Min lista på 20 stycken Nintendo 64 spel som jag hoppas kan komma till en Nintendo 64 Classic Mini

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av anon_306295:

Star Fox 64 hette faktiskt Lylat Wars i Sverige.

Mycket riktigt, men om det kommer med i en N64 Classic Mini skulle jag hemskt gärna ha den amerikanska versionen så att spelet går i 60Hz. Spelen bör släppas i den version som spelas bäst, vilket 99% av gångerna är den amerikanska versionen.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Nostalgi på hög nivå

Xcitebike 64
Waveracer 64
007: The World Is Not Enough
Diddy Kong Racing 64
Mario Kart 64
Star Fox 64
Killer Instinct
Star Wars: Rogue Squadron
F-Zero X
Star Wars: Shadows of the Empire
Jet Force Gemini
Bomberman 64
Donkey Kong 64
Paper Mario
Super Mario 64
Banjo Kazooie
Banjo Tooie
1080 Snowboarding
Carmageddon
Doom 64
GoldenEye
Mario Party 1
Mario Party 2
Mario Party 3
Super Smash Bros.
The Legend of Zelda: Ocarina of Time
The Legend of Zelda: Majora's Mask
Pokemon Stadium 1
Pokemon Stadium 2
Tony Hawk's Pro Skater
Tony Hawk's Pro Skater 2
Tony Hawk's Pro Skater 3
Mortal Kombat Trilogy
Star Fox 64
Castlevania
Castlevania Legacy of Darknesss
Perfect Dark
Resident Evil 2
San Francisco Rush
Super-Man
Superman
Turok: Dinosaur Hunter
Turok 2: Seeds of Evil
Turok 3: Shadow of Oblivion
Turok: Rage Wars

Kontot avslutas
Amerikanska versionerna
Skrivet av Grukk:

Mycket riktigt, men om det kommer med i en N64 Classic Mini skulle jag hemskt gärna ha den amerikanska versionen så att spelet går i 60Hz. Spelen bör släppas i den version som spelas bäst, vilket 99% av gångerna är den amerikanska versionen.

Sen kan jag även tillägga att spelen på både NES Classic Mini och SNES Classic Mini är de amerikanska versionerna så det skulle verkligen förvåna mig om Nintendo skulle göra på något annat sätt med spelen på en Nintendo 64 Classic Mini.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av musse1:

Jag vill ha Ocarina of Time. Bara Ocarina of Time. Ocarina of Time-mini.

Tips en version av orcarina of time finns till 3ds så kan du få det bärbart tom


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Kontot avslutas
Skrivet av kyostize:

Nostalgi på hög nivå

Xcitebike 64
Waveracer 64
007: The World Is Not Enough
Diddy Kong Racing 64
Mario Kart 64
Star Fox 64
Killer Instinct
Star Wars: Rogue Squadron
F-Zero X
Star Wars: Shadows of the Empire
Jet Force Gemini
Bomberman 64
Donkey Kong 64
Paper Mario
Super Mario 64
Banjo Kazooie
Banjo Tooie
1080 Snowboarding
Carmageddon
Doom 64
GoldenEye
Mario Party 1
Mario Party 2
Mario Party 3
Super Smash Bros.
The Legend of Zelda: Ocarina of Time
The Legend of Zelda: Majora's Mask
Pokemon Stadium 1
Pokemon Stadium 2
Tony Hawk's Pro Skater
Tony Hawk's Pro Skater 2
Tony Hawk's Pro Skater 3
Mortal Kombat Trilogy
Star Fox 64
Castlevania
Castlevania Legacy of Darknesss
Perfect Dark
Resident Evil 2
San Francisco Rush
Super-Man
Superman
Turok: Dinosaur Hunter
Turok 2: Seeds of Evil
Turok 3: Shadow of Oblivion
Turok: Rage Wars

48 spel om jag räknade rätt.
Självklart är det mycket nostalgi över dessa spel men om du skulle behöva begränsa din lista till 20 stycken spel, hur skulle den se ut då?
(nyfiken nu flera månader senare)


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Eftersom Nintendo 64 firar 25 år så postar jag i min gamla tråd från 2018 där jag skrev om vilka spel jag ville se till en Nintendo 64 Classic Mini.


signatur

ゼルダの城

Inaktiv

En N64 Classic Mini hade varit rätt trevlig men ser i regel hellre att Nintendo släpper spel i paket som med Mario 3D All-Star men det är mest för att jag körde såpass få spel till N64 som jag fortfarande har tillgång till så behöver inte en Classic Mini med 25 spel där jag själv bara kört Mario 64 och Mario Kart.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

En N64 Classic Mini hade varit rätt trevlig men ser i regel hellre att Nintendo släpper spel i paket som med Mario 3D All-Star men det är mest för att jag körde såpass få spel till N64 som jag fortfarande har tillgång till så behöver inte en Classic Mini med 25 spel där jag själv bara kört Mario 64 och Mario Kart.

Så du köper hellre en halvtaskig portning av 3 gamla spel för 600kr än en mini-variant med runt 20 spel för ca 1000kr även fast du bara kört två spel till N64? :B

Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

Så du köper hellre en halvtaskig portning av 3 gamla spel för 600kr än en mini-variant med runt 20 spel för ca 1000kr även fast du bara kört två spel till N64? :B

Halvtaskig portning? Classic Mini-apparaterna är primärt nostalgimaskiner så bryr mig inte om 85% av spelen jag inte spelat som liten med mekaniker som åldrats lika bra som mjölk i solsken.

Kontot avslutas
Skrivet av anon_119148:

Halvtaskig portning? Classic Mini-apparaterna är primärt nostalgimaskiner så bryr mig inte om 85% av spelen jag inte spelat som liten med mekaniker som åldrats lika bra som mjölk i solsken.

Håller med om att man inte ska köpa något som man inte är intresserad av. Alla spel kan inte gå hem hos alla, så är det ju bara.


signatur

ゼルダの城

Inaktiv
Skrivet av ZeldasCastle:

Håller med om att man inte ska köpa något som man inte är intresserad av. Alla spel kan inte gå hem hos alla, så är det ju bara.

Exakt. Visst är 1,5L cola mer prisvärt än 33cl men om man bara vill ha en liten kan det tyckas onödigt att köpa en stor. Inget ont mot någons gamla favoritspel men som sagt handlar det för det mesta om nostalgi och när det gäller spel vill jag oftast försöka blicka framåt.

Mario 3D All Stars funkade för mig då jag var sugen på att spela om Mario 64 och inte hade spelat Galaxy och Sunshine så det blev en blandning av gammalt och ”nytt” för mig.

Men jag vet att jag inte skulle vara särskilt intresserad av de flesta av spelen i en N64 classic mini men det kanske bara är jag.

Kontot avslutas
Skrivet av anon_119148:

Exakt. Visst är 1,5L cola mer prisvärt än 33cl men om man bara vill ha en liten kan det tyckas onödigt att köpa en stor. Inget ont mot någons gamla favoritspel men som sagt handlar det för det mesta om nostalgi och när det gäller spel vill jag oftast försöka blicka framåt.

Mario 3D All Stars funkade för mig då jag var sugen på att spela om Mario 64 och inte hade spelat Galaxy och Sunshine så det blev en blandning av gammalt och ”nytt” för mig.

Men jag vet att jag inte skulle vara särskilt intresserad av de flesta av spelen i en N64 classic mini men det kanske bara är jag.

Nej men vet man med sig själv att man inte kommer vara intresserad så är det ju bara så och jag tror knappast att du är särskilt ensam om det även att det verkar vara många som de senaste åren har längtat efter en Nintendo 64 samling av något slag. Allt från en Nintendo 64 Classic Mini till dem som hellre vill ha Nintendo 64 spel till Nintendo Switch Online.

Men precis som du beskrev med Super Mario 3D All-Stars att det blev en blandning av gammalt och nytt för dig så kan sådana här samlingar också bli en blandning av gammalt och nytt. För även om ett spel har 10, 20 eller 30 år på nacken så kan det bli som ett nytt spel om man aldrig har spelat det förut. Därför brukar jag hoppas på att det följer med en del spel som jag aldrig har spelat istället för nästan bara spel som jag redan har spelat flera gånger.

Så om vi leker med tanken att det skulle vara en Nintendo 64 Classic på väg så hoppas jag att det följer med i alla fall några spel som aldrig släppts till Virtual Console förut, som exempelvis Mario Party 3 som jag tycker verkar väldigt kul på de videoklipp som jag sett.


signatur

ゼルダの城

Medlem

20 stycken mest troliga spelen som jag hoppas kan komma till en Nintendo 64 Classic:

Super Mario 64
Mario Kart 64
Mario Tennis
Paper Mario
Super Smash Bros.

Pilotwings 64
Wave Race 64
1080 Snowboarding
Excitebike 64
F-Zero X

Kirby 64: The Crystal Shards
Yoshi's Story
Mischief Makers
The Legend of Zelda: Ocarina of Time
The Legend of Zelda: Majora's Mask

Sin & Punishment
Star Fox 64 / Lylat Wars
Pokémon Snap
Turok: Dinosaur Hunter
Turok: Rage Wars


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Kontot avslutas
Skrivet av Ghost Writer:

20 stycken mest troliga spelen som jag hoppas kan komma till en Nintendo 64 Classic:

Super Mario 64
Mario Kart 64
Mario Tennis
Paper Mario
Super Smash Bros.

