Rykte: "Ambitiös" Bloodborne-remaster ska släppas senare i år

Medlem

Fan så gött. Bara goda nyheter hela dagen!

KoP
Medlem

Borde finnas en regel som säger att det måste ha gått minst 15 år innan en remake får göras. :'D Känns som att spelbranschen går på tomgång i dessa tider med alla remakes som är i omlopp.

Medlem
Skrivet av Dischange:

Tror jag aldrig sett en kommentar från dig som inte nämner grafik, hehe.
Grafikkåtast i Kungängen tro?

Hade jag bott i kungängen hade jag varit grafikkåtast haha. Det är kul med grafik! Men inte allt så klart.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Meh. Bara ge oss en 60fps-patch. Nu kommer man bli tvungen att köpa spelet igen för 700 spänn, bara för att få stabil FPS.

Medlem

Väldigt många som skrikit efter 60 fps till Bloodborne och när det troligen kommer en mer ambitiös release så klagas det på att man förmodligen får betala för den ^^.

Skrivet av KoP:

Borde finnas en regel som säger att det måste ha gått minst 15 år innan en remake får göras. :'D Känns som att spelbranschen går på tomgång i dessa tider med alla remakes som är i omlopp.

Branschen är helt enkelt feg.
Fast det är väl inte så konstigt, egentligen. Det har ju aldrig varit lättare för problem (oavsett om de är stora eller små) att bli virala och kosta företagen åtskilliga miljoner kronor. Då tar man det säkra före det osäkra.


signatur

Viam inveniam aut faciam

ZF
Medlem

Det får nog dröja bra länge mellan plattformarna i så fall.

Betala för nöjet att invaderas i träsket på PS, eller få det gratis på PC, eller kommer kanske PS+ krävas där med. Känns som det kommer knorras en hel del om det oavsett lösning. Risk för dålig PR minst sagt.

Men det återstår kanske att se om multiplayer ens blir en del av det nu över 5 år gamla UC4. ?

Så vad som än sker så kanske det reflekterar annan utveckling med.

Skrivet av Freakon:

Har vi tur så kanske små justeringar har gjorts i själva spelet också. Fasttravel utan att behöva åka till hubben hade varit sweet.

Fast det är inte det minsta kompatibelt med "les lore" att inte återvända till jaktstugan, eller utgå från den. Så det vore ju väldigt märkligt att skriva ut det ur sammanhanget, även om det är av bekvämlighetsskäl.

Medlem
Skrivet av ZF:

Det får nog dröja bra länge mellan plattformarna i så fall.

Betala för nöjet att invaderas i träsket på PS, eller få det gratis på PC, eller kommer kanske PS+ krävas där med. Känns som det kommer knorras en hel del om det oavsett lösning. Risk för dålig PR minst sagt.

Men det återstår kanske att se om multiplayer ens blir en del av det nu över 5 år gamla UC4. ?

Så vad som än sker så kanske det reflekterar annan utveckling med.

Fast det är inte det minsta kompatibelt med "les lore" att inte återvända till jaktstugan, eller utgå från den. Så det vore ju väldigt märkligt att skriva ut det ur sammanhanget, även om det är av bekvämlighetsskäl.

Märkligt kanske, bra absolut.

Föredrar en smidig upplevelse framför obetydlig lore.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

ZF
Medlem
Skrivet av Freakon:

Märkligt kanske, bra absolut.

Föredrar en smidig upplevelse framför obetydlig lore.

Nu är den i och för sig inte obetydlig i det här fallet, utan rent bokstavligen central.

Men visst, det skulle ju kunna kommas runt med en genväg genom loren istället, i form av ett föremål att hitta. Det vore möjligen inte så jättelångt från jägarmärken.

Ett verktyg med lite kosmiska bläckfiskrester i kanske, för att kunna klardrömma..

Medlem
Skrivet av ZF:

Nu är den i och för sig inte obetydlig i det här fallet, utan rent bokstavligen central.

Men visst, det skulle ju kunna kommas runt med en genväg genom loren istället, i form av ett föremål att hitta. Det vore möjligen inte så jättelångt från jägarmärken.

Ett verktyg med lite kosmiska bläckfiskrester i kanske, för att kunna klardrömma..

Hehe du är mer insatt än mig.

Det är ett av de största klagomålen bredvid laddningstider och bilduppdatering. Att lore som nästan ingen tar del av tar skada rör inte mig.

Hoppas ändå att de löser det genom ett föremål eller något för att det ska smälta in i världen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Känslan när majoriteten av spel man spelat i sitt liv är 30fps och andra kallar det ospelbart

Det positiva är att dagen då jag faktiskt får äga en bra maskin kommer jag bli mindblown antar jag.

12
Skriv svar