Xbox Series X|S-optimerade skärmar kommer snart börja släppas

Robot
Xbox Series X|S-optimerade skärmar kommer snart börja släppas

Microsoft samarbetar med flera tillverkare.

#Asus, #Microsoft, #Philips, #nyhetstips


Medlem

Kul! Tycker Microsoft seriöst gör det mesta rätt these days.

Själv köpte jag en https://www.webhallen.com/se/product/320321-LG-2020-55-OLED55... till nya Xboxet, funkar kalasbra, bästa TVn jag ägt.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Det är en bra grej det här för det är lite knepigt att hitta en skärm/tv med alla features.
Däremot måste dom speca vad detta innebär för att jag ska bli nöjd.
Det är stor skillnad på om VRR fungerar i intervallet 40-60 eller 20-120. Sen om DV finns t.ex.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Har dessa skärmar nån edge mot en exempelvis en LG oled CX i features förstått att den senare redan har hdmi 2.1 VRR fast billigare?

Medlem

Men om man ska köra Playstation då?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Men om man ska köra Playstation då?

Då får man inte köpa dessa skärmar.

Medlem

Det är strikt RDNA2 som gäller.

Medlem

Jag äger en Philips 55" The ONe (55PUS8204/12). Den bör uppfylla dessa funktioner?

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Jag äger en Philips 55" The ONe (55PUS8204/12). Den bör uppfylla dessa funktioner?

"Philips the one" tv-apparater har max 60hz stöd samt ingen VRR men går givetvis utmärkt att spela på, har själv en liknande tv till PS5.

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Kul! Tycker Microsoft seriöst gör det mesta rätt these days.

Själv köpte jag en https://www.webhallen.com/se/product/320321-LG-2020-55-OLED55... till nya Xboxet, funkar kalasbra, bästa TVn jag ägt.

Jag avskyr verkligen webhallen alltså. Sjukt dyra priser, ljuger alltid om rabatt och långa leveranstider. Gjorde ett misstag och köpte en produkt från webhallen och gör det aldrig igen.

Det är inte REA på den där TVn. Ord pris är 11490 kronor, inte 16 990 kronor som webhallen vill du ska tro.

Jag tycker iaf detta är smutsigt.

Medlem

Gött! När jag köpte min series x så funderade jag på att köpa en ny tv men orkade inte sätta in mig i spec.-djungeln. Detta underlättar för en småbarnsförälder...

Avstängd
Skrivet av Issue:

Det är en bra grej det här för det är lite knepigt att hitta en skärm/tv med alla features.
Däremot måste dom speca vad detta innebär för att jag ska bli nöjd.
Det är stor skillnad på om VRR fungerar i intervallet 40-60 eller 20-120. Sen om DV finns t.ex.

Scanning Frequency: 48 - 144 Hz

https://www.philips.com.eg/c-p/559M1RYV_01/momentum-4k-hdr-di...

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Jag avskyr verkligen webhallen alltså. Sjukt dyra priser, ljuger alltid om rabatt och långa leveranstider. Gjorde ett misstag och köpte en produkt från webhallen och gör det aldrig igen.

Det är inte REA på den där TVn. Ord pris är 11490 kronor, inte 16 990 kronor som webhallen vill du ska tro.

Jag tycker iaf detta är smutsigt.

https://i.imgur.com/ZrZmhZb.png

Oj, så upprörd? Priset jag ser som inloggad är det du nämner... Medlem där sedan urminnes tider och har aldrig haft problem med dem! Trist att du verkar haft det!


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Oj, så upprörd? Priset jag ser som inloggad är det du nämner... Medlem där sedan urminnes tider och har aldrig haft problem med dem! Trist att du verkar haft det!

Finns det övh något företag som inte kör lite fulspel gällande prisättning ?.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Precis. Det här tycker jag är riktigt jävla dåligt, att sätta en stämpel som ska säga att en produkt är optimerad och sen är VRR rangen helt uppåt väggarna.
48-144 är säker skitbra för en PC. Men med tanke på att både S och X oftast lär hamna mellan 30-60fps så är ju en range mellan 20-60 (helst 20-120) bra mycket bättre.

I detta fall är ju både oled CX med som range 40-120 eller oled C1 med range 20-120 bättre, samt att båda har DV. CX är dessutom billigare än momentum och C1 har ungefär samma pris


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Skribent
Skrivet av Millmount:

Finns det övh något företag som inte kör lite fulspel gällande prisättning ?.

Hela mellandagsrean bygger på den modellen.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Avstängd
Skrivet av Issue:

Precis. Det här tycker jag är riktigt jävla dåligt, att sätta en stämpel som ska säga att en produkt är optimerad och sen är VRR rangen helt uppåt väggarna.
48-144 är säker skitbra för en PC. Men med tanke på att både S och X oftast lär hamna mellan 30-60fps så är ju en range mellan 20-60 (helst 20-120) bra mycket bättre.

I detta fall är ju både oled CX med som range 40-120 eller oled C1 med range 20-120 bättre, samt att båda har DV. CX är dessutom billigare än momentum och C1 har ungefär samma pris

Vad är DV?

Medlem

Dolby Vision. Något som just nu betatestas på utvalda titlar


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Avstängd
Skrivet av Issue:

Dolby Vision. Något som just nu betatestas på utvalda titlar

Jaså...😂 Min hjärna ville inte.

Det är ju alltid ett ge och ta. Vad är responstiden när du kör 4k HDR på de tv-apparaterna? 15-20ms? Mer? Här är det 4ms. Den här skärmen passar väl de som vill spela fps online mellan 60-100 fps med minimal inputlagg.

Medlem
Skrivet av Issue:

Precis. Det här tycker jag är riktigt jävla dåligt, att sätta en stämpel som ska säga att en produkt är optimerad och sen är VRR rangen helt uppåt väggarna.
48-144 är säker skitbra för en PC. Men med tanke på att både S och X oftast lär hamna mellan 30-60fps så är ju en range mellan 20-60 (helst 20-120) bra mycket bättre.

I detta fall är ju både oled CX med som range 40-120 eller oled C1 med range 20-120 bättre, samt att båda har DV. CX är dessutom billigare än momentum och C1 har ungefär samma pris

om den har 48-144 (freesync premium) så kickar LFC in under 48 fps, alltså vid 48 dubblar den uppdateringsfrekvensen till 96hz, vid 20 fps 3dubblar den till 60hz osv, så det flyter ändå.

Medlem
Skrivet av Millmount:

"Philips the one" tv-apparater har max 60hz stöd samt ingen VRR men går givetvis utmärkt att spela på, har själv en liknande tv till PS5.

Finns det inga Philips "The One" som stödjer 120Hz? Kanske tänker fel nu. Ska kolla upp...
Men ja du har helt rätt!

Avstängd
Skrivet av ScorpASC:

om den har 48-144 (freesync premium) så kickar LFC in under 48 fps, alltså vid 48 dubblar den uppdateringsfrekvensen till 96hz, vid 20 fps 3dubblar den till 60hz osv, så det flyter ändå.

Fast det är mer en räddning, det är inte optimalt att ligga där. Han tänker ju att han kommer spela spelen under 48 större delen av tiden.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Finns det inga Philips "The One" som stödjer 120Hz? Kanske tänker fel nu. Ska kolla upp...
Men ja du har helt rätt!

Ja stämmer den enda tvn du kan köpa i sverige från "mellanklassen" med 120 hz stöd är samsung q70t annars är det dyrare apparater som gäller.

Kolla tv guiden på sweclockers som användare laxpudding skrivit.

Medlem

Vete tusan om man skulle vilja köpa en skärm som enbart är riktad mot konsoler, som eventuellt saknar grundläggande funktioner för PC etc (ex G-sync stöd). Till och med LG OLED 48CX är billigare än den där Asus monitorn, vars listpris är 17000kr (hos Inet och komplett).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Fast det är mer en räddning, det är inte optimalt att ligga där. Han tänker ju att han kommer spela spelen under 48 större delen av tiden.

Funkar det som det ska lär det ju inte va någon skillnad, så länge den är korrekt synkad. Du bör ju inte se någon skillnad om skärmen uppdateras en eller två gånger under samma frame.

Medlem

Jag köpte LG CX 55 tillsammans med en series X vid release. Har även suttit och lirat en hel del civilization 5, Doom Eternal, XCOM på tvn via laptop (RTX 2070). Oavsett vad man slänger på så blir upplevelsen helt otrolig. Man kan verkligen inte förstå att det är en 55" tv man lirar på med ett sådant flow. Rekommenderar starkt!!!

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Jag avskyr verkligen webhallen alltså. Sjukt dyra priser, ljuger alltid om rabatt och långa leveranstider. Gjorde ett misstag och köpte en produkt från webhallen och gör det aldrig igen.

Det är inte REA på den där TVn. Ord pris är 11490 kronor, inte 16 990 kronor som webhallen vill du ska tro.

Jag tycker iaf detta är smutsigt.

https://i.imgur.com/ZrZmhZb.png

11490 är ett otroligt bra pris sett till vad du får. Jag betalade 13000 under black friday för den tvn. Innan låg den och pendlade rätt stabilt på 16-18k.

Avstängd
Skrivet av ScorpASC:

Funkar det som det ska lär det ju inte va någon skillnad, så länge den är korrekt synkad. Du bör ju inte se någon skillnad om skärmen uppdateras en eller två gånger under samma frame.

Du har helt rätt. Jag har hållit mig dåligt uppdaterad 😋😉

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Bra idé. Hoppas att LG hoppar på med sina OLED.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av matt76:

Vete tusan om man skulle vilja köpa en skärm som enbart är riktad mot konsoler, som eventuellt saknar grundläggande funktioner för PC etc (ex G-sync stöd). Till och med LG OLED 48CX är billigare än den där Asus monitorn, vars listpris är 17000kr (hos Inet och komplett).

Vrr är väl samma typ av teknik som g-sync och freesync?

1
Skriv svar