Pilotwings 64
Wave Race 64
1080 Snowboarding
Excitebike 64
F-Zero X

Kirby 64: The Crystal Shards
Yoshi's Story
Mischief Makers
The Legend of Zelda: Ocarina of Time
The Legend of Zelda: Majora's Mask

Sin & Punishment
Star Fox 64 / Lylat Wars
Pokémon Snap
Turok: Dinosaur Hunter
Turok: Rage Wars

De mest troligaste är väl Super Mario 64, Mario Kart 64, Star Fox 64 och Zelda: Ocarina of Time.
Skulle inte dessa spelen vara med om Nintendo skulle göra en Nintendo 64 Classic Mini så skulle jag bli väldigt förvånad.

Mischief Makers är också ett spel som jag skulle vilja få spela så det skulle jag faktiskt gilla om det var med.

Turok skulle också vara kul att få testa att spela även att jag inte tror att det skulle vara något för mig.


signatur

ゼルダの城

Medlem

En N64 Mini utan Rares klassiker hade varit som att köpa ett åkpass på Liseberg och bara få åka slänggungorna och lusthuset.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Kontot avslutas
Skrivet av lampis:

En N64 Mini utan Rares klassiker hade varit som att köpa ett åkpass på Liseberg och bara få åka slänggungorna och lusthuset.

Jag håller med.
Det är tur att det inte är 2006 just nu, för då hade det inte funnits minsta lilla chans till några rare spel på varken en N64 Classic eller N64: Switch Online.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Jag har under flera års tid försökt skriva till Nintendo och nämna funktioner som jag vill att en Nintendo 64 Classic Mini ska ha som inte NES eller SNES Classic Mini hade.

Såg en video nyss på en person som spekulerade om Nintendo kommer släppa en Nintendo 64 Classic i år eftersom den fyller 25 och att i emulatorn på Super Mario 3D All-Stars lyckades ju hackare hitta information om andra Nintendo 64 spel.

Vi får se men ju längre tiden går ju mindre tycker jag chansen är att en Nintendo 64 skulle vara på väg.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Nintendo skulle faktiskt kunna tänka sig att släppa fler mini konsoler enligt VGC.

Nyheten finns även att läsas av Fredrik Eriksson här på FZ.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
En ny topp lista över vilka spel som borde komma till en Nintendo 64 Classic Mini

Med tanke på att Goldeneye får säljas i Tyskland för första gången på begäran av Nintendo och att deras VD vill göra fler mini konsoler så har jag gjort en ny lista.

Era önskningar har jag tagit med i listan eftersom ni var de första att kommentera här 2018

Skrivet av joelthor100:

Tycker att din lista ser riktigt vass ut. Jag skulle dock ta bort Bomberman 64 och slänga dit Blast Corps istället. Om det går att lösa det vill säga.

Skrivet av waeress:

Mycket bra på listan. Skulle vilja ha med Star Wars: Rogue Squadron själv.

Skrivet av anon_306295:

Diddy Kong Racing saknar jag på din lista. Ett enligt mig mycket roligare spel än Mario Kart 64.
Shadows of the Empire var ganska häftigt som Star Wars-spel även om gameplayen inte var den bästa.
Skulle även gissa att Pilot Wings 64 kan komma att vara med. Ett annat bra spel är Star Wars Episode 1: Racer.
Angående Mario Party så varför inte bara slänga med alla 3?

Ett problem med en N64 mini är att man behöver 4 kontroller för att få ut det mesta av konsolen.

Skrivet av Cladrius:

Goldeneye 007
Worms Armageddon
Zelda båda såklart
Skulle gärna se snowboard kids hehe
Mission impossible kanske?

Blev lite brist eftersom jag ville hålla mig till 30 spel men eftersom du gärna ville se Snowboard Kids så lades den till.

Skrivet av FejkFejksson:

Doom64
GoldenEye
Perfect dark
Zelda oot
Zelda mm
Blast corps
Donkey Kong 64
Banjo kazooie
Jet force gemini
Turok
Turok 2
Turok rage war (underskattat)

Superman 64

Bra spel men det av dessa som jag helst skulle vilja se (som inte redan är med i min lista) är Jet Force Gemini. Det ser riktigt roligt ut.


signatur

ゼルダの城

12
Skriv svar