Grundlig genomgång av Zelda: Skyward Sword HD inför sommarsläpp

Robot
Grundlig genomgång av Zelda: Skyward Sword HD inför sommarsläpp
Medlem

Viftpinnen är anledningen till att jag hoppade över wii och skaffade xbox 360 den generationen.
Tycker inte sådan styrning tillför något utanför vr. Speciellt inte när den har så dålig precision som på Wii.

Medlem

Ja, jag ska vifta. Eller - jag ska testa i varje fall. Jag räknar inte med att låta det bli hur jag primärt kommer spela, men jag är villig att testa.

Medlem

Blev aldrig något wii för mig då jag tycker att det är idiotiskt att behöva sitta och vifta i vanliga spel, så Skyward Sword blir nytt för mig. Jag uppskattade funktionen till Wii Sports eller vad det nu hette, där man kunde bowla och spela golf. Utöver det så tycker jag det känns meningslöst. Ser fram emot att ta mig an detta viftningsfritt!


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Har inte spelat spelet. Har läst att det ska vara hur Link blev Link. Alltså att det är spelet som utspelar sig först i kronologisk ordning. Stämmer det?

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Har inte spelat spelet. Har läst att det ska vara hur Link blev Link. Alltså att det är spelet som utspelar sig först i kronologisk ordning. Stämmer det?

Japp! Även Zelda och Ganons öden bundna till triforce. (inte spelat själv)

Medlem

Hoppas de har fixat så att Link slipper ha guldfiskminne med. Det var grymt segt att Link betedde sig som han hittat något för första gången hela tiden. Så fort man stängde av spelet så glömde Link av att han hittat en blå rupy förrut i sitt liv!

- Dä-nä-nä-NÄ en blå Rupy?!? OMG!
Nästa dag
- Dä-nä-nä-NÄ en blå Rupy?!? OMG!
osv

Gillade varken viftande eller guldfiskminnet. Zelda: Skyward Sword är det enda Zelda som jag inte klarat ut, är nog 40h in.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag tyckte ”viftandet” funkade bra på Wii men tycker inte verbet ”vifta” beskriver hur jag upplevde det, det var mer små knyck eller markerade rörelser i ovanliga fall.

Inaktiv

Hade en Wii men sålde den ganska snabbt pga den påtvingade viftande menlösa skiten i nästan alla spel. Tycker persoligen Iwata förstörde Nintendo när han var VD.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Hoppas de har fixat så att Link slipper ha guldfiskminne med. Det var grymt segt att Link betedde sig som han hittat något för första gången hela tiden. Så fort man stängde av spelet så glömde Link av att han hittat en blå rupy förrut i sitt liv!

- Dä-nä-nä-NÄ en blå Rupy?!? OMG!
Nästa dag
- Dä-nä-nä-NÄ en blå Rupy?!? OMG!
osv

Gillade varken viftande eller guldfiskminnet. Zelda: Skyward Sword är det enda Zelda som jag inte klarat ut, är nog 40h in.

Håller med, tror de fixat detta, det fanns en artikel angående quality of life i S.Sword där detta nämndes, minns vart jag läste det.

Inte spelat detta på Wii. Värt att köpa till Switch om man är Zelda fan?

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Inte spelat detta på Wii. Värt att köpa till Switch om man är Zelda fan?

Värt att spela ett zelda-spel om du är ett fan… ja.

Medlem

Blir Link vänsterhänt igen då? 😊

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Inte spelat detta på Wii. Värt att köpa till Switch om man är Zelda fan?

Definitivt!

Inaktiv
Skrivet av Espresso_Bengt:

Inte spelat detta på Wii. Värt att köpa till Switch om man är Zelda fan?

Helt klart. Det är ett stabilt och bra Zelda.

Medlem

Nöjer mig med att spelat igenom det på Wii

Medlem
Skrivet av tetrisGOAT:

Japp! Även Zelda och Ganons öden bundna till triforce. (inte spelat själv)

Nu blev jag sugen på att spela det.

Har nyligen sålt min switch.

Fan.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag orkade aldrig spela klart det här på Wii så jag kanske ger det en ny chans nu när det går att välja bort viftandet.

Skrivet av Hanzo:

Hoppas de har fixat så att Link slipper ha guldfiskminne med. Det var grymt segt att Link betedde sig som han hittat något för första gången hela tiden. Så fort man stängde av spelet så glömde Link av att han hittat en blå rupy förrut i sitt liv!

- Dä-nä-nä-NÄ en blå Rupy?!? OMG!
Nästa dag
- Dä-nä-nä-NÄ en blå Rupy?!? OMG!
osv

Gillade varken viftande eller guldfiskminnet. Zelda: Skyward Sword är det enda Zelda som jag inte klarat ut, är nog 40h in.

Guldfiskminnet finns i många av spelen och jag tycker också att det är irriterande. Eller att man blir handhållen in absurdum. Visst, det är många barn som spelar Zelda, men man behandlas ju som om man är utvecklingsstörd.

Skyward Sword tycker jag är en udda fågel generellt och kontrollerna är definitvt en av svagheterna.

Det heter "Rupee".


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Gillar Zelda spel och det här har jag inte lirat då jag aldrig skaffade Wii eller WiiU


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skippar viftandet men ser fram emot det! Nog det enda Zelda-spelet jag missat i huvudserien så det ska bli fint ned ett klassiskt Zelda-äventyr igen!

Inaktiv

Semester äro räddad! Ser fram emot detta. Gött med mer Zelda till Switchen, det är bara tacka å ta emot.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Semester äro räddad! Ser fram emot detta. Gött med mer Zelda till Switchen, det är bara tacka å ta emot.

Det heter "är". "Äro" är, eller snarare var, plural.

Medlem

Wii motion+ fungerade bra när den väl funkade men jag hade för mycket störningar runtomkring, tappade därefter suget och spelade aldrig färdigt Skyward Sword till Wii. Joycons är så mycket bättre och jag kommer testa både viftande och vanlig kontroll, och den här gången kanske jag kommer kunna spela igenom hela.

Skrivet av majep:

Värt att spela ett zelda-spel om du är ett fan… ja.

Phantom Hourglass har jag blivit rekommenderad att inte spela

1
Skriv svar