Rykte – Quake-reboot på gång hos Id Software, med hjälp av Machinegames

Robot
Rykte – Quake-reboot på gång hos Id Software, med hjälp av Machinegames

Har både solospel och multiplayer, enligt uppgift.

#id-software, #machinegames, #nyhetstips, #quake


Inaktiv

Samma fysik är ju ett måste enligt mig, men osäker på hur det skulle fungera. Annars blir det något helt annat, speciellt i multiplayer.

Kanske är id som gör multiplayer och Machinegames som gör singleplayer.

Medlem

Hmm...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Om det kommer en Quake remaster, jävlar vad FZ måste fira då


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Kan blir hur bra som helst.
Men även gå helt åt skogen.
Quake i mitt hjärta


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

En gissning är att machine games gör sp och id mp. Sp hoppas jag i så fall får rätt fria tyglar. Jens på MG har ju uttryckt önskan om att få jobba på quake och inspireras av 1ans ghotic style, så vem vet

1an är ju i verkligheten en rejäl röra i sp vad gäller någon sorts enhetlig vison, värld och story vs säg 2an, men jag tror säkert säkert MG kan göra något häftigt utav stilen. Där efter kan väl likheterna gärna sluta och vi får något häftigt världsbygge av MG.

Vad gäller multi-player håller jag 3an högst, men Id har knappast imponerat i mp-delen i något av sina spel sedan just q3 enligt mig.

Fragtjuv

Det var trevliga nyheter!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skribent
Skrivet av heady89:

En gissning är att machine games gör sp och id mp. Sp hoppas jag i så fall får rätt fria tyglar. Jens på MG har ju uttryckt önskan om att få jobba på quake och inspireras av 1ans ghotic style, så vem vet

1an är ju i verkligheten en rejäl röra i sp vad gäller någon sorts enhetlig vison, värld och story vs säg 2an, men jag tror säkert säkert MG kan göra något häftigt utav stilen. Där efter kan väl likheterna gärna sluta och vi får något häftigt världsbygge av MG.

Vad gäller multi-player håller jag 3an högst, men Id har knappast imponerat i mp-delen i något av sina spel sedan just q3 enligt mig.

Gissar också att det blir lite som Starcraft 2, där de seprarerar multiplayer och singleplayer lite då de inriktar sig på olika spelstilar.


signatur

"Writer and Fighter"

NuZ
Testpilot

Mycket trevligt om detta är sant! Blir nog nice även på konsol får man hoppas


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jaaaaaa! 😍

Strogg ftw.

Är nog en av få som älskade Quake 4, framförallt kampanjen och att man vid vissa partier bara kunde gå runt och lyssna på random konversationer som olika soldater hade. För att inte tala om delen när man Stroggifieras, lite synd att det spoilades redan vid första trailern så det blev ju inte direkt någon överraskning när det hände.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Om det kommer en Quake remaster, jävlar vad FZ måste fira då

Det saltade ryktet handlar om en "Reboot"(Vilket är ännu bättre), inte en remaster.

Medlem

bryr mig inte ett jota om quake singleplayer, det kan bara bli en positiv överraskning. Men om de förstör mp likt quake champions kommer jag gråta i minst 5 år.

Ambassadör
Xbox

Härligt med fler Xbox- spel


signatur

Jump in.

Medlem

Bara det blir ett rejält single player läge med story så är jag intresserad. Multiplayer går bort för egen del..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Bara det blir ett rejält single player läge med story så är jag intresserad. Multiplayer går bort för egen del..

Instämmer. Om nämnda företag är involverade så är det mycket lovande.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Några höga förväntningar har jag definitivt inte, men en positiv överraskning sitter aldrig fel. Den som lever får se.

Medlem

Jag hoppas att de går tillbaka till cosmic horror-rötterna och stryker strogg.


signatur

//Schmoo

Skägg.
10 Chambers

Jag gillade ändå kampanjen i Quake 2 och 4. Stroggfabrikerna var riktigt obehagliga. Så det faktiskt mer fram emot en sådan, signerad Machnow Games, än ett nytt försök på multiplayer.


signatur
Medlem

Det är en lite knepig spelserie att reboota då de tre första spelen inte har mycket med varandra att göra när det gäller handling.

För övrigt tror jag att källan har stängts av massor av gånger på ResetEra på grund av att han låtsats ha insiderinformation.

Medlem

Jag tyckte Quake 3 var ett helt okej spel. Något nytt sp spel i Quake världen låter nice, speciellt med machine games. Dock hoppas jag inte att de försöker sig på något som Wolfenstein Coop döttrar spelet, som verkade super dåligt planerat och utfört. Dock vet jag inte riktigt vad som hände sen i quake serien, de släppte någon multiplayer spel? Som verkade snarlikt bf?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av noyart:

Jag tyckte Quake 3 var ett helt okej spel. Något nytt sp spel i Quake världen låter nice, speciellt med machine games. Dock hoppas jag inte att de försöker sig på något som Wolfenstein Coop döttrar spelet, som verkade super dåligt planerat och utfört. Dock vet jag inte riktigt vad som hände sen i quake serien, de släppte någon multiplayer spel? Som verkade snarlikt bf?

Efter Q3 kom Enemy Territory: Quake Wars som Splash Damage gjorde, som var lite åt BF-hållet. Och Quake 4, som hade en trevlig kampanj och mp som aldrig lyfte.


signatur
Medlem

Sa någon en kvinna? Asså vad är det med Machine Games och kvinnor. Är det för att dom sk vara PK bara... Ungefär som alla barnprogram idag måste ha en mörk och en asiat med... Kan dom inte bara låta Quake vara just Quake... Hade MG fått röra på Doom licensen hade vi inte haft DoomGuy längre, en DoomGirl...

Medlem

Vet inte varför dom ska göra MP del när dom redan har Quake Champions. Hoppas att det är id Software som gör SP delen och att MP delen är outsource:at.

Spelade massa PVP back in the days... speciellt i Quake, men nu förtiden är det SP och COOP som gäller.

Sen hoppas jag att det är Quake 1 art stylen dom rebootar med och inte Quake 2, 4.

Medlem
Skrivet av robbis:

Sa någon en kvinna? Asså vad är det med Machine Games och kvinnor. Är det för att dom sk vara PK bara... Ungefär som alla barnprogram idag måste ha en mörk och en asiat med... Kan dom inte bara låta Quake vara just Quake... Hade MG fått röra på Doom licensen hade vi inte haft DoomGuy längre, en DoomGirl...

På den "gamla goda tiden" när vi spelare ansågs vara totala losers av alla som inte spelade var det väldigt få kvinnor/tjejer som spelade överlag. Nu när det är betydligt fler tror jag att man inför fler kvinnor i spelen av den orsaken. Själv är jag också trött på när man väldigt krystat måste diversifiera allting, men här tror jag faktiskt inte att det är riktigt samma sak. Jag kan dock ha fel.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av robbis:

Sa någon en kvinna? Asså vad är det med Machine Games och kvinnor. Är det för att dom sk vara PK bara... Ungefär som alla barnprogram idag måste ha en mörk och en asiat med... Kan dom inte bara låta Quake vara just Quake... Hade MG fått röra på Doom licensen hade vi inte haft DoomGuy längre, en DoomGirl...

Varför spelar det någon roll för dig? Bli spelet sämre beroende på vad figuren du spelar har för kön eller hudfärg?

Jag har inte ens någon aning om vad jag spelade som i det första Quake.

Medlem
Skrivet av Margy:

Varför spelar det någon roll för dig? Bli spelet sämre beroende på vad figuren du spelar har för kön eller hudfärg?

Jag har inte ens någon aning om vad jag spelade som i det första Quake.

Nä det behöver inte vara sämre, bara trött på att allt ska vara PK nu för tiden. Och sen vill jag inte ha en kvinna som huvudperson i Quake. Personlig preference. Punkt slut.

Medlem
Skrivet av robbis:

Nä det behöver inte vara sämre, bara trött på att allt ska vara PK nu för tiden. Och sen vill jag inte ha en kvinna som huvudperson i Quake. Personlig preference. Punkt slut.

Vad är det som är PK om det är en kvinna eller någon med annan än vit hudfärg? En stor del av världens befolkning är inte vita män.

Som jag sade tidigare så vet jag inte ens vad jag spelade som i Quake.

Medlem
Skrivet av Margy:

Vad är det som är PK om det är en kvinna eller någon med annan än vit hudfärg? En stor del av världens befolkning är inte vita män.

Som jag sade tidigare så vet jag inte ens vad jag spelade som i Quake.

Man spelar som en manlig ranger, vars röst är Trent Reznor. Som jg nämnde tidigare vill jag inte att DoomGuy byts ut i Doom heller

Medlem
Skrivet av robbis:

Man spelar som en manlig ranger, vars röst är Trent Reznor. Som jg nämnde tidigare vill jag inte att DoomGuy byts ut i Doom heller

Att Reznor gjorde musiken minns jag (jag brukade ibland sätta CD:n i stereon) men att man hörde huvudpersonen prata minns jag faktiskt inte?

Med tanke på att Quake-spelen har skijlt sig ganska mycket från varandra så vore det väl inte speciellt konstigt om ett nytt spel har en kvinna i huvudrollen?

12
Skriv svar