehållet?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Avstängd
Skrivet av smuts:

Någon som har provat det nya onlineinnehållet?

Nä kör aldrig online. SP delen är så mycket bättre!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av smuts:

Någon som har provat det nya onlineinnehållet?

Ska lira ikväll. Ser riktigt kul ut med call to arms.

Online är verkligen var spelet skiner. Man får vara sin egen cowboy istället för att dras med Dutch.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Ska lira ikväll. Ser riktigt kul ut med call to arms.

Online är verkligen var spelet skiner. Man får vara sin egen cowboy istället för att dras med Dutch.

Dutch som är så grym?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Dutch som är så grym?

Han är en bra karaktär håller med och jag tycker om SP med. Men det är en viss känsla i att få göra sin egen karaktär och göra lite vad man vill i världen. Om man inte fokuserar på grind då, så kan det vara riktigt trevligt.

Testade nya spelsättet, så lättförtjänta pengar! Köpte två nya pistoler efter det. Blir nog ett par svängar ikväll igen.

Fantastiskt snyggt spel också!

Medlem

Skriv om nån vill lira på Xbox så kör vi call to arms. Gör inget om vi klarar fem rundor eller tio.

Medlem
Avstängd

Spelade ghost of tsushima igår och nya expansionen. Kärleken han känner till hästen där fick mig att tänka på rdr2


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Haha, underbart klipp! Där kan man snacka om immersion.

Medlem

Det har inte skrivits här sen i aug, ovanligt!

Jag har funderat på att spela om det igen, har alltid lyckas vara ond i slutet av spelet trots jag velat vara god med Arthur. Hur har ni gjort för att han ska ha fullt på good honor eller vad det heter?

Medlem

"Frågat först, skjut sen"

Medlem
Skrivet av Zontos:

Det har inte skrivits här sen i aug, ovanligt!

Jag har funderat på att spela om det igen, har alltid lyckas vara ond i slutet av spelet trots jag velat vara god med Arthur. Hur har ni gjort för att han ska ha fullt på good honor eller vad det heter?

Hälsa på alla du möter, hjälp strangers, ge pengar till tiggare.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zontos:

Det har inte skrivits här sen i aug, ovanligt!

Jag har funderat på att spela om det igen, har alltid lyckas vara ond i slutet av spelet trots jag velat vara god med Arthur. Hur har ni gjort för att han ska ha fullt på good honor eller vad det heter?

Det börjar faktiskt klia lite i spela-om-nerven här också... Men det får vänta, alldeles för mycket spel nu hehe. Min Arthur var så god, trevlig och snäll som det gick Hjälp folk, gör stranger missions, var trevlig och hälsa på folk, donera till campet etc. Naturligtvis också försöka undvika dumheter, som att stjäla etc.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Det har inte skrivits här sen i aug, ovanligt!

Jag har funderat på att spela om det igen, har alltid lyckas vara ond i slutet av spelet trots jag velat vara god med Arthur. Hur har ni gjort för att han ska ha fullt på good honor eller vad det heter?

Lustigt, det är tvärtom för mig. Så länge man är trevlig mot folk och inte mördar randoms etc. för mycket så är det ju lugnt liksom. Lite svårt att få MAXAD good honor kanske men det går ju det också. Viktigt är väl att göra de där uppdragen med Thomas Downes änka och son och klara dem på ett gott sätt. Bra är väl också att gå runt och hälsa artigt på randoms etc.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Jag har funderat på att spela om det igen, har alltid lyckas vara ond i slutet av spelet trots jag velat vara god med Arthur. Hur har ni gjort för att han ska ha fullt på good honor eller vad det heter?

Skrivet av Ribcage:

Hälsa på alla du möter, hjälp strangers, ge pengar till tiggare.

Jag kan fylla på med några till...

Donera pengar till gänget i lägret (minst 20 dollar brukar funka).
Hjälp till i lägret med att hugga ved, bära grejer, osv.
Släpp tillbaka småfisk när du fiskar.
Åk till St Denis och skjut råttor.
Döda inte djur i onödan (om du skjuter ett djur, se till att plocka med dig skinnet, annars räknas det som "onödigt").

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Åk till St Denis och skjut råttor.

Det hade jag faktiskt ingen aning om! Det finns ju verkligen oerhört många små detaljer i det här spelet att upptäcka.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det hade jag faktiskt ingen aning om! Det finns ju verkligen oerhört många små detaljer i det här spelet att upptäcka.

Det är sant, fantastiskt mycket detaljer överallt.

Men bäst att se sig om innan man börjar panga på inne i stan, de där blåklädda konstaplarna är ju ganska lättretade. 😁

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Det är sant, fantastiskt mycket detaljer överallt.

Men bäst att se sig om innan man börjar panga på inne i stan, de där blåklädda konstaplarna är ju ganska lättretade. 😁

Hehe ja, väldigt nitiska

Fasiken alltså... det kanske blir en omspelning i vinter ändå.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Det har inte skrivits här sen i aug, ovanligt!

Jag har funderat på att spela om det igen, har alltid lyckas vara ond i slutet av spelet trots jag velat vara god med Arthur. Hur har ni gjort för att han ska ha fullt på good honor eller vad det heter?

Att få godgets-poäng är som du fått tips om möjligt genom många olika gärningar. Ett som jag inte tror du fått tips om är att fiska! Fiska, fiska, fiska.... MEN släpp tillbaka firrarna! Varje gång du släpper tillbaka en fisk får du poäng

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

"Frågat först, skjut sen"

Självklart Det är för enkelt att man hamnar där... Man ska ju få andra random events om man har hög good honor också, för om man har mycket bad honor så riskerar man oftare att bli rånad tror jag.

Skrivet av Ribcage:

Hälsa på alla du möter, hjälp strangers, ge pengar till tiggare.

Ja tiggarna ja!

Skrivet av Mortaigne:

Det börjar faktiskt klia lite i spela-om-nerven här också... Men det får vänta, alldeles för mycket spel nu hehe. Min Arthur var så god, trevlig och snäll som det gick Hjälp folk, gör stranger missions, var trevlig och hälsa på folk, donera till campet etc. Naturligtvis också försöka undvika dumheter, som att stjäla etc.

Göre! Spelade om det förra sommaren, det var bra grej att göra under pandemin. Har också en smart-tv som jag har köpt som jag inte har spelat RDR2 på, det är säkert en annan upplevelse då kan jag tänka mig

Skrivet av Ftmch:

Lustigt, det är tvärtom för mig. Så länge man är trevlig mot folk och inte mördar randoms etc. för mycket så är det ju lugnt liksom. Lite svårt att få MAXAD good honor kanske men det går ju det också. Viktigt är väl att göra de där uppdragen med Thomas Downes änka och son och klara dem på ett gott sätt. Bra är väl också att gå runt och hälsa artigt på randoms etc.

Ja slagsmålen i Valentine ska man kanske undvika.

Skrivet av Nemo:

Jag kan fylla på med några till...

Donera pengar till gänget i lägret (minst 20 dollar brukar funka).
Hjälp till i lägret med att hugga ved, bära grejer, osv.
Släpp tillbaka småfisk när du fiskar.
Åk till St Denis och skjut råttor.
Döda inte djur i onödan (om du skjuter ett djur, se till att plocka med dig skinnet, annars räknas det som "onödigt").

Aha, tack!

Skrivet av Nemo:

Det är sant, fantastiskt mycket detaljer överallt.

Men bäst att se sig om innan man börjar panga på inne i stan, de där blåklädda konstaplarna är ju ganska lättretade. 😁

Det är extremt många detaljer, jag har säkert inte hittat alla än. Har inte hittat seriemördaren heller och vampyren som ska finnas i St Deniz.

Skrivet av Bellafjella:

Att få godgets-poäng är som du fått tips om möjligt genom många olika gärningar. Ett som jag inte tror du fått tips om är att fiska! Fiska, fiska, fiska.... MEN släpp tillbaka firrarna! Varje gång du släpper tillbaka en fisk får du poäng

Trevligt om man inte ska vara en ful fisk

Skämt o sido, Arthur känns som en som ska ha hög good honor medan Martson ska vara elak, varför vet jag inte.

Skriv svar