Fler Dead Space-rykten: nya spelet är en "nytolkning", ingen uppföljare

Robot
Fler Dead Space-rykten: nya spelet är en "nytolkning", ingen uppföljare

Dead space ett är suveränt och tvåan lika så värst i serien är 3an..

Medlem

En remake ala Demons Souls tackar man inte nej till.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Omtolkning = Reboot (≠remake/remaster). Innan denna debatten blossar upp igen för 400:e gången🙂

Coolt! Skulle vara sugen då jag inte hakade på tåget när det begav sig.

Medlem

Första Dead Space håller en speciell plats men skulle nog säga att 2:an är mycket bättre samt att Isaac fick en röst i tvåan något han saknade sorgligt nog i första spelet. 3:an är som den är, det är i grunden inget fel på spelets gameplay och sådant, det är bara allt jälva microskit och resurs/byggande som förstör det mesta. CO-OP delen hade jag inga större problem med själv då jag kunde spela med min brorsa men hade ju självklart föredragit att spelet var designat för en spelare och varit mer läskigt.

Om det görs en komplett reboot av serien så är jag bara lycklig, svårt att se vart seren ska gå efter slutet på tredje spelet. Så en bra reboot säger jag ja tack till, helst så bra att det kan blir flertal fler uppföljare än bara 2.

Medlem

Låter bra, älskade det första, tvåan var också minst lika bra.. trean var sådär även om det hade sina stunder.

Medlem
Skrivet av Freakon:

En remake ala Demons Souls tackar man inte nej till.

Fast det verkar inte handla om en remake. En omtolkning är ju mer i stil med vad Christopher Nolans Batman var till Tim Burtons. Får bara hoppas att det inte blir motsvarigheten till Joel Schumachers Batman 😔

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Fast det verkar inte handla om en remake. En omtolkning är ju mer i stil med vad Christopher Nolans Batman var till Tim Burtons. Får bara hoppas att det inte blir motsvarigheten till Joel Schumachers Batman 😔

Jag tänker på en remake ala FF7.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag tänker på en remake ala FF7.

När du skriver "en remake a la Demon's Soul" så tror jag ju att du snackar om det spelet, inte FF7. Aja, my bad!

Medlem
Skrivet av Kyraal:

När du skriver "en remake a la Demon's Soul" så tror jag ju att du snackar om det spelet, inte FF7. Aja, my bad!

Ah, sorry. Det är jag som blandar korten.

Min tanke med remake ala Demons Souls är rent tekniskt.

Innehållsmässigt så vill jag gärna ha en remake ala FF7.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Intressant. Vi får väl se vad det blir, Dead Space-spelen är jäkligt trevliga, bara att hoppas att dom lyckas få till det igen med denna "reboot".

Jag är mer intresserad av The Callisto Protocol från Dead Space-skaparen dock.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Ah, sorry. Det är jag som blandar korten.

Min tanke med remake ala Demons Souls är rent tekniskt.

Innehållsmässigt så vill jag gärna ha en remake ala FF7.

Jag tror jag blandade korten minst lika mycket, förstår nu vad du menar, borde fattat efter ditt andra inlägg!

FM-guru
F.d. Sisyr

"Nytolkning" = mer action?

Brukar vara så när det är spelserier som stöps om... eller så är jag bara skadad av Ubisofts misshandel av alla spelserier under Tom Clancy-varumärket.

Medlem

Rymdskräck ist krieg!
Jag gillade samtliga tre spel skarpt.
En nytolkning som plockar det bästa ur samtliga spel vore smarrmums!

Medlem

Deadspace är en av mina absoluta storfavoriter från 360-eran. Kommer ihåg att man vart rätt shockad när det kom ett spel av en sådan kvalite som ändå får säga sig vara rätt nichat, och från EA av alla. Men de var ju på hugget med nya Ipn där.

Detta är i alla fall ett spel som precis kittlar det jag går igång på mest och som är så sällsynt. Ett smutsigt, brutalt och relaterbar/seriöst sci-fic med obehaglig skräck/mystik/aliens/monster satt i rymden.

Gillar också starkt hur Glenn Schofield och folket på Visceral byggde en värld kring spelet även om det mesta inte planerades att vara med i spelet, det gjorde att det fanns logiska förklaringar till allt möjligt istället för att allt bara var taget ur rumpan där det passade.

Är löjligt hype på detta och hoppas det ser groteskt snyggt ut med bra ljuddesign som gör en stor del av spelet. Hoppas bara inte nytolkningen innebär en löjlig avart vad gäller stämning, takt m.m . Jag tror det var ganska uppenbart vid DS3 att fansen av originalet inte längre var nöjda..

I väntan vore det sjukt trevligt om vi kunde få 1an och 2an till något nyare än ps3 och xbox. En hel generation utan något som kittlat den där nerven förutom Alien Isolation.

Avstängd

Om det är samma utvecklare som gjorde squadrons så är jag inte särskilt sugen.

Medlem

Jag uppfattar "nytolkning" som att de ska göra en reboot av franchisen.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag tänker på en remake ala FF7.

Fast FF7: Remake är ingen remake utan en uppföljare som handlar om att några karaktärer försöker ändra händelseförloppet i originalet.

KoP
Medlem

Hade hellre sett en 4:a. Dead Space 3 var ju en rätt blek upplevelse om man jämför med 1:an och 2:an, så en 4:e del som åter greppar fanan och visar var skåpet ska stå hade inte varit helt fel (förutsatt att dom faktiskt gör ett bra spel).

Skippar denna reboot/remaster/remake/whatever.

Avstängd

Med tanke på att det är samma utvecklare som gjorde squadrons som gör detta spel så är jag inte särskilt intresserad. EA kommer i vanlig ordning trycka in mikrotransaktioner och utvecklaren identitetspolitik.

Medlem

Är lite som Calle att jag inte gillar skräck

Medlem

Vet inte hur många gånger jag spelat igenom de första två. 3an var inget vidare dock. Det här kan bli riktigt bra!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem
Skrivet av KoP:

Hade hellre sett en 4:a. Dead Space 3 var ju en rätt blek upplevelse om man jämför med 1:an och 2:an, så en 4:e del som åter greppar fanan och visar var skåpet ska stå hade inte varit helt fel (förutsatt att dom faktiskt gör ett bra spel).

Skippar denna reboot/remaster/remake/whatever.

Eller bara göra en ny serie som är i samma universum som DS.

1
Skriv svar