Den stora Assassin's Creed Valhalla-tråden

Medlem
Skrivet av breahl:

Förstår inte varför dom inte tog med 1h svärd från början. Vikingar hade väl det och yxor?

Och det kan inte handla om mycket jobb eftersom det fanns i Origins och Odyssey

Avstängd

Jag får inte upp mitt settlement till level 6 på min huvudsave. Har raidat allt som finns att raida. Måste man verkligen samla alla små gula kistor med supplies för att få det till level 6?


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Jag får inte upp mitt settlement till level 6 på min huvudsave. Har raidat allt som finns att raida. Måste man verkligen samla alla små gula kistor med supplies för att få det till level 6?

Njää tror det måste gå rätt långt i mainstory innan man får det sista

typ nästan klart


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Njää tror det måste gå rätt långt i mainstory innan man får det sista

typ nästan klart

Jag är klar med den för länge sedan och även expansionen.


signatur

PS5 och inget annat.

aha ok då är det nog nått annat man ska göra...dödat alla åt Haytham?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

aha ok då är det nog nått annat man ska göra...dödat alla åt Haytham?

Ja i the order är alla döda. Jag har dock inte letat åt alla assassin-ställen. Kanske det som fattas?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Började för någon vecka sedan och är än så länge imponerad, egentligen mest av att många sidouppdrag inte är helt meningslösa. Brukar ofta vara ett problem i andra spel. Storyn förväntade jag mig skulle vara bra, gillar de flesta AC- och Ubisofts spelen generellt sett.

Det som stör mig nu är att senaste uppdateringen verkar ha sabbat custom kontrollerna. Nu fungerar inte min setup som tidigare. Nåväl, såg på reddit att jag var långt ifrån ensam, så kommer väl en fix så småningom. Synd att de inte implementerade ett fungerade legacy kontroller alternativ.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av hannes.theorell:

Det där är ju saker som inte är fel egentligen. Eivor fanns inte som namn under vikingatid och bara för att större delen, men inte hela, Norden använder det som kvinnonamn idag, så spelar det ingen roll.

Hängde inte med här - varför är det korrekt att använda namnet om det A) inte fanns under vikingatiden och B) är ett kvinnonamn?

Och varför spelar det ingen roll? Just det kanske bara var din åsikt i och för sig, dvs att du inte bryr dig personligen. Lite oklart.

Medlem

Flyter spelet på bra nu efter alla patchar körde ett uppdrag i vintras då man skulle hoppa bland massa båtar och döda personer. Varje gång frös spelet till

Skrivet av Sisyr:

Hängde inte med här - varför är det korrekt att använda namnet om det A) inte fanns under vikingatiden och B) är ett kvinnonamn?

Och varför spelar det ingen roll? Just det kanske bara var din åsikt i och för sig, dvs att du inte bryr dig personligen. Lite oklart.

Självklart min åsikt.
Det är ett mansnamn i exempelvis Finland och har inga uråldriga anor i Skandinavisk kontext. Alltså finns det inget inkorrekt med användandet i sak.


signatur

Viam inveniam aut faciam

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av hannes.theorell:

Självklart min åsikt.
Det är ett mansnamn i exempelvis Finland och har inga uråldriga anor i Skandinavisk kontext. Alltså finns det inget inkorrekt med användandet i sak.

Otydligt för mig hur det är relevant att det skulle vara ett mansnamn i Finland. Finland har väl inget med AC: Valhalla att göra? Vad har det för betydelse om Eivor är ett mansman någon annanstans idag när det inte var det på skandinaver under vikingatiden, där det senare är de som förekommer i spelet?

I övrigt hävdar finska myndigheter att "under 20" manliga Eivor finns i hela Finland, mer exakt än så uppger man inte pga integritetsskäl. Jämförelsevis finns det "under 22" finska kvinnor som heter Simon, "under 20" som heter Bert och "under 15" som heter Patrik - är dessa kvinnliga namn i Finland då? Betyder detta att det även hade varit "korrekt" att döpa huvudkaraktären i Valhalla till Patrik?

