Aliens: Fireteam Elite får actionspäckad trailer och släppdatum

Robot
Aliens: Fireteam Elite får actionspäckad trailer och släppdatum
Inaktiv

Mycket välskriven artikel! Tyvärr om man kan dra någon lärdom av filmerna så vet vi ju hur de mer actionorienterade filmerna blev men trotts den enorma skepsis som titeln (fireteam elite...) gav mig så måste jag säga att trailern tycks visa upp en ganska solid alienpangare men personligen faller det för mig på att de valde tredjepersonsperspektiv istället för första men där är verkligen smaken som baken.

Medlem

Det jag sett från spelet känns lite väl stelt samt autoaim. Men kanske den fullständiga versionen blir bättre.

Jag hoppas det då jag är superfan av Alien filmerna


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Men urgh! Tredjeperson...
Älskar ju Aliens, men det behöver nog vara speltorka och rea (vilket dock inträffar ganska ofta skall sägas.) för att detta skall införskaffas.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Hoppas det är nice, det är inte samma snubbar som gjorde colonial marines.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Avstängd

Blir ett dag ett köp. Älskar Alien.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Mycket välskriven artikel! Tyvärr om man kan dra någon lärdom av filmerna så vet vi ju hur de mer actionorienterade filmerna blev men trotts den enorma skepsis som titeln (fireteam elite...) gav mig så måste jag säga att trailern tycks visa upp en ganska solid alienpangare men personligen faller det för mig på att de valde tredjepersonsperspektiv istället för första men där är verkligen smaken som baken.

Aliens är väl den mest actionbetonade av filmerna och enligt kritiker en av de bästa uppföljarna någonsin, kanske bättre än originalet. Jag föredrar den första då den är ren horror medan Aliens är en renodlad actionfilm.

Inaktiv
Skrivet av Rockefellerz:

Aliens är väl den mest actionbetonade av filmerna och enligt kritiker en av de bästa uppföljarna någonsin, kanske bättre än originalet. Jag föredrar den första då den är ren horror medan Aliens är en renodlad actionfilm.

Nu var det ett tag sedan jag såg Aliens men den var kanske rätt bra, minns inte riktigt. Men jag vill minnas att 3an och/eller Återuppstår inte var nån höjdare men kanske har fel. Håller på att se om Alienfilmerna i nån skev ordning så har nyss sett Prometheus och Covenant som var rätt goa. Hoppas Scott gör en uppföljare som knyter ihop skiten innan han trillar av pinn.

Medlem

Kass trailer men det kan bli kul lir

Inaktiv

Ser intressant ut med 3:e persons perspektiv, kan kanske bli något.

Medlem

Hey Vasquez, have you ever been mistaken for a man?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Hey Vasquez, have you ever been mistaken for a man?

No, have you?

Är själv ett stort Alien-fan men detta ser (tyvärr) inte sådär jättelovande ut från den gameplayen man har fått se hittills.
Motbevisas dock mer än gärna!

Avstängd
Skrivet av Dudinkalv:

No, have you?

Är själv ett stort Alien-fan men detta ser (tyvärr) inte sådär jättelovande ut från den gameplayen man har fått se hittills.
Motbevisas dock mer än gärna!

Tycker tvärtom, att det ser riktigt intressant ut. Man får ju någonstans ha rimlig förväntan, givet vad för typ av spel de gör. Det är en coop-shooter i tredje person, priset är 39.99 euro.

Jag förväntar mig ett L4D med aliens i tredje person, med lite olika miljöer från filmerna som boostar nostalgin. Ett spel som är enkelt att bara plocka upp och spela några rundor pch sedan stänga av. Visst, det är inte det snyggaste grafikmässigt men det bådar gott för optimeringen förhoppningvis.

Bara för att Aliens Colonial Marines blev en besvikelse behöver inte samma hända med Aliens: Fireteam. Jag har läst en del kring utvecklingen av Colonial Marines och med tanke på hur lite kärlek de gav projektet redan från start var det dömt att misslyckas.

Kanske kan detta spel bevisa att det går stt göra bra tredjepersonsskjutare i alien-universumet, även om jag själv hade velat ha något i stil med Isolation.

Medlem

Ser riktigt nice ut. Ser fram emot detta, tror det kan bli kul.

Som föregående talare sagt, Aliens var en av de bästa uppföljarna ever. Slås endast av T2 i min bok.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ser riktigt nice ut. Ser fram emot detta, tror det kan bli kul.

Som föregående talare sagt, Aliens var en av de bästa uppföljarna ever. Slås endast av T2 i min bok.

Det är exakt samma förfarande där, T1 är liksom Alien också ren horror, de lyckades göra en uppföljare som tog ett ordentligt kliv i en annan riktning och lyckades. För mig är båda originalfilmerna, Alien och Terminator långt mycket bättre än uppföljarna.

Medlem
Skrivet av Rockefellerz:

Det är exakt samma förfarande där, T1 är liksom Alien också ren horror, de lyckades göra en uppföljare som tog ett ordentligt kliv i en annan riktning och lyckades. För mig är båda originalfilmerna, Alien och Terminator långt mycket bättre än uppföljarna.

Låter jättebra, vi fick båda vad vi ville! Jag tycker väldigt mycket om Alien och T1 också, men i båda fallen för mig så slår uppföljarna originalen.


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av Rockefellerz:

Det är exakt samma förfarande där, T1 är liksom Alien också ren horror, de lyckades göra en uppföljare som tog ett ordentligt kliv i en annan riktning och lyckades. För mig är båda originalfilmerna, Alien och Terminator långt mycket bättre än uppföljarna.

T1 = Terminator? Var första Terminator ”ren horror”?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

T1 = Terminator? Var första Terminator ”ren horror”?

Det är absolut en horror-film.

1
Skriv svar