Blue Box-chef lovar att han är en riktig person och inte jobbar på Silent Hill

Robot
Blue Box-chef lovar att han är en riktig person och inte jobbar på Silent Hill

Men kommer internets konspiratiosteoretiker att tro på honom?

#Abandoned, #Blue-box-game-studios


Medlem

Är ju så klart olyckligt OM det här stämmer men det bevisar ju exakt ingenting, fortsätter lägga ut tweets mitt i natten trots att det är en nederländsk studio och det han säger och gör debunkar ingenting, visa, säg eller gör nåt ordentligt då om du verkligen vill få slut på spekulationerna. Kanske är pr-kupp, men om det är ett sjukt sammanträffande så har det skötts oerhört dåligt från studion. Men även om det inte är Kojima och SH så är nåt märkligt med "Abandoned", snart får vi iaf svar på frågorna kring det.

Medlem

Allt kring detta är ändå jätteroligt
Tänk att behöva bevisa att du är en riktigt person.. overkligt!

NuZ
Testpilot
Skrivet av Kerrai:

Allt kring detta är ändå jätteroligt
Tänk att behöva bevisa att du är en riktigt person.. overkligt!

Inte lika kul när ”gejmers” mordhotar och beter sig som as för att deras favoritspel inte kommer till just den och den konsolen exklusivt eller inte är den eller den som gör spelet.

Ja dåligt ”trollat” av studion men även de som spred/läste ryktet var det värre hanterat av


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Inte lika kul när ”gejmers” mordhotar och beter sig som as för att deras favoritspel inte kommer till just den och den konsolen exklusivt eller inte är den eller den som gör spelet.

Ja dåligt ”trollat” av studion men även de som spred/läste ryktet var det värre hanterat av

Man får ju bara hoppas att han inte är på riktigt nu, hoten finns ju kvar tyvärr men finns ju då ingen press eller anledning att ta åt sig iaf

Medlem

De borde göra bolaget publikt och låta folk köpa aktier. Walltstreetbets skulle älska det.

Skribent
Skrivet av laban005:

Är ju så klart olyckligt OM det här stämmer men det bevisar ju exakt ingenting, fortsätter lägga ut tweets mitt i natten trots att det är en nederländsk studio och det han säger och gör debunkar ingenting, visa, säg eller gör nåt ordentligt då om du verkligen vill få slut på spekulationerna. Kanske är pr-kupp, men om det är ett sjukt sammanträffande så har det skötts oerhört dåligt från studion. Men även om det inte är Kojima och SH så är nåt märkligt med "Abandoned", snart får vi iaf svar på frågorna kring det.

Nu tycker jag kanske att det är det han gör med en Q&A. Seen tweet mitt i nattem behöver inte betyda något, folk tweetar ju alla timmar på dygnet.

Nu kan det ju vara ett Kojima-trolljobb, men man får inte glömma att det också kan vara ett sjukt sammanträffande. Konstigare saker har hänt. När folk dyker ned i kaninhålet med konspirationer blir det ofta att sanningen man söker är den man VILL ha, inte vad som kanske egentligen är sant.

Nåväl, vi får ju veta sanningen förr eller senare


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nu tycker jag kanske att det är det han gör med en Q&A. Seen tweet mitt i nattem behöver inte betyda något, folk tweetar ju alla timmar på dygnet.

Nu kan det ju vara ett Kojima-trolljobb, men man får inte glömma att det också kan vara ett sjukt sammanträffande. Konstigare saker har hänt. När folk dyker ned i kaninhålet med konspirationer blir det ofta att sanningen man söker är den man VILL ha, inte vad som kanske egentligen är sant.

Nåväl, vi får ju veta sanningen förr eller senare

Jag säger inte emot med kaninhålet och tidpunkterna är egentligen inget konstigt heller men om man verkligen vill döda ett rykte så tar man bort originaltweeten fort, inte dagar senare, man pudlar, ber om ursäkt, förklarar ordentligt. Nu fortsatte man skämta om det, ändra bakgrundbilden på youtubekontot osv. Lägg bara ut en snabb video på kontoret istället då, presentera några anställda och fråga vad de jobbar med. Eller varför inte bara ändra strategi och ge titelnamnet på spelet om det nu råkar passa in på Silent Hill. Förstår absolut om det här är en konspiration och att folk letat sanningar men anser inte att man dödat rykten på ett effektivt sätt. Nu orkar jag inte följa det här 24/7 så kanske funns nåt ute nu som dödat ryktena men fram till dess ser jag det fortfarande som ett mysterium. För vad är Blue Box och vad är Abandoned egentligen, de har ju ändå skapat hypen och teasar om att det heter nåt annat. Så oavsett blir det spännande att se sanningen.

Medlem

Lite roligt är det men fattar inte varför Internet är så kåta på att det måste vara just ett nytt silent hill.
Själv vill jag ha ett coolt spel oavsett om det är silent hill eller inte


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nu tycker jag kanske att det är det han gör med en Q&A. Seen tweet mitt i nattem behöver inte betyda något, folk tweetar ju alla timmar på dygnet.

Nu kan det ju vara ett Kojima-trolljobb, men man får inte glömma att det också kan vara ett sjukt sammanträffande. Konstigare saker har hänt. När folk dyker ned i kaninhålet med konspirationer blir det ofta att sanningen man söker är den man VILL ha, inte vad som kanske egentligen är sant.

Nåväl, vi får ju veta sanningen förr eller senare

En sak till bara, med Q&A menar du där de svarar olika individers frågor på twitter? Eller har jag missat nåt? För den Q&A han nämner är väl inte släppt än? Även där, rörigt sätt att kommunicera, gå ut med nåt officiellt, pressmeddelande el dyl, så alla ser istället och konkreta bevis så spekulationer kan dö. Men jag ska sluta spamma det här nu, väntar på avslöjandet istället, kommer nog bli positiv till spelet oavsett vad det är, jag är egentligen inget stort SH-fan, utan mer mysteriet som lockar och så gillar jag survival horror i största allmänhet.

Skribent
Skrivet av laban005:

En sak till bara, med Q&A menar du där de svarar olika individers frågor på twitter? Eller har jag missat nåt? För den Q&A han nämner är väl inte släppt än? Även där, rörigt sätt att kommunicera, gå ut med nåt officiellt, pressmeddelande el dyl, så alla ser istället och konkreta bevis så spekulationer kan dö. Men jag ska sluta spamma det här nu, väntar på avslöjandet istället, kommer nog bli positiv till spelet oavsett vad det är, jag är egentligen inget stort SH-fan, utan mer mysteriet som lockar och så gillar jag survival horror i största allmänhet.

Nä exakt, den som kommer. Men i min mening är det bättre att ha ett sådant event och göra klart allt där once and for all. Istället för massa enskillda uttalanden som kan misstolkas och göra saker värre. Saker har ju redan blåsts upp till orimliga proportioner. Gissar att de lägger fram alla "bevisen" då och sen får vi gå vidare.

Men jo, vi får se vad som sägs.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nä exakt, den som kommer. Men i min mening är det bättre att ha ett sådant event och göra klart allt där once and for all. Istället för massa enskillda uttalanden som kan misstolkas och göra saker värre. Saker har ju redan blåsts upp till orimliga proportioner. Gissar att de lägger fram alla "bevisen" då och sen får vi gå vidare.

Men jo, vi får se vad som sägs.

Då är jag med, men det kommer ju för sent, har ju gått en vecka sen The Tweet, så troligtvis var det kul med all uppståndelse tills det blev för mycket och hatet trillade in, återigen inte ok, men man leker med elden. Nu låter jag som en repig gammal skiva så släpper det här, håller tummarna för en episk SH-reveal så allt hat och hot inte gått till en riktig person, eller att Abandoned visar sig så jävla grymt så att turkiska Kojima får kärlek istället.

ZF
Medlem

Här är en sammanfattning av några av bitarna i konspirationspusslet hittills:

www.youtube.com/watch?v=Zs0pwM9WqAs&t=494s

De flesta verkar bara hänga upp sig på ett par detaljer för att antingen avfärda eller bekräfta. Så denna video visar det rätt omfattande omfånget rätt bra.

Vad det än visar sig handla om i slutändan, så är en sak fullständigt klar. Det är inte en mindre studio som bara tagit sig vatten över huvudet med en meme som spårat ur.

Planeringen för denna virala marknadsföring började för flera år sen, och har stora inblanda intressenter som definitivt inte bara skulle hjälpa till för att det höga nöjet att trolla lite.

Medlem

Ny video med Hasan, man skjuter alltså upp appen med tre dagar och nu när det är ny releasedag så väljer man att skjuta upp det med drygt en månad till, minst. Oavsett vad det här är för spel så har de grävt en så djup grop så det blir svårt att ta sig ur. Man har piskat upp förväntningar, skjutit upp lovade saker och det är ändå relativt långt kvar till release så risken är att hypen hinner dö eller att det de visar upp inte lever upp till förväntningarna. Han säger att senaste veckorna varit påfrestande för teamet, varför ägnade man sig inte åt det man borde istället för att skriva strunt på twitter. De kan inte ha upptäckt att man behövde en månad till på appen nu och skylla det på senaste tidens tumult? Det är så märkligt beteende oavsett vad det här är för nåt.

Medlem

De fortsätter teasa och antyda Kojima, så det är inte ett dugg synd om de ifall det här är nåt annat, rider på hypen och vet precis vad de ger sig in på, så köper inte alls snyfthistorien från början av sommaren längre. Det här kan bara sluta lyckligt för deras del om det är episkt.

1
Skriv svar