Att namnet inte har uråldriga anor är väl för övrigt ett argument till att det inte är korrekt och inte det motsatta? Hänger fortfarande inte med i resonemanget.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag får inte upp mitt settlement till level 6 på min huvudsave. Har raidat allt som finns att raida. Måste man verkligen samla alla små gula kistor med supplies för att få det till level 6?

Japp. Bara att leta småkistor. Kanske inte alla men många. Håller på själv så sakteliga med sista Fowl farm-nivån.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Avstängd
Skrivet av Distordera:

Japp. Bara att leta småkistor. Kanske inte alla men många. Håller på själv så sakteliga med sista Fowl farm-nivån.

Ok fasen vad jobbigt haha

Vill ha Paris nu så man får något kul att göra i spelet!


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Ja i the order är alla döda. Jag har dock inte letat åt alla assassin-ställen. Kanske det som fattas?

mja kanske .. vet att jag hade sista grejen kvar att göra själv och fick googla. kanske nått uppdrag åt nån bagare eller bybo


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag har 75 timmar spelade i Valhalla, utan dlc. Undrar nu om ni tycker tex ett season pass skulle vara värt det. Jag känner mig så fruktansvärt OP. VIsst det är kul att vara OP. Men hur är tex druids skalar dom upp svårighetsgraden? Är druids ens bra?


signatur

Allätare

Avstängd
Skrivet av gonzo247:

Jag har 75 timmar spelade i Valhalla, utan dlc. Undrar nu om ni tycker tex ett season pass skulle vara värt det. Jag känner mig så fruktansvärt OP. VIsst det är kul att vara OP. Men hur är tex druids skalar dom upp svårighetsgraden? Är druids ens bra?

Jag skulle säga att det är ungefär samma svårighetsgrad. Men wrath of the druids var bra, kul att fara till Irland!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av gonzo247:

Jag har 75 timmar spelade i Valhalla, utan dlc. Undrar nu om ni tycker tex ett season pass skulle vara värt det. Jag känner mig så fruktansvärt OP. VIsst det är kul att vara OP. Men hur är tex druids skalar dom upp svårighetsgraden? Är druids ens bra?

Du kommer fortfarande att vara OP men gillar du spelet hittills så är det iaf mer spel men i halvnya miljöer. Jag satt i liknande sits som du och valde att köpa säsongspasset och har inte ångrat mig än. Själva druidsen passerar nära på obemärkt men storyn är rätt ok. Nu ser jag fram emot Paris.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Avstängd
Skrivet av Distordera:

Du kommer fortfarande att vara OP men gillar du spelet hittills så är det iaf mer spel men i halvnya miljöer. Jag satt i liknande sits som du och valde att köpa säsongspasset och har inte ångrat mig än. Själva druidsen passerar nära på obemärkt men storyn är rätt ok. Nu ser jag fram emot Paris.

Jag trodde jag hade säsongspass men då var jag tvungen att betala 200 eller vad det var för druids. Det är skumt för kan inte köpa säsongspass för min PS5 säger redan att jag har det. Men var ändå tvungen att betala för expansionen. Har kontaktat ubisoft om det men dom verkar inte veta vad som är fel heller.

Kanske måste kontakta Sony? Nu vill man ju gärna ha säsongspass eftersom det kommer fler expansioner efter Paris. Fast kommer dessa ingå där tro?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Nu vill man ju gärna ha säsongspass eftersom det kommer fler expansioner efter Paris. Fast kommer dessa ingå där tro?

En kvalificerad gissning är att det blir nytt säsongspass med namnet säsong 2.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Avstängd
Skrivet av Distordera:

En kvalificerad gissning är att det blir nytt säsongspass med namnet säsong 2.

Ja blir nog troligen så. Ska bli intressant att se vad dom andra expansionerna blir. Jorraptor trodde i alla fall att det skulle bli någon där man klev in i en gudavärld igen.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja blir nog troligen så. Ska bli intressant att se vad dom andra expansionerna blir. Jorraptor trodde i alla fall att det skulle bli någon där man klev in i en gudavärld igen.

Gudbevare.. as-trist juh.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Avstängd
Skrivet av Distordera:

Gudbevare.. as-trist juh.

Ja håller med. Skulle vilja besöka resten av skandinavien som Sverige. Åka till Uppsala på storting eller så.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Distordera:

Gudbevare.. as-trist juh.

Lira asgard wrath för det istället sjukt bra.

Tog tag i irland expansionen sista dagarna men det känns väldigt blaha tyvärr. Miljöerna känns inte fräscha, mer av samma. Jag är sönderlevlad så måste skapa min egen utmaning med att nerfa min karaktär för att det ska bli något slags utmaning men det finns ju inget nytt gameplay så det förlänger bara lunken.

Hoppas verkligen de frångår open world så de kan ha vettig problemlösning nästa lir, ta bort levelling av din karaktär så du får en bättre balans i liret mm

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja håller med. Skulle vilja besöka resten av skandinavien som Sverige. Åka till Uppsala på storting eller så.

Håller också med. Gudavärlds-grejen var något jag mest kämpade mig igenom i hopp om att få lite extra story. Vill se fler områden att åka till. Sverige hade ju varit jättekul, en tur till hemstaden Uppsala etc. Eller kanske mer troligt en sväng bort till baltitkum eller dylikt, eller ner till spanien/konstantinopel eller något annat nere i medelhavet. Färöarna/Skottland hade varit kul också men kanske lite för likt nuvarande områderna i utseende.

Avstängd
Skrivet av Ftmch:

Håller också med. Gudavärlds-grejen var något jag mest kämpade mig igenom i hopp om att få lite extra story. Vill se fler områden att åka till. Sverige hade ju varit jättekul, en tur till hemstaden Uppsala etc. Eller kanske mer troligt en sväng bort till baltitkum eller dylikt, eller ner till spanien/konstantinopel eller något annat nere i medelhavet. Färöarna/Skottland hade varit kul också men kanske lite för likt nuvarande områderna i utseende.

Spanien och det hade varit kul. Där nere lär det väl vara lite annan natur än i England och Irland. Att man får fara dit och göra raids hade nog funkat.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag stör mig på att det är så segt att hitta ny utrustning. Jag har lirat ca 60 timmar och kör fortfarande med Raven clan-setet, uppgraderat till "nickelnivå", eftersom det är det enda hela setet jag har.

Medlem
Skrivet av breahl:

Spanien och det hade varit kul. Där nere lär det väl vara lite annan natur än i England och Irland. Att man får fara dit och göra raids hade nog funkat.

Ja, exakt. Tänker mig att det hade varit kul med ett DLC som just går ut på att dra iväg på lite mindre raids och äventyr på ett flertal lite mindre kartor här och där längst kusterna snarare än ett till som irland där det var ett jäkligt stort område (även om stora områden såklart också är trevligt). Ett litet roadmovie-DLC, fast i långskepp, med yxor.

Avstängd
Skrivet av I am Grööt:

Jag stör mig på att det är så segt att hitta ny utrustning. Jag har lirat ca 60 timmar och kör fortfarande med Raven clan-setet, uppgraderat till "nickelnivå", eftersom det är det enda hela setet jag har.

Jag fuskade lite och köpte två set från affären. Gothic heter ett och man får tillbaka liv då när man dödar någon så väldigt användbart om du slåss mot många.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag fuskade lite och köpte två set från affären. Gothic heter ett och man får tillbaka liv då när man dödar någon så väldigt användbart om du slåss mot många.

Ja så kan man ju också göra men av princip så vägrar jag microtransaktioner i singleplayer-spel.

Avstängd
Skrivet av I am Grööt:

Ja så kan man ju också göra men av princip så vägrar jag microtransaktioner i singleplayer-spel.

Det fina är ju att du får använda dom seten med om du spelar om spelet. Jag saknar new game plus men det kommer väl förhoppningsvis.


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar