Diskutera – Vad vill du se i Windows 11?

Robot
Diskutera – Vad vill du se i Windows 11?

Enhetliga och tydliga menyer.

En fungerande sökfunktion. Vet inte vad som hänt, men sen Win 8 hittar man ju ingenting med gamla goda Win + S.

Flakmonkey

Säkert jättemycket under huven som de kan förbättra som jag inte har koll på, men rent GUI-mässigt finns det inget som jag riktigt störa mig på. Alla program jag använder dagligen är ändå pinnade till task bar och det är ju inte som att man (läs jag) behöver gå in i kontrollpanel, enhetshanteren och så längre som på den gamla (goda) XP-tiden. Vet inte om det bara beror på att mitt intresse och mina krav på att kunna skräddarys allt är anledningen till det, men nu känns allt som extremt mycket plug n play och det bara är att tuta och köra både vad gäller hårdvara, mjukvara och användargränssnittet.

Medlem

Mestadels ett mer enhetligt utseende.

1. Utforskaren borde göras mer minimal än vad den redan är, men fortfarande ha alternativ för funktionsutökning.
2. Vill inte heller se två olika gränssnitt i systemet.. Tänker mest på gamla kontrollpanelen och Windows 8+ applikationsinställningar.
3. Gillar inte heller den utspridda installationsstrukturen för program. Vill att installationer ska vara mer modulära/isolerade i Windows. Det här faller visserligen också på tredjepartsutvecklare. Men det hade varit trevligt ifall Microsoft tvingade utvecklare att skapa mer isolerade installationer av deras program (symlink är inte tillräckligt).

Medlem

En fungerande Microsoft Store och fungerande stabila menyer/appar. Känns ju sådär att man fortfarande behöver använda sig av gamla kontrollpanelen t.ex då den "nya" saknar stabilitet och funktioner.

Medlem

Gratis uppgradering, orkar inte spendera pengar på ännu ett nytt Os

Medlem

höger klick på fönster och pin on top funktionen. finns i linux och är great.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Bättre menyer i store även om jag inte använder den så mycket

Tycker det ser bra ut, men man vet ju inte riktigt förrän man har testat och upptäckt vad det är som fattas.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vill helst inte byta OS, win10 duger tycker jag. Varför byta bort något när nuvarande funkar bra typ...

Medlem

Idag verkar det inte gå att få taskbar med startknapp på flera skärmar om man kör multiscreen setup, utan bara på den primära skärmen. Det behöver i mitt tycke åtgärdas.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

1. Få tillbaka Aeroglass utseende. Avskyr med passion w8/10's platta fyrkantiga elände. (och med det individuella färg/inställningar för UI element)
2.Avlivning av den nya 'kontrollpanelen', allting är så bedrövligt oöverskådligt och gömt under undermenyer, gamla kontrollpanelen var exemplarisk i enkelheten med flikar.
3.En stabil bootloader som inte stoppar systemet att ladda för att en mygga fiser i närheten av datorn.
4.Ett kompetent reparationsverktyg som faktiskt fungerar. IE inte som bootrec,sfc,dism.

1
Skriv svar