Marvel's Avengers visar PS5-spelares IP-adress på skärmen

Robot
Marvel's Avengers visar PS5-spelares IP-adress på skärmen

Playstation 5-spelare uppmanas att inte streama eller lägga upp skärmdumpar.

#Crystal-dynamics, #Marvels-avengers


Medlem

Vilken tabbe, inte så liten sådan.
They watching you


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

NuZ
Testpilot

Det tas väl bild och delas automagiskt när man får en trophy va? Är ju så grundinställt på PS4 iaf.

Mycket pinsamt av dem!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Det tas väl bild och delas automagiskt när man får en trophy va? Är ju så grundinställt på PS4 iaf.

Mycket pinsamt av dem!

Delar automatiskt vet jag inte om det gör. Det har det då aldrig gjort för mig iaf men tar bild gör det som läggs på hårddisken.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Tråkigt för dom som spelar så klart


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

NuZ
Testpilot
Skrivet av SunShine:

Delar automatiskt vet jag inte om det gör. Det har det då aldrig gjort för mig iaf men tar bild gör det som läggs på hårddisken.

Ok ja det är ju bra iaf att det inte laddas upp automagiskt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ok ja det är ju bra iaf att det inte laddas upp automagiskt

haha ja.. kanske kan man ställa in någonstans att trophy bilder ska laddas upp automatiskt till ens länkade twitter konto eller dylikt (om man har det så) men det är iaf inte inställt så per automatik.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

"Honestly one of the worst bugs I’ve ever heard of"

Haha, seriöst? Han verkar inte ha hört talas om många buggar han inte... Att jag ser mitt egna IP på skärmen känns som en ganska lite grej i jämförelse med de buggar man varit med om genom åren, , som tex när man remote, bara genom att sända några korrupta UDP paket, på bråkdelen av en sekund, kunde få admin access över (någon annans) OS. Där börjar vi snacka om "shut off bad"

Medlem

Känns lite clickbait-aktig håller med!

På vilket sätt att det den värsta buggen? Vilket spel var det som kunde bricka ens konsoll, känns som det var "lite" värre?


signatur

^Katten, idle extreme.

Testpilot
Skrivet av Nehcrom:

Känns lite clickbait-aktig håller med!

På vilket sätt att det den värsta buggen? Vilket spel var det som kunde bricka ens konsoll, känns som det var "lite" värre?

Fanns nån patch som jag vill minnas raderade hela hårddisken för PC

Delete c:\ typ

Inaktiv

Att det ska vara så jäkla svårt för Crystal Dynamics att göra rätt.
Aja, nya bossfighten var ju rätt kul ändå. Men känns too little too late.
Ger Wakanda expansionen ett försök i Augusti, annars lägger jag spelet på hyllan.

Avstängd

Detta kan vara det sämsta spelet jag köpt till PS4. Jag gav det en ny chans nu på PS5 men nä, det är inget för mig. För linjärt för min smak.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Att det ska vara så jäkla svårt för Crystal Dynamics att göra rätt.
Aja, nya bossfighten var ju rätt kul ändå. Men känns too little too late.
Ger Wakanda expansionen ett försök i Augusti, annars lägger jag spelet på hyllan.

Det snackades ju om att dom skulle göra spelet mer grindigt för ett tag sen. Är det något du märkt av eller skippade dom den uppdateringen?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Det snackades ju om att dom skulle göra spelet mer grindigt för ett tag sen. Är det något du märkt av eller skippade dom den uppdateringen?

Inte OP, men jag tycker det är samma "grind" som innan. Märker ingen skillnad själv.


signatur

I drank what?

Medlem

Det här spelet går från klarhet till klarhet.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv
Skrivet av Oakenborn:

Det snackades ju om att dom skulle göra spelet mer grindigt för ett tag sen. Är det något du märkt av eller skippade dom den uppdateringen?

Nej inget jag märkt av. De har lagt in champion points eller nåt som man kan jaga efter maxlevel bara. Tror det var det de egentligen menade med "mer grind".

Medlem
Skrivet av Mirage:

Inte OP, men jag tycker det är samma "grind" som innan. Märker ingen skillnad själv.

Skrivet av anon_79617:

Nej inget jag märkt av. De har lagt in champion points eller nåt som man kan jaga efter maxlevel bara. Tror det var det de egentligen menade med "mer grind".

Vad bra. Fick för mig att det fanns "time savers" att köpa och det var därför dom ville ha mer grind. Men om ni inte märken någon skillnad, förutom champion points, så var det nog ingen stor skillnad om någon alls.


signatur

PSN: MrOakenborn

Avstängd
Skrivet av twilek:

"Honestly one of the worst bugs I’ve ever heard of"

Haha, seriöst? Han verkar inte ha hört talas om många buggar han inte... Att jag ser mitt egna IP på skärmen känns som en ganska lite grej i jämförelse med de buggar man varit med om genom åren, , som tex när man remote, bara genom att sända några korrupta UDP paket, på bråkdelen av en sekund, kunde få admin access över (någon annans) OS. Där börjar vi snacka om "shut off bad"

Eller hur? Knappt överdrivet kritik 🤣

Medlem

Kan man inte få fram ipadresser relativt enkelt ändå?
Dom flesta spel bygger ju på att en konsol står som host, dvs att alla andra ansluter sig till ens konsol.
Pc-spel var ju iallafall samma förr, där kunde man väl t.ex. se i "console"?

Medlem
Skrivet av twilek:

"Honestly one of the worst bugs I’ve ever heard of"

Haha, seriöst? Han verkar inte ha hört talas om många buggar han inte... Att jag ser mitt egna IP på skärmen känns som en ganska lite grej i jämförelse med de buggar man varit med om genom åren, , som tex när man remote, bara genom att sända några korrupta UDP paket, på bråkdelen av en sekund, kunde få admin access över (någon annans) OS. Där börjar vi snacka om "shut off bad"

Skönt att det finns sansade människor 👍 Är det den värsta buggen att inte kunna streama spelet i några dagar i väntan på en patch? Som du säger, han kan inte ha sett många buggar 😂

1
Skriv svar