Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem

Fall River (2021)
Re-investigation of the murder of three young women in 1979 - Fall River, MA.
Från folket bakom Jinx. Fyra avsnitt a 1timme, rätt bra, 3/5.
imdb: https://www.imdb.com/title/tt11717010/

The Jinx: The Life and Deaths of Robert Durst (2015)
Filmmaker examines the complicated life of reclusive real estate icon Robert Durst, the key suspect in a series of unsolved crimes.
Var tvungen att se om den, slår det mesta, hoppas ingen missat, 5/5!
imdb: https://www.imdb.com/title/tt4299972/

Medlem

Såg säsong 1 av Love Life. Amerikansk romantik som faktiskt känns hyfsat realistisk, med en charmig Anna Kendrick.

Medlem

Lite tidigt ute, sett 2 av 7 avsnitt av serien Mare of Easttown, ligger på HBO Nordic för er som har det och som gillar mera deckare/polis "gebitet".

Har mer och mer glidit in på europeiska polis/deckare då jag gillar tempot bättre och tycker att det är intressant att se produktioner från lite andra länder.

Men började nu kika på Mare of Easttown som nog verkligen ligger utanför vanliga "USA formen", och är nog mest en drama polis historia vilken är väl berättad och med bra skådespelarinsatser så här långt.

Skåpat in 8,6 på IMDB, så är man intresserad av segmentet så rekommenderar jag varmt att se den redan efter mina 2 avsnitt.
https://www.imdb.com/title/tt10155688/


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Inaktiv

Såg idag klart The IT Crowd för säkert 6:e gången. Lika bra som alltid. Har ni inte sett den men uppskattar brittisk komedi så är det nästan ett måste.

5/5 eller 9/10

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Såg idag klart The IT Crowd för säkert 6:e gången. Lika bra som alltid. Har ni inte sett den men uppskattar brittisk komedi så är det nästan ett måste.

5/5 eller 9/10

^
+
Helt enkelt en Super Serie,
Äger själv ett ex. DVD's och den går för tillfället att se på Netflix,
https://www.netflix.com/se/title/70140450

Men inte Jul specialen, vilken ändå inte var i samma klass.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

FM-guru
F.d. Sisyr

Suttit och kikat på Bosch på Amazon Prime en del på slutet. Mitt i andra säsongen nu. Rätt trevlig serie för de som gillar kriminalare, med fokus på huvudkaraktären Hieronymus "Harry" Bosch (döpt efter konstnären, får man förmoda). Uppskattar framför allt att det inte är nya fall varje avsnitt, utan att man har en röd tråd. Baserad på en välkänd bokserie av Michael Connelly, men jag har aldrig läst någon av böckerna själv så kan inte direkt säga mycket mer än så om filmatiseringen. Underhållande är den hur som helst, och Titus Welliver (lika tungt namn som karaktären!) gör sig bra i huvudrollen.

Ook
Bibliotekarie (UU)

Såg klart The Strain på Disney+ senaste dagen och en helt ok att tugga sig igenom. Sjukdom, lite mytologi och "zombies" är bra utgångspunkter. En första bra säsong men sen känns det som manusförfattarna allt mer tunnar ut innehållet. Vissa mindre genomtänkta drag i utvecklingen hos karaktärerna. Framförallt en av karaktärerna jag störde mig på enormt under senare säsonger. Om man tyckte illa om och störde sig på Joffrey Baratheon från Game of Thrones (GoT) så finns det en grov triggerrisk att man stör sig på en viss karaktär i The Strain. Kan sägas att jag hade inga problem med Joffrey i serien, har honom som jämförelse utifrån vad fans av GoT själva tyckte.

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:

Suttit och kikat på Bosch på Amazon Prime en del på slutet. Mitt i andra säsongen nu. Rätt trevlig serie för de som gillar kriminalare, med fokus på huvudkaraktären Hieronymus "Harry" Bosch (döpt efter konstnären, får man förmoda). Uppskattar framför allt att det inte är nya fall varje avsnitt, utan att man har en röd tråd. Baserad på en välkänd bokserie av Michael Connelly, men jag har aldrig läst någon av böckerna själv så kan inte direkt säga mycket mer än så om filmatiseringen. Underhållande är den hur som helst, och Titus Welliver (lika tungt namn som karaktären!) gör sig bra i huvudrollen.

Påbörjade Bosch direkt efter The Shield och kan bara instämma.

Medlem
Skrivet av anon_327210:

Påbörjade Bosch direkt efter The Shield och kan bara instämma.

Bosch är bra! Sett alla säsongerna.

Frilansare

Them
3/5
Apsnygg, bra skådisar och några riktigt obehagliga avsnitt. Men för uttdraget, lite för snaskigt och regissörern verkade ha lite svårt att hålla sig på spåret.

Medlem
Skrivet av cb99:

https://d2iltjk184xms5.cloudfront.net/uploads/photo/file/3930...

Lite tidigt ute, sett 2 av 7 avsnitt av serien Mare of Easttown, ligger på HBO Nordic för er som har det och som gillar mera deckare/polis "gebitet".

Har mer och mer glidit in på europeiska polis/deckare då jag gillar tempot bättre och tycker att det är intressant att se produktioner från lite andra länder.

Men började nu kika på Mare of Easttown som nog verkligen ligger utanför vanliga "USA formen", och är nog mest en drama polis historia vilken är väl berättad och med bra skådespelarinsatser så här långt.

Skåpat in 8,6 på IMDB, så är man intresserad av segmentet så rekommenderar jag varmt att se den redan efter mina 2 avsnitt.
https://www.imdb.com/title/tt10155688/

Jag har tydligen sett hela första säsongen, då det bara var 7 avsnitt. Mycket bra serie.

Medlem

Mare of Easttown

Håller med övriga, grymt bra rakt igenom och Kate Winslet passade perfekt!

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

The Office, den amerikanska varianten. Älskade den.

Lätt en av dom bästa komediserierna =). Länge sen man såg den, blir att se om den någon dag, när man nu får tid.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag har snart sett klart 30 Rock. En av de roligaste serierna jag sett, med många knäppskallar.

Medlem

Angel,
https://www.imdb.com/title/tt0162065/

Tittade just klart på Angel, 5 säsonger 110 avsnitt avverkade under några års tid

Började kika på den då jag var sjuk för några år sedan, den var/är lättittad och jag har ingen aning om varför jag började med just den serien då.
Har annars under årens lopp droppat relativt många serier efter någon säsong, men av någon anledning så tog jag mig till slutet av den här serien.

Så en "äldre" serie (1999-2004) som handlar om en Vampyr och var en "spin-off" på "Buffy the Vampire Slayer" som delvis gick parallellt i tiden.
Antalet vinklingar och snirkelvägar som serien tagit under de 5 säsongerna är precis hur många som helst, och kanske just därför jag såg den nu till sista avsnittet.

Serien finns för tillfället i sin helhet på Viaplay.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Såg klart första säsongen av War of the worlds på disney+.

Brittisk/fransk produktion.

Välgjort och väldigt spännande. Kan säkert uppfattas som långsam men jag gillar det.

Vi får följa olika grupper människor i Frankrike och England som kämpar för sin överlevnad.

Serien är förvånansvärt mörk och rå.

Jag får lite Walking Dead/Fear the walking dead-vibbar. (de tidiga säsongerna.)

Säsong 1 ger jag 4/5

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag har snart sett klart 30 Rock. En av de roligaste serierna jag sett, med många knäppskallar.

^
+
Missat denna, såg första två avsnitten idag på Viaplay, ser lovande ut passar min humor.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Sweet Tooth (säsong 1)
Streamas hos: Netflix
Betyg: 4,5 / 5


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Avstängd
Skrivet av Walter S.A. Iego:

The Office, den amerikanska varianten. Älskade den.

Såg om den för 3e gången typ nu för ett tag sedan.

Otroligt bra serie! Mycket bättre än originalet som jag vara sett en gång (det räckte).

Såg klart Ragnarök på Netflix.

3/5. Förvånansvärt bra faktiskt! Lagom blandning av drama och fantasy samt sjysst skådespeleri och takt på berättelsen.

Medlem

Såg precis klart andra säsongen (efter att ha sett om första) av Feel Good på Netflix, ung komiker som brottas med könstillhörighet och sitt brokiga förflutna samtidigt som hon försöker ha ett förhållande, helt ok dramakomedi-ish!

Medlem

jupiters legacy. en asbra superhjälte serie. dock bara en säsong än så länge.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

jupiters legacy. en asbra superhjälte serie. dock bara en säsong än så länge.

Netflix har lagt ned den serien tyvärr, så blev bara en säsong.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

KoP
Medlem

Welcome to Utmark.

Medlem

Såg precis klart Jack Ryan på Amazon Prime

4 av 5

Får lite Homeland vibbar

Avstängd

Into the Badlands 2015-2019, handlar om baroner, krig, mystisk pojke med enorma mörka krafter, många vackert akrobatiska koreograferade närstrider, säsong 1 är bäst.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Såg nyligen om Breaking Bad, make till fenomenal produktion alltså. Gillar starkt att serien avslutades och inte vart något evighetsmjölkande ala walking dead.

Avstängd

Carlos från 2010. Om terroristen Carlos. Herregud ännu en serie som innehåller tjafs och terror om oändliga Palestina/Israel konflikten, urtjatat, bästa vore om slutet av serien var att båda sidorna spränger varandra helt åt helvete så inget finns kvar. Istället är det förutsägbart skit.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem
Skrivet av Ook:

Såg klart The Strain på Disney+ senaste dagen och en helt ok att tugga sig igenom. Sjukdom, lite mytologi och "zombies" är bra utgångspunkter. En första bra säsong men sen känns det som manusförfattarna allt mer tunnar ut innehållet. Vissa mindre genomtänkta drag i utvecklingen hos karaktärerna. Framförallt en av karaktärerna jag störde mig på enormt under senare säsonger. Om man tyckte illa om och störde sig på Joffrey Baratheon från Game of Thrones (GoT) så finns det en grov triggerrisk att man stör sig på en viss karaktär i The Strain. Kan sägas att jag hade inga problem med Joffrey i serien, har honom som jämförelse utifrån vad fans av GoT själva tyckte.

Har bara sett en säsong av serien än, men skrattade lite första gången man såg deras version av "Dracula", med de stora öronen etc (mer komisk än skräckinjagande). Antar att det är samma karaktär vars skådis de bytte ut efter säsong 1, då den första var urkass (noll känsloregister). Trist att ersättaren var lika kass.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Carnivàle (2003-2005) - 2 säsonger. https://www.imdb.com/title/tt0319969/

"During the Great Depression, an Oklahoma farm boy and a charismatic minister learn that they are key players in a proxy war being fought between Heaven and Hell."

Unik och trevlig serie. Inte utan sina brister, vissa avsnitt skiljer i kvalité story/manus-mässigt, det kändes även som den trampade vatten med huvudstoryn då och då, samt att den endast fick 2 säsonger, så mycket lämnas tyvärr öppet i slutet. Men den är helt klart värd att spana in, även om den inte fick en fortsättning den verkligen förtjänade.

Betyg: Runt 7.5-8/10


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd

Såg nyss alla 5 säsonger av orphan black på Netflix. Den var riktigt bra och handlar om typ kloner. Ser på Lupin nu där också, den verkar hyfsad!


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar