Bra spel för "nybliven" förälder

Medlem

Cities Skylines. Går att avgränsa i mindre fixar i en stad om man bara har lite tid.

Men rekommenderar inte nått av Kojima. Superlånga cutscenes som inte går att spara i.

Medlem

XCOM serien, gammal som ny. Turordningsbaserat...gör dina grejer, spring ifrån och byt blöjor. Skulle funka klockrent!

Medlem

Doom eternal för att få ut trötthetsaggressionerna på spelet om barnen har magknip.
Är själv förälder till två vrålapor. Har fått sitta föera nätter med dem i bärsjal och då har just det spelet hållit en alert framåt småtimmarna

Skämt åsido så är väl allt som har lite djup och mycket action att fötedra i min smak när man sover 20% av det normala, och med det sagt så är det även klokt att försöka hålla sig ifrån kontrollen/tangentbordet när ungarna väl sover, såvida du inte har omåttligt nöjda barn som man kan ställa klockan efter.

Medlem

Ett av dom första spelen jag drog igenom efter jag fått barn var God of War! Kan starkt rekommendera det pga tematiken. Visst det tar lång tid att komma igenom med ack så värt det!

Medlem

Läste fel först, och tänkte tipsa om spel för barn

Fast ett av dom tipsar jag om ändå, då det är så kul att spela:
Spyro the Dragon (originalet från 1998)

Några andra spel:
Shin Megami Tensei 3: Nocturne
Persona 4
Persona 5
Dragon Quest 8
Dragon Quest 11
Ni No Kuni: Wratch of the White Witch
Mario Kart 8
Zelda: Breath of the Wild
GTA San Andreas
GTA 4
Shenmue
Cyberpunk 2077

Inaktiv

Heroes of Might & Magic 3 med HD-modd is the way to go.
Kostar: 25:-100:- på GOG . https://www.gog.com/game/heroes_of_might_and_magic_3_complete...

Medlem

Har själv en ettårig son. Alla spel som går att pausa och gärna spara när som helst.

Finns ju så många tusentals spel som uppfyller dessa kriterier, du måste nog gå efter dina preferenser.

Jag spelar just nu igenom Black Mesa för tredje gången. Sugen på något Total War igen snart och eventuellt remastern på Mass Effect.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Sedan jag blev förälder i början an året har jag 99,5% av tiden gått över till switch. Man kan pausa precis när som helst genom att bara stänga av skärmen, så man slipper tänka på att spara här och där. När lillen skriker är det bara lägga ner switchen. Innan låg den och dammade mest.

Så med andra ord: alla spel som finns på switch rekommenderar jag, så inga begränsningar i vad för spel du vill spela

Detta är optimalt. ”Vänta jag ska bara spara” och stänga ner/starta upp är för mycket krångel och kan ge onda ögat från partner.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

12
Skriv svar