Rykte – Quake-reboot på gång hos Id Software, med hjälp av Machinegames

Medlem
Skrivet av robbis:

Sa någon en kvinna? Asså vad är det med Machine Games och kvinnor. Är det för att dom sk vara PK bara... Ungefär som alla barnprogram idag måste ha en mörk och en asiat med... Kan dom inte bara låta Quake vara just Quake... Hade MG fått röra på Doom licensen hade vi inte haft DoomGuy längre, en DoomGirl...

Hela saken är väl ett rykte? Inte för att jag skulle vara förvånad om det var så eller om det var ett "val", men det spelar typ ingen roll ändå. Kanske skulle jag inte vilja se en reboot av ett "quake" baserat på Quake 1, tror inte man kan göra originalets stil rätt idag, tror inte Machine Games kan det iaf.

Skrivet av apanbajs:

Vet inte varför dom ska göra MP del när dom redan har Quake Champions. Hoppas att det är id Software som gör SP delen och att MP delen är outsource:at.

Spelade massa PVP back in the days... speciellt i Quake, men nu förtiden är det SP och COOP som gäller.

Sen hoppas jag att det är Quake 1 art stylen dom rebootar med och inte Quake 2, 4.

För att ingen spelar väl det där spelet och om ett nytt quake kommer med MP så kommer än färre spela det, snacka om att i så fall inte helt tro på sitt eget IP. De trodde på QL mera, synd att man var tvungen att paja det till favör för QC.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Margy:

Att Reznor gjorde musiken minns jag (jag brukade ibland sätta CD:n i stereon) men att man hörde huvudpersonen prata minns jag faktiskt inte?

Med tanke på att Quake-spelen har skijlt sig ganska mycket från varandra så vore det väl inte speciellt konstigt om ett nytt spel har en kvinna i huvudrollen?

Han gjorde inte bara musiken utan ljudeffekter och ambient ljuden oxå.

Medlem
Skrivet av robbis:

Han gjorde inte bara musiken utan ljudeffekter och ambient ljuden oxå.

Så han gjorde inte någon röst som du påstod?

Varför är det viktigt för dig att en huvudperson i ett Quake-spel ska vara en vit man?

Medlem
Skrivet av Margy:

Så han gjorde inte någon röst som du påstod?

Varför är det viktigt för dig att en huvudperson i ett Quake-spel ska vara en vit man?

https://quake.fandom.com/wiki/Ranger_(Q1)

Kanske e hans röst när man tar upp quaden...
Och jag har aldrig sagt att det måste vara en VIT man... Min bild av Quake och Doom är att det är en jävligt biffig ybersoldat. Och det är så jag vill ha det. Vill du ha en spretig liten brud med rosa hår springa runt i helvete så fine by me...

eld
Medlem
Skrivet av robbis:

https://quake.fandom.com/wiki/Ranger_(Q1)

Kanske e hans röst när man tar upp quaden...
Och jag har aldrig sagt att det måste vara en VIT man... Min bild av Quake och Doom är att det är en jävligt biffig ybersoldat. Och det är så jag vill ha det. Vill du ha en spretig liten brud med rosa hår springa runt i helvete så fine by me...

Ingen har ju uteslutit en biffig ubersoldat, det pratades bara om att det ryktas om att det ska vara en kvinna.

Medlem
Skrivet av robbis:

Sa någon en kvinna? Asså vad är det med Machine Games och kvinnor. Är det för att dom sk vara PK bara... Ungefär som alla barnprogram idag måste ha en mörk och en asiat med...

Det skulle vara intressant att veta lite mer om vad du menar med detta?

Medlem
Skrivet av Margy:

Det skulle vara intressant att veta lite mer om vad du menar med detta?

Lite som att både SVT och TV4 är så pass "inkluderande" att deras fotbollspaneler består av 3 eller 4 män och 1 kvinna. Aldrig mer än en kvinna, för hon är ju bara inkvoterad i slutänden för att det ska se bra ut.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Efter Q3 kom Enemy Territory: Quake Wars som Splash Damage gjorde, som var lite åt BF-hållet. Och Quake 4, som hade en trevlig kampanj och mp som aldrig lyfte.

Ahh det var Quake 4 som jag tänkte på. Det som byggde vidare på Doom 3 motorn.

Skribent
Skrivet av eddie the eagle:

Strogg ftw.

Är nog en av få som älskade Quake 4, framförallt kampanjen och att man vid vissa partier bara kunde gå runt och lyssna på random konversationer som olika soldater hade. För att inte tala om delen när man Stroggifieras, lite synd att det spoilades redan vid första trailern så det blev ju inte direkt någon överraskning när det hände.

Ja gillade också hela Strogg-grejen. De är ju som Borgs mer köttiga storebror. Tror de finns mycket Machine games kan göra med den loren om de tar sig an den. Samtidigt kan det ju bli intressanr och se om de kan göra nägot vettigt av den mer gotiska skräckstilen i Quake 1. Storyn där är ju i stort ingenting, så de har ju väldigt fria tyglar att göra något.


signatur

"Writer and Fighter"

rug
Medlem

oooooh!

Har så många fina minnen från slutet av 90-talet från helnatts-LAN med Quake och voodoo-3D-grafikkort

Men det är svårt att få tillbaka hypade minnen och känslor som är över 20 år gamla...

Medlem

Vore grymt med en remake av första och sen ha Trent Reznor som gör musiken


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Ja tack, klanta inte till det bara.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Avstängd
Skrivet av Margy:

Varför är det viktigt för dig att en huvudperson i ett Quake-spel ska vara en vit man?

Men herregud, det räcker.

Det är precis den här sortens människor som drog ner bl.a Battlefield i skiten. Ni förstör industrin.

Avstängd
Skrivet av Margy:

Så han gjorde inte någon röst som du påstod?

Varför är det viktigt för dig att en huvudperson i ett Quake-spel ska vara en vit man?

Varför är det så viktigt för folk att det Inte är en vit man?
Det är väl fortfarande okej att vara vit man hoppas jag?
Det svänger så snabbt nuförtiden att man har inte koll riktigt 🤣

Medlem
Skrivet av General White:

Men herregud, det räcker.

Det är precis den här sortens människor som drog ner bl.a Battlefield i skiten. Ni förstör industrin.

Om detta är ett av de stora problemen som "förstör industrin" så skulle jag tro att "industrin" mår ganska bra.

Skrivet av FryinRyan:

Varför är det så viktigt för folk att det Inte är en vit man?
Det är väl fortfarande okej att vara vit man hoppas jag?
Det svänger så snabbt nuförtiden att man har inte koll riktigt 🤣

Har jag sagt det?

Jag har inga som helst problem med att spela som vit man i spel. Jag är dock extremt less på folk som börjar gnälla om "PK" och liknande saker så fort spel inte har vita män som protagonister.

Speciellt konstigt blir det när det gäller en spelserie som Quake där huvudpersonerna varit extremt anonyma.

eld
Medlem
Skrivet av Margy:

Om detta är ett av de stora problemen som "förstör industrin" så skulle jag tro att "industrin" mår ganska bra.

Det som nog tar emot mest för folk är iden om att de slutar vifta argt med armarna så kommer de börja inse att det faktiskt inte var så farligt med alla förbättringarna i spelindustrin och spelen, och tanken att de potentiellt skulle kunna vara okej med allt detta är nog den jobbigaste tanken av de alla.

Men folk får väl inse att det är okej att ändra på sig, har själv varit där, det svider ju lite att ha fel med sina grabbiga åsikter, men det känns ändå bättre att spelindustrin blir bättre för det.

Avstängd
Skrivet av eld:

Det som nog tar emot mest för folk är iden om att de slutar vifta argt med armarna så kommer de börja inse att det faktiskt inte var så farligt med alla förbättringarna i spelindustrin och spelen, och tanken att de potentiellt skulle kunna vara okej med allt detta är nog den jobbigaste tanken av de alla.

Men folk får väl inse att det är okej att ändra på sig, har själv varit där, det svider ju lite att ha fel med sina grabbiga åsikter, men det känns ändå bättre att spelindustrin blir bättre för det.

Så alla andra har fel men dina åsikter är rätt?
Spännande!

Skägg.
10 Chambers

Hörrni, dags att tagga ner i tråden nu.


signatur
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja gillade också hela Strogg-grejen. De är ju som Borgs mer köttiga storebror. Tror de finns mycket Machine games kan göra med den loren om de tar sig an den. Samtidigt kan det ju bli intressanr och se om de kan göra nägot vettigt av den mer gotiska skräckstilen i Quake 1. Storyn där är ju i stort ingenting, så de har ju väldigt fria tyglar att göra något.

För den som inte redan visste så finns det lådor i Quake 1 med Stroggs märken på. Så det finns tecken på att de och Shub-Niggurath delar samma universum.

Även om jag föredrar Shub-Niggurath (Lovecraft-fan), hennes horder och chansen att få kasta mig handlöst in i andra dimensioner via slip gates så gillar jag verkligen Strogg och deras historia. Hade inte blivit ledsen om vi får veta vad som händer med jorden och Stroggos efter kriget i 2:an och 4:an.

Så drömmen hade ju varit en kombination av de två och kanske ytterligare lite mer cosmic horror. Att kanske få reda på vem eller vad som skapade Strogg och hur de potentiellt är kopplade till Shub-Niggurath. Vi fick ju DOOM: Eternal för ett tag sen men man kan aldrig få nog av övernaturliga shooters i min mening.

Skribent
Skrivet av Manqs:

För den som inte redan visste så finns det lådor i Quake 1 med Stroggs märken på. Så det finns tecken på att de och Shub-Niggurath delar samma universum.

Även om jag föredrar Shub-Niggurath (Lovecraft-fan), hennes horder och chansen att få kasta mig handlöst in i andra dimensioner via slip gates så gillar jag verkligen Strogg och deras historia. Hade inte blivit ledsen om vi får veta vad som händer med jorden och Stroggos efter kriget i 2:an och 4:an.

Så drömmen hade ju varit en kombination av de två och kanske ytterligare lite mer cosmic horror. Att kanske få reda på vem eller vad som skapade Strogg och hur de potentiellt är kopplade till Shub-Niggurath. Vi fick ju DOOM: Eternal för ett tag sen men man kan aldrig få nog av övernaturliga shooters i min mening.

Ja jag tror det finns potential att göra något med Shub-Niggurath-grejen också och utforska den delen av Quake. Strogg vet ju mer om än just Shub-N, så det hade varit kul om de går tillbaka till grunderna utvecklar den delen. Jag är all for it!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

"Idle Quake Hero Legends - IOS/Android PvP F2P Gatcha MMO Simulator"?

Nä skämt åsido, ett nytt Quake med rätt känsla till dagens datorer skulle kunna bli helt otroligt.

Första gångerna jag lirade ettan körde jag med inverted mouse, hur knäppt är inte det?
I samma anda väljer jag att tolka "rykte" som "100% bekräftat".

(╯ ͜。 ͡ʖ ͜。)╯︵ ┻━┻

12
Skriv svar