Xbox Game Pass - Juni 2021 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Juni 2021 - Part 2

Dags för för fler spel till Xbox Game Pass! Den här månaden var ju lite speciell då vi också fick en drös spel tillagda i samband med E3 utöver de vanliga dropsen. Den här gången får vi bland annat surprise-release av Worms Rumble till Xbox direkt på Game Pass, Bug Fables, Iron Harvest med flera.

Ett spel ur katalogen, Banjo-Kazooie: Nuts&Bolts (1 juli), har fått stöd för cloud-streaming och ett gäng spel till som redan är tillgängliga för streaming har fått stöd för touch-kontroller:

DiRT 5, Double Kick Heroes, Eastshade, Empire of Sin, Haven, Octopath Traveller, Torchlight III och Yakuza: Like A Dragon.

E3 innebar en hel hög med spel som lades till i Xbox Game Pass, främst Bethesda-titlar men även Yakuza: Like A Dragon, vilket innebär att alla Yakuza-spel förutom Judgment nu finns på Game Pass.

Arx Fatalis, Dishonored: Death of the Outsider, DOOM (2016), Fallout, Fallout 2, Fallout 3, Fallout: New Vegas, Fallout: Tactics, Rage, The Evil Within 2, Wolfenstein II: The New Colussus.

Ett par titlar har smugit in sedan dess också: Medieval Dynasty på PC och Dungeons & Dragons: Dark Alliance på releasedagen.

Vill ni kolla in förra tråden och vad som kom i början av månaden så finns den här: Xbox Game Pass - Juni 2021 - Part 1.

Nya titlar:

Dungeons and Dragons: Dark Alliance (ute nu, konsol+PC+cloud)

Medieval Dynasty (ute nu, PC)

Worms Rumble (ute nu, konsol+PC+Cloud)

Iron Harvest (24 juni, PC)

Need for Speed: Hot Pursuit Remastered (24 juni, konsol+PC - EA Play)

Prodeus (Game Preview - 24 juni, PC)

Bug Fables: The Everlasting Sapling (1 juli, konsol+PC+cloud)

Gang Beasts (1 juli, konsol+PC+cloud)

Immortal Realms: Vampire Wars (1 juli, konsol+PC+cloud)

Limbo (1 juli, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 30 juni: Battlechasers, Marvel vs. Capcom Infinite, Mistover, Monster Hunter World, Out of the Park Baseball, Outer Wilds, Soulcalibur VI, The Messenger.

Xbox Game Pass.

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Meh, ge mig Doom 2016 till pc era slashasar!

Medlem

Det gör ont i hjärtat att se Fallout 1&2 klassas som "iconic Bethesda games"...

Men jag har väntat på att få testa Yakuza: Like a Dragon, trevligt!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Backloggens befriare
Skrivet av Dunder:

Det gör ont i hjärtat att se Fallout 1&2 klassas som "iconic Bethesda games"...

Ja det känns inte så lite fel...


signatur

Ad hoc addendum

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dunder:

Det gör ont i hjärtat att se Fallout 1&2 klassas som "iconic Bethesda games"...

Men jag har väntat på att få testa Yakuza: Like a Dragon, trevligt!

Haha ja, eller Arx Fatalis för den delen.

Medlem

Hoppsan. Jag testade gå in på https://xbox.com/play och kunde lira i browsern! Verkar ju t.o.m. funka riktigt bra

Medlem

20 av 27 spel som Xbox hade på sin E3 show kommer på Game Pass i år. Helt sjukt. Det här att "Xbox har inga spel" är helt borta.

Inaktiv
Skrivet av Freeman79a:

20 av 27 spel som Xbox hade på sin E3 show kommer på Game Pass i år. Helt sjukt. Det här att "Xbox har inga spel" är helt borta.

27 av 30 var det väl?

Edit: Fel av mig. Missade att du skrev i år

Skribent

Hade varit kul ur historiskt perspektiv att få Arena och Daggerfall. Även om det nog kanske inte är värt jobbet för konvertering...


signatur

"Writer and Fighter"

NuZ
Testpilot

Tack Mort! Awesome som vanligt! ❤️


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Ambassadör
Xbox
Skrivet av NuZ:

Tack Mort! Awesome som vanligt! ❤️

Kul att det uppskattas!


signatur

Jump in.

Medlem

Bästa tråden på FZ ! Undviker att se vad som ska komma (om det inte redan finns på xboxen förstås !) För att kunna läsa denna eminenta följetång!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av bulleboss:

Bästa tråden på FZ ! Undviker att se vad som ska komma (om det inte redan finns på xboxen förstås !) För att kunna läsa denna eminenta följetång!

Oj, tack! Vad roligt att höra, ger energi att fortsätta


signatur

Jump in.

Medlem

Kommer att lira Dark Alliance och Need for speed hot presuit för fullt under midsommar helgen.

Medlem

Jag fattar inte hur det gick till, det fanns juh inte ens ett sug att testa. Men nu, Worms Rumble är roligare än jag vågar erkänna.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av maq777:

Jag fattar inte hur det gick till, det fanns juh inte ens ett sug att testa. Men nu, Worms Rumble är roligare än jag vågar erkänna.

Hehe, the magic of Game Pass


signatur

Jump in.

Medlem

Skrev det här på ett annat forum :

Undrar när/om de höjer priset på Game pass. Med så många studios de har nu och spel på väg så är det direkt sanslöst vilket värde. Läser tråden om erbjudanden och inget kommer i närheten. Blir sugen att fylla på några år framåt ifall att.

1200 kr för att spela online, gwg och Gamepass över Xbox, PC och molnet. Sparat in det på två spel redan.

Utöver förmåner och reor. Det har aldrig varit billigare/bättre att vara gamer.

ZF
Medlem
Skrivet av Ribcage:

Skrev det här på ett annat forum :

Undrar när/om de höjer priset på Game pass. Med så många studios de har nu och spel på väg så är det direkt sanslöst vilket värde. Läser tråden om erbjudanden och inget kommer i närheten. Blir sugen att fylla på några år framåt ifall att.

1200 kr för att spela online, gwg och Gamepass över Xbox, PC och molnet. Sparat in det på två spel redan.

Utöver förmåner och reor. Det har aldrig varit billigare/bättre att vara gamer.

Det var inte så värst länge sen nu de försökte dubbla priset.

Men de blev snabbt varse efter reaktionerna att det inte skulle funka innan uppnått så total marknadsdominans att ingen har något val. Och chocken av kostnaden får folk att vakna till nog för att inse att det redan nu var vettigare att bara köpa merparten av spelen som verkligen var intressanta på rea istället.

Medlem
Skrivet av ZF:

Det var inte så värst länge sen nu de försökte dubbla priset.

Men de blev snabbt varse efter reaktionerna att det inte skulle funka innan uppnått så total marknadsdominans att ingen har något val. Och chocken av kostnaden får folk att vakna till nog för att inse att det redan nu var vettigare att bara köpa merparten av spelen som verkligen var intressanta på rea istället.

Är du säker på att du inte pratar om Xbox Live nu?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ribcage:

Skrev det här på ett annat forum :

Undrar när/om de höjer priset på Game pass. Med så många studios de har nu och spel på väg så är det direkt sanslöst vilket värde. Läser tråden om erbjudanden och inget kommer i närheten. Blir sugen att fylla på några år framåt ifall att.

1200 kr för att spela online, gwg och Gamepass över Xbox, PC och molnet. Sparat in det på två spel redan.

Utöver förmåner och reor. Det har aldrig varit billigare/bättre att vara gamer.

Tror att det dröjer ett tag faktiskt, fortfarande i "brutal tillväxt-fasen". Men senare är det ju oundvikligt, även om det får dubbleras ett antal gånger innan det är ovärt

@ZF , nej det var Xbox Live Gold, motsvarigheten till PS+ som de ville höja.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Men senare är det ju oundvikligt, även om det får dubbleras ett antal gånger innan det är ovärt

Ja precis. Att köpa Halo, Forza, Fallout 5, nästa Gears, Starfield, Elder Scrolls 6 med många fler exklusiva spel som man ändå hade köpt dag ett hade kostat väldigt mycket mer än vad vi betalar nu. Sen spela online på det. Som sagt direkt sanslöst.

Jag fyller nog på ett par år till, 1200 kr på cdkeys.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ribcage:

Ja precis. Att köpa Halo, Forza, Fallout 5, nästa Gears, Starfield, Elder Scrolls 6 med många fler exklusiva spel som man ändå hade köpt dag ett hade kostat väldigt mycket mer än vad vi betalar nu. Sen spela online på det. Som sagt direkt sanslöst.

Jag fyller nog på ett par år till, 1200 kr på cdkeys.

Gört! Ligger alltid och maxar mina 3 år


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Gört! Ligger alltid och maxar mina 3 år

Har bara två år kvar 😬

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ribcage:

Har bara två år kvar 😬

OMG, det går ju inte ha det så!


signatur

Jump in.

ZF
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@ZF , nej det var Xbox Live Gold, motsvarigheten till PS+ som de ville höja.

Jo, men tyckte de att det jämförelsevis begränsad utbudet vara värt att chockhöja till det dubbla så kommer oundvikligen samma sak, eller värre,* hända med GP också förr eller senare.

Och ja, jag känner till teorin om att det kanske bara var ett försök att driva folk till GP istället, vilket även det vore en sorts tvingande priseskalering. Vad det än var tänkt som, så demonstrerar det faran med abonnemangstjänster och paket i stort. Förr eller senare, när alla andra snabbmatsrestauranger klappat igen, så kommer den extrasaltade notan.

Så de som bunkrar på sig för flera år, kanske maskinens hela livscykel, gör nog helt rätt.

* Med samma sak menar jag såklart inte att de utlyser och sen ändrar sig igen, utan att det faktiskt blir en dubblering av priset. Och sen lite till, och så vidare..

Visst kan det säkert fortfarande vid tre gånger priset mot idag kännas "värt" den löpande kostnaden för allätarna. Det är bara inte en typ system jag tror är bra i längden, ens för allätare

Ambassadör
Xbox
Skrivet av ZF:

Jo, men tyckte de att det jämförelsevis begränsad utbudet vara värt att chockhöja till det dubbla så kommer oundvikligen samma sak, eller värre,* hända med GP också förr eller senare.

Och ja, jag känner till teorin om att det kanske bara var ett försök att driva folk till GP istället, vilket även det vore en sorts tvingande priseskalering. Vad det än var tänkt som, så demonstrerar det faran med abonnemangstjänster och paket i stort. Förr eller senare, när alla andra snabbmatsrestauranger klappat igen, så kommer den extrasaltade notan.

Så de som bunkrar på sig för flera år, kanske maskinens hela livscykel, gör nog helt rätt.

* Med samma sak menar jag såklart inte att de utlyser och sen ändrar sig igen, utan att det faktiskt blir en dubblering av priset. Och sen lite till, och så vidare..

Visst kan det säkert fortfarande vid tre gånger priset mot idag kännas "värt" den löpande kostnaden för allätarna. Det är bara inte en typ system jag tror är bra i längden, ens för allätare

Vad det än var tänkt som så blev det inte av Att priser kommer att gå upp i framtiden för XGP är garanterat, det har redan hoppat upp en gång från 79 till 99kr. Spelar man bara ett spel i månaden så måste det ju dubbleras flera gånger innan man bör fundera, så jag är inte ett dugg orolig. Vet inte riktigt vad "faran" skulle bestå i, och vilka exempel som skulle indikera det. Marknaden reglerar sig själv ganska bra på den biten, det är ju inte så att det är förbjudet att köpa spel om man skulle vilja det.


signatur

Jump in.

Medlem

Snart landar MS Flight simulator hörrni. Nån som skaffat en hotas inför det? Jag är sugen på att beställa den billiga thrustmaster för kring 800 kr. Lär ju funka bra i andra flygspel med.

1
Skriv